[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:09

MyChoice schreef:
Tof! Maar je woont in Emmen toch? Da's wel een eind uit de buurt dan.....?

Dat klopt :D als het meezit binnenkort niet meer!

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:12

Drunksheep schreef:
Ik ben gevraagd om te solliciteren :o zat al een tijdje te twijfelen om te stoppen met m'n studie en aangezien dit echt m'n passie is was de keuze zo gemaakt. In de toekomst is het zeker de bedoeling dat ik ga leren piercen, maar nu nog niet idd.

Hoe lang heb je je piercings nu?

Oooh wat een toffe kans! Lijkt me echt leuk werk.

Ik heb ze sinds afgelopen mei, dus iets van 9 maanden. Maar heb er nu sinds november af en aan last van.

Memories schreef:
Is ie überhaupt ooit wel een poosje echt helemaal rustig geweest?

Los van de standaard dingen (is ie echt netjes door de tepelsbasis gezet en niet te laag, is je sieraad van titanium of ander hoogwaardige kwaliteit materiaal, is je barbell niet te lang of te kort?) heb ik eigenlijk altijd begrepen dat tepelpiercings er vrij berucht om zijn om met perioden op te spelen. Of überhaupt heel erg moeilijk te doen, van de ene op de andere dag ineens etteren etc. Mijn piercer zei dat daar soms gewoon niks aan te doen is en waarschuwde er ook al voor. Hoop voor je dat het toch nog rustig gaat worden :(:)

Wat ik al zei, hij is volgens de piercer die ik heb laten kijken goed gezet. Barbell is van titanium, heb nog zitten denken of het staafje misschien te lang was. Maar aangezien hij af en toe echt goed boos is heeft ie dan ook het hele staafje nodig. Valt mij wel op dat ie nooit netjes gecentreerd blijft zitten. Hij zakt altijd naar links waardoor aan de rechterkant het balletje tegen het gat aan zit. Dat is ook de kant van de irritatie. Heb een periode geprobeerd om hem in de douche dan terug in het midden te zetten, maar dat hielp niet en leek me ook niet best.

Hij is nadat ie gezet is een hele tijd rustig geweest. Tot begin november. Super stom, mijn ouders hebben toen een pup gekocht en ik lag een keer op de bank toen sprong hij op mijn borst. Daarbij heeft vrees ik een tik gehad. Ik wist niet dat ze hem geleerd hadden op de bank te springen of ik had er beter op gelet. Sindsdien is ie af en aan aan het irriteren. Van gewoon een klein bultje tot echt korsten en pijnlijk zijn.

De rechter is echt helemaal niks aan de hand op de te verwachtten dingetjes na. Af en toe wat kleine korstjes enzo. Maar geen pijn, geen bultjes. Staafje blijft ook netjes on t midden zitten.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:15

@pluisje, ken je gevoel wel! Heb zelf 2 tepelpiercings en ook die hebben soms hun momenten. Niet zo erg als hoe jij het beschrijft, maar af en toe irriteren ze en krijg ik ook korstjes en kan ik er niet aan zitten.
Ik probeer ze dan altijd netjes schoon te krijgen onder de douche zodat de viezigheid niet blijft zitten en dan trekt het een tijdje daarna gewoon weer weg.
Maar pff ken het gevoel, is soms echt pijnlijk!

Mars

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:22

Mijne is nooit rustig geworden, heb m er uiteindelijk uit gehaald. Gelukkig is ie wel goed dichtgegroeid zonder zichtbare littekens oid.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:25

Tepelpiercings zijn b*tches helaas. Normaliter is de genezingsperiode zo'n 9 tot 12 maanden, maar het komt vaak voor dat het nog langer duurt. Als je zeker weet dat het materiaal goed is en je de LITHA methode toepast etc dan nog even geduld hebben misschien :D

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:38

Nu alleen geen LITHA maar tweemaal daags sprayen met zoutoplossing. Toen ik een tijd geleden LITHA probeerde werd het daar alleen maar erger door. Mijn grootste issue is gewoon dat het echt pittig pijn doet. En dan niet een bij aanraken ofzo, maar echt gewoon zo. Daar wordt ik vooral moe van. Dat er dan een bultje zit boeit me niet zoveel, niemand die het ziet :') Misschien toch LITHA nog een keer proberen, flesje oplossing is toch bijna op...

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:39

En voor nu even een hoefijzer/ringetje er in? Zodat ie niet naar die ene kant zakt en verder irriteert
Al kan ik me voorstellen dat nu wisselen ook geen optie en slim is hoor

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:45

En als je nou één keer je zoutoplossing gebruikt? Twee keer kan al teveel zijn.

Je kunt eventueel ook Neutral proberen ipv zoutoplossing. Goed laten schuimen in je handen, schuim op je piercings deppen (zachtjes, zonder echt je piercings aan te raken) en maximaal 10 seconden laten zitten en afspoelen. En dan droogdeppen met een gaasje.

Joanne1987 schreef:
En voor nu even een hoefijzer/ringetje er in? Zodat ie niet naar die ene kant zakt en verder irriteert

Aaaaah nee! Dit gaat het alleen maar erger maken := veel meer beweging, dus irritatie. En een hoefijzertje zakt natuurlijk veel meer dan een barbell. Plus iets ronds irriteert natuurlijk de nog niet genezen rechte kanaaltjes ook nog.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:56

Neutral, das wel een goede, zal morgen gelijk even langs de drogist gaan. Ga ik dat eens proberen. Thanks!!

Misschien dat ik er van de week nog even naar laat kijken als ik mijn conch laat vervangen, dan ben ik er toch :) maar ga voor nu maar eens neutral proberen

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 00:01

Drunksheep schreef:
En als je nou één keer je zoutoplossing gebruikt? Twee keer kan al teveel zijn.

Je kunt eventueel ook Neutral proberen ipv zoutoplossing. Goed laten schuimen in je handen, schuim op je piercings deppen (zachtjes, zonder echt je piercings aan te raken) en maximaal 10 seconden laten zitten en afspoelen. En dan droogdeppen met een gaasje.

Joanne1987 schreef:

Aaaaah nee! Dit gaat het alleen maar erger maken := veel meer beweging, dus irritatie. En een hoefijzertje zakt natuurlijk veel meer dan een barbell. Plus iets ronds irriteert natuurlijk de nog niet genezen rechte kanaaltjes ook nog.

Snap ik hoor! Maar omdat ze aangaf dat het balletje tegen het gaatje juist de irritatie heeft...

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:55

Ik kom ook weer even binnen vallen.
4 weken geleden 3 piercings laten zetten, zijn allemaal super braaf. Echter NERGENS last van.
Maar mijn oude helix.... Pfoeh die is nog nooit zo heftig geweest als nu. Heb er een dikke vochtbult achter zitten en hij is soms zelfs warm en dik. Gisteren naar de shop geweest, wilde hem wisselen maar dat was op dit moment niet verstandig.

Weet niet zo goed wat er gebeurd is. Hij was al hartstikke braaf en ook al zeker 3 maanden gewisseld toen ik de andere 3 liet zetten. Echter heb ik dus bij die oude helix in hetzelfde oor een conch, forward helix en 4e gaatje gezet. Ik gok dat hij daarop gereageerd heeft maar vind het wel gek. Hoop dat hij zich snel beter gaat gedragen want ben hem nu zat haha. De helix was overigens wel geschoten, lijkt toch alsof dat heel veel meer tijd heeft om te genezen (als dat het ooit gaat doen :Y) )

Ik las hier best wat negatieve dingen over de forward helix maar dat is echt de aller braafste. Heb hem al een paar keer 's nachts perongeluk uit mijn oor gesloopt maar hij lijkt al volledig genezen (zei de piercer gisteren ook, dacht dat hij al heel oud was haha). Enige 'nadeel' vind ik dat je hem vrij snel perongeluk aanraakt inderdaad. Kan niet wachten tot hij gewisseld kan worden naar iets platters, nu blijft mijn haar nog wel eens hangen. Hij zou qua genezing al gewisseld kunnen worden maar ik ga dat allemaal pas doen als ze er alle 3 klaar voor zijn.

@Drunksheep super gaaf jouw baan!!

Trouwens super zuur, maar moet ze misschien binnenkort even een dagje uithalen. Daar baal ik wel van. Piercer zei dat dat wel moet kunnen als ik ze in de ochtend uithaal en in de avond (door hem) weer laat terug zetten. Wil er zelf niet teveel aan prutsen. Maar haal ze het liefst gewoon helemaal niet uit. Iemand hier ervaring met piercings van ongeveer 1,5e maand oud die een paar uur uit moesten?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:54

Nou hij zit. Ik heb een zwart ringetje genomen, vond ik mooier bij mijn zwarte snakebites (bolletjes).
Maar septums doen dus echt veel pijn :+ Never again.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:32

Die van mij was ook zo akelig, vriendin van me haar trouwring stond in haar hand voor een uur zo hard kneep ik der :')

Máár daarna wel de makkelijkste piercing ever!

Misher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:47

Hoi! Mijn tragus is eindelijk rustig. Ik heb hem nu 5 maanden maar voor mijn gevoel, was hij steeds onrustig omdat de piercing te lang is.. is het verstandig om er een korter staafje in te doen? Of absoluut niet :o?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:04

Ja, buiten jeuk heb ik amper last. Kan er ook aanzitten enzo, geen issues.
Alleen ben ik bang voor de eerste niesbui :+ Hopelijk krijg ik geen corona :')

Misher

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:19

Nieuw probleem: mijn lichaam stoot mn traguspiercing af.. ik had het eerst niet zo door tot dat ik een foto zag toen hij net gezet was. Ben naar de piercer geweest die heeft er een andere piercing ingezet.. als hij nog meer af stoot dan moet hij er helaas uit |(

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:39

Jammer, maar beter eruit dan straks een hapje uit je tragus te hebben. Wat voor merk sieraad zit erin? Ik merk dat zodra ik goede kwaliteit als Maria Tash, Industral Strength enzo erin laat zetten m'n problemen snel verdwijnen! In m'n daith weken lopen klooien met bultjes. Tash erin en met een week bultjes helemaal verdwenen.

Misher

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:01

Ik heb geen idee wel merk het is, het is wel titanium. Verder is mn piercing heel rustig, dus de piercer dacht dat het zo wel zou blijven. Hij was wel 4mm opgeschoven tho :oo

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 09:59

Gisteren naar mn laatste maat gegaan (6mm), was bang dat ze te groot zouden zijn maar valt me reuze mee.
Ook nieuw titanium helix laten wisselen. Het staafje van de eerste was te lang.

Afbeelding
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 10:07

Mooi hoor!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:30

Mooi die in je helix! Je daith ziet er wel boos uit nog :(

Hier eindelijk m'n vertical bridge laten piercen, want m'n BVLA order was binnen:
Afbeelding

En deze vriend komt in m'n bestaande conch met een triple gouden chain <3
Afbeelding

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:02

Super gaaf Drunksheep, alles pas ook heel mooi bij elkaar! :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:43

Wauw wat gaaf <3 Moet toch echt eens bij jou komen shoppen voor sieraden!

Boos is niet echt t goede woord denk ik. Ofja ik heb er geen last van behalve dat bultje aan de onderkant en soms een korstje.
Maar geen idee wat ik ermee aan moet. Vorige keer trok t ook weg.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:48

Afbeelding

Super blij dat ik toch voor de septum ben gegaan ondanks hij echt pijn deed. Heb nergens last van ook nu.

Dat is trouwens echt een mooi sierraad.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:12

Oh tof! Beide!

Ik laat straks misschien een anti tragus zetten...