[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 04:29

Ik heb ook nog even een vraagje.. waar mag je tegenwoordig je tattoo mee insmeren?? Ik ben nog uit het uierzalf tijdperk, maar begreep dat dit niet meer zo goed is..
Ik denk zelf dat het niet zo heel veel uit zou maken, maar misschien hebben jullie nog ideeën/tips..

Inderdaad als je echt veel stof gaat happen met je tattoo, de komende weken goed afdekken. Zodra je thuis komt wel gelijk verzorgen en het weer onafgedekt laten, het liefst katoenen kleding aan. En inderdaad uit die zon houden als het even kan.. heb je late profijt van.
Maar goed, zoals jullie eerder konden lezen is het voor mij al weer 10 jaar geleden, maar zo is het mij altijd verteld. :D

UhNee

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 07:15

Ik zou voor bepanthen gaan.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 08:44

Mij werd de bepanthen aangeraden. De jeuk is bij mij gearriveerd. Dat voelt zo rot :c

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 08:53

Ik ben een voorstander van bepanthen!
Alle 6 mijn tattoos er mee gedaan en nooit problemen ermee gehad.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 08:55

Bepanthen inderdaad, ook prima ervaringen mee :j

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 08:58

Ik heb mijn tweede met bepanthen gedaan, omdat de artist dat aanraadde. Maar eerlijk, mijn eerste is op simpele bodylotion van dove ook helemaal goed gekomen haha.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:07

Veel artiesten adviseren idd bepanthen. Ik moest bij die van mij gewoon smeren met neutrale parfumvrije bodylotion. Alle 3 zien er piekfijn uit.

Amyxxdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:17

Courses schreef:
Ik zou sowieso de eerste 2 weken helemaal afdekken wanneer je naar stal gaat of wat dan ook. En vooral: uit de zon houden.

Afdekken als in lange of driekwart mouwen dragen? (Hij komt op mijn boven arm)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:22

Ik heb denk ik een week die op mijn enkel echt afgedekt met folie toen ik naar stal ging, hij zit op de binnenkant van mijn enkel en wilde niet dat er vuil en zweet van paard op zou komen. Toen hij eenmaal goed aan het vervellen ging ook nog wel een folietje erop gedaan, zodat het niet te erg zou schuren. Daarna gewoon 'bloot' onder sok/rijbroek.

Zag de ontwerpen van Black Bear. Vond deze ook minder dan de vorige serie. Heb nog even gekeken naar de uil en de luchtballon, maar vond de bloemen erin niet mooi.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:18

Ik heb ook nooit last gehad van die uierzalf.. maar begrijp dat bepanthen tegenwoordig "voorgeschreven" wordt.. weet iemand waarom? Ik zal het ook wel aan de tattoboer vragen hoor.. is zijn kunstwerk.. grappig eigenlijk dat altijd al die inzichten veranderen.

Ik zou persoonlijk ook echt heel erg oppassen met grote hoeveelheden fijn stof.. of inderdaad zweet. En ook schuren voorkomen.

Voor mij ook weer een nadeel.. ik zet de tattoo op mijn bovenbeen en onder mijn knie, beetje aan de buitenkant. En ik heb bijna alleen maar spijkerbroeken

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:20

Amyxxdh schreef:
Courses schreef:
Ik zou sowieso de eerste 2 weken helemaal afdekken wanneer je naar stal gaat of wat dan ook. En vooral: uit de zon houden.

Afdekken als in lange of driekwart mouwen dragen? (Hij komt op mijn boven arm)

Afdekken met folie nadat je het hebt ingesmeerd en inderdaad driekwart mouw aan ;)

Ik smeer eigenlijk standaard bepanthen want dat word bij mij altijd aangeraden en dat gaat altijd prima :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:49

Hier ook bepanthen, zo veel mogelijk onafgedekt laten maar afdekken als je met dieren gaat werken, in een stoffige/vieze omgeving komt of veel gaat bewegen (in het geval van paardrijden zijn dat dus alle 3 :+ ), en naderhand direct afspelen met water, nieuwe bepanthen er op en onafgedekt laten. En dat zolang de tattoo nog als 'open' aanvoelt, meestal ongeveer een week maar als het bijv. een full colour is kan dat ook zo twee weken zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:02

Ik behandel mijn tattoos eigenlijk altijd als een open schaafwond (wat het in feite ook is). Zo veel mogelijk aan de lucht laten drogen maar als je naar een omgeving gaat waar de kans groot is dat het viezig wordt afdekken en na afloop goed wassen.

Smeer zelf ook maar 2 keer per dag trouwens, alleen als het trekkerig aanvoelt.

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:33

En je kunt natuurlijk ook kokosolie gebruiken om te smeren. Dat werkt ook fijn :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:43

Ik heb bij mijn eerste tattoo ook kokosolie gebruikt en bij de tweede bepanthen. Vond het beide prima werken! :j

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:05

Hallo!
Ik meld me hier ook even, ik wil binnenkort heel graag mijn eerste tattoo laten zetten, een double exposure tattoo. Het idee is dan om een kraai/raaf te laten zetten, met een heideveld in z'n lichaam.
omdat dit wat vaag klinkt hier een voorbeeld:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 9b5db3.jpg
ik wil dus een beetje zoiets, alleen denk ik dat ik liever heb dat de vogel vliegt.

en dan ongeveer zo'n vogel:
https://storage.googleapis.com/imgfave/ ... 23868.jpeg

met deze achtergrond:
http://static.zoom.nl/BFEA8B4C7CA030CD0 ... develd.jpg

Nu mijn vraag dan: Waar kan ik dit het beste laten zetten?

Ik woon in Alkmaar, ik zat zelf te denken aan Kingdom tattoo's. Zij staan ook in de beginpost en daar hoor ik wel goeie dingen over, ook lijkt het werk van een van hun artiesten wel goed aan te sluiten bij wat ik wil. Maar misschien dat jullie nog wat meer weten over hen? sowieso wil ik eerst nog een keer langs gaan om mijn plannen te bespreken, maar toch handig om al iets meer te weten.

Ik wil de tattoo dan graag op mijn rechter ribben hebben, zo'n 15 centimeter groot. Heeft iemand een idee hoeveel zoiets mogelijk gaat kosten? De prijs maakt niet uit, het geld is het waard natuurlijk, maar dan weet ik hoelang ik nog moet gaan sparen ;)

oh en nog een vraag, puur persoonlijke smaak natuurlijk, maar ik ben gewoon benieuwd; de vogel laten vliegen of niet?

thnx alvast!

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:12

@jasz: een vriend van mij (ook tattoo artist) heeft die bovenste die jij plaatst als tattoo op zijn arm, ik zou hem kunnen vragen waar hij die heeft laten zetten.

Edit: heb hem niet eens hoeven vragen heb het al gevonden:
https://instagram.com/p/BAk33jjCJul/

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:22

Oh super! Dankjewel! daar heb ik echt wat aan :D

weet je heel toevallig hoeveel hij ongeveer kwijt was?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:24

jasz schreef:
Oh super! Dankjewel! daar heb ik echt wat aan :D

weet je heel toevallig hoeveel hij ongeveer kwijt was?

Nee dat zou ik echt niet weten, zal hem dat ook niet zomaar vragen denkelijk. Je kan altjjd de shop er over mailen met wat je wil en of ze een indicatie kunnen geven.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:26

nee dat snap ik hoor!
Ik zal even gaan mailen om een keer langs te komen, tis vooral dat ik eigenlijk niet meer kan wachten :P en dan weet ik hoelang het duurt voor ik m kan laten zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:29

Daphneeeej schreef:
@jasz: een vriend van mij (ook tattoo artist) heeft die bovenste die jij plaatst als tattoo op zijn arm, ik zou hem kunnen vragen waar hij die heeft laten zetten.

Edit: heb hem niet eens hoeven vragen heb het al gevonden:
https://instagram.com/p/BAk33jjCJul/

Het idee is wel vet, ik vind deze alleen nog niet zo heel mooi gezet.

Jasz, ik zou toch niet snel kiezen voor Kingdom, maar voor deze kijken naar een artiest die echt goed realistisch kan zetten. Persoonlijk ben ik fan van Vincent van Dorrestein, maar er zijn er nog wel meer die dat goed kunnen.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:35

Wat vindt je er niet mooi gezet aan Joolien?(gewoon benieuwd naar) Ik zie hem wekelijks in het echt en is 1 van de mooiere tattoo's die ik ken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:37

Ik vind hem wel erg mooi, maar ik zou toch meer fan zijn van een vliegende vogel. Dat vind ik een mooiere vorm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:38

Daphneeeej schreef:
Wat vindt je er niet mooi gezet aan Jolien?(gewoon benieuwd naar) Ik zie hem wekelijks in het echt en is 1 van de mooiere tattoo's die ik ken.

Ik vind de bomen en het mannetje wat slordig gezet. Zoiets als dit hoeft niet retestrak, maar een beetje netter moet wel kunnen. Ik ben bang dat dze tattoo over 15 jaar er niet meer mooi uitziet, omdat ie niet helemaal strak staat.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:43

@Joolien: ik vond het portfolio van Ryan Foley wel aanspreken, maar het blijft lastig om dat goed in te schatten. Ik ga in ieder geval even kijken naar Vincent van Dorrestein!

Ik heb gekeken naar Grow Ink en ik vindt haar werk zeker wel mooi, al is zij niet de beste die ik ooit heb gezien. Maar zij neemt sowieso pas weer afspraken aan van 1 januari en dan pas voor vanaf juli 2017. En daarbij neemt ze alleen tattoo's aan die ze graag wil zetten. Op zich vind ik het echt niet erg om er op te wachten hoor, als ik dan een echt geniale tattoo krijg, maar ik hoopte stiekem wel dat het iets sneller kon.