Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:59

Ik merk dat ik de controle over mijn voeding steeds beter kan vasthouden. Ik werk op dit moment fulltime en maak hele zware dagen. Werk van half 8 tot half 4/4 uur en heb voor de grap mijn stappenteller even aangezet gister, ik loop zo'n 9 a 10 km op een dag. Hier verbrand ik een oliebol aan kcal mee, maar ik 'durf' ze er niet zo goed bij te eten. Daar komt ook nog eens bij dat ik mijn eigen pauzes indeel, vaak van de koffiekamer geroepen word om andere dingen te doen en dus eigenlijk niet echt een vast moment heb om even een half uur op mijn kont te gaan zitten en een lunch te eten. Tot nu toe zien de lijstjes er ongeveer zo uit op een werkdag (even vandaag genomen)

6.30: Een Breaker banaan om even snel iets binnen te krijgen
9.30: Een appel of banaan
12.00: Twee koffiebekertjes gebonden soep, lastig om een peil op te trekken qua kcal omdat de soep de ene keer gevulder is dan de andere keer
14.00: Appel of banaan
17.00: Appel of banaan
19.00: Tauge, een puntpaprika en blokjes kipfilet door de wok met wat satesaus. Heb er vandaag wat kikkererwten bij gedaan omdat ik het idee had dat ik wel echt nog wat extra nodig had.

Verder drink ik zo'n 3 bekertjes koffie op een dag, voor de rest minimaal anderhalve liter water. Ik eet standaard elke dag 2 appels en een banaan, het varieert alleen een beetje op welk tijdstip ik welk stuk fruit eet. Ik bewaar mijn banaan meestal voor mijn pauze om 14.00, zodat ik met wat extra energie de laatste uurtjes door kom. Ongeveer om de dag gaat daar een Wasa sesam cracker met hagelslag bij.

Het is een karig lijstje, daar ben ik me van bewust. Maar ik hoop dat jullie in je achterhoofd kunnen houden dat er bij mij echt wel heel wat vanaf mag (ik woog toen ik terugkwam van vakantie echt schandalig veel, nu alweer 5 kilo minder in 2 weken, wat voornamelijk vocht is geweest) en voor mij is het belangrijk om de eerste paar weken snel resultaat te zien, anders geef ik het weer op. Op deze manier zie ik mezelf als het ware iedere dag wat krimpen en kan ik het later weer wat opbouwen qua kcal. Ik heb het eigenlijk nog niet door MFP gehaald, maar vermoed dat ik rond de 1000 kcal op een dag zwerf, en dat is dan met de kcal die ik verbrand er ook nog weer af.

Ruby1995

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 22:05

Jitske, dankje voor je reactie!
Ik moet zeggen dat ik fruit vaak vergeet te eten... Maar ik lust volgens mij alleen fruitsoorten met veel suikers..

Ik zou best brood willen vervangen door salade, alleen ik lust echt geen sla. Ik ben een ontzettende moeilijke eter.
Ik kan inderdaad eens kipfilet kopen! Mag je dan ook die met bieslook of de gerookte of is dat ongezond?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 22:05

Goedenavond, na wat mee lezen ga ik die app ook maar eens downloaden. Ik ben erg benieuwd! Onlangs 9 kilo afgevallen en helaas inmiddels weer 4,5 erbij...
Sinds deze week begonnen met sporten op de sportschool, en wil daarbij het hardlopen meer oppakken. Er mag nog gerust 10 kilo af, maar eerst maar weer die 5.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 22:17

Mijn lijstje vandaag

O: havermout appeltaartje
L: Bietensalade met appel en aardappel
T: wilde perzik
A: balans salade
T: witte choco aardbeien en van die mini gevulde paprika snacks...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 22:25

Gerookte kipfilet is prima, ik eet zelf altijd de naturel omdat ik de tuinkruiden echt niet lekker vind. In plaats van sla misschien een lekkere gevulde wrap? of een bak havermout, havermoutpannenkoeken, gebakken eitje. Ik vind het ook wel eens lastig om een lekker ontbijt of goede lunch te vinden, maar door lijstjes die velen plaatsen doe je ook veel leuke ideeën voor recepten op. En anders is google je beste vriend :D

Ik heb de motivatie weer helemaal te pakken. Ondanks dat ik in mijn 'feestweek' zit waarin ik normaal echt enorm kan vreten heb ik me nu netjes aan mijn voeding gehouden en in de afgelopen dagen al het gebak dat me werd aangeboden afgeslagen.
Mijn geplande lijstje voor morgen:
O: bakje yoghurt + gekookt ei
T: appel met kaneel en een klein handje rozijntjes
L: 2 havermoutpannenkoeken
A: rijst met kip en groenten uit de wok

B: 15 km fietsen, van 14 tot 21 werken, drie kwartier paardrijden

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 22:28

Emmaa_ schreef:
Ik denk dat het niet verkeerd zou zijn om het op te gaan schroeven naar 1400. Hoeven maar kleine aanpassingen te zijn, gewoon producten die laag in calorieën zijn gaan vervangen voor producten die wat hoger in calorieën zijn. Weet dat secricible het op een gegeven moment ook gedaan heeft, en die is toen ook blijven afvallen :)

Ik ga hem zeker opschroeven naar 1400, bedankt voor de tip!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 22:36

Linsey1998 schreef:
Mijn dagje vandaag:
O: 2 wasa lichtgewicht crackers met kiprollade, 2x rosbief
T: pakje melba toastjes, 1 cracker met kiprollade
L: 3 crackers met kiprollade, 1x rosbief
T: pakje melba toastjes, 1 snoepje
T: Appel, 5 rozijntjes(had even zin in zoet :o ) (voor het werk) nog 4 crackers met kipfilet
A: 200 gram bloemkool, 100 gram kipfilet schnitzel, 2 crackers met rosbief
T: 150 gram melkan magere aardbeien kwark nog een pakje volkoren melba toastjes :o

B: 3 uur zittend/staan gewerkt, 20 min fietsen, 2 uur bezig geweest met fotoshoot,

Kom nu op 1340 calorieen volgens mfp :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 01:18

xJitskee schreef:
Weer een heleboel nieuwe mensen, welkom!
Imandra, volgens mfp moet ik ook 1200 kcal per dag eten. Mijn bmr is 1526. Ik probeer de 1200 als richtlijn aan te houden maar merk dat het voor mij vaak te weinig is. Vooral op werkdagen (ik loop en til veel op mijn werk) kan ik echt aan mijn lijf merken dat 1200 te weinig is. Vaak neem ik op werkdagen dus 1 of 2 tussendoortjes, op 'gewone' dagen doe ik dit in principe niet. Hoe deel jij je dag in qua eten? Drie maaltijden of ook nog tussendoortjes? zo ja, hoe doe jij dat met zo weinig calorieën?

Anniek22, ik weet niet wat je 's avonds eet, maar misschien eens groenten dubbel opscheppen en je aardappels/vlees enkel. Kan al een begin zijn, wat jij weegt is bijna mijn streefgewicht, en ik ben nog een stukje kleiner :')

Ruby1995: Misschien je broodbeleg vervangen door mager beleg. Cervelaat en filet americain zijn behoorlijk vet. Als je bijvoorbeeld een broodje met casselerrib of kipfilet eet heb je al een stuk minder calorieën. Eventueel 's middags een lekkere salade of iets in plaats van brood. Ik zie ook geen fruit in je schema, is dat bewust? Anders misschien (een van) je tussendoortjes vervangen door een stuk fruit?

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gr. griekse yoghurt + 1 cracker met aardbeienjam
L: volkoren boterham met pindakaas, volkoren boterham met gekookt ei
T: 2 beschuitjes met zalm
A: gehaktbal (rund) + rauwkost

B: Hele dag werken.

Meestal 3 maaltijden (o, m, a) en tussen ochtend en middag een tussendoortje, maar wel eentje met weinig kcal. Soms tussen m en a een tussendoortje, maar alleen als ik 'zin' heb in iets zegmaar. Maar moet er wel bijzeggen dat ik nu vooral zittend werk en dus niet veel beweeg, probeer wel gewoon te wandelen, beetje hard te lopen of insanity te doen (als ik dat laatste doe dan eet ik wel wat extra's omdat het gewoon veel kcal kost, zo'n 400/500).

Maar ik ga zondag op vakantie naar Italië voor 2 weken, dus dan worden dat niet superweken denk ik haha. Heb me wel voorgenomen een beetje te wandelen daar en enigszins erop te letten wat ik eet ^^

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 06:54

@imandra! Leuk, veel plezier alvast :)

Hoe gaat dat insanity eigenlijk?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:24

Goeiemorgen!

Voor vandaag mijn lijstje:
O: Spinazie, banaan amandelmelk smoothie
L: Musli broodje met hoemoes, tonijn en veldsla
T: Appel
A: Wortelstampot van knolselderij met vega ballen

B: Mijn broertje helpen verhuizen

Fijne vakantie alvast!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:25

Okee bedankt voor de tip. Ga ik proberen! ;) ik wil het liefste naar 57 kg en als dat niet lukt 58 ..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 09:35

Linsey1998 schreef:
@imandra! Leuk, veel plezier alvast :)

Hoe gaat dat insanity eigenlijk?

Thanks! Zal zeker wel lukken haha :D. Gelukkig zijn we een redelijk actieve familie op vakantie dus beweging gaat er sowieso zin (bijv in de vorm van raften, kei gaaf!)

Je doet zegmaar een video na, en in die video doen ze allemaal oefeningen (jumping jacks, push ups etc etc etc) en officieel doe je dat 6 dagen per week, met 1 rustdag. Het is ontzettend intensief en je zou er volgens t programma binnen 60 dagen goed verschil moeten zien (qua spier vooral). Maar het is gewoon ook leuk om te doen en dat vind ik belangrijk ^^.
https://www.youtube.com/watch?v=NTEDDmCjd1k

Laatste dagje thuis, whoehoe! Even een laatste strikte dag houden haha. Morgenochtend om 6u vertrekken we :D. Maar die 12 uur in de auto zitten is wat minder, lol.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 14:49

Ik ga er zeker is naar kijken, lijkt me wel wat :)

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 15:20

Mijn streefgewicht is ongeveer bereikt, 1,74 en nu 64 kg. Wil er het allerliefst bog twee af maar ben een beetje moe van al het gedoe haha. Probeer nu eerst weer een soort natuurlijke balans te vinden met eten zoals ik vroeger had (automatisch minder als je dag daarvoor veel at) en ga kijken wat er dan met m'n gewicht gebeurt!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:34

Ik zal eens een lijstje posten. Geen normaal dagelijkse maar toch een lijstje

O. Croissant jam en pistolet boter ham kaas en een ei. Jus dorange en thee ( ontbijt bij de makro)
L. Griekse yoghurt met wilde perzik, aardbei en appel
T. 2 wasa knäckebröd vezelrijk
A. Uiteten

Veel beweging. We zijn vandaag en morgen de achtertuin aan het dichtmaken met schutting op bestaande hekwerk. Zwaar werk waarbij je veel en zwaar moet tillen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 18:29

Linsey1998 schreef:
Ik ga er zeker is naar kijken, lijkt me wel wat :)

Is super leuk! Of althans dat vind ik haha :D P90 en die jilian dingen vind ik niks omdat ik het te boring vind ofzo, idk dat kan ik 1 dag maar geen hele weken en insanity heb ik een paar jaar terug ook al een keer volledig gedaan en was echt blij met de resultaten toen :D
Van deze ronde zit de eerste week er ook al weer op :D 8 more to go. :D

Zo jeetje ik kan echt merken dat mn capaciteit om te vreten veel minder is dan een maand geleden :+ Had vandaag ingepland als echt pure vreetdag omdat ik gister een hele magere dag had qua eten maar wel veel beweging, maar ik 'kan' het gewoon niet meer ofzo :') Heb vanmorgen ontbeten met een questbar, toen gewerkt van 6 tot 13 en daarna gelunched met 1/3e meergranen stokbrood, 1 ei en 30g leverpastij en een eierkoek (dat at ik normaal elke zaterdag na mn werk, if not more) en vanmiddag een oreo ijsje ( so healthy :+ ) op, beide voor 2 uur, en ik zit nu nogsteeds echt heel erg vol.. wat echt not like me is want 2 maanden terug kon ik letterlijk de hele dag door eten :+

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 18:42

Ik herken me zo daarin, ik kon ook echt vreten, de hele dag door, maar dat wordt ook echt steeds minder. Vreetbuien zijn verdwenen, ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer om te snoepen of iets. Morgenochtend wel een luxe ontbijtje gepland, met speltbolletjes, nutella en hagelslag :9 echt zo veel zin in. De laatste keer dat ik wat ongezonds at was vorige week donderdag uiteten, en gister dan 1 klein snoepje van 11 calorieen :Y) dus het mag van mezelf een keertje hahaha

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:33

Ik ben mijn broertje helpen verhuizen in Delft en we gaan nu uit eten.
Koningsburger nomnomnom!

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:15

Mijn lijstje is ook niet de beste maar goed

O: yoghurt en appel
t: banaan
l: aalbessen en wortelen
T: /
A: kipshoarma gebakken aardappeltjes sla en 1 pita broodje
t: nog geen idee

B: het hele huis van boven naar beneden gesopt en een uurtje met de hond gewandeld

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:33

Mijn dagje vandaag:
7:00- 2 crackers met kipfilet, 2x rosbief
11:00- meergranen triangel van de ah (droog)
14:30- 3 crackers met rosbief, 2 crackers met kipfilet
16:00- pakje volkoren melba toastjes
18:30- sla, stukjes gerookte kip, appel, 3 crackers met rosbief
22:30- appel, pakje volkoren melbatoastjes

B: 4,5 uur staand/zittend werk, 2 uur shoppen met mams, kamer verder inrichten.

Vandaag zit ik op ongeveer 1400 calorieen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:57

Welkom nieuwe mensen. :) Ik heb afgelopen week even gezondigd. Was een week op vakantie. Best veel vet eten gehad. Kom ik thuis, vanmorgen op de weegschaal geweest: gewoon 1.5 kg afgevallen. :')
Dus het beste dieet: een week op vakantie naar Oostenrijk en dan wel all inclusive. :') :D

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:17

Hahaha nou dat is helemaal lekker toch en op vakantie zijn en afvallen beter kan bijna niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:22

Oooh heerlijk mayflower, zo wil ik ook wel afvallen :')

Lijstje voor vandaag:
O: volgranenbol, ene helft met casselerrib, andere helft met gerookte zalm
L: havermoutpannenkoek met een beetje aardbeienjam
A: BBQ, wil het bij een paar stukjes vlees en veel groenten/fruit houden

Heeft iemand trouwens nog tips voor lekker vloeibaar eten? Ik word over een week geopereerd en moet dan een week vloeibaar eten. Voor ontbijt heb ik al verschillende dingen, maar avondeten is nog wel moeilijk. Zit nou niet echt te wachten op een week lang soep als avondeten :=

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:12

Moet het echt vloeibaar zijn of mag je puree wel?

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:42

Misschien soep? Als ik aan min mond geopereerd werd at ik meestal soep verschillende soorten.

Mijn voorlopige lijstje van vandaag
o: yoghurt met banaan
t: /
M: gebakken ei met sla en komkommer
T: worteltjes en een appel verdeeld over de middag
a: ouders willen nog een keer Chinezen dus tsja
t: ligt aan hoeveel ik aan Chinees op heb haha

D: water en thee
b: de hele dag Door de dierentuin struiken

Met wat ik verwacht te eten zit ik precies op mijn calorieën doel dus dat zou fijn zijn