Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XRosalieee

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:49

Iemand die actionlamp al geprobeerd?

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:26

XRosalieee schreef:
Iemand die actionlamp al geprobeerd?

Ik heb die action lamp ooitbalnop eBay gekocht, die van mij werkt op batterijen en usb. Prima ding, alleen geen timer en duurt natuurlijk best lang, 2min ofzo voor een lichte kleur en je kan maar 1, heel soms twee, vingers tegelijk uitharden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:59

En dat is led? _O-
De kracht van led is juist dat het sneller is...

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 01:00

Voor de mensen die het misschien nog interessant vinden, Dance Legend Sub-Zero met Essence Glorious Aquarius als klein accent en een glanzende topcoat. Echt nog helemaal gek op dit lakje <3

Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:01

Snap ik drunksheep! Hij is prachtig!

Vanmiddag heerlijk zitten freubelen ;)

Konad
Afbeelding

Diverse marbles (geen water), behalve de middelste.
Afbeelding

Pigmentpoeder (losse oogschaduw) ingepoetst.

Afbeelding

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 00:49

Vind die drie rechtse van konad echt super leuk! Van welke platen komen die? :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 01:01

Square plate kerst. Nr moet ik opzoeken

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:40

Ik vind die drie rechtse ook heel tof!

Vraagje trouwens, ik zou eigenlijk een cursus tot allround nagelstyliste willen volgen, maar heb geen idee wat het juiste traject is en hoe ik de goede opleidingen eruit filter. Iemand die me op weg kan helpen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:53

Wat doe je niet: Een eendaagse cursus, of een thuis cursus.

Ik heb 20 praktijk lessen gehad puur alleen voor de basis (alleen gel)
Zoek een opleiding die werkt met een gerenomeerd merk (cnd, kinetics, harmony, youngnails, Magnetic, etc). Iedereen mag nl een cursus nagels zetten geven, maar niet iedereen mag dit uit naam van een bepaald merk doen.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:10

Thanks, zoiets had ik zelf ook bedacht inderdaad. Een LOI cursus leek me niet echt geschikt :))

Ik moet gewoon even kijken wat haalbaar is, ook kwa kosten. Volg nog een studie waarvoor ik fulltime stage loop dus kan ook niet zomaar overal heen wanneer ik wil helaas.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:38

Mijn opleiding had drie mogelijkheden, maandag avond, dinsdag ochtend en woensdag avond. (En dan 1x per week). Dat zal toch wel bij meer opleidingen zo zijn?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:40

Ja, dat sowieso, maar zit ook met reistijden enzo. Helaas nog afhankelijk van het OV.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:15

Mag ik me hier ook melden?
Heb thuis redelijk wat nagellak staan en probeer altijd nieuwe dingen uit.
Nu nagels met krantentekst :')

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:41

Hier even een herfsttintje in huis gehaald, een donkerbruine van Catrice. Vond hem in het potje heel erg mooi. Nu ik hem op heb lijkt het in bepaald licht soms ook wel bijna paars... >;) Nouja, hij glimt wel mooi. Was wel toe aan een warm herfsttintje. Heb bijna alleen maar koele kleuren. :P

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:04

Drunksheep schreef:
Thanks, zoiets had ik zelf ook bedacht inderdaad. Een LOI cursus leek me niet echt geschikt :))

Ik moet gewoon even kijken wat haalbaar is, ook kwa kosten. Volg nog een studie waarvoor ik fulltime stage loop dus kan ook niet zomaar overal heen wanneer ik wil helaas.

Hier wel loi cursus gedaan en heel tevreden over.
Leren werken met top merk cnd, ontzettend goede cursus map , heel uitgebreid en ook praktijk dagen en advies per mail. Zou het dus zeker niet zomaar afserveren, dat het loi is wil niet zeggen dat het slecht is.

Daarnaast zijn er zoveel methodes om product te zetten, de meeste foefjes heb ik door YouTube en blogs geleerd. Loi gaf hele goede basis zodat je genoeg kennis hebt van de producten en de risico's, ook mbt probleem nagels. Met technieken is het veel oefenen oefenen oefenen.

Succes!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:26

Hmm dat klinkt zeker niet slecht. Had toch het idee dat LOI 'ik-hobby-maar-wat-aan'-cursussen heeft. Maar zoals jij het beschrijft valt het zeker mee.

Op YouTube heb ik o.a. al een kanaal gevonden die onwijs gedetailleerd technieken uitlegt enzo. Ik denk zeker dat je daar veel van kunt leren :j

Mijn mani (helaas onder kunstlicht, de kleur is irl een stuk koeler) van dit moment even tussendoor haha:
Afbeelding
OPI Go Into The Light met Essence Hello Holo <3
Laatst bijgewerkt door Drunksheep op 12-11-15 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:28

Staat je goed!!
Kan jij omgaan met die lengte? :') persoonlijk vind ik ze iets te lang en zou ik ze stukje vijlen :D

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:31

Haha ja het gaat prima! Ik studeer Informatica en loop nu fulltime stage, dus zit veel achter de pc en dat is geen probleem. Enige obstakel tot nu toe was het openen van een blikje frisdrank :)) maar het went snel!

Volgende keer ga ik denk ik wel iets korter en almond-shape. Lekker een beetje experimenteren. Maar de vorm die ik nu heb laat mijn handen een stuk slanker lijken dus dat bevalt goed haha.

En dankjewel! :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:50

Heb zelf ook acryl maar laat ze altijd kortwieken en dan zijn ze met 2 weken eigenlijk een mooie lengte en langer dan gaan ze bij mij echt breken ook al zit ik ook de hele dag achter de pc. Ben gewoon te lomp wat dat betreft _O-

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:04

Haha ja, de dochter van de vrouw die de nagels zette vond m'n nagels ook erg lang voor de eerste keer en kreeg gisteren nog een berichtje van die vrouw of ze er allemaal nog op zaten :)) het scheelt denk ik wel dat ik niet meer paardrij. Ben over het algemeen sowieso wel lomp, maar tot nu toe geen problemen dus haha.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:27

Ik heb maar twee klanten met deze lengte, de meesten kiezen toch voor kort(er) ;)

Tja, tijdens mijn basis opleiding heb ik twintig praktijk lessen gehad met max 3 cursisten. Zoveel praktijk begeleiding heb je op een thuiscursus gewoon niet.

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:14

LadyMadonna schreef:
Tja, tijdens mijn basis opleiding heb ik twintig praktijk lessen gehad met max 3 cursisten. Zoveel praktijk begeleiding heb je op een thuiscursus gewoon niet.

Klopt maar dat is geen voorwaarde voor het zetten van mooie nagels. Je leert in de praktijk dat is waar, maar meer door het te doen dan alleen in lessen. Als je zelf veel oefent, leest, opzoekt, bekijkt en kritisch kijkt werk je naar perfecte nagels toe. Is niet altijd feedback/meekijken van een docent voor nodig, mijn ervaring is dat je zelf ook vaak ziet wat er anders kan als je bereid bent eerlijk te kijken.
veel pro's en pro merken zoals young nails en cnd zetten instructievideos online op youtube, daar heb ik echt heel veel van geleerd. Ook van youtube kanalen met eigen methodes, want uiteindelijk is er niet 1 methode die het best is. De prep is heel belangrijk dat je daarin hygienisch werkt en de techniek is vervolgens ook persoonlijk.

En als ik dan zie wat sommige stylistes nog voor rommel afleveren na een uitgebreide studie, gel in de zijwallen en bobbels in de structuur dan is het ook niet zo dat er dan goed werk geleverd wordt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:50

dazzletrofke schreef:
En als ik dan zie wat sommige stylistes nog voor rommel afleveren na een uitgebreide studie, gel in de zijwallen en bobbels in de structuur dan is het ook niet zo dat er dan goed werk geleverd wordt.

Inderdaad. Daardoor heb ik me weleens afgevraagd wat de criteria voor de examens zijn.. Het is namelijk niet een enkel gevalletje dat slecht werk levert..

Maar zoals met al die hand-beroepen ga je pas echt leren in de praktijk. Al heb je natuurlijk wel een pré als je al vooraf op echte handen hebt kunnen/mogen oefenen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:48

In mijn geval was ik met mijn praktijk examen met m'n hakken over de sloot. Was zelf ook niet super tevreden, wist dat ik beter kon. Maar door zenuwen heb je dan toch slordigheidjes.
Theorie was appeltje eitje

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:12

pff zo lang kan ik ze echt niet hebben. Splijten al veel eerder, of worden gewoon te slap. Zullen vast wel wat middeltjes voor zijn, maar dat vind ik niet nodig ;). Speel ook gitaar trouwens, dan zijn lange nagels ook niet handig.