Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:11

SteffiiY schreef:
dream_lot schreef:
Les 5 alweer gelopen van evy. Ik loop alleen tegen het "probleem" dat in na het lopen mij beetje koortsachtig voel. Ik denk dat m'n lichaam die temperatuursverandering niet zo goed trekt. Na het lopen (in legging en top) kleed ik mij meteen om in warme kleding. Maar echt werken doet het niet.

Iemand nog tips?

Ik zou met dit weer zowiezo nog niet in een top gaan hardlopen. Ik ga echt pas trainen in een top als het 17+ is qua graden.

Ik denk dat dat sowieso per persoon varieert? Ik ben afgelopen zondag bijvoorbeeld met mijn vader mee geweest, ik in een broek tot net over mijn knieën en een shirt met korte mouwen, mijn vader met een lange broek, shirt, en een vest aan. Ik zweet altijd peentjes terwijl mijn vader bijna niet zweet, noch een rood hoofd krijgt ofzo :+

Lumea

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:15

Warming up doe ik wel met warmere kleding, maar zodra ik ga lopen ga ik met dit weer in korte broek. Afwisselend van de temperatuur doe ik t-shirt of shirt met lange mouwen aan. Als het echt lekker weer is een hempje. Gaat prima, heb het niet te koud of te warm. Met de cooling down doe ik weer wat warmere kleding aan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:20

Wij kregen laatst bij de "theorie-les" te horen dat je voor korte/lange broek eigenlijk de grens van 12 graden moet aanhouden. Gaat niet alleen om hoe warm je het zelf hebt, maar ook bescherming van je spieren. Maar met dit weer kan het dus prima. Was meer informatie voor mensen die ook midden in de winter met een korte broek willen lopen :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:27

Ik zag van de week iemand met een mooi reflectie jasje.
Dus niet zo'n hesje zeg maar maar echt een winddicht jasje in fluorcerende kleur.
Ik zoeken op internet kan het niet vinden.

Weet iemand eentje te vinden?

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:30

Mijn vader heeft zo'n jas. Is wel een winterjas met een lekker dikke voering. Volgens mij had hij deze bij de cranenbroek gehaald.

Edit: hier heb je wel zo'n jack. Niet wat mijn vader heeft, maar bedoel je zoiets?
http://www.vancranenbroek.nl/folder/krant_zeven/ (pagina 2 links boven in de hoek) Hij is trouwens wel met fleece.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:01

Op hardloopaanbiedingen.nl heb ik er ook wel eens een paar voorbij zien komen.

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:20

SteffiiY schreef:
Ik zag van de week iemand met een mooi reflectie jasje.
Dus niet zo'n hesje zeg maar maar echt een winddicht jasje in fluorcerende kleur.
Ik zoeken op internet kan het niet vinden.

Weet iemand eentje te vinden?

Deze heb ik ook.. Ik heb een wind/regendichte jas, en heeft aan beide zijden een zakje met rits, en op de achterzijde is de onderrug langer van de jas, zodat hij net onder me kont komt (ideaal voor wind in de rug ) en aan de achterzijde heb je open zaken waar je waterflesjes in kunt doen (wat je ook wel ziet bij wielrenners)
Ik had hem gekocht bij de Perrysport van het merk INQ, en erg tevreden over!! Ideaal wassen en de kleur blijft hartstikke goed/mooi. Nergens last van tijdens het lopen! Heb niet eens het gevoel dat ik hem aanheb :D Gebruik hem nu al bijna 2 jaar en absoluut geen spijt van! Dikke aanrader!! :j

http://www.perrysport.nl/motion-b-jkt-z ... 08011.html

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:44

Je bent een held love!! die zocht ik inderdaad!!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:09

Ik loop ook kort. Korte mouw en korte broek. Heb het heel snel warm en krijg echt kramp in mijn benen als ik te warm gekleed ben

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:19

Ik heb het ook best wel snel warm, dus als de zon ook maar even doorkomt trek ik ook mijn korte broek aan.
Ik baal een beetje, want wilde vandaag gaan lopen maar kwam laat uit school en moest meteen eten en was
iets te enthousiast met het eten. Zit nu nog steeds met een volle buik aan tafel dus gaat hem niet worden helaas.
Dan maar morgen in het zonnetje! :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:26

Ik moet altijd laat lopen ivm werk en eten....... vind ik op zich niet erg. Moet alleen nog ff een keer wat verlichting kopen.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:28

Ik woon in een klein dorpje en loop het dorp zo uit, wat ik niet zo heel fijn vind in de avond.
Als het zometeen wat langer ligt is vind ik dat niet zo erg, maar ik moet er nu niet aan denken om
alleen over de dijk te lopen.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:51

Ik loop altijd de zandpaden en het bos in. Dat ga ik toch maar niet doen zo in het donker en in mn eentje :=

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:21

Bedankt voor alle reacties. Ik heb geen griepje ofzo onder de leden, tis echt alleen 20 min na t lopen.

Ik heb het ook vrij snel warm, dus als t zonnetje schijnt loop ik met korte mauwen. En anders met vestje.

Cooling down volgens evy, misschien wat langer uitlopen volgende keer. Misschien dat ik gewoon met wat langer nodig heb.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:35

En wat zegt Evy? Want dat zegt me niks haha.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:26

Nou gewoon zoveel minuten door blijven wandelen.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:26

Ik vond dat evy wat weinig aan cooling down doet dus ik deed er meestal nog klein beetje afbouwen achteraan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:20

Mijn programma eindigt altijd in een paar minuten wandelen. Zelf wandel ik altijd nog minstens een volle 5 minuten extra. Tussendoor wat rek/strekoefeningen enzo.

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:43

Ikzelf vind de warming-up altijd lastiger dan de cooling-down,
De ene zweert bij een warming-up de ander zegt dat het schadelijk kan zijn voor je gewrichten/pezen en spieren. Dus ik vind het lastig de juiste weg te vinden. Hoe en wat doen jullie als warming-up?
Doen jullie ook wel eens heuvel/berg trainingen? Hoe pakken jullie die aan en doen jullie dan andere dingen dan anders? Of andere warming-up of coolingdown?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:45

Mag ik me aanmelden!? :D
Door het lekkere weer ben ik weer helemaal in de stemming gekomen.
Ook geef ik al een tijdje bootcamps waar ik ook altijd nog wel tips voor kan gebruiken!
Ik heb me ingeschreven voor de 7,5 km Ladies Run in Rotterdam.
Ik kan inmiddels al 5 km aan een stuk lopen in 30 minuten :D.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:46

Cooling down van evy vind ik ook erg weinig. De ene keer zegt ze dat je nog 1 minuut moet uitlopen, soms krijg je er 2 of 3. Ik maak mijn ronde expres te groot, zodat ik nog een goed stuk uit kan wandelen.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:52

Ik doe meestal na rondje hardlopen even strech oefeningen. Wandel meestal 1 of 2min uit na rondje hardlopen.
En meestal na 30min spring ik onder de warme douche, helpt ook vind ik.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:18

iirrssjjee schreef:
Mag ik me aanmelden!? :D
Door het lekkere weer ben ik weer helemaal in de stemming gekomen.
Ook geef ik al een tijdje bootcamps waar ik ook altijd nog wel tips voor kan gebruiken!
Ik heb me ingeschreven voor de 7,5 km Ladies Run in Rotterdam.
Ik kan inmiddels al 5 km aan een stuk lopen in 30 minuten :D.

waar geef je die bootcamps? zou graag eens zoiets volgen zodat ik wat tips kan krijgen over bijvoorbeeld lopen maar ook andere oefeningen.

ikzelf vind het met mooi weer juist leuk om een groter rondje te maken dan dat m'n afstand voor die dag is want een flink stuk uitwandelen in de zon is echt heerlijk! ik ga dit weekend weer lopen (al 1,5 week niet door schoenen en school).

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:12

Ik heb vandaag les 8 van Evy gelopen, ging best lekker! Zijn er hier meer mensen die de rustpauzes bij Evy best lang vind? Ik heb meestal die 3 minuten wandelen tussendoor echt niet nodig, kan na 1 minuutje wel weer verder..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:32

chanelle14 schreef:
Ik heb vandaag les 8 van Evy gelopen, ging best lekker! Zijn er hier meer mensen die de rustpauzes bij Evy best lang vind? Ik heb meestal die 3 minuten wandelen tussendoor echt niet nodig, kan na 1 minuutje wel weer verder..

Ik doe geen evy, maar heb dat ook. Is ons alleen wel heel duidelijk uitgelegd je er wel aan te houden. Je lichaam geeft in begin sneller aan dat je verder zou kunnen (met name qua cardio) dan dat je spieren kunnen herstellen. Dat laatste merk je alleen niet en daarom ben je geneigd de pauze te verkorten. Kan op termijn wel leiden tot blessures ed.