[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wollie2004

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:43

Staat je goed hoor Hannaaapje! (v-hals vind ik ook niet storend) mooie taille heb je gekregen!
Vind het echt super je dat blijvend zoveel bent afgevallen!

Ik vind zo'n buiktrainding echt 3 x niks. :(
Hierdoor doe je zowat niets met je buikspieren, maar alleen met je armen....
Het is juist goed als je zonder iets buikspieroefeningen doet, want dan wordt je gedwongen om ook echt je buikspieren aan te spannen anders kom je niet omhoog... Maar is mijn bescheiden mening :o

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:59

Ziet er goed uit hannahaapje

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:02

Zo ik heb alles weer even bijgelezen!! Als je een dag niet ben geweest mis je weer een hoop pagina's haha!.

Hannahaapje ziet er goed uit hoor! alleen moet je er denk ik nog wel aan wennen dat nu je zo afgevallen bent je kleren wel een maatje kleiner kunnen? Vind het allemaal net wat losjes zitten....
Je hebt een mooi figuur (compliment) en die komt er beter uit als je jezelf nu gaat kleden naar je nieuwe maat!.

Ik durf morgen pas weer op de weegschaal. En ben benieuwd of ik dan wat ben afgevallen. Qua eten hou ik me er nu echt goed aan. Alleen laatst 1 gebakje gehad op me eigen verjaardag, maar dat was het ook...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:21

Wat gaat het hard hier! Leuk :D

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:28

Ik vind het ook leuk, maar indd moeten we wel ontopic blijven... dus...

Iemand nog suggesties voor variatie in rauwkost voor bij lunch en ontbijt?
Ik varieer nu tussen komkommer, cherrytomaatjes, gele paprika en worteltjes... Iemand nog aanvullingen? (ik ben wel een beetje een zeikerd met groenten, veel vind ik niet zo lekker :o )

Edit: en Dame succes morgen met wegen!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:40

Rode paprika,sla,alfalfa,radijs,rode ui en selderij misschien? :)

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:09

Oke, ik ben even jullie mening nodig, want begin er steeds onzekerder over te worden.

September ben ik begonnen met afvallen, inmiddels ben ik 7 kilo lichter.

Ik weeg nu 77 kilo bij een lengte van 1.68 m.
Graag wil ik nog 5 tot 9 kilo kwijt.

Nu mijn vraag: Wat vinden jullie van mijn eetpatroon en waar kan ik nog voordeel uit halen?

07.00 uur 2 Boeren waldkorn boterhammen besmeerd met ½ halvarine, 1 met 30+ kaas en 1 met achterham. 0.5 liter karnemelk
11.00 uur Wortels (200 gram)/Bakje druiven/ Komkommer (half) / Appel/ Sinaasappel (1 van deze dingen)
12.15 uur 3 Boeren waldkorn boterhammen besmeerd met ½ halvarine, 1 met runder rookvlees en 2 met 30+ kaas (soms met warme choco)
15.00 uur Wortels (200 gram)/Bakje druiven/ Komkommer (half) / Appel/ Sinaasappel (1 van deze dingen)
17.30 uur Appel
19.00 uur 1 bord wat de pot schaft

Iemand tips?

Ik heb echt een suikerverslaving, die vooral van 11.00 tot 13.00 uur aanwezig is en van 16.00 tot 17.00 uur.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:56

Thnx Lous, vooral die alfalfa en radijs had ik nog niet aan gedacht, maar is wel jummie! (selderie als in bleekselderie? blegh dat mag nog niet eens in de buurt van mn mond komen... :o )

Regallie:
Suikerverslaving kom je alleen maar vanaf door het niet meer te eten. is ff heel erg vervelend, want je lichaam is er op ingesteld, maar als je dat een tijdje volhoud wordt het vanzelf makkelijker om niet meer te nemen, tevens raakt je lichaam erdoor in de war omdat het invloed heeft op je suikerspiegel en je dus weer sneller trek krijgt...

Je beleg is al redelijk mager dus dat is prima. (ik laat zelf de halvarine ook achterwegen en pak ipv 30+, 20+ kaas)
Druiven zou ik niet te vaak pakken, voor afwisseling kan het wel, maar dus niet elke dag ivm hoge suikergehalte.
Je wisseld fruit en groente al af dus dat is ook correct.
Het is voornamelijk belangrijk dat je niet te weinig gaat eten, maar dat zal met dit lijstje niet zo snel het geval zijn denk ik.

Van karnemelk weet ik niets af, in hoeverre dat dat goed is of slecht. Je zou wel nog 1 broodmaaltijd om de zoveel tijd kunnen vervangen met magere yochurt met muesli en dan evt. vers stuks fruit in stukjes erbij: yummie!

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:57

Ik ben geen actieveling hier maar lees wel redelijk mee dus even een update. Ik ben inmiddels dik twee maanden aan het weight watchen en volle bak 5x pw aan het sporten hardlopen of insanity (en 5x paardrijden maar dat vind ik niet zo tellen). Ik ben 1.57 dus een kleintje en woog 67/68 kilo, heb net vanochtend voor het eerst de 59.9 gezien op de weegschaal. Ik merk ook aan mn lichaam vooral aan mn benen dat deze niet perse slanker en dunner maar wel gespierder geworden zijn. Maar ik ben niet ontevreden met 7 kilo in 9 weken, het weight watchen gaat me ook best gemakkelijk af, ik heb niet het gevoel dat ik een dieet volg.

Ik ben begonnen met het idee van gewoon wat afvallen zonder echt een doel. Nu beginnen mensen het ook goed te zien. Zelf heb ik daar nog wel wat moeite mee, in mn hoofd blijf ik nog wel dat kleine mollige ding terwijl ik inmiddels een bmi van 24 heb, dus officieel ben ik overgewicht vrij. Dus nou begint te spelen tot welk gewicht ik moet gaan. Dus wat ik me afvraag is hoe jullie je streefgewicht bepalen?

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:05

Ik wil 10 tot 15 kilo afvallen

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:29

98xsophiex98 schreef:
Ik wil 10 tot 15 kilo afvallen

ja maar het gaat mij er dus om waar je dat op baseert? wil je naar een gewicht waar je lang op hebt gezeten voordat het mis ging? een gewicht waar je je van herinnert dat je toen gelukkiger voelde? of is het om onder de 25 grens van het bmi te komen?

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:47

Thanks wollie, ik probeer ook niet toe te geven aan die suiker drang. Meestal gaat het prima, maar heel soms moet ik er toch aan toegeven. Merk dan wel dat mijn lichaam weer bij af is en je weer op nieuw kan beginnen.
Het klinkt misschien raar maar maandag en dinsdag kan ik me altijd prima houden aan mijn gestelde dieet, maar hoe verder de week vordert hoe moeilijker het wordt.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:50

Arienette: Voor mij het het streefgewicht gekoppeld aan een gezonde BMI en een broekmaat :j (dus een bepaald beeld hoe ik er vroeger uitzag en daar wil ik weer naar terug) :D

Regallie: dat is apart ja! eet je misschien dan onbewust toch kleinere porties die andere dagen?

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:26

Misschien is dat het wel Wollie, ik weet het eigenlijk niet. Maar als ik geen trek heb eet ik ook niet, dus je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben. Ik ga er op letten ;)

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:46

Je ziet er goed uit hoor!! wou dat ik zo slank was..
Ik erger me hier zo aan mn heupen ben een echte vrouw.. haha..
Ik heb gister aardig wat gegeten maar ook veel in de weer geweest wel trots op me zelf..

s'morgens kom brinta. ( wel met wat suiker er in anders vind ik echt niet lekker :') )
Toen met mn honden uur wezen lopen,en kwam ik thuis had ik al weer honger..
Broodje pindakaas gegeten 1 plakje.
Toen hele huis wezen schoonmaken,en at ik weer 1plak brood.
Toen lekker wezen paardrijden en mesten enz..
Etens tijd Gewoon aardappels spinazie en kipburger. :9
En toen weer aan het werk gegaan in de zorg.

En niks meer gegeten.. dan voel ik me meteen beter als ik zo goed eet op een dag.
Ik heb soms dagen eet ik niks behalve mn warme eten.. en soms ook wel erg ongezond..
Moet daar beter op gaan letten!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:51

@rakjertjuh: probeer geen maaltijden over te slaan en ook tussendoor iets gezonds te nemen.

Ik baseer mijn streefgewicht idd op een mooi gewicht dat ik vroeger had met een paar kilootjes erbij, want merk wel dat ik richting de 40 ga.

Meer mensen problemen in de tijd van de maand.
Vriendin van mij eet dan trouwens nauwelijks...

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:26

Dankje iedereen, en tegenwoordig past me kleding wel hoor, vroeger was het veel erger (3 maten te groot en zo).
@ Arienette: 5 x per week paardrijden vind ik best intensief sporten hoor.
Ik lees wel mee maar heb verder niet echt iets interessants te zeggen/reageren...

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:44

hannahaapje schreef:
Dankje iedereen, en tegenwoordig past me kleding wel hoor, vroeger was het veel erger (3 maten te groot en zo).
@ Arienette: 5 x per week paardrijden vind ik best intensief sporten hoor.
Ik lees wel mee maar heb verder niet echt iets interessants te zeggen/reageren...

paardrijden is wel sporten natuurlijk, maar intensief sporten... dat zie ik iets anders denk ik. ik rijd al 20 jaar en toen ik 4maanden geleden begon met hardlopen kon ik geen drie minuten joggen. Dus conditioneel vind ik paardrijden niet intensief. ik kan best iets merken aan mn ademhaling en lichtelijk bezweet zijn als ik 45min mn best gedaan heb te paard maar ik ben niet zo kapot als na een insanity workout of hardlopen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:19

wollie2004 schreef:
Arienette: Voor mij het het streefgewicht gekoppeld aan een gezonde BMI en een broekmaat :j (dus een bepaald beeld hoe ik er vroeger uitzag en daar wil ik weer naar terug) :D

Regallie: dat is apart ja! eet je misschien dan onbewust toch kleinere porties die andere dagen?

Ik hou ook een bepaald BMI, broekmaat en gewicht in mijn hoofd als streef :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:22

KarinW86 schreef:
Hoe vaak wegen jullie eigenlijk.. Ik doe het eigenlijk te vaak. Snap dan soms de weegschaal niet meer als er opeens weer 0,5 kg bij zit

Ik ben extreem getalenteerd wat weegdrang betreft. In de goede zin van het woord dan. Ik weeg me maximaal 1x in de maand :=
Altijd op hetzelfde moment in mijn ongesteldheidscyclus zodat ik het beter kan vergelijken.

Zodra ik me elke week (of vaker) ga wegen wordt het een obsessie en dan raak ik gefrustreerd als er niks af is of zelfs iets bij is gekomen. Het is niet de bedoeling dat ik de handdoek in de ring gooi natuurlijk ;) Daarnaast moet het een nieuwe levensstijl zijn dus zie ik graag effect op de langere termijn en vind ik dat zo nu en dan een uitschieter (d.m.v. uiteten of een slechte dag) zonder schuldgevoel moet kunnen. Als je aan het eind van die maand toch mooi wat kwijt bent heb je én kunnen genieten én heb je resultaat! :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:27

Dat is een heel goed streven! ik ga het in ieder geval minderen...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:02

Ik probeer 2x in de week te wegen, maar vaak is het toch dat ik meerdere keren per week op de weegschaal stap :o

Roos, dat heb ik ook altijd als ik een goede nachtrust heb gehad. You go girl!

Hannahaapje, staat goed! Xs, super joh!

Regallie, ik vind je eetpatroon heel erg netjes! Ik zou vooral veel variaties aanbrengen (dus is magere yoghurt met muesli of brinta/havermout ofzo inplaats van ontbijt/lunch) maar verder heb ik persoonlijk er niets op aan te merken :)

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:18

@Dais, ik betrap mezelf er ook iedere keer weer op dat ik erg veel zout eet. Maar heb (nog) niet het idee dat ik daardoor heel veel vocht vast hou.

@Warbling, merk je veel verschil in centimeters per week? Hoeveel is gemiddeld aantal centimeters wat je per week af valt. En als je het druk bent geeft het toch niet om niet te gaan sporten?
Leuke foto en ik vind de V-hals ook niet storrend.

@Hannahaapje hoe was het zwemmen? Dit lijkt me ook leuk. Ga je dan gewoon baantjes trekken?

@Karin, veel plezier met je les. Het blijft droog als het goed is.

@Wollie, ook een goed gevuld dagje dus!

@Roosh, fijn dat je je motivatie weer gevonden heb. Zou zonde zijn als je het op zou geven!

@Dame23, goed dat je zo streng kunt zijn voor jezelf. Ik doe ook mn best geen fouten te maken en voel mezelf ook echt schuldig anders.

@Regallie, ik zou ook 1 broodmaaltijd vervangen voor een yoghurtje met musli.

@Rakkertje, probeer inderdaad geen maaltijden over te slaan en je spijsvertering op gang te houden.

Ik heb vandaag niet gesport en gister ook niet. Morgen ga ik hardlopen, beloofd. }>
De rest van het weekend weinig tijd ivm werk.
Vandaag de puppy van mn beste vriendin opgehaald, zoooo schattig.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:30

Ff tussendoor: Jemig Hannahaapje, you go girl! *\o/*

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:20

Zal ik me ook mogen melden?
Ik moet er heel wat kilo's af hebben.. En dit is in overleg met een sportarts, helaas is mijn doorzettings vermogen als ik alleen ben (tussen uur, thuis zonder ouders) ver te zoeken!
Ik ben17 jaar en 1.67 meter. Weeg (schrik niet!) 68 kilo ongeveer ( schommel tussen 67/69)
Wie heeft er een goede tip voor mij?

Ik doe overigens sport en bewegen, dus sport vrij veel.