Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Phen schreef:Ik vroeg mij af of iemand hier iets weet over het gevolg van een harde klap tegen het hoofd aan krijgen. Ik heb dit ong. 10 jaar geleden meegemaakt, ben toen bewusteloos geraakt en het een soort van aanval gekregen(stuiptrekkingen en na afloop met 1 been slepen). Nooit hiervoor naar de dokter gegaan omdat het heel snel over was. Ik vraag mij af of dit invloed heeft gehad over hoe ik mij nu voel, of ik daar kwetsbaarder of iets dergelijks van ben geworden.
Jolandaa schreef:Heb met mn psycholoog gesproken over EMDR daar Kom ik voor in aanmerking. Sta er wel positief in maar ik heb niet echt 1 trauma. Het is meer dingen die tegen me gezegd zijn.
Hoe gaat het verder met jullie?
Jolandaa schreef:Heb met mn psycholoog gesproken over EMDR daar Kom ik voor in aanmerking. Sta er wel positief in maar ik heb niet echt 1 trauma. Het is meer dingen die tegen me gezegd zijn.
nergens voor nodig hoor, om een trauma te hebben. Emdr is voor een boel dingen die jou negatief beïnvloeden een uitstekende therapie. Dus netjes dat de psycholoog het jou aanbiedt. Phen schreef:Ik vroeg mij af of iemand hier iets weet over het gevolg van een harde klap tegen het hoofd aan krijgen. Ik heb dit ong. 10 jaar geleden meegemaakt, ben toen bewusteloos geraakt en het een soort van aanval gekregen(stuiptrekkingen en na afloop met 1 been slepen). Nooit hiervoor naar de dokter gegaan omdat het heel snel over was. Ik vraag mij af of dit invloed heeft gehad over hoe ik mij nu voel, of ik daar kwetsbaarder of iets dergelijks van ben geworden.
. Zeker als je al bent begonnen met deze te stellen...
Het zijn ja-nee vragen inderdaad, maar door gewoonweg al te vragen "Maar het gaat dus toch al beter" in plaats van "Gaat gaat al beter?" klinkt het eerste meer alsof ze een sociaal gewenst antwoord willen en ze er eigenlijk liever niet dieper op in willen gaan. Al ga ik er gewoon zelf ook liever niet verder op in als mijn ouders erbij zijn. xd Maar wat je zegt klopt inderdaad. 

Maar ik vind het mooi om je te horen zeggen dat alle 3 de zaken de nek omgedraaid kan worden, dat geeft nog meer hoop.

DBiancaL schreef:Hoi dezenaam wat je zegt wilde ik een onderzoek naar doen.
In ieder mens schuilt naar mijn inziens wel ADHD,depressie, borderline etc alleen bij de een komt het meer tot uiting als bij de ander.