[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_PassoaJus

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:35

Herkenbaar Littletash! Ik had ook amper bloed verlies. En hoe langer ik m slikte (ik heb m nooit doorgeslikt trouwens) hoe minder het werd. Inmiddels net een maandje gestopt en mn 1e ongesteldheid was weer als vanouds..... Schrok ontzettend van de "hoeveelheid" bloed! :')

Overigens voel ik me momenteel een stuk fijner zonder pil! Nu nog eens verdiepen in een koper spiraal of nuvaring!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:01

Klein vraagje. Is het normaal dat een tampon niet gaat vanwege een erg laag zittende baarmoedermond tijdens de menstruatie?
Hij kan er nog net in z'n geheel in maar dan voel ik hem natuurlijk en doet het pijn omdat ie zo tegen mn baarmoedermond aan zit. Maar ik wil echt geen maandverband..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:17

Geen ervaring mee Geryon.. maar lijkt mij ook niet te horen.. is het alleen met ongesteld zijn?
Ben je hiermee wel eens naar de HA geweest?
Er zijn ringen die je in kan brengen die een verzakking tegen kan gaan..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:27

Klopt, alleen tijdens mijn menstruatie. Het schijnt normaal te zijn dat je baarmoedermond dan lager zit. Maar zo laag dat een tampon niet gaat? Verschilt trouwens ook per keer, de ene menstruatie zit ie wat hoger dan de andere. Deze keer heb ik lang de pil doorgeslikt, en ergere menstruatiekrampen gehad dan normaal. Misschien zit het daarom ook lager dan normaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:28

Als je baarmoedermond echt zo laag zakt dat je geen tampon meer kan inbrengen zou ik toch even naar de HA/gyno gaan voor een onderzoekje.. Lijkt me niet normaal. Kleinere tampon gaat ook niet?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:44

Een tampon kan er wel in, maar niet zo hoog als moet. Een kleinere tampon is even lang toch? Dat zal dan niks uitmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:45

Of ze even lang zijn weet ik niet, maar het is misschien minder irriterend. Ik snapte inderdaad dat hij er wel in kon, maar dat het gewoon niet comfortabel voelt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, zelfs mijn zusje van 15 kan een tampon dragen zonder dat deze irritant zit..

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:48

vuurneon schreef:
Casarell schreef:
Iemand hier ervaring met de Cerazette pil...?? http://www.anticonceptie.nl/cerazette
Dit is een pil zonder oestrogeen.. en slik je dagelijks zonder een stopweek..

Ben ik ook wel benieuwd naar aangezien ik niet fijn op de normale combi pil reageer.

Ik heb die gehad. En snel weer mee gestopt. Zat niet lekker in m'n vel, depri. Zelfde verhaal als met elk andere pil

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:15

Yasmijntje schreef:
Ruby1995 schreef:

Pff weet het echt niet... Best lang. Ik denk vanaf vorig jaar oktober...
Meestal doe ik een stopweek wanneer het me uit komt, vaak in vakantie enzovoorts. Want ik ben er altijd best naar van.
Het komt deze week eigenlijk helemaal niet uit maarja, het is niet anders.

Dan slik je hem al behoorlijk lang door en is het redelijk 'logisch' dat je nu een 'doorbraak' hebt.
Wel vervelend dat het zo slecht uitkomt! (al is er als je het mij vraagt nooit echt een 'goed' moment)

Ik word nu sinds 10 jaar ongesteld denk ik, en ik heb onderhand het idee dat sommigen er precies toch veel moeite mee hebben... Ik zal niet zeggen dat het een feestje is hoor, elke maand, en het is wel een beetje onhandig om met enige regelmaat naar het toilet te moeten enzo, maar het gaat al jaren bij miljoenen vrouwen prima... Waarom is het zo erg? Waarom "komt het niet uit"? Het is gewoon iets wat je lichaam doet, ik vind het echt prettiger dat het nu voor mij gewoon niet zo'n big deal is dan dat ik me steeds moet bedenken of het wel uitkomt. Daar word je ook niet gelukkiger van denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:17

Ieders lichaam reageert anders op een menstruatie, Margrathea :) Ik lig persoonlijk minstens drie dagen in foetushouding opgekruld in mijn bed. Kan dan hooguit boodschappen doen helemaal in elkaar gedoken, maar veel meer dan dat niet. Voelt echt alsof mijn baarmoeder zichzelf aan het opvreten is. Dat is echt wel meer dan een beetje onhandig, het doet gewoon ontzettend veel zeer en ik heb de tijd niet om het elke maand te doen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:21

Tuurlijk, tuurlijk, maar er zijn echt dingen die je daaraan kunt doen :) Bijv yoga of andere spierversterkende oefeningen, voldoende drinken, goed eten. En dan niet alleen tijdens je menstruatie maar juist ook daarbuiten!

Spoiler:
Een goeie vrijpartij inclusief orgasme vlak voor je moet beginnen helpt ook echt heel erg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:23

Ik heb echt van alles en nog wat geprobeerd tegen de pijn hoor, maar wat voor nu nog steeds het beste helpt is mezelf compleet de t*ring in drogeren en veel slapen. Na de hevige drie dagen kan ik over het algemeen wel redelijk te been blijven met wat pijnstilling, maar het is gewoon drama. Yoga helpt bij mij voor geen meter, voldoende drinken doe ik sowieso en gezond eten doe ik over het algemeen ook, tijdens mijn menstruatie let ik er altijd extra veel op.

Spoiler:
En van die orgasmes wil ik maar al te graag geloven, ik heb er alleen jammer genoeg nog nooit profijt van gehad :')

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:31

Wie herkent dit?

Ik ben voor 3 jaar aan de pil geweest (microgynon 30) i.v.m. veel hormonen ben ik overgegaan op de mirena spiraal. Echter ben ik sinds het plaatsen onregelmatig ongesteld (ene keer 2 weken en andere keer 6 weken er tussen) ik merk wel dat ik me een stuk beter voel.
Is dit een kwestie van dat mijn lijf weer moet wennen aan de nieuwe hormoon huishouding of niet? Ik heb de spiraal nu sinds februari 2015 dus 3 maanden...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:43

Ze zeggen dat je lichaam wel een maand of 3 nodig heeft om te wennen aan de mirena ...
Had dat ook de 1e 3 mnd wat krampjes en spotting...
Heb m nu bijna 5 jaar en zal vervangen moeten worden ...
Hoop dat de volgende wel t zelfde doet als deze .
Geen menstruatie , en verder amper bijwerking ...

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:50

Misschien heb ik een hele domme vraag, maar ik ben nog niet zolang bekend met het gebruik van de pil. Nu heb ik bij de apotheek weer een nieuwe voorraad gehaald, maar de apotheker vertelde dat ik dezelfde pil nu van een ander merk krijg omdat deze nu vergoed wordt door mijn zorgverzekering. Nu is het alleen zo dat de strip er heel anders uit ziet, en ik dus een beetje in de war ben van met welke pil op de strip ik moet beginnen met slikken. Moet je gewoon een pil op de strip met de dag uitkiezen waarop je weer moet beginnen of zit daar echt verschil in? Ik begin namelijk normaal gesproken op zaterdag met een nieuw strip, maar het lijkt erop dat de "nieuwe strip" op maandag begint. Kan ik dan 2 pillen eerder pakken zodat ik wel gewoon op zaterdag begin of moet ik die maandag pil dan op zaterdag nemen?
Ik slik normaal gesproken 21 dagen achter elkaar de pil en dan heb ik een stopweek.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uit gelegd heb. Ik heb al rond gezocht naar informatie hierover maar heb niks kunnen vinden. Nogmaals, misschien is het een hele onnozele vraag, maar ik heb liever zekerheid dan dat ik de pil verkeerd slik en ik zometeen met de gebakken peren zit.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:54

Het 'design' van de strip maakt geen verschil hoor :+ gewoon op zaterdag beginnen!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:56

Alle pillen in de strip zijn gelijk - dat er dagen van de week bij staan is gewoon service.

Ik zou zeggen: slik op woensdag vooral een pil waar 'woensdag' bij staat; per strip zijn het er sowieso 28, dus ze komen gewoon allemaal op.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:57

Ah dat is fijn om te weten! Dat maakt de boel al een stuk duidelijker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 23:54

Tenzij je een drie-fasen pil slikt maar dst lijkt me niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:24

Goedemorgen!

Ik kom hier even binnenvallen n.a.v. het 'pil verpest seksleven'-topic. Ook bij mij was dat het geval namelijk. Doordat ik me echt een zombie voelde ben ik gestopt met de pil. Echter, nu ik weer aan het daten ben en een ongelukje heb gehad met condooms en morning after pill enzo (please God, laat dat kreng gewerkt hebben...), wil ik toch wel weer uitkijken naar een anticonceptiemiddel dat ik wél kan vertrouwen.

Heb wat op internet gekeken en kwam de Cerazette tegen, een pil zonder oestrogeen. Hier zit een hormoon in dat is afgeleid van het mannelijke testosteron. Dus ik dacht: dat zorgt vast niet voor libidovermindering! Wel dus...

Ik ben dus op zoek naar een anticonceptiemiddel met weinig hormonen, die relatief weinig invloed heeft op mijn stemming en libido. Bestaan deze? Het moet gemakkelijk in gebruik zijn (ik wil dus geen staafje of pleister, spiraal ben ik over aan het denken maar is echt m'n aller-allerlaatste optie). Dan kom je dus terecht bij de pil of een ring... Wie adviseert wat? Wat zijn jullie ervaringen met welke pillen?

Thanks voor de info alvast :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:33

Ik blijf bij koperspiraal als beste optie als je last hebt van emotionele of libido problemen :j
Al kan mirena spiraal ook goed zijn want soms hebben de hoeveelheid hormonen daar in geen effect op emoties etc.

Alle andere opties zullen weinig verschil maken denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:41

Als ik daarover lees krijg ik al buikpijn en val ik bijna flauw :') Dat lijkt me echt k*t hahaha!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:01

Valt echt wel mee, en ook, je bent 5jaar in orde en hoeft nergens aan te denken, hebt zo goed als nergens last van, zeker met mirena...
Ik ben er ontzettend blij mee en die 3uurtjes pijn na het steken neem,ik er graag bij

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:39

Hallo,

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar ik heb nogal een 'dringende' vraag. Ik ben eergisteren weer met de pil begonnen en heb gister onveilige seks gehad (heb toen dus 2 keer weer pil geslikt). Ben ik wel beschermd door de pil of is een MAP handig? Die vermijd ik uiteraard liever dus als iemand het antwoord weet... Thanks!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:40

Had je net je stop week gehadm