Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 08:31

Hardlopen was hem gisteren niet meer geworden, geen zin.
Maar ben vanochtend hardlopend naar kantoor (2.2km).
En dan vanmiddag weer hardlopen naar huis.
:D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 08:46

Goed bezig MuSLi +:)+

Ik heb gisteren ook niets gedaan aan sport . Lekker een rustdag ingebouwd .
Maar vanavond ga ik baar de sportschool.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:41

Mooi alternatief, MuSLi! :D Je hebt geen kantoorbaan in mantelpakje en hoge hakken, hoop ik? :D

Ik spijbel al een tijdje bij onze indoortrainingen van de wielerclub; tijdstip komt me niet zo lekker uit en ik heb even geen puf om sociaal te doen :o . Maar ik probeer wel zo'n 4x per week daarbuiten afwisselend krachttraining, cardio en wat yoga te doen via ons studentensportcentrum. Lekker anoniem een uurtje stoom afblazen :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:59

Haha. Dat maakt eigenlijk niet zo heel veel uit.
Ik prop m'n kleren in een rugtas en trek sportkleding aan om te rennen :)
Als ik aan kom op kantoor dan kleed ik me eventjes om..

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 16:06

Vanmorgen met de vereniging een kerstrit {:)
Was super gezellig, gewoon alle groepen door elkaar en een lekker rondje fietsen.
Onderweg gestopt bij een gebouwtje, waar een van de leden voor iedereen kerststol had (is bakker).

Het was tevens mijn 6000ste kilometer vandaag. Niets in vergelijking met de andere leden, waarvan een groot deel de 10.000+ aantikt, maar toch een leuke mijlpaal :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 06:43

Klinkt gezellig Laura ..altijd leuk zoiets .
Vind 6000 km toch heel wat ..daar kom ik niet aan . -O-

Heb +/- net zo veel km gefietst als het jaar ervoor .
2017 - 3326,7 km
2018 tot nu toe 3269,3 , daar zal ook niets meer bij komen .

Wij hadden gisteren in twee groepen indoor cycling , en het ging erom
welke groep de meeste Kcal verbrandde .
Groepen waren ingedeeld naar gewicht /geslacht en leeftijd .
In mijn groep waren twee heren die bijna de 1000 Kcal aantikten :wow:
Anayway , ben 41 minuten in mijn rode zone gefietst := ....en heb met
mijn team gewonnen *\o/*

Vandaag nog een beetje werken , hoop dat we om 15:00 uur naar huis kunnen .
Wens iedereen alvast fijne kerstdagen {:) <|- [o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 09:12

Wat gezellig, Laura! En 6000 km naast alle drukte van je studie; dat is inderdaad superveel!

Haha T2T, dat soort wedstrijdjes zijn altijd leuk :D Stevig getraind dus!

Ik heb mijn laatste sportlessen hier gevolgd voordat ik verhuis naar het oosten van het land. Ga mijn vaste uurtjes en de leuke sportinstructeurs hier wel missen! Maar de lokale wielervereniging ziet er gezellig uit :)

Ik wens jullie ook hele fijne feestdagen en alvast een gezond, gelukkig en sportief nieuwjaar! {:)

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 14:57

6000 km vind ik echt veel, dat haal ik bij lange na niet, zelfs niet met wat woon-werk erbij.

Ik heb een wat heftige periode achter de rug (en nog steeds wel), ik merk dat mountainbiken dan wel erg lekker is, daarmee moet je je wel volledig op het fietsen concentreren. Zeker met de nieuwe route die ze bij ede aan het aanleggen zijn. Deze is deels al open en een enorme aanrader! Nog een stuk technischer dan routes als Amerongen en Zeist. Mijn techniek gaat echt met sprongen vooruit op deze route. Aanrader dus.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:20

T2T, 41 minuten in het rood :') _/-\o_

Culaccino, heel veel succes op je nieuwe plekje, ben benieuwd hoe je het daar gaat vinden :D

Michiel, leuk dat je er weer bent! Mountainbiken lijkt mij ook echt heerlijk, kan mij voorstellen dat dat een goede uitlaatklep is.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 07:20

Succes met de verhuizing Callucino

Mountainbiken ...heb er pas weer 1 X opgezeten O:)
Het is niet helemaal mijn ding ...en ik wil ook altijd andere dingen .
Een keer extra hardlopen of zwemmen ...de week heeft niet genoeg dagen .

Ik heb dit jaar 3.289,6 km ( +/- april t/m oktober )gefietst ...dit is exclusief de
spinning km .
Wel grappig ..de Zwift km worden wel mee geteld zag ik net :=

Zo , 1 dagje werken nog ...dan alweer weekend *\o/*

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:24

Thanks Lauraennala!

Time2Tri schreef:
Succes met de verhuizing Callucino

Mountainbiken ...heb er pas weer 1 X opgezeten O:)
Het is niet helemaal mijn ding ...en ik wil ook altijd andere dingen .
Een keer extra hardlopen of zwemmen ...de week heeft niet genoeg dagen .

Ik heb dit jaar 3.289,6 km ( +/- april t/m oktober )gefietst ...dit is exclusief de
spinning km .
Wel grappig ..de Zwift km worden wel mee geteld zag ik net :=

Zo , 1 dagje werken nog ...dan alweer weekend *\o/*

Ik zou dan zelf kiezen voor de MTB in plaats van de Zwift ;). Mijn wegfiets staat nu al een paar maanden binnen. Mijn gravelbike heb ik een paar weken geleden weer ingeleverd, ik had eindeloos problemen met de remmen. Ik krijg een nieuwe (topservice van Fietsenwinkel Gelderland!!), maar die komt pas rond mei ergens. Maar ik vermaak me veel te goed op de mtb. Vooral met een nieuwe route zo'n beetje naast mijn huis. Kilometers van dit:

https://youtu.be/w8FgSxTgb_g

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:55

Tof filmpje, Michiel! Sterkte met de omstandigheden. Ik kan me voorstellen dat dat de ultieme manier is om je hoofd even leeg tr maken. Met zo'n tempo heb je inderdaad geen tijd om met je gedachten af te dwalen. := Inderdaad super service van die fietsenwinkel dan!

Dank T2T en laura! Ik ben erg benieuwd!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 13:37

Zo wat een kilometers komen er voorbij zeg :D

Mijn streven was 1.500km en uiteindelijk gekomen op 1.569,6. Doel eigenlijk te vroeg al gehaald en doordat ik afgelopen maand in de avonden niet alleen op pad kon, heb ik veel op de Tacx gezeten.

Doel voor komend jaar is minimaal 2.000km, met een rondje Nederland in het voorjaar! En vooral natuurlijk lekker genieten! Goed uiteinde allemaal en veel sportieve, veilige kilometers voor 2019 :)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:28

Gaaf filmpje Michiel!

Tof dat je je doel hebt gehaald Sakura. En je doel voor 2019 klinkt goed, heel veel succes!

Hier is de teller uiteindelijk op 6540 komen te staan.

De beste wensen voor 2019, dat er maar weer een hoop mooie kilometers gereden mogen worden!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 22:16

Vandaag de laatste km in 2018 gelopen ...

Statistieken van dit jaar :

Hardlopen 713,9 km
Zwemmen 89,3 km
Fietsen 3317,2 km
Kracht/core 62 sessies van +/- 45 min
Spinning / indoor Cycling 22 sessie van +/- 45/ 50 min
Stretching 25 sessies van +/- een half uur .

Komt aardig wat bij elkaar in een jaar . :j

Ik wens ook iedereen hier alvast een hele fijne jaarwisseling *\o/*
Dat we allemaal sportief en gezond blijven in 2019 .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 08:04

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Wat een mooie cijfers, Sakura, Laura en T2T!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 11:06

Jaaaa *\o/* iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst .

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:40

Zo, hier eventjes niet geweest. Fietsen lag ook een beetje stil met alle andere activiteiten in december. Vandaag het jaar goed begonnen met een MTB rit over de zuid veluwe (Dieren - Rheden). Flink afzien bij klimmen en ultiem genieten van de snelle afdalingen. Ja ja, ik ben zo'n fietser die zegt ''klimmen is het noodzakelijk kwaad voor de afdaling'' :+ . Wel fijn dat ze bezig zijn met een grote renovatie van de MTB route op de Veluwezoom. Route was iig goed te volgen door de nieuwe bordjes. Komende week waarschijnlijk ook het nieuwe singletrack parcours bij Laag Soeren uitproberen. Goede voorbereiding voor de MTB Hardewijk wedstrijd as zaterdag.

Ik heb in 2018 zo'n 3000+ km gemaakt (GPS/Strava fouten). Aangezien ik de helft van de tijd op de MTB zit, zeggen kilometers niet zo super veel. Op de racefiets maak je toch meer meters dan met de MTB in dezelfde tijd. Doel voor komend jaar is toch wel om richting de 4000 a 5000 km te gaan.

@MichieldeM, gaaf filmpje! Waar ligt de route bij Ede ongeveer? Die route ga ik ook maar proberen als ik in Wageningen zit. Ziet er uit als een lekker stukje singletrack.

@MuSLi, leuke foto's op de baan! Jammer dat je maar de helft van het volgende blok kan volgen. Maar ja, beter iets dan helemaal niets. Zeker als het baanwielrennen zo goed bevalt :)

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:24

Susan88 schreef:
Zo, hier eventjes niet geweest. Fietsen lag ook een beetje stil met alle andere activiteiten in december. Vandaag het jaar goed begonnen met een MTB rit over de zuid veluwe (Dieren - Rheden). Flink afzien bij klimmen en ultiem genieten van de snelle afdalingen. Ja ja, ik ben zo'n fietser die zegt ''klimmen is het noodzakelijk kwaad voor de afdaling'' :+ . Wel fijn dat ze bezig zijn met een grote renovatie van de MTB route op de Veluwezoom. Route was iig goed te volgen door de nieuwe bordjes. Komende week waarschijnlijk ook het nieuwe singletrack parcours bij Laag Soeren uitproberen. Goede voorbereiding voor de MTB Hardewijk wedstrijd as zaterdag.

Ik heb in 2018 zo'n 3000+ km gemaakt (GPS/Strava fouten). Aangezien ik de helft van de tijd op de MTB zit, zeggen kilometers niet zo super veel. Op de racefiets maak je toch meer meters dan met de MTB in dezelfde tijd. Doel voor komend jaar is toch wel om richting de 4000 a 5000 km te gaan.

@MichieldeM, gaaf filmpje! Waar ligt de route bij Ede ongeveer? Die route ga ik ook maar proberen als ik in Wageningen zit. Ziet er uit als een lekker stukje singletrack.

@MuSLi, leuke foto's op de baan! Jammer dat je maar de helft van het volgende blok kan volgen. Maar ja, beter iets dan helemaal niets. Zeker als het baanwielrennen zo goed bevalt :)

Ik had al gelezen dat ze delen van de route op de Veluwezoom aan het vernieuwen zijn, die wordt ook al zo mooi dus? Dan ga ik die binnenkort proberen. Ik wilde vandaag Amerongen gaan rijden op de terugweg van mijn ouders, maar toen ik de fiets uit de auto wilde halen zag ik dat ik een spaak gebroken had op de laatste rit :(. Morgen maar snel op zoek naar ene fietsenmaker met tijd en/of een spaak op voorraad.

Ede, inclusief de nieuwe stukken die nu open zijn, staat op mtbroutes.nl: https://www.mtbroutes.nl/route/511/Ede

Als je wat langer wilt is er een verbindingsroute met Renkum

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:17

Gelukkig nieuwjaar allemaal vanuit een heerlijk zonnig Lanzarote :) vandaag de eerste kilometers van 2019 gemaakt. En wat een fantastische omgeving weer daarvoor..

81km, 1300hm *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prima huurfietsen ook weer. Kortom top! :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:16

Ooohhh Jaloers MuSLi , heel veel plezier .
Wat is de temperatuur nu daar ?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:53

Beetje 20-23 graden. Prima dus :)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:00

Prima zegt ze :') Heerlijk fietsweer zeg! Ik ben nog aan het opwarmen van een uurtje geleden. Succes daar! Geniet van de zonneschijn!

Hier is de kop er weer af! Even wennen dat de kmteller op 0.0 is gezet :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:04

MuSLi schreef:
Beetje 20-23 graden. Prima dus :)

Zucht .... wil ook {:}

Moet nog tot april wachten -O-

@ Sakura ... idd .. 2019 teller op 0 .
De eerste twee sportdagen zitten er al weer op .

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:09

Ziet er echt heerlijk uit MuSLi!

Mijn aantal kilometers valt echt in het niets bij jullie natuurlijk...
Maar nu met de jaarwisseling komt werd ik me ineens bewust dat mijn fietstocht toch wel dicht bij komt. En met die cijfers van jullie dat het ook echt lang is (65OO km := ) . En ook al heb ik eerst een 1500 km vlak om wat spieren op te bouwen voordat ik de bergen in ga, lijkt het me nog veel handiger om nu al spieren op te bouwen... Mijn voornemen is om dagelijks de trap te pakken, ipv de lift en ik ben weer begonnen met hardlopen. Dit wil ik proberen 3 keer per week te doen. Ik zit wat beperkt in mijn tijd omdat ik binnen 1.5 maand een proefschrift moet afronden, dus langere fietstochten zitten er niet echt in voor mij. Misschien in maart wat meer, maar die kans ik ook niet groot. Dus... Hebben jullie nog meer tips om wat fitter te worden zodat ik beter bestand ben tegen de 6500 km? Ik zit sowieso dagelijks op de fiets naar m'n werk en voor boodschappen, maar die paar km stellen niet zo veel voor natuurlijk.
Qua voorbereiding is verder mijn bagage volledig gereed! Ik zit aan totaal (inclusief fietstassen, 1.5 L water, aardig wat cameragerief en alles wat ik zelf aan heb) op 24 kg! En voordat ik in Noorwegen de bergen in fiets gaat daar nog een kilo aan kaart materiaal vanaf gelukkig. En zaterdag komt m'n vader het E-werk installeren. Zo cool. Gewoon met trapkracht m'n telefoon kunnen opladen!