Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

carika

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:50

Hier krijgt de kleine nog een eigen spaarrekening.
Als je dat op eigen naam doet en later wilt schenken moet je schenkbelasting betalen.
Afhankelijk van de regels die dan gelden en de grote van het bedrag vind ik dat zonde van het geld.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:38

Gefeliciteerd Happybuddha! Wat een heftige binnenkomst (of eigenlijk, buitenkomst) van Jari! Fijn dat je er nu al goed op terug kan kijken en dat de keizersnede uiteindelijk niet nodig was. Hechtingen zijn rot dingen, maar wel nodig... Hopelijk herstel je snel!

Hier nog geen spaar rekening voor de kleine, maar staat nog wel op het to do lijstje. Misschien beleggen, misschien op haar naam of op onze, dat is een beetje de vraag.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:52

[***] schreef:
Gefeliciteerd Nicje!

Heeft iemand hier trouwens al iets qua sparen of beleggen voor hun kleine? Ik twijfel over wat voor product en hoe te regelen. Ik ben benieuwd of anderen gelijk op het naam van hun kindje een bedrag opbouwen, of dat ze het willen schenken wanneer hun kindje volwassen is (en je misschien ook zeker weet dat ze er geen domme dingen mee doen :') ).

Ja hier al eigen rekening waar we op sparen (en oma's en opa's :P ) maar dat is wel echt voor studie/rijbewijs/huis etc niet om straks maar uit te geven

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:54

HappyBuddha schreef:
Ik ben inmiddels ook bevallen van onze zoon Jari! Ik heb zondagavond een ballonnetje gekregen, gisterochtend had ik 3cm ontsluiting. Het ballonnetje plaatsen ging al niet heel super, na 3 pogingen heeft de gynaecoloog hem er in gekregen maar dat ging gepaard met best wat bloedverlies.
Nou gisteren dus het ballonnetje eruit, vliezen gebroken maar helaas pakte mijn lichaam niet zelf de weeën op. Dus aan de weeënopwekkers. Ik vond het erg goed te doen waardoor ze elke 20 minuten werden opgehoogd, helaas ging dat te snel en kwam ik in een weeënstorm terecht. Dat vond ik heel heftig! Hierna heb ik wel de ruggenprik gekregen, alleen kreeg ik toen meteen persweeën. Ik bleek toen al 10 cm ontsluiting te hebben en mocht voorzichtig mee persen maar nog niet volop omdat de baby nog wat moest zakken. Uiteindelijk toen ik eindelijk mocht persen leek het eeuwen te duren. Op een gegeven moment is de gynaecoloog erbij gehaald en is de verdoving geplaatst om hem met de pomp te halen. Ik had 3 pogingen en anders werd het een spoed keizersnede. Blijkbaar had ik daar echt geen zin in want de perswee erna heb ik hem er uitgeperst.

Alleen toen kwamen de hechtingen… ik had geen grote rupturen maar wel vrij diep en het hechten deed zo veel pijn dat het gewoon echt niet lukte. Omdat ik ondertussen ook al een liter bloed was verloren ging ik met spoed naar de ok. Hoewel ik super goed terug kijk op m’n bevalling vond ik het laatste stukje wel erg lastig .

Heftig einde! Gefeliciteerd met Jari!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:57

Nog even volhouden Charlotte en Ballard!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 14:39

Sterkte meiden met de laatste loodjes. Die klinken inderdaad flink zwaar.

Boris is inderdaad echt groot. Bij geboorte al 4 kilo en nu met 8 weken al 7 kilo en bijna 60cm lang. Zit een week in maat 62 nu van broekjes etc. Rompers heeft ie al een aantal weken 74 van nodig.

Vandaag echt een rotdag met 'm. Gisteren ging het fantastisch en vandaag is niets goed. Heb 'm nog nooit zoveel zien huilen. Heeft sinds 8 uur een uurtje geslapen dus ik hoop 'm zo echt nog even een goed blok weg te kunnen leggen. Heb m'n man al geappt dat ie van hem is vanavond haha. Ik ga echt eten en slapen. Tenzij ie zo nog een mooi blok slaapt, dan slaap ik die mee.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 14:45

Ballard en Charlotte jullie geen zin om in de app te komen?
Veel makkelijker kletsen nu! En vooral straks met een kleine haha.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 15:13

Flinke kerel dus Gnome! Jammer dat het vandaag niet helemaal lekker gaat. Hopelijk kan je man je straks weer helpen :)

Ik heb verder geen behoefte aan een groepsapp, daar ben ik zelf niet zo van ;)

Net nog even naar de kringloop geweest en wat leuke dingetjes gescoord :) verder maar even rustig aan doen vandaag.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 16:03

Ballard, snap ik!

Owh leuk!! Altijd leuk als je wat vindt. Alles al klaar verder ?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 16:28

Ja al een tijdje :) dus het mag in principe wel komen haha. Al liever niet vannacht, want er slapen een aantal mensen met bussen op ons erf. Heel gezellig, maar dan is het niet zo handig om te bevallen :')

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:01

Boris is dan zeker een grote jongen! Jammer dat gisteren niks goed was bij hem. Dat lijkt me zo slopend zulke dagen :( Hopelijk heeft hij het vandaag wat meer naar zijn zin!

Baby blijven zitten Ballard? :D

Freekie, ik kom graag in de app wanneer de baby geboren is :)

Hier weer mwa geslapen en vanmorgen tijdens de storm bij de hond gebleven. Er zijn hier op de kwekerij flink wat bomen omgewaaid maar het huis en de kas lijken er goed doorheen te zijn gekomen :D Vorige week is de schade van februari vorig jaar toevallig hersteld :') Deur van de kas was toen eruit gevlogen tegen het huis/kozijn aan. Ik zag het gebeuren hoe dat gevaarte van 3x3m werd losgerukt en ‘wegvloog’ :=

Afbeelding

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:40

Tjonge dat is behoorlijke schade van vorige keer! Gelukkig valt het nu nog mee :)
Hier valt de storm mee, we zitten er net boven en het lijkt bijna allemaal onder ons door te gaan, dus gelukje maar weer. Al hebben we de regen wel nodig.

Baby is blijven zitten, ik ben vandaag uitgerekend, dus dat is wel apart. Nog even een foto gemaakt van de buik en nu maar weer wachten :)

Afbeelding

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 14:23

Wat een beschaafd buikje Ballard!

Charlotte eng zo'n vliegende deur!

HapyBuddha gefeliciteerd met Jari <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 16:31

Heel beschaafd buikje Ballard! Verwacht je ook een klein kindje of is alles gemiddeld naar verwachting?
Mooie foto!! Je ziet er nog fris en fruitig uit.

@charlotte gelukkig nu minder schade ja. Hier alleen planten en bomen in de tuin die er gehavend bij staan nu. Morgen maar ff beetje bijwerken.

Boris is weer de oude en heeft een hele relaxte dag gelukkig :)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 16:38

Ah fijn dat Boris een betere dag heeft vandaag! Gelukkig is het niet elke dag zo, dat zou je helemaal opbreken.

Ja klopt, bescheiden buikje, maar de metingen waren goed (genoeg vruchtwater en baby mooi op z’n eigen lijntje) en ik verwacht zelf een lang kindje. We gaan het zien :)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:23

Charlotte446 schreef:
Boris is dan zeker een grote jongen! Jammer dat gisteren niks goed was bij hem. Dat lijkt me zo slopend zulke dagen :( Hopelijk heeft hij het vandaag wat meer naar zijn zin!

Baby blijven zitten Ballard? :D

Freekie, ik kom graag in de app wanneer de baby geboren is :)

Hier weer mwa geslapen en vanmorgen tijdens de storm bij de hond gebleven. Er zijn hier op de kwekerij flink wat bomen omgewaaid maar het huis en de kas lijken er goed doorheen te zijn gekomen :D Vorige week is de schade van februari vorig jaar toevallig hersteld :') Deur van de kas was toen eruit gevlogen tegen het huis/kozijn aan. Ik zag het gebeuren hoe dat gevaarte van 3x3m werd losgerukt en ‘wegvloog’ :=

[ [url=m/mCdJ2H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan schrik je wel! Gelukkig valt het nu mee

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:23

Ballard_L schreef:
Tjonge dat is behoorlijke schade van vorige keer! Gelukkig valt het nu nog mee :)
Hier valt de storm mee, we zitten er net boven en het lijkt bijna allemaal onder ons door te gaan, dus gelukje maar weer. Al hebben we de regen wel nodig.

Baby is blijven zitten, ik ben vandaag uitgerekend, dus dat is wel apart. Nog even een foto gemaakt van de buik en nu maar weer wachten :)

[ [url=m/flYoQl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie buik nog! En laat naar komen die kleine

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:38

Mooie buik Ballard, succes met de laatste loodjes!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:39

Gefeliciteerd met Jari <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 14:09

Hoe gaat ie hier dames?

Hier echt dramatisch met het warme weer. Het hele ritme is het raam uit en slapen kennen we niet. Blij als het weer afgekoeld is want mijn energie en geduld dalen echt met de minuut _-:(

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 14:47

Gelukkig is het vanaf morgen weer minder warm :) kan je weer in het ritme komen. Ik dacht trouwens dat jullie airco hadden gekregen op Boris zijn kamer? Hier waait het behoorlijk, dus ik vind het eigenlijk nog niet echt warm.

Morgen ben ik 41 weken, dus gaan ze strippen. Vandaag al wel wat krampen gehad, maar heel onregelmatig (elk uur/half uur), dus ik hoop dat door het strippen alles op gang komt.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 14:49

Ballard_L schreef:
Gelukkig is het vanaf morgen weer minder warm :) kan je weer in het ritme komen. Ik dacht trouwens dat jullie airco hadden gekregen op Boris zijn kamer? Hier waait het behoorlijk, dus ik vind het eigenlijk nog niet echt warm.

Morgen ben ik 41 weken, dus gaan ze strippen. Vandaag al wel wat krampen gehad, maar heel onregelmatig (elk uur/half uur), dus ik hoop dat door het strippen alles op gang komt.

Spannend!! Hopelijk is strippen net dat laatste zetje voor je lichaam! Succes !

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 14:52

Ballard_L schreef:

Nou snap dat je er klaar mee bent inmiddels ja. Hopelijk snel alles op gang.

Boris heeft airco maar hij weigert in z'n bed te slapen dus daar hebben we momenteel weinig aan helaas. Geen idee waar dat ook weer vandaan komt. Zo leuk babies :Y)

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:09

Succes Ballard! Hopelijk helpt het strippen. Hier was hij er de dag na het strippen. :D

Gnome balen dat het niet helemaal lekker gaat. Het ritme is hier ook wat van slag. Opeens moest hij om 3 uur vannacht nog een half flesje, terwijl hij om 1 nog een hele had gehad.

In ons geval hebben we alleen verder zo'n belachelijk makkelijke baby dat het ons niet zoveel uitmaakt. Hij huilt bijna nooit, als hij wakker is dan is hij vooral bezig met lachen, geluidjes maken en vooral heel veel bewegen. Echt alles wat we tegen 'm zeggen wordt behandeld als comedy gold en hij is buiten de deur een enorme charmeur met z'n grote kijkers. We hebben echt zo enorm veel mazzel met 'm, niet normaal. Ik gun iedereen zo'n makkelijke baby
M'n man begon al over een tweede. :') Maar dan zal je net zien dat dat enorm tegenvalt... De buren van m'n schoonouders hebben een huilbaby. Gisteren hebben ze 2 uur rondgelopen in de tuin met een baby die maar bleef krijsen, zo sneu voor ze...

Hier hebben we ook net een paspoort aangevraagd. Ik durf het wel aan om op pad te gaan met onze man. Maar foto's maken van een baby die net z'n hoofd kan optillen is wel een uitdaging hoor haha.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:21

O dat is niet zo handig nee, Gnome. Balen dat hij nog steeds niet in z’n bedje wil slapen!

Zo dat klinkt als een modelbaby Hancox! Heerlijk van genieten :) ik snap goed dat je dan lekker met hem op pad gaat!