Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 19:25

Chita schreef:
Ik zag op mijn sporthorloge ook dat mijn lichaam het zwaar had. Hogere hartslag in rust. Stukje van slaapkamer naar Wc lopen: hartslag op niveau van hardlopen haha.

En mijn bodybattery laadde niks op, was echt dagen op 5

Had je er zelf ook echt last van?

Ik zie het namelijk alleen op de app of het horloge en that's it... Niet dat ik me goed genoeg voel voor een workout ofzo. Maar ik kan best wat dingen in huis doen...

Chita

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 19:47

Ja ik was ook echt ziek en niet fit.
Was echt moe van het lopen naar de wc.

Maar ik ben nu heel erg verkouden, geen corona en nu zie ik ook dat mijn body battery heel laag is, wei ik oplaad en mijn hartslag sneller stijgt. Maar mijn rusthartslag is nog op gewoon niveau, terwijl die met corona ook echt hoger lag.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 19:55

Marcella schreef:
Tja dat heb je als je iedere week was. Vind ik wel zo fris aangezien er ook 2 katten slapen op bed. Die gisteren avond dus ook heerlijk tegen mij aan kropen toen ik net lag. <3

Weet dus dat hoofd kussen geraakt heeft en dat is het. Wel toch ibu 200 met paracetamol genomen, want ging echt niet meer. Denk toch echt dat de tuit ervoor zorg dat ik koppijn krijg.

Oh je bedoeld je bed verschonen. Ik dacht opmaken in de zin van rechttrekken, dekens dicht enzo.

Ja dat is irritant idd.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 19:56

Jolliegirl schreef:
Marcella schreef:
Tja dat heb je als je iedere week was. Vind ik wel zo fris aangezien er ook 2 katten slapen op bed. Die gisteren avond dus ook heerlijk tegen mij aan kropen toen ik net lag. <3

Weet dus dat hoofd kussen geraakt heeft en dat is het. Wel toch ibu 200 met paracetamol genomen, want ging echt niet meer. Denk toch echt dat de tuit ervoor zorg dat ik koppijn krijg.

Oh je bedoeld je bed verschonen. Ik dacht opmaken in de zin van rechttrekken, dekens dicht enzo.

Ja dat is irritant idd.

Haha wij zeggen hier ook altijd opmaken ipv verschonen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:26

Ben nu 17 dagen verder en begin me nu pas weer redelijk te voelen.

Mijn horloge geeft ook nog steeds een body battery aan in de ochtend van rond de 35-45. Ik zit nu op 17.
Terwijl ik na normaal bijna 9 uur slaap vaak boven de 80 uitkom
Dus het zit nog niet geheel goed.

Al moet ik eerlijk zeggen dat het zonnetje op je snoet ook goed doet hoor.
Je voelt jezelf opladen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:32

Hier ook mensen last van hartkloppingen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:35

Zertab schreef:
Hier ook mensen last van hartkloppingen?

Ja maar kan in mijn geval door leeftijd en medicatie komen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:06

Mando schreef:
Ben nu 17 dagen verder en begin me nu pas weer redelijk te voelen.

Mijn horloge geeft ook nog steeds een body battery aan in de ochtend van rond de 35-45. Ik zit nu op 17.
Terwijl ik na normaal bijna 9 uur slaap vaak boven de 80 uitkom
Dus het zit nog niet geheel goed.

Al moet ik eerlijk zeggen dat het zonnetje op je snoet ook goed doet hoor.
Je voelt jezelf opladen.

Ik heb een Fitbit, die geeft een herstelscore van 100, al drie dagen :') slaapscore is wel normaal, maar ik ben verder niet moe.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:21

Fearn schreef:
Hoi ik meld mij nogmaals, ben positief getest vandaag. (ggd).

Nog even een vraagje; vrijdagavond kreeg ik voor het eerst écht duidelijk klachten (keelpijn), maar ik was eigenlijk de hele week al wat vermoeid. Vanaf wanneer moet ik het aantal quarantaine dagen dan tellen? En het zijn minimaal 5 dagen + 24 uur klachtenvrij, toch?

Hier hetzelfde. Moe de dagen ervoor maar keel pijn was de reden dat ik ging testen. Die heb ik dus als dag 1 gepakt. Leek mij de duidelijkste. En klopt. Maar stel je bent na 4 dagen klacht vrij kun je er dus na 5 dagen wel al uit.

Ik herken wel de nasleep. Vandaag mocht ik er officieel ook uit maar ben behoorlijk moe nog en voel me niet helemaal fit. Dus blijf vooral het rustig aan doen even. Overigens heb ik ook geen dag echt rustig uit kunnen zieken en gaat nu de zorg voor de zieke kleine man ook gewoon door. Dus zal daardoor ook wel gewoon langer duren.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:29

Steenbok12 schreef:
Fearn schreef:
Hoi ik meld mij nogmaals, ben positief getest vandaag. (ggd).

Nog even een vraagje; vrijdagavond kreeg ik voor het eerst écht duidelijk klachten (keelpijn), maar ik was eigenlijk de hele week al wat vermoeid. Vanaf wanneer moet ik het aantal quarantaine dagen dan tellen? En het zijn minimaal 5 dagen + 24 uur klachtenvrij, toch?

Hier hetzelfde. Moe de dagen ervoor maar keel pijn was de reden dat ik ging testen. Die heb ik dus als dag 1 gepakt. Leek mij de duidelijkste. En klopt. Maar stel je bent na 4 dagen klacht vrij kun je er dus na 5 dagen wel al uit.

Ik herken wel de nasleep. Vandaag mocht ik er officieel ook uit maar ben behoorlijk moe nog en voel me niet helemaal fit. Dus blijf vooral het rustig aan doen even. Overigens heb ik ook geen dag echt rustig uit kunnen zieken en gaat nu de zorg voor de zieke kleine man ook gewoon door. Dus zal daardoor ook wel gewoon langer duren.

Dankje voor de reactie :) dan houd ik gewoon dat aan.

Wel interessant om in dit topic mee te lezen hoe het bij de rest verloopt.

Hier nu de 2e dag nog veel keelpijn en richting de avond vermoeider. En alles voelt koud aan maar soms ook weer te warm. Doe de kachel telkens uit en aan :')

Afgelopen donderdag (dus de dag voordat ik keelpijn kreeg) heb ik trouwens gewoon nog hardgelopen haha, het ging ook nog best lekker. Maar gisteren even op de fiets naar de GGD locatie was ik buiten adem. Vreemd hoe snel het je dan kan toetakelen.

Sterkte voor iedereen die nog zo'n last heeft van de nasleep!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:35

Het lijkt wel of ik mentaal gevloerd ben door corona. Herkent iemand dat? Ik was nog maar een kleine week verhuisd en nu lijk ik aan alles te twijfelen. Ik kan wel heel de dag huilen. Maar of het heimwee is, het ik heb geen vertrouwde bodem/ritme waar ik op terug kan vallen of puur mentaal gevloerd door corona geen idee. Ik zie alleen maar grote beren op de weg en denk waar ben ik aan begonnen??? Het is gewoon een K timing…om corona te krijgen. Als iemand me dit twee weken geleden had gezegd had ik het niet geloofd. Och uitzieken en weer gaan met die banaan.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:23

Marcella schreef:
Gisteren was ik flink beroerd, duizelig, koppijn en veel pijn. Hele dag thuis geweest met gordijnen dicht tegen de zon anders krijg ik nog meer koppijn.

Word echt horendol van dat suizen. Krijg bijna neiging om van de flat af te springen. Gelukkig alleen bij wijze van spreken, want mijn kattendames, 7 kippen en moestuin kunnen niet zonder mij.

Iemand tips om die volumeknop naar beneden te krijgen.

Ik heb 4 dagen met de rolluiken dicht in bed gelegen. Werd ook gek van de suizen. Bij mij hielp het ietsje om met mijn vingers mijn neus dicht te knijpen en mijn oren ‘op te blazen’ tot ze allebei ploppen. Heeft te maken met een verstopping ofzo. Hoe lastig het ook is, probeer rustig te blijven en probeer je gedachten te verzetten en niet aan die suizen te denken (en dat is lastig!). Probeer zo veel mogelijk met je ogen dicht te liggen in rust (ook al slaap je niet). Hoe meer je je in spant (en druk maakt), hoe erger het wordt.. en hoe meer je ontspant en je gedachten verzet, hoe minder hard het wordt uiteindelijk, heel veel sterkte! Het is echt naar!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:52

Zonnetje81 schreef:
Het lijkt wel of ik mentaal gevloerd ben door corona. Herkent iemand dat? Ik was nog maar een kleine week verhuisd en nu lijk ik aan alles te twijfelen. Ik kan wel heel de dag huilen. Maar of het heimwee is, het ik heb geen vertrouwde bodem/ritme waar ik op terug kan vallen of puur mentaal gevloerd door corona geen idee. Ik zie alleen maar grote beren op de weg en denk waar ben ik aan begonnen??? Het is gewoon een K timing…om corona te krijgen. Als iemand me dit twee weken geleden had gezegd had ik het niet geloofd. Och uitzieken en weer gaan met die banaan.

Herkenbaar, maar ik heb last van een trauma dat de afgelopen twee jaar bloot is gelegd :')
Vind het heel lastig om afhankelijk te zijn van anderen.
Maar goed, daar ga ik binnenkort mee aan de slag dus ik herken het ook.

Verder ben ik gewoon een slechte kluizenaar. Ik ben een echte kuddedier.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 00:51

Mijn moeder gaat morgen na 13 dagen weer aan het werk. Ze heeft een eigen bedrijf aan huis dus ze hoef gelukkig niet te reizen. Wel had ze het idee om gelijk maar nog 3 mensen op te bellen om te vragen of ze morgen kunnen. Ik heb maar gezegd dat ze het beter even bij 2 kan houden en de middag vrij. Na 15 tot 30 minuten lopen is ze al kapot dus die zie ik geen 5 mensen een uitgebreide pedicure of schoonheidsbehandeling geven. Vindt haar er ook nog niet zo fit uit zien moet ik zeggen. Ik zei al als je nu heel veel doet lig je aan het einde van de week weer plat.... Daar had ik dan wel weer gelijk van. Ik hoop dat ze toch nog even rustig aan gaat doen.

Terwijl alle klanten zeer begripvol zijn en ook adviseren om rustig te beginnen.

Mijn vader is nog steeds snotterig en klinkt nog enorm verkouden maar gelukkig niet benauwd of heel moe. Mijn vader is hartpatiënt dus ik ben blij dat het voor hem op deze manier verloopt , we waren altijd heel bang dat hij met zijn aandoening en overgewicht op de IC zou komen. Gelukkig verloopt het bij hem vrij licht in verhouding met mijn moeder.

Ik heb het deze keer ook niet gehad of ik hoop symptoom loos. Heb na maandag ook geen zelftest meer gedaan leek mij niet echt meer nodig tenzij ik klachten zou krijgen wat niet is gebeurd.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:38

Stravero schreef:
Ik heb 4 dagen met de rolluiken dicht in bed gelegen. Werd ook gek van de suizen. Bij mij hielp het ietsje om met mijn vingers mijn neus dicht te knijpen en mijn oren ‘op te blazen’ tot ze allebei ploppen. Heeft te maken met een verstopping ofzo. Hoe lastig het ook is, probeer rustig te blijven en probeer je gedachten te verzetten en niet aan die suizen te denken (en dat is lastig!). Probeer zo veel mogelijk met je ogen dicht te liggen in rust (ook al slaap je niet). Hoe meer je je in spant (en druk maakt), hoe erger het wordt.. en hoe meer je ontspant en je gedachten verzet, hoe minder hard het wordt uiteindelijk, heel veel sterkte! Het is echt naar!!

Laten plokken lukt mij niet en er gebeurt gewoon niks. Denk dat het er ook mee te maken kan hebben dat ik al chronisch last van had, maar nu standje maximaal.

Vedraag ook al jaren slecht zonlicht op mijn ogen staat ook onder controle betreffende glaucoom. Maar zou in principe pas over 14 jaar weer hoeven.

Huisarts had al gekeken ook en geen blokkades.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:47

Een neusspray werkt ook niet bij jullie?
Meestal komt het doordat de buis van Eustachius dicht zit. Die kan je er soms wel mee open krijgen. In mijn geval zinloos, hij is al veel te smal :') Ik kan bijvoorbeeld ook niet ploppen in het vliegtuig en ben gedwongen met doppen te vliegen. Wat overigens misschien nog wel wat rust kan geven. Die doppen drukken je trommelvliezen vast. Die trilling zorgt waarschijnlijk voor het suizen. Alleen zitten ze vreselijk oncomfortabel naar mijn idee... :)

Mijn moeder heeft intussen ook een positieve test, dus m'n vader zal ook spoedig volgen.

Hier begint het wel beter te voelen. Nog steeds flink hoesten en daardoor wat benauwd gevoel bovenin. Ik denk gewoon spieren die verzwakt raken door het blaffen en niet de longen.
Mijn hartslag is afgelopen nacht gemiddeld ook maar 69 geweest, tegen de vorige nacht maar liefst gemiddeld 78!
Hartslag in rust is nu weer naar 79 terug van twee dagen boven de 80.
Vandaag en morgen sowieso nog maar even thuis werken.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:10

Hier beroerder dan gister, weer meer verkouden, dag 6 nu }:0

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:16

Cinuforce voor droog neusslijmvlies gebruik ik al. Grote kans dat doppen maatwerk moet worden bij. Heb van oortjes al de kleinste maat. Als ik oren dicht duwen wordt het nog erger.

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:41

Hier op dag 7 en het gaat opzich nog steeds prima. Vrijdag dacht ik er wel weer te zijn alleen zaterdag wakker en snotverkouden dus toch nog even thuis. Sinds gistermiddag minder verkouden maar wel reuk en smaak weg. Hoewel dat nou wel weer iets beter lijkt na een of ander hocus pocus trucje wat ik online had gevonden maar misschien wil ik dat gewoon geloven :') :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 16:25

Nou heb doorverwijzing kno arts ben benieuwd.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:34

Hier nog steeds hoesten. Heb vanmiddag 1,5 uur geslapen en voel me sindsdien alsof ik een marathon gelopen heb. Dit is dag 5 sinds de positieve uitslag.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:57

Ik zit inmiddels op dag 3, nog altijd lichte klachten, wat gammel gevoel maar vandaag wel iets slapper. Wat gewerkt vanuit huis, 2x wandeling buiten. Ik hoest wat als ik beweeg, iets verkouden, wat zwaar gevoel op m'n bronchiën, vanochtend wat warm/ verhoging denk ik. Het is toegeslagen op mijn werk, paar collega's zijn er wel goed ziek van. Ik ben gevaccineerd en geboosterd, 50+ en was fit. Wel voorafgaand aan de klachten wat dagen best moe, maar dacht dat dat door zware week werken kwam. Nu denk ik toch wel de corona. Ik hoop dat ik er doorheen zwijn zoals tot nu toe. Ben benieuwd!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 19:39

Hier echt heel erg moe... bij inspanning meteen hoesten, hoofdpijn en een warm voorhoofd. Inspanning kan al iets simpels zijn als gewoon met iemand praten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 19:47

Bloeddruk was trouwens ook erg laag wat dus ook reden voor duizeligheid kan zijn.

112/69
En normaal thuis is bovendruk rond de 100.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:25

Even vraagje, hoe doen de mensen hier het die alleen wonen?

Ik ben gelukkig niet zo ziek als sommigen hier maar voel mij toch wel best beroerd, ben erg moe.. Maar het huishouden doet zichzelf niet en koken ook niet.. vind dat wel lastig want ik wil niet in een enorm smerig huis zitten, en probeer nog een beetje gezond te eten (alleen maar kant-en-klaar eten lijkt me ook niet bevorderlijk voor je herstel ), maar schoonmaken en koken is nu toch best een opgave..