Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:31

Ik bouw mijn nagels wel op. Dikke nagels vind ik niet mooi, maar platte ook niet. De kunst is een mooie bolling die past bij de nagel en op de goede plek zit, zodat de nagel aan de voorkant dun blijft.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:47

Ja precies! Maar op instagram zie ik soms wel eens nagels die ruim een halve cm dik zijn!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 15:27

Mooi setje Seni!

Bolling is idd wat anders dan dikke nagels. En zodra je langere nagels wil heb je die bolling ook nodig zodat je nagels stevig zijn bij het ‘breek’ punt. Ik heb ook altijd een kleine bolling op mijn nagels omdat ze erg zwak zijn van zich zelf.

Op insta zie je soms idd mega dikke nagels voorbij komen. Ik volg ook iemand die van die mega dikke nagels heeft, zo lelijk. Maar haar nailart is heel tof, daarom volg ik haar :')

Afbeelding
Afbeelding
Nog steeds geen goeie foto’s gemaakt (insta) Maar dit is het geworden. Hij is irl echt behoorlijk fel. Beetje rood/oranje achtig.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 15:34

Gave kleur, lekker voorjaarsachtig! En superstrak gelakt ook weer.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 15:40

Oef! Dat is heel rood!
Wel vet trouwens!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:14

Even snel naar Kruidvat gefietst ;)

Afbeelding

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:38

Insta foto gemaakt:
Afbeelding
Dit is hoe hij irl is haha. Echt knal rood/oranje :') Toch heel anders dan die andere foto’s.

Handig dat de KV zo dicht bij is Pluisje! Ben benieuwd wat je er van vind.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:50

Achteraf had ik dus gewoon een cuticle oil in mijn pink pakket zitten haha. Wist niet dat het hetzelfde was. Nu heb ik in ieder geval genoeg ;)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 00:04

Haha heb je die van essence voor in je tas als je ergens heen gaat. Altijd handig om een extra te hebben. En de een werkt beter dan de ander dus kun je mooi uit testen welke het beste werkt bij jou.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 00:34

Hallo! Mag ik mij hier melden?

Sinds dat ik (na 25 jaar) eindelijk gestopt ben, vind ik dat mijn nagels mooie nagellak verdiend. Ik heb een paar nagellakjes van de Etos maar ik wil toch kijken of ik het via Ali kan bestellen.
Nou zag ik dat er hier gepraat werd over Rosalind nagellak dus ben op Ali gaan kijken. Ik wil normale nagellak en niet gellac. Ik zie op Ali alleen maar gellac staan. Hebben jullie misschien wat linkjes voor mij van die Rosalind normale nagellak?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 00:36

Haha dom hè? Al vind ik die van pink bijna te duur om te gebruiken ;)
Geen idee of het werkt maar die oranje van de foto ruikt echt heerlijk :D

Welk merk cleaner en remover gebruiken jullie? Ik heb die van pink omdat die in het startpakket zat maar vind dat de flesjes best snel leeg gaan en volgens mij zijn ze niet heel goedkoop? Ben niet thuis in prijzen of merken dus geen idee.

Iemand ervaring met de spider gel van Born pretty? Lijkt me heel grappig spul maar vraag me af of het ook echt zo makkelijk werkt als ze zeggen.

zonet na drie dagen m’n lak eraf gehaald omdat ik m’n french manicure kwastje binnen heb en ik dat morgen wil proberen. Vind dat echt de meest prachtige lakvorm bij mij. Het wordt een uitdaging denk ik ;)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 01:16

Afbeelding
Dit is ook spider gel. Maar dan niet van Born pretty. Het is smerig rommelig spul. Maar je trekt wel snel lijnen ja. Het geeft een leuk effect, maar ook een hoop rommel hahah

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 18:44

Hoe maak je eigenlijk een bolling? En wanneer is die goed? Soms heb ik wel een bolling zonder dat ik er echt moeite voor deed maar soms ook niet.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 18:59

yarkayunda schreef:
Hoe maak je eigenlijk een bolling? En wanneer is die goed? Soms heb ik wel een bolling zonder dat ik er echt moeite voor deed maar soms ook niet.

TEN Nail Supplies heeft hier een tijdje geleden een video over geplaatst op facebook:

https://www.facebook.com/tennailsupplie ... 345817413/

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 22:42

Ik heb toch maar een roze rubbervase besteld. Met het afhalen met de frees ga ik toch vaak net te ver, vind het heel lastig te zien. Mijn nagels zijn echt mega dun, gewoon helemaal vloeibaar ofzo. Zelfs met de rubberbase en jleur en topcoat nog soepel buigzaam. Hoop dat iets meer te kunnen opbouwen zonder te ver weg te vijlen!

Ook op Ali flink wat kleurtjes van VenAlisa besteld en van victoria vynn een topcoat. Ik heb steeds stukjes in de topcoat die ik nu gebruik..

Edit:
Vandaag is groen:

Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 00:19

Nou ik moet nog even oefenen maar voor de eerste keer vind ik het nog niet eens zo heel bedroevend ;)

Afbeelding

Je kunt de beschadigingen aan m’n nagels na m’n twee uur durende gellac verwijder avontuur helaas nog zien. Witte beschadiging onder de witte rand van de nagellak en de roze vlek. Het is er al redelijk aan het uit groeien dus over een paar weken zie je het niet meer. Ik ben nog steeds super tevreden over de Peel off base. Of het nou een week heeft gezeten of net als de laatste keer maar drie dagen, ik krijg het er goed af zonder m’n nagels verder kapot te maken. Love it.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:29

Britt waarom week je de nagels niet eraf dan?
Of een cursus frees doen? Ik durf echt niet zelf zomaar te frezen.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn laatste 2 setjes.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:51

Mooie kleurtjes, mooi gelakt!

Van weken werden mijn nagels in eerste instantie dus zo mega dun, misschien dat ze daarvan nu zo dun zijn. Dat frezen doe ik nu pas een paar weken! Werkt veel sneller/makkelijker als het weken! Ik denk dat het met de roze base goed te zien is, dus dat ga ik proberen!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:48

Die paarse! :~

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:45

Britt_Sisi schreef:
Ook op Ali flink wat kleurtjes van VenAlisa besteld en van victoria vynn een topcoat. Ik heb steeds stukjes in de topcoat die ik nu gebruik..

Als je stukjes in je topcoat hebt, dan laat je waarschijnlijk je lakje in de buurt van de lamp staan, dan harden er stukjes lak uit in je potje.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:55

Of wat ik ook wel eens had toch nog stukjes stof van het vijlen die erin komen. O:)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:25

Meavey schreef:
Of wat ik ook wel eens had toch nog stukjes stof van het vijlen die erin komen. O:)

Dat had ik idd ook wel eens :P dat worden dan klontjes. Ik ga denk ik van t weekend weer mijn nagels doen. Ik twijfel of ik misschien een kleurtje pak, normaal heb ik gewoon cover pink met glitter top en dan m’n normale top er nog overheen omdat die zo lang mooi shiney blijft. Kleurtjes gaan me zo snel vervelen. :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:40

Ik denk inderdaad dat het stofjes zijn, het is ook niet op iedere nagel maar wel irritant. Ik heb mn lakjes niet heel dicht bij mn lamp staan, snoertje van de lamp is te kort die moet op de hoek van de tafel. Mazzeltje dus, want anders had ik daar niet over na gedacht waarschijnlijk :')

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 09:48

Pluisje, mijn spidergel van Canni werkt net zo goed als die van Victoria Vynn. Canni kun je ook op Ali vinden. Volgens mij is dat gewoon Venalisa met een andere sticker erop :+ Het is niet zo makkelijk als het eruit ziet haha. Voor het verwijderen van gellak kun je gewoon pure aceton van de KV kopen. Sommige gebruiken die met paarse dop maar die werkte bij mij niet.

Welkom Maureen! Waar ben je mee gestopt? Venalisa en Rosalind is gellak en geen nagellak. Ik zou eerlijk gezegd niet weten welke nagellak Ali verkoopt. Born Pretty heeft wel stamping nagellak dus misschien ook normale nagellak? Essence en Catrice (KV) vond ik vroeger ook leuk lakken.

yarkayunda:
https://www.instagram.com/p/CEe81CaDvFq/?igshid=175xy01kpex5k
Hier ook nog een filmpje van hoe je een rubberbase of builder op bouwt.

Britt, mooie groen! <3 Mijn nagels waren ook helemaal slap door het soaken met aceton. Tijdens mijn opleiding werd me ook geleerd nooit aceton te gebruiken. Ze raad het aan om altijd te vijlen. Ik denk niet dat een gekleurde rubber het makkelijker maakt om te zien tot hoe ver je kunt. Misschien kun je beter de rubber wat dikker zetten? Of electrisch vijlen oefenen op een nep hand. Heb je geen cursus gevolgd? Zo niet, staat je toerental wel goed? (Meest voorkomende fout is een te laag toerental omdat er dan gedacht word dat hij scherper word, maar juist mer hoger toerental gaat hij ‘smooth’ over je gellak. Dus mocht je hem laag hebben, doe hem eens op de juiste toerental. Je hoeft niet bang te zijn om hem hoog te zetten)

Pluisje, er mist een hele hap idd maar denk dat iedereen in het begin wel eens een fout gemaakt heeft. Je zou de volgende keer kunnen proberen je nagels in de zelfde lengte te vijlen. En de nagels die wijd uit lopen ietsje rechter maken aan de zijkant. Gewoon als tip hoor. Mocht het jezelf niets uit maken dan is dat ook zo ook prima natuurlijk. Netjes gelakt verder :) (Ik vind French alleen verschrikkelijk, hoe mooi het ook gezet word haha)

Nessa, leuke setjes <3 vooral die paars vind ik mooi. Ik denk dat ik ook paars op ga doen de volgende keer (tenzij mijn mood me iets anders verteld haha)

Ik heb via insta 12 Holo pigmenten gewonnen :):)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 10:24

De vorm bepalen vind ik heel lastig. Zo rond gevijld als jullie dat doen staat bij mij heel lelijk. Al mijn nagels hebben een verschillende vorm die als je ze rond vijlt er heel raar uit ziet. Ze zijn nog te kort om echt iets mee te kunnen. Die hap op de foto is in het echt niet zo groot trouwens. Lijkt wel zo op de foto zie ik nu haha.

Ik heb het juist precies andersom. Ik vind french er altijd mooi uit zien. Kleurtjes vind ik bij een ander ook mooi. Bij mezelf niet. Dan kijk ik naar beneden en denk Neh...