Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 01:12

Lisitano: 1m70 VS lengtemaat 36 (wat ik ook heb) is nogal een verschil natuurlijk :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 07:40

poes schreef:
Lisitano: 1m70 VS lengtemaat 36 (wat ik ook heb) is nogal een verschil natuurlijk :D

Misschien omdat het vroeg is, maar ik snap niet wat je me uit probeert te leggen :+
Ik bedoelde alleen dat de broeken daar best lang vallen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 08:40

Geen ervaring met dry needling. Hoor er wel veel positiefs over.

Sv, de (halve) marathon van Gent is 29/03. Heb daar echt wel zin in. Parcours is ditmaal door historisch Gent.

Baantraining lijkt me alleen leuk met een groepje. Ik zie op dinsdag en donderdag ook vaak hier in de wijk groepjes mensen hardlopen. Iets verderop hebben we een rustig stuk straat dat netjes in een ovaal loopt van 800 meter lang. Dat gebruiken ze ook vaak tijdens de training. Soms denk ik ook weleens om gewoon lid te worden. Omdat het me leuk lijkt, maar ook omdat ik zo wel beter kan worden erin.

Ik heb vanmorgen eerst personal training. Had eigenlijk duo, maar mn partner heeft afgezegd. Als hij me niet teveel heeft afgebeuld kan ik mss vanmiddag nog rondje doen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 08:41

Dry needling heb ik al een aantal keer gehad, werkte bij mij goed! Niks engs aan, ik vind het zelfs lekker _O-

Ik heb broeken van verschillende merken, Nike en Lu.lu.lemon blijft favoriet, maar de duurdere broeken van decathlon gaan ook wel. Inderdaad wel heel goed checken of ze niet doorschijnen, bijna alle zomer broeken schijnen bij mij ook door.

Hier ging mijn loopje weer eens echt lekker, 4 x 6 minuten tempo versneld en die beginnen eindelijk enigszins comfortabel aan te voelen :):) ik heb helaas geen baan tot mijn beschikking, zou het wel heel graag willen doen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 08:46

Aagje, er zijn zeker speciale winterbroeken, van fusion hebben ze fleece aan de binnenkant en van nike hebben ze ook speciale winterbroeken (pro warm, pro hyperwarm).
Denk dat andere merken ze ook wel hebben.
Ik heb er zelf ooit een gekocht van leonie bij het kruidvat, die zit ook goed bij wedstrijden tot 10 à 15km.

Lisitano succes in Montferland, wordt lekker stormachtig!

Mooi Arzil, dan heb je nog mooi even om er voor te trainen.

Mijn zusje heeft haar kuit een paar keer laten dry needelen, omdat ze er flink pijn aan had door het hardlopen.
Het dry needelen zelf was behoorlijk pijnlijk, maar het hielp goed.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 10:16

Ik loop ook heel graag met m'n broek van stronger. Die van de decathlon is bij mij totaal niet doorschijnend en zakt niet af, zit ook wel een koordje in.
Phoe lengtemaat 36, heb 27 ofzo geloof ik. Wou dat ik ook wat langere benen had ☺️.

Waar heb je juist pijn Aagje? Aan je knie dacht ik? Of zijn het toch meer je spieren?

Ik had normaal jumping vandaag, maar heb afgezegd omdat er zo veel wind is (inspringen is in een tent, paarden zijn daar altijd zo gestrest, vorig jaar daar ook een trap van een ander paard gekregen). Dus misschien seffes toch een klein toertje lopen, voel me nog altijd niet fit na het bloeddoneren.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 10:54

Lisitano: ik bedoelde dat ik je gewoon helemaal niet lang vind. Ook niet kort overigens. Ik heb lengtemaat 36 á 38 met een binnenbeenlengte van 97cm. Als iemand van 1m70 dan zegt dat broeken lang vallen, is dat meestal in mijn ogen nog niet lang :D

Edit: ik heb decathlon broeken en ze vallen zeker niet kort maar ze zijn voor het mooie net niet lang genoeg.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:00

Ontherun; vind jij het niet pijnlijk dan? Of wat voel je precies? Heb een paar filmpjes gekeken en vind het mega eng uitzien...

Katharinaa; Ook een broek van Stronger :D ? Welke heb jij? Ik heb die VooDoo. Love it <3 . Ze hebben mooie spullen hé? Heb ook de sportbh ervan.
En kwa blessure is het beide... Een week of 6 geleden had ik ineens behoorlijke blauwe plekken na een flinke baantraining. Over de hele zijkant van mijn bovenbeen, wss micro spierscheurtjes. Het is dus een combi van spieren (tensor/gluteus/hamstrings) en knie (wss bandjes overbelast oid, not sure). Fysio wil graag die spieren dry needelen zodat dat iig geen invloed meer kan hebben op de knie. Blijkbaar lopen daar ook een aantal triggerpoints die met elkaar in verbinding staan. Maar vind het dus echt heel eng. Heb woensdag de afspraak staan maar overweeg serieus om hem af te zeggen...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:04

Dat snap ik helemaal! Ik heb 8 tattoos, maar voor dry needling zou ik hard weglopen :')

Vanmorgen even mijn trailrunrugzak van aliexpress getest. Was maar 15 euro. Zit niet zo fijn als mijn camelbak, maar mag voor dat geld zeker niet klagen. Hij heeft veel fijne zakjes.

Foto van vanmorgen:

Afbeelding

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:30

Weer een prachtige foto!!
Goed dat de rugzak bevalt, want kost toch altijd veel geld, die spullen. Zal waarschijnlijk ook wel wat verschil zitten in levensduur van een dure en een goedkopere, maar is wel de moeite waard het af en toe eens te proberen he.

Ik ben aan t zoeken naar een niet te duur hardloopjasje, maar ik vind dat echt moeilijk. Ik veronderstel dat er daar ook wel veel verschil zit in kwaliteit (ademend, windstoppend, waterdichtheid) en dit in verhouding tot de prijs. Hebben jullie een tip voor iets goed qua prijs-kwaliteit (en liefs ook mooi)?

@Aagje dan is een echo van je knie misschien ook geen overbodige luxe he. Je kan niet blijven wachten. Met dry needling heb ik geen ervaring. Maar lijkt me wel het proberen waard.
Ik heb van stronger de etna II (gewoon zwart) lange broek, biker short en top. Vooral die biker short vind ik super, met van die losse shortjes kreeg ik vaak schuurplekken.

Ik ben toch weer niet gaan lopen vandaag, nog wat werk gehad. Seffes naar een babyborrel, misschien heb ik daarna nog moed om te gaan...

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:46

Aagje, ik voel eigenlijk vooral de spier echt meteen ontspannen. Het needlen zelf vind ik echt helemaal geen pijn doen, of mijn fysio is gewoon enorm goed haha. Je voelt het trillen en ontspannen vind ik tellen. Mijn kuiten en schouder zijn al gedaan.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:27

poes schreef:
Lisitano: ik bedoelde dat ik je gewoon helemaal niet lang vind. Ook niet kort overigens. Ik heb lengtemaat 36 á 38 met een binnenbeenlengte van 97cm. Als iemand van 1m70 dan zegt dat broeken lang vallen, is dat meestal in mijn ogen nog niet lang :D

Edit: ik heb decathlon broeken en ze vallen zeker niet kort maar ze zijn voor het mooie net niet lang genoeg.

Ah zo, nee ik ben niet lang maar ik ben ook niet klein. XS (34/36) en 1m70 en dan toch een te lange broek hebben, dan valt de broek lang lijkt mij.
Maar inderdaad, jij zal dan wel veel langere benen dan ik hebben :D (jaloers!) Mooi hoor! Ik kan me echter voorstellen dat het moeilijker is om broeken te vinden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:39

Ja mooi vind ik ze ook maar een broek vinden is altijd een crime haha! Ik lijk wel gewoon een kop op pootjes soms :’)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:40

poes schreef:
Ja mooi vind ik ze ook maar een broek vinden is altijd een crime haha! Ik lijk wel gewoon een kop op pootjes soms :’)

:)) Ik ben meer een haflingermodel.
Mijn kuiten zijn ook best breed, ik vind dat vaak zo storend. Ik kan echt jaloers zijn op die mooie renbenen in die strakke leggings!

Montferland ging goed vandaag! Helaas geen 22 km, wel ruim 20,5. Het weer was fantastisch en de honden vonden het leuk. Ik liep met iemand mee die het rustig aan deed, dat vond ik prettig gezien mijn laatste lange trail.. Ik heb daardoor toch even een knauw in mijn zelfvertrouwen gekregen. Aan het einde had ik over en dat voelde heel prettig. Geen goede tijd gelopen maar daar ging ik ook niet voor. Ik ben blij met hoe ik gefinisht ben :)

Woensdag lichtjesloop in Rotterdam. En volgens schema nog 3 duurlopen waar die lichtjesloop dus niet tussen past. Ik vind schema's toch wel irritant :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:48

Goed gedaan Lisitano, geeft je weer zelfvertrouwen!

Santarun was een gezellig feestje, foto's staan op mijn insta. Weet niet of mijn zusje het waardeert als ik ze hier plaats.

Ik ga woensdag trailen met een vrouw die ik ken van instagram, ik zag dat ze vaak lange afstanden op woensdag loopt en dan ben ik ook vrij. En ze woont redelijk dichtbij. Dus een berichtje gestuurd of ze zin had om samen te lopen. Ben benieuwd!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 23:09

Leuk SV!

Haha lisitano ik heb ook lekkere dikke kuiten en juist super smalle enkels. Leuk voor rijlaarzen :DAfbeelding

Afbeelding

Mooi daar niet van maar laarzen vinden is een crime :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 07:34

Dat rijlaarsprobleem had ik ook. Paste nooit in de standaard maten.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 08:55

Goede ervaring met dry needling behandeling. Ik heb ze inmiddels gehad in kuit, rug en bil en voetzool. Alleen dat laatste was heel pijnlijk maar de rest was te doen. Alleen een keer bij een behandeling in de kuit op weg naar huis ineens ontzettend kramp in mijn kuit gekregen waardoor ik van mijn fiets gevallen was.
Lengte van broeken is voor mij geen probleem. Of eigenlijk moet ik een 7/8 model hebben zodat die niet te lang is. Dus ik vind alle merken lang.
Gisteren in de polder en langs het water de harde wind getrotseerd voor de marathon. Maar ondanks de wind (en danzij het groepje waartussen ik mij voor die wind zoveel mogelijk heb schuilgehouden) mijn streeftijd toch zonder al te veel moeite gehaald. Maar mijn hoofd had het door uren in de wind te lopen na afloop zwaarder dan de benen.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:19

Hier ook lengtemaat 36, vandaar dat ik het ook niet leuk vind om kleding te kopen :p En schoenmaat 43 als vrouw word je ook niet blij van, al is dat met hardlopen geen probleem :D

Dry needling nooit gehad, ken wel mensen die er groot fan van zijn!

Ik heb gisterochtend lekker 13km gelopen en ondanks de wind voor mijn doen behoorlijk doorgelopen! Ben alleen de laatste tijd savonds echt heel erg moe, voelt als een soort ziek zijn (ook geen zin om te eten en vaak gloeit mn gezicht). Maar overdag gaat het prima en kan zonder problemen hardlopen. Ga dus maar gewoon elke dag vroeg naar bed en hoop dat het vanzelf over gaat.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:41

Nou, gisteravond naar de fysio geweest en de dry needling overleefd gelukkig, :D . Vond het nog best wel pijnlijk en ook daarna was het wel gevoelig/stijf. Nu gaat het gelukkig beter, al voel ik het nog steeds moet ik zeggen. Er zat wel wat spanning, maar niet zo mega als hij verwacht had.
De knie is er alleen helaas (nog) niet beter van geworden. Advies is nu om de komende 4 weken helemaal niet meer te lopen, dus ook geen loopscholing. Alleen fietsen, fietsen, fietsen. En kracht training. Ik vind beide heel saai en doe dit al 6 weken. Moet eerlijk bekennen dat ik nu wel op het punt ben aangekomen dat de moedeloosheid begint toe te slaan -O- ...
Ik begrijp niet zo goed wáárom die knie zo'n zeer doet (als de fysio het provoceert is het niet echt heel pijnlijk. Ook niet dik/rood. Alleen iets minimaal pietsie vocht aan de binnenkant). Er is niks stuk, ligamenten enz, zijn allemaal intakt... Begin haast te denken dat het lopen voor mij er gewoon niet meer in zit, of dat ik me mega aanstel ofzo. Baal in elk geval enorm... Zit nu op 6 weken relatieve rust en kan voorlopig dus nog steeds niet mee trainen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:57

Nog niet opgeven hoor. Ik had drie maand nodig voor ik weer een beetje op weg was

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:18

Ja, dat is inderdaad ook zo. Duurt gewoon lang hé? Zeker als je zo graag wil. Gisteren nog een rustig rondje van 20km op de fiets gedaan.

En heb sinds ‘n week mijn nieuwe sport horloge, Sinterklaas/kerst cadeautje van mama. Ben er heel blij mee <3

Afbeelding

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 16:27

Altijd leuk, nieuwe spulletjes! Nu zal het wel nog harder kriebelen om weer te kunnen gaan hardlopen. Misschien kan je je knie beter nog wat laten onderzoeken? Onlangs schreef je iets over een echo, is daar niets uitgekomen?
Wat voor horloge is het? Precies nog nooit gezien.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 16:50

Zo te zien een uit de fenix serie van garmin. Ze worden wel mooier langzamerhand, de sporthorloges.

Ik had in mijn kerstpakket een bon van bol.com, lekker twee hardloopshirts van besteld. Een van asics en een van odlo.

Net even 10km gelopen, zondag trailen door het bos samen met een hardloopmaatje, dan staat er weer 20+ op de planning.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:40

Wauw dat is inderdaad een mooi horloge, de garmin fenix. Heb zelf de garmin vivo active music en nog een speciaal ultralopershorloge die 24h mee gaat.

Ik ga zo ook mezelf proberen te motiveren een rondje te doen. Geen wedstrijden meer, maar gewoon voor mezelf lopen.