Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:40

Tiggs schreef:
Op Facebook een 'vriend' die een drogisterijketen bedankt omdat op het bezorgde pakket te zien was wat er in zat en nu weet kind wat het krijgt...

Ja, denk dan van tevoren na en haal het op of zorg dat kind niet in de buurt is.

O nee stel je voor :') Mijn moeder heeft vroeger regelmatig in mijn bijzijn Sintkadootjes voor me gekocht. Heb ik nooit iets van gemerkt. Zag ook een keer bij de Gamma toen je van die legospeeltjes meekreeg dat de kassière het zakje even achterhield en vroeg "zal ik het aan u geven, als schoenkadootje?". Erg attent en het jongetje dat ernaast stond had precies niks door :')
Wat ik wil zeggen is, eigen schuld, zeur niet zo, je weet dat het de tijd van het jaar is :o

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:41

De schuld zo bij een ander neerleggen ook. Ik zie de opmerking: "Ze hadden kunnen weten dat het voor sinterklaas is!" nog aankomen ook :D

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:02

Serieus heel 2018 de hele Efteling voor 1 gulden? :') :') Wie gaat dat betalen dan? En dat de entreeprijs is stuk duurder is dan 'vroeger' is toch ook niet zo gek? Kijk eens naar wat alles tegenwoordig moet kosten attracties, onderhoud, personeelskosten, reclamekosten ect ect.

Vandaag vieren wij Sinterklaas, mijn neefje heeft al zo'n 10 keer gehuild. Om de kleinste dingen begint hij al te krijsen (bijv omdat hij speculaas wou maar we hebben dat niet :roll: ) Ik wordt na 1 dag al gek, laat staan als het je kind is. Maar dat zal ook wel een stukje opvoeding zijn denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:34

Sommige speldingen zijn nu eenmaal niet in een fatsoenlijke doos te verzenden. Jammer dan.. moet je maar zorgen dat je koter het niet ziet. Die hoeft toch niet mee de deur open te doen?

Ik zeg efteling nog wat duurder maken. Lekker rustig :+

Stukje opvoeding idd..

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:11

Vanavond sinterklaas gevierd met schoonfamilie. dwz, neefje van 2 krijgt 30 cadeautjes en wij moeten eromheen zitten en 'oh' en 'ah' roepen omdat ie zogenaamd zo schattig is. En dan is ie over minder dan een maand weer jarig.

Staat er een schaal chocopepernoten op tafel. Nou ben ik sowieso niet gek van die dingen, maar toen ik zag dat dat kleine mormel (sorry, ik vind hem echt wel leuk hoor, soms) met zn vieze gore plakhandjes door die hele bak roerde, zo'n ding in zn mond stopt en daarbij zn hele hand onderkwijlt, en vervolgens weer lekker met zn handjes er door heen gaat, dan moet ik echt bijna kokhalzen.
Gad-ver-damme! %)
En dan mn halve schoonfamilie 'ahhh wat schattugggg' 8)7

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:20

Oké onze etos is een walhalla voor moeders maar soms dan moet ik toch echt veel moeite doen om mijn bek niet open te trekken. -O-
Vandaag weer een moeder met kind in de kinderwagen, kind had zakje chips (zo'n bio kinderchipsje) in zn handen en was (ofcourse) ook al aan het eten, dus moeders rekent spullen uit haar mandje af. Ten slotte vraag ik of ik het zakje ook mag om af te rekenen, maar nee die wilde ze liever niet geven want dan ging haar kindje weer huilen. Werd ze ook een beetje boos; maar ik kon die toch gewoon aan slaan, en dit en dat. Heb haar duidelijk gezegd dat ik (natuurlijk) niet dat zakje zomaar kan aan slaan, aangezien ik de prijs ook niet wist. Dus toen liep ze terug naar het vak om een zelfde zakje te pakken wat ik vervolgens weer terug naar het vak kon brengen. :+
Het is maar waar je zin in hebt, heel de winkel doorlopen omdat je je kind niet een beetje fatsoen kan leren. -O- Gosh..

Om dan maar niet te beginnen over de huilende baby's die ze dagelijks meenemen. Laatst was er een moeder met peuter en die peuter was zó ontzettend hard aan het gillen door de winkel dat je er gewoon van schrok.
Mijn hekel begint echt te bloeien hier :') :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:46

Heb je er ook nog wat van gezegd dat ze haar kind al voerde voordat het afgerekend was? Gaat toch nergens over, dat gevreet in winkels. Zelfs de Etos dus nu al!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:02

Ja erg he, vond het al zo fijn dat we amper eten en drinken verkopen, maar hetgeen wat we verkopen word altijd opgedronken en gegeten :') Ernstig toch.. Heb niks gezegd van het eten, mijn baas stelt dat niet op prijs dus ik laat dat maar achterwege. Had het wel geweten als het mijn eigen zaak was.
Gelukkig zijn we wel streng met de snoepbakken, als ze een hand snoep pakken en daarna hun zak gaan vullen dan gooi ik er gewoon een euro extra bij het bedrag. Pech gehad, voor dat snoep moet je betalen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:23

En terecht :') Snotapen

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:24

[***] schreef:
Vandaag vieren wij Sinterklaas, mijn neefje heeft al zo'n 10 keer gehuild. Om de kleinste dingen begint hij al te krijsen (bijv omdat hij speculaas wou maar we hebben dat niet :roll: ) Ik wordt na 1 dag al gek, laat staan als het je kind is. Maar dat zal ook wel een stukje opvoeding zijn denk ik?

Dat en het stuk over kwijlend in de kruidnoten graaien is toch wel opvoeding volgens mij (velen zullen het ontkennen). Ik heb sinterklaas bij m'n bestie ;) die 2 kinderen heeft gevierd en het was oprecht leuk!
Ik vind niet veel kinderen leuk, maar die wel en dat zal er oa mee te maken hebben dat ze zijn en worden opgevoed.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:55

Hier nog mensen die graag willen discuseren met de anti-abortus brigade? Hier is je kans! https://www.facebook.com/keesvanderstaa ... 3583911634

Ik word persoonlijk letterlijk misselijk als ik al die pro-life reacties lees. Gadverdamme, wat een blinde mensen :r
Als je zelf geen abortus wil plegen, prima, maar andere mensen om die reden uitmaken voor moordenaar.... {:)-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:19

Het meest zorgwekkende is eigenlijk dat zo iemand in de tweede kamer zit....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:20

idinn schreef:
Het meest zorgwekkende is eigenlijk dat zo iemand in de tweede kamer zit....

Inderdaad.

Dit schrijft ook iemand. Goed verwoord vind ik.
Citaat:
In mijn optiek bescherm je sommige kinderen óók door ze juist niet geboren te laten worden. Wat als ouders niet in staat zijn ze te verzorgen, lief te hebben? Wat als ouders enorme psychische problemen hebben, psychatrische, verstandelijke of verslavingsproblemen? Geef je een kind dan een eerlijke kans op een goed leven? Wat als een moeder ongewild zwanger is geraakt doordat een man zich misdragen heeft? Ik ben vóór anticonceptie, vóór de moning afterpil en vóór abortus. Laat de moeders zelf bepalen of ze de zwangerschap doorzetten of niet!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:22

Ik walg sowieso van het feit dat er in een democratie waarin "kerk en staat gescheiden zijn" Christelijke / gelovige politieke partijen bestaan. :r

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:23

MarlindeRooz schreef:
Ik walg sowieso van het feit dat er in een democratie waarin "kerk en staat gescheiden zijn" Christelijke / gelovige politieke partijen bestaan. :r

Dat is dus iets dat mij al stoort van zodra ik enige marginale kennis van politiek kreeg.
Kerk en geloof heeft niks te zoeken in de overheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:25

Wat mij betreft houden we kerk en staat ook strikt gescheiden... dit is een typisch voorbeeld waarom dat belangrijk is!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:30

Het leven van de moeder is niet belangrijk volgens die mensen.

Ik weet niet hoe het bij jullie Is, maar zwanger zijn en een kind baren zal voor mij veel traumatiserender zijn dan abortus laten plegen.

En dan dat argument.. je kunt altijd nog adopteren. Ja rot op. En dan komt je kind terecht bij mishandelende ouders of het staat 18 jaar later beschuldigend op de stoep. Nee daar heb je zin in.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:36

Ik kan me niet voorstellen dat ik een kind in eigendom zou moeten hebben... Dat is één van mijn grootste angsten, maar ivm de werking van je hormonen durf ik niet zomaar te zeggen wat traumatiserender zou zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:48

Een reactie daar... moord is nooit de oplossing, ook niet na verkrachting. Abortus maakt het alleen maar traumatischer.

Nee je leven lang opgescheept zitten met een koter die voor 50% je verkrachter is. Dat is niet traumatisch? Je als kind ongewenst voelen want je bent het resultaat van een verkrachting. Dat is niet traumatisch? Sommige mensen hebben echt te weinig hersencellen en nul empatisch vermogen .. schaam me dood voor zulke mensen hun mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:00

Oh bah ik kan echt boos worden om zulke mensen. Laat elke vrouw zelf beslissen wat ze met haar eigen lichaam doet, daar heeft de politiek helemaal niks over te zeggen. Leuk dat hij zo'n gedachtegang heeft als christen, maar dat betekend niet dat heel Nederland daar in mee moet gaan. En die reacties 'het kind is het mooiste dat er is', pff alsjeblieft. Ik zou zo ongelukkig worden als ik nu een kind zou moeten krijgen. Dat is gewoon echt een nachtmerrie. En het feit dat je het kind kan afstaan na de geboorte veranderd daar niks aan. Want dan moet je nog steeds de zwangerschap door, iedereen in je omgeving die het weet en je erop aan kijkt, de bevalling (horror!) en als je het dan afstaat zou ik doodsbang zijn dat dat kind mij later op zou gaan zoeken.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:06

Ik heb maar een stukje gelezen... Manmanman, ik wordt er gewoon verdrietig van...

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:22

Ik kom mij hier ook aanmelden! Jaja, ik ben inderdaad maar een hele vreemde eend in de bijt zoals ze zeggen, een paardrijdende flexiveganist die studeert voor kleuterjuf en bewust kindvrij is! :D je kan je vast wel inbeelden wat ik soms overheen mij krijg :')

Hier nog vrij jonge koppels die al gekozen hebben voor sterilisatie? Hier heeft mijn vriend een vasectomie laten uitvoeren op 29-jarige leeftijd. Eindelijk die hormonenbrol uit m'n lijf, ik zat al 10 jaar aan de pil, het was welletjes geweest!

Laurora schreef:
Ik word persoonlijk letterlijk misselijk als ik al die pro-life reacties lees. Gadverdamme, wat een blinde mensen :r
Als je zelf geen abortus wil plegen, prima, maar andere mensen om die reden uitmaken voor moordenaar.... {:)-:(

Vreselijk!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:25

Hé hé, gelukkig heb ik jullie, een topic vol mensen met een goed stel werkende hersenen en een beetje normaal empatisch vermogen, ik werd al weer helemaal verdrietig van die pro-lifers...
Moord noemen ze het.... Wat willen ze doen met de 53.000 kindjes per jaar die anders geaborteerd zouden worden? In een weeshuis proppen? Laten adopteren? Door wie, die enkeling die zelf geen kindje kan of wil maken? En dan vooral die lui die roepen dat ook (zwaar) gehandicapte kindjes recht hebben op leven. Tuurlijk, als de ouders er voor gaan wil ik niet degene zijn die zegt dat het niet 'mag'. Ieder zn eigen keuze, maar hallelujah wat doe je zo'n kind aan, als je weet dat het zn leven lang zal lijden.... Dat vind ik 1000x erger dan het al dat leed besparen door te aborteren! En dan spreken ze zogenaamd uit de barmhartigheid van god.... Als ze daar zo sterk in geloven, is het dan niet veel 'mooier' te bedenken dat dat geaborteerde kindje regelrecht naar de hemel gaat? En wat doet religie überhaupt in de politiek? Je kunt toch geen verstandige beslissingen voor heel nederland nemen als deze gebaseerd zijn op een sprookje?

Oh ja, en zodra het kind er is trekken we snel onze handen er vanaf, want dan hebben we onze goddelijke morele plicht voldaan, nutjobs 8)7

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:13

Ilsey, mijn vriend krijg ik het denk niet aangepraat :')

Zou wel graag zelf een sterilisatie willen met novasure behandeling. Maar ja willen en het voor elkaar krijgen is weer wat anders in dit land :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:20

Lees wel iets interessants: volgens de definitie die artsen hanteren is een persoon dood als de hersenen niet meer werken (hersendood dus).
Bij een foetus zijn de hersenen pas voldoende ontwikkeld vanaf de 23e week. (Pas dan ook levensvatbaar bij vroeggeboorte.) Ergo: voor die tijd, geen levend kind.

En verder slaat het stripje de spijker op z'n kop, al is het in de VS nog wel een pak erger dan hier.

Zie dit gelinkt worden: https://stirezo.nl/abortus-kind-pijn/
Jahoor, eerst zeggen "hee ze voelen pijn" om een aantal alinea's verder te zeggen "natuurlijk bewijst dit niet dat kinderen daadwerkelijk pijn voelen tijdens abortus" :')

Edit: het filmpje eronder is, hoewel informatief, ook weer super pro-life ... Wauw. Hoe praat je vrouwen schuld aan 101.