[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:43

Mijn neusschot voelt zo dik aan :+ En ik hoor zoveel gemixte ervaringen, ben zo benieuwd nu!

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:55

XxLMMxX schreef:
Hoi ik heb een Tragus piercing. Een ringetje.
Nu heb ik voor mijn werk oordoppen op maat laten maken en het ringetje eruit halen was een ramp. Zelf lukte het niet, en de piercer heeft me uiteindelijk geholpen maar zat niet echt te wachten op piercings uithalen. Het gaatje zat ook alweer aardig dicht na een uurtje.

Hij kan niet inblijven want dan bestaat de mogelijkheid dat mijn oordoppen geluid gaan lekken. Nu zoek ik dus een ringetje die heel makkelijk in en uit gaat. Zodat ik hem zelf even in en uit kan doen als ik mijn oordoppen ga dragen.

Of een piercing die ik in kan laten, maar dan moet hij een hele hele platte achterkant hebben. Steekt het te ver uit aan de binnenkant van mijn oor dan is het niet haalbaar. In mijn oor laten zitten zou wel super fijn zijn. Als iemand iets weet hoor ik het graag.

Kreeg ook het advies laat maar dicht groeien. Dat zou ik erg jammer vinden. Grote delen van mijn week loop ik zonder oordoppen en dan geniet ik er erg van dat ik de piercing heb.

Een ringetje wat makkelijk in en uitgaat lijkt me lastig maar zal oefenen zijn. Ik heb voor mijn forward helixen klickringetjes en het open en dichtklikken gaat makkelijk, alleen het gaatje vinden en erdoor duwen na een aantal uur niets erdoor is een drama. Er zijn zat labretjes te vinden met platte achterkant. Niet alle merken zijn even plat, die ik van Anatometal heb zijn veel mooier maar veel minder plat dan de goedkope van piercingmania. Ik zou er gewoon een paar kopen, zowel een klickring als verschillende merken labretjes en dan uitproberen wat voor jou werkt.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:57

chimello schreef:
Mijn neusschot voelt zo dik aan :+ En ik hoor zoveel gemixte ervaringen, ben zo benieuwd nu!

Gaat niet door je neusschot, maar door de sweetspot :-)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 18:31

Die voel ik alleen nergens. Kan het dat ze hem niet kunnen zetten?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 18:42

Ja dat zou kunnen. Even afwachten dus.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:10

Sas_Mon schreef:
XxLMMxX schreef:
Hoi ik heb een Tragus piercing. Een ringetje.
Nu heb ik voor mijn werk oordoppen op maat laten maken en het ringetje eruit halen was een ramp. Zelf lukte het niet, en de piercer heeft me uiteindelijk geholpen maar zat niet echt te wachten op piercings uithalen. Het gaatje zat ook alweer aardig dicht na een uurtje.

Hij kan niet inblijven want dan bestaat de mogelijkheid dat mijn oordoppen geluid gaan lekken. Nu zoek ik dus een ringetje die heel makkelijk in en uit gaat. Zodat ik hem zelf even in en uit kan doen als ik mijn oordoppen ga dragen.

Of een piercing die ik in kan laten, maar dan moet hij een hele hele platte achterkant hebben. Steekt het te ver uit aan de binnenkant van mijn oor dan is het niet haalbaar. In mijn oor laten zitten zou wel super fijn zijn. Als iemand iets weet hoor ik het graag.

Kreeg ook het advies laat maar dicht groeien. Dat zou ik erg jammer vinden. Grote delen van mijn week loop ik zonder oordoppen en dan geniet ik er erg van dat ik de piercing heb.

Een ringetje wat makkelijk in en uitgaat lijkt me lastig maar zal oefenen zijn. Ik heb voor mijn forward helixen klickringetjes en het open en dichtklikken gaat makkelijk, alleen het gaatje vinden en erdoor duwen na een aantal uur niets erdoor is een drama. Er zijn zat labretjes te vinden met platte achterkant. Niet alle merken zijn even plat, die ik van Anatometal heb zijn veel mooier maar veel minder plat dan de goedkope van piercingmania. Ik zou er gewoon een paar kopen, zowel een klickring als verschillende merken labretjes en dan uitproberen wat voor jou werkt.

Dit :j Ik heb zelf bioplast/flex labretjes en die zijn ook erg plat. Kan me niet voorstellen dat dat in de weg zit bij oordoppen :)

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:50

Ik heb in mn tragus een labretje zitten en ik kan mn stethoscoop nog prima in, die dopjes moeten ook echt goed afgesloten zijn anders hoor je geen fluit :+

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 23:16

chimello schreef:
Hey dames, ik overweeg volgende week woensdag een septum te laten zetten.
Ik hoor gemixte verhalen over de pijn :+ Hoe veel ga ik lijden?
Is er iets dat ik vooraf kan doen? Tips?

Heb wel al 14 jaar snakebites dus die pijn ben ik allang vergeten :+

Septum was voor mij echt super easy! Voelde er echt bijna niks van, zou het zo nog een keer doen. Was ook heel makkelijk met helen.
Zelf heb ik ook snakebites en die vond ik zo veel gemener voelen!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 23:49

Een septum is, mits correct gepiercet (dus idd door je sweet spot en niet je middenschotje), een vrij pijnloze piercing. Bij mij voelde het alsof er een haar uit m'n neus werd getrokken :))

M'n septum stretchen is ook echt supermakkelijk en pijnloos. Zit op dit moment op 4,4mm.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 00:41

Bij mij heeft de septum erna veel pijn gedaan, nog steeds eigenlijk.
Er bleek eerst een beschadigd sieraad in te zitten (met scherp randje) en wrs is mijn sweetspot te krap voor een piercing achteraf gezien.
Dus zit er over te denken om hem eruit te halen :(

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:47

DS wat heb je er nu in zitten ?

Darah3 wat balen :(:)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:00

Denk dat ik een horseshoe wil als eerste sieraad, of zou een ringetje beter zijn?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:56

Mondy schreef:
DS wat heb je er nu in zitten ?

Darah3 wat balen :(:)

Nog niet m'n droom setup maar voor nu drie 18k gouden ringetjes en een goldplated titanium clicker van Maria Tash met Swarovski als achterste (waar ik niet zo'n fan van ben).

Ter illustratie:
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:46

O dat ziet er mooi uit!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:31

Oh veel gaver dan verwacht !

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:45

Drunksheep schreef:
Tea tree is erg agressief en uitdrogend. Doodt alle bacteriën (is antiseptisch), dus ook de goede (net als Sterilon dus). Hierdoor verstoor je het helingsproces en kun je dus juist problemen veroorzaken.

Oh, hier heb ik echt zeker geen last van!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:53

Gaaf DS!

Vandaag bij classic Ink & Mods m'n daith gewisseld naar eentje van Maria Tash. Nu 5 verschillende merken in dit oor haha! Deze is titanium. Ook weer voor tijdelijk. Want wil in alles witgoud hebben. Ik twijfel nog tussen 2 sieraden van Tash. Maar ff sparen en dan ter plekke kiezen :D

Afbeelding

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:58

chimello schreef:
Denk dat ik een horseshoe wil als eerste sieraad, of zou een ringetje beter zijn?

Word eigenlijk altijd eerst met horseshoe gezet (en als je bij een goede shop zit, een van titanium en die internal threaded is), ringetjes hebben naden die een verse piercing kunnen irriteren en zo’n horseshoe barbell heeft dat niet.

Wat betreft je sweet spot, als je het stukje kraakbeen helemaal vooraan je neusschotje een beetje naar voren trekt zou je tussen kraakbeen en het bot van je neusschot een stukje velletje moeten voelen, maar dat heeft idd niet iedereen ruim genoeg dus dat zou van tevoren even gechecked moeten worden door de piercen. Door het kraakbeen (en vanzelfsprekend ook niet door het bot) heen kan het niet gepierced worden daar, dat ziet er niet uit (want veel te laag) en geneest nauwelijks.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:36

Memories schreef:
chimello schreef:

Word eigenlijk altijd eerst met horseshoe gezet (en als je bij een goede shop zit, een van titanium en die internal threaded is), ringetjes hebben naden die een verse piercing kunnen irriteren en zo’n horseshoe barbell heeft dat niet.

Wat betreft je sweet spot, als je het stukje kraakbeen helemaal vooraan je neusschotje een beetje naar voren trekt zou je tussen kraakbeen en het bot van je neusschot een stukje velletje moeten voelen, maar dat heeft idd niet iedereen ruim genoeg dus dat zou van tevoren even gechecked moeten worden door de piercen. Door het kraakbeen (en vanzelfsprekend ook niet door het bot) heen kan het niet gepierced worden daar, dat ziet er niet uit (want veel te laag) en geneest nauwelijks.

Een ball closure ring is ook geen uitzondering hoor. Zolang de sluiting niet door de verse piercing kan zit je goed. En inderdaad van titanium offff gewoon goud en (mits er threading is) internally threaded is erg belangrijk :D

En dankjewel iedereen <3

@MyChoice, leuk dat je in 'mijn' shop bent geweest!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:57

Werk je daar?

Was er voor de tweede keer. Fijn personeel en zoveel mooie sieraden <3

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:55

MyChoice schreef:
Werk je daar?

Ik ben de shop manager :D ook van D2W.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 22:16

@drunksheep, ooooh wat gaaf zo'n baan. Hoe kom je daar zo bij terecht? Ben je zelf ook piercer of alleen manager?

Pluisje1998 schreef:
Ik kan denk ik volgende week eindelijk mijn conch laten wisseleb voor een korter/ander staafje. Ik was twee en een halve week geleden bij een piercer geweest om te wisselen. Er zat alleen een bultje bij dus hij wilde hem er niet uithalen. Tips meegekregen om het bultje te helpen verdwijnen, en het lijkt te werken. Bultje is nu bijna weg. Eindelijk dat superlange staafje eruit, dat helpt namelijk ook niet echt mee heb ik het idee.

Toevallig is in die twee weken mijn tepelpiercing die ontzettend aan het klieren was (echt gele bultjes, korstjes enzo) ook rustig geworden. Heel blij mee, want stond op het punt hem eruit te halen. Nu hopen dat hij rustig blijft en eindelijk eens gaat genezen.

Nou, ik heb te vroeg gejuicht. Bultje bij die conch zit er weer, maar dat was omdat ie aan mijn haar was blijven hangen. Tja, niet zo gek met zo'n lang staafje. Dus ga hem alsnog laten wisselen. Vermoed dat dat wel een hoop zal schelen qua irritatie, want dan zal hij minder bewegen. Maar die conch is het probleem niet.

Die ene tepel piercing is ook weer verschrikkelijk aan het irriteren. Doet zeer, korstje, geel bultje. Ik word het zo zat, het is nu al maanden af en aan ellende met dat ding. Heb van alles geprobeerd. Zeezout badjes, LITHA, nu spray ik het alleen met zoutoplossing. Niks werkt. Ik zit er niet aan (word ook lastig :') ), ik slaap er niet op. Ondertussen begin ik te vrezen dat ie er uit zal moeten. Ik baal er zo van, want ik ben er ergens ook nog steeds zo blij mee.

Ik heb er een paar weken geleden nog een piercer naar laten kijken. Die zei dat hij niks geks zag, maarja, die raadde me ook tea tree olie aan. Dus weet niet in hoeverre ik die dus moet geloven.

Iemand hier misschien nog de gouden tip die me zal redden?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 22:50

Is ie überhaupt ooit wel een poosje echt helemaal rustig geweest?

Los van de standaard dingen (is ie echt netjes door de tepelsbasis gezet en niet te laag, is je sieraad van titanium of ander hoogwaardige kwaliteit materiaal, is je barbell niet te lang of te kort?) heb ik eigenlijk altijd begrepen dat tepelpiercings er vrij berucht om zijn om met perioden op te spelen. Of überhaupt heel erg moeilijk te doen, van de ene op de andere dag ineens etteren etc. Mijn piercer zei dat daar soms gewoon niks aan te doen is en waarschuwde er ook al voor. Hoop voor je dat het toch nog rustig gaat worden :(:)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 22:53

Ik ben gevraagd om te solliciteren :o zat al een tijdje te twijfelen om te stoppen met m'n studie en aangezien dit echt m'n passie is was de keuze zo gemaakt. In de toekomst is het zeker de bedoeling dat ik ga leren piercen, maar nu nog niet idd.

Hoe lang heb je je piercings nu?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 22:53

Drunksheep schreef:
MyChoice schreef:
Werk je daar?

Ik ben de shop manager :D ook van D2W.

Tof! Maar je woont in Emmen toch? Da's wel een eind uit de buurt dan.....?