Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
XxLMMxX schreef:Hoi ik heb een Tragus piercing. Een ringetje.
Nu heb ik voor mijn werk oordoppen op maat laten maken en het ringetje eruit halen was een ramp. Zelf lukte het niet, en de piercer heeft me uiteindelijk geholpen maar zat niet echt te wachten op piercings uithalen. Het gaatje zat ook alweer aardig dicht na een uurtje.
Hij kan niet inblijven want dan bestaat de mogelijkheid dat mijn oordoppen geluid gaan lekken. Nu zoek ik dus een ringetje die heel makkelijk in en uit gaat. Zodat ik hem zelf even in en uit kan doen als ik mijn oordoppen ga dragen.
Of een piercing die ik in kan laten, maar dan moet hij een hele hele platte achterkant hebben. Steekt het te ver uit aan de binnenkant van mijn oor dan is het niet haalbaar. In mijn oor laten zitten zou wel super fijn zijn. Als iemand iets weet hoor ik het graag.
Kreeg ook het advies laat maar dicht groeien. Dat zou ik erg jammer vinden. Grote delen van mijn week loop ik zonder oordoppen en dan geniet ik er erg van dat ik de piercing heb.
Sas_Mon schreef:XxLMMxX schreef:Hoi ik heb een Tragus piercing. Een ringetje.
Nu heb ik voor mijn werk oordoppen op maat laten maken en het ringetje eruit halen was een ramp. Zelf lukte het niet, en de piercer heeft me uiteindelijk geholpen maar zat niet echt te wachten op piercings uithalen. Het gaatje zat ook alweer aardig dicht na een uurtje.
Hij kan niet inblijven want dan bestaat de mogelijkheid dat mijn oordoppen geluid gaan lekken. Nu zoek ik dus een ringetje die heel makkelijk in en uit gaat. Zodat ik hem zelf even in en uit kan doen als ik mijn oordoppen ga dragen.
Of een piercing die ik in kan laten, maar dan moet hij een hele hele platte achterkant hebben. Steekt het te ver uit aan de binnenkant van mijn oor dan is het niet haalbaar. In mijn oor laten zitten zou wel super fijn zijn. Als iemand iets weet hoor ik het graag.
Kreeg ook het advies laat maar dicht groeien. Dat zou ik erg jammer vinden. Grote delen van mijn week loop ik zonder oordoppen en dan geniet ik er erg van dat ik de piercing heb.
Een ringetje wat makkelijk in en uitgaat lijkt me lastig maar zal oefenen zijn. Ik heb voor mijn forward helixen klickringetjes en het open en dichtklikken gaat makkelijk, alleen het gaatje vinden en erdoor duwen na een aantal uur niets erdoor is een drama. Er zijn zat labretjes te vinden met platte achterkant. Niet alle merken zijn even plat, die ik van Anatometal heb zijn veel mooier maar veel minder plat dan de goedkope van piercingmania. Ik zou er gewoon een paar kopen, zowel een klickring als verschillende merken labretjes en dan uitproberen wat voor jou werkt.
chimello schreef:Hey dames, ik overweeg volgende week woensdag een septum te laten zetten.
Ik hoor gemixte verhalen over de pijnHoe veel ga ik lijden?
Is er iets dat ik vooraf kan doen? Tips?
Heb wel al 14 jaar snakebites dus die pijn ben ik allang vergeten
chimello schreef:Denk dat ik een horseshoe wil als eerste sieraad, of zou een ringetje beter zijn?
Memories schreef:chimello schreef:Denk dat ik een horseshoe wil als eerste sieraad, of zou een ringetje beter zijn?
Word eigenlijk altijd eerst met horseshoe gezet (en als je bij een goede shop zit, een van titanium en die internal threaded is), ringetjes hebben naden die een verse piercing kunnen irriteren en zo’n horseshoe barbell heeft dat niet.
Wat betreft je sweet spot, als je het stukje kraakbeen helemaal vooraan je neusschotje een beetje naar voren trekt zou je tussen kraakbeen en het bot van je neusschot een stukje velletje moeten voelen, maar dat heeft idd niet iedereen ruim genoeg dus dat zou van tevoren even gechecked moeten worden door de piercen. Door het kraakbeen (en vanzelfsprekend ook niet door het bot) heen kan het niet gepierced worden daar, dat ziet er niet uit (want veel te laag) en geneest nauwelijks.
Pluisje1998 schreef:Ik kan denk ik volgende week eindelijk mijn conch laten wisseleb voor een korter/ander staafje. Ik was twee en een halve week geleden bij een piercer geweest om te wisselen. Er zat alleen een bultje bij dus hij wilde hem er niet uithalen. Tips meegekregen om het bultje te helpen verdwijnen, en het lijkt te werken. Bultje is nu bijna weg. Eindelijk dat superlange staafje eruit, dat helpt namelijk ook niet echt mee heb ik het idee.
Toevallig is in die twee weken mijn tepelpiercing die ontzettend aan het klieren was (echt gele bultjes, korstjes enzo) ook rustig geworden. Heel blij mee, want stond op het punt hem eruit te halen. Nu hopen dat hij rustig blijft en eindelijk eens gaat genezen.