Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 12:32

Ja ik heb ook weinig ritme in mn leven op het moment, nadeel aan de zomer :+ Als de AH lief is dan heb ik alleen in het weekend geen vaste uren, maar vaak zijn ze niet lief en plannen ze me toch nog door de week in en dan heb ik door de weeks weer te weinig uren in mn dag :)) Zelf eten meenemen zal idd wel schelen ja! :D

Mijn lijstje van vandaag;
O:Questbar mint
L: 500gr watermeloen en een proteine shake
A: stevige speltboterham met een omelet van 2 eieren met tomaat/basilicumsaus, kalkoenborstfilet en 15gr jong belegen kaas en nog wat extra tomaatjes on the side
T: oreo ijsje :o en nog een proteine shake
B: net insanity gedaan en zo werken van 1 tot 7 (:

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 12:35

Welkom nieuwe mensen :D

De gene die hun motivatie kwijt zijn, kopop! Jullie kunnen het!

Gefeliciteerd alvast de gene die de sleutel van hun huis krijgen (zag 2 mensen voorbij komen geloof ik?)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: biologische yoghurt met een banaan, kaneel en walnoten.
T: appel.
L: zelfgemaakte soep van moeders met een broodje.
T: ?
A: patat :+
B: net een buitenrit van 2 uur gemaakt, 2 stallen mesten en straks m'n andere paard nog rijden in de bak

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 13:38

_sharonnn schreef:
Goedemorgen! Het is weer bijna weekend en ik heb de sleutel van het huis :D

Mijn lijstje:
O: 2 crackers met pindakaas en groene thee
T: vruchtjes op sap (36 kcal)
L: vk boterham met gekookt ei en 2 crackers met kipfilet
T: weet ik niet
A: op m'n werk, dus geen idee
B: huis schoonmaken en werken in de horeca

Dankjewel!

Zoveel wijzigingen alweer.. Maar even opnieuw:

O: 2 crackers (knäckebröd)
T: klein stukje koek
L: 2 wasa thin crisp met sla, kipfilet en ei, kop groene mandarijn thee en perzikstukjes
T: mueslireep
A: op m'n werk mee eten
B: schoonmaken in m'n huis en 3 of 5 uren werken in de horeca

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 13:50

Iedereen goed bezig zo te lezen *\o/* en aan de nieuwe mensen ook welkom :D

Hier lukt het helaas nog steeds voor geen meter, en ik vraag me echt af wat ik verkeerd doe. Ik weeg letterlijk alles, en heb voor elke mogelijk vorm van "verborgen kcal" bekeken of ik daar rekening mee moet houden of niet. Ik kan me dus NIET voorstellen dat ik meer binnen krijg dan ik in mfp invoer. Ik zit nu eigenlijk sinds april op precies hetzelfde gewicht, terwijl mijn kcal inname steeds minder en minder wordt. Als ik me een tijdje héél strikt aan 1200/dag houd, dan gaat er zo'n 800g af, maar als ik dan weer iets versoepel (lees: 1400-1500 kcal), dan zit het er zo weer bij. Gewoon vocht dus gok ik, maar ik kan toch moeilijk nog minder gaan eten? -O-
Sport ben ik aan het opbouwen trouwens, ik ben nu 4 weken aan het start-to-runnen.

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:18

Bij mij lukt het helaas ook nog niet. Ik ben nu bijna 2 weken bezig om gezonder te eten. Ik probeer ook meer te bewegen, helaas een blessure, waardoor ik niet zoveel kan op dit moment. Maar ik ben zelfs een kilo aangekomen -O- Ik zit er nu toch aan te denken om minder tussendoortjes te pakken, maar ik wil wel dat mijn lichaam genoeg binnen krijgt om goed te kunnen herstellen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:38

Samiyah schreef:
Ik heb de app Myfitnesspall gebruikt (lees maar even terug, app wordt heel veel gebruikt door mensen in het topic) daar kan je al je voeding/beweging in invoeren en heeft bij mij gezorgd voor veel inzicht. :) Verder meer bewegen en dus minder eten door die app. En het belangrijkste: blijven doorzetten!

Hoe zat jij met aantal kcal wat je at en hoeveel je ong per dag verbruikte?
Ben wel benieuwd namelijk, zit nu op 1200 kcal aan eten, buiten de beweging om (nouja, tussen 1000 en 1200 meestal, probeer wel echt de 1200 te halen maar das nog best moeilijk af en toe)

Mijn lijstje van vandaag:

O: Choco shake
T: Muesliereep weigh care
M: Halve panini met pesto en mozzarella, en een klein ciabattabroodje met kalkoenfilet :o
T: Proteïnereep
A: ±120gr Kipfilet (uit de Airfryer, IDEAAL dat ding!) met 200gr spinazie en 150gr Aardappelpuree (uit een pakje xD)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:39

1200 lijkt me erg laag hoor... Wat is je bmr? Kan me niet voorstellen dat je bmr minder dan 1300 is namelijk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:45

Moest het even googelen, maar BMR is blijkbaar 1609.
Maar dat is ook wat ik 'normaal' eet, als ik niet dieet. (op de een of andere manier eet ik altijd heel weinig)
Nu let ik naast 1200 (waar ik soms al moeite mee heb om te behalen qua aantal kcal haha) ook erop dat ik wel gezonde dingen eet, weinig vet, meer eiwit enzo.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:48

Ja maar zo ver onder je bmr zitten en dan vooral als je dat dagelijks doet is echt niet gezond :n Je moet het natuurlijk zelf weten, maar je bmr is wat je lichaam in absolute rust verbruikt (tenzij je een activiteitsniveau moest invullen om op dat getal te komen?).

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:52

Hey bokkers :-) Weet niet of ik me hier mag melden maargoed... Ik ben 169 cm en ben helaas iets te zwaar op het moment (voor mij dan). Ik weeg nu 61 kg. Ben twee weken op vakantie geweest en aangekomen. Mijn moeder zegt dat ik moet afvallen, wil ik overigens zelf ook, maar ik weet echt niet hoe het nou goed moet. Ik eet heel veel, 's ochtends 3 bruine boterhammen, 's middags 4 en in de namiddag gaat er altijd ook wel wat in. En dan 's avonds 2x opscheppen. Fiets iedere dag (nu in de vakantie) gemiddeld 6 kilometer stevig doortrappen. loop iedere dag met de paarden minstens 30 min stevig door, loop hard, rij veel paard, maar het gaat er helaas niet echt af. Ben nu bijna 4 weken bezig en het wordt langzaam toch iets meer, behalve de laatste week dan. Ik wil echt wel afvallen maar ik weet gewoon niet goed hoe. als ik minder eet word ik gevaarlijk chaggie.. iemand tips? :-)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:59

Eulogy schreef:
Ja maar zo ver onder je bmr zitten en dan vooral als je dat dagelijks doet is echt niet gezond :n Je moet het natuurlijk zelf weten, maar je bmr is wat je lichaam in absolute rust verbruikt (tenzij je een activiteitsniveau moest invullen om op dat getal te komen?).

Nope, dit is zonder activiteit. Activiteit gaat daar dus nog vanaf.. Maar je zou denken dat je lichaam wel aangeeft dat t te weinig energie heeft toch? Ik heb vrijwel nooit honger. Maar als ik nu meer ga eten dan voorheen dan zou je toch zeggen dat ik dan juist aankom, toch?

@Anniek, ik ben ietsje kleiner dan jou en rond de 61kg is mijn streefgewicht haha. Succes met sporten lig!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:14

Dankje. Het is overigens geen belediging tegenover anderen hoor ;)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:18

Oh nee zo vatte ik t ook niet op! Vond t wel geinig haha. Hebben waarschijnlijk gewoon een compleet andere bouw :P

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:22

Zolang je niet aan jezelf merkt dat je energie tekort komt zou ik niet meer gaan eten denk ik. 1200 vind ik best een degelijk getal (ondanks dat ik er zelfs niet zo goed op kan leven haha). Ja je kan ook afvallen met een minder groot tekort. Maar als dat niet nodig lijkt zou ik er niet wakker van liggen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:26

Kan me ook niet voorstellen dat je met 1200 calorieën niet moe bent of iets dergelijks :P als je bmr 1609 is, dan is 1200 per dag echt ontzettend weinig... Je bmr wordt wel lager als je afvalt (want je hebt dan minder calorieën nodig om op gewicht te blijven), dat zou je schommelingen kunnen verklaren. Tijdens het afvallen moet je dus eigenlijk af en toe je bmr opnieuw berekenen.
Ik moet zelf nu weg maar ga maar eens Googlen als je wil, als je je bmr keer 1,4 doet (voor gemiddelde activiteit, geloof ik, even Googlen dus) kun je daar tot 500 calorieën onder gaan zitten, mits je dan niet onder je bmr komt. Je zal best afvallen met wat je nu eet, maar gezond is het niet.

Bovendien gaat je lichaam zo ook andere reserves aanspreken, zoals spierweefsel. Ik snap anders echt niet dat mensen daar zo licht over denken, Simoonzel :n

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:32

Ik ben niet moe oid, mn huid is juist gezonder geworden sinds ik op mn eten ben gaan letten en heb geen honger haha. K'ben zo bang dat als ik meer ga eten ik juist aankom, en aangezien ik zo'n 15kg kwijt wil wordt dat m echt niet.. Meh afvallen is nog moeilijker dan gedacht, qua theorieën enzo

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:37

Nou ja, zoals ik al zei, je moet het vooral zelf weten maar lees je dan in elk geval in. Je kunt sowieso niet de rest van je leven 1200 calorieën per dag blijven eten want dat hou je niet vol, dus dan komt het er net zo hard weer aan.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:38

Hoi!
Mag ik ook meepraten? Nu heb ik wel een doel, namelijk 10 kg kwijt raken.

Nu vind ik het heel lastig om ergens te beginnen.
Ik eet niet te weinig maar zeker niet overdreven veel.
Zo ziet momenteel mijn eetpatroon eruit:
O: 2 boterhammen met vleeswaren (cervelaatworst, filet american) of met pasta (nutella) of af en toe pindakaas.
T: als ik vrij ben niks, school of werk; koekje zoals sultana.
M: meestal 3 boterhammen met zelfde soort beleg als in de ochtend.
T: meestal niks.
A: ligt eraan wat ze thuis maken.
T: soms een koekje bij de thee maar niet altijd.

Ik drink als ik werk meestal water. Als ik thuis ben pak ik snel naar limonade.
Savonds drink ik altijd thee.

Nu weet ik dat nutella, sultana en limonade sowieso slecht is.
Verder beweeg ik momenteel weinig. Ik doe geen sport en beweeg ook niet speciaal. Ik fiets af en toe.

Hebben jullie misschien tips wat ik beter kan eten en wat ik kan doen om die kgs kwijt te raken?

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:55

Ik zag bij sommige mensen dat ze zuurdesem brood pakken. Wat is dat voor een soort brood? Smaakt het ook een beetje?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:38

Ik sta hier ook een beetje stil, terwijl ik ook 1200 calorieen eet. ( als ik niet veel beweeg overigens, anders meer, en 1x per week cheatmaaltijd) Maar ik vind het niet heel erg. Ik weeg op het moment 64.9, met een lengte van 168 cm. Mijn streef ligt ooit nog op 62, maar dat hoeft niet binnen een hele korte termijn. Ik ben inmiddels binnen 5 weken al bijna 3 kilo kwijt, dat vind ik al heel wat. Zolang ik gezond blijf eten en bewegen en af en toe wat lekkers pak, komt dat gewicht later wel :j

Mijn dagje vandaag:
O: 2 wasa lichtgewicht crackers met kiprollade, 2x rosbief
T: pakje melba toastjes, 1 cracker met kiprollade
L: 3 crackers met kiprollade, 1x rosbief
T: pakje melba toastjes, 1 snoepje
T: Appel, 5 rozijntjes(had even zin in zoet :o ) (voor het werk) nog 4 crackers met kipfilet
A: 200 gram bloemkool, 100 gram kipfilet schnitzel, 2 crackers met rosbief
T: 150 gram melkan magere aardbeien kwark

B: 3 uur zittend/staan gewerkt, 20 min fietsen, 2 uur bezig geweest met fotoshoot,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:40

Linsey, het wilt soms als je stilstaat bij een bepaald aantal kcal helpen om het wat naar boven te schroeven. Ik zou zeggen, probeer eens een tijdje naar 1300 of 1400 te gaan. Soms moet je je lichaam ook weer even wat geven zodat het weer iets heeft om te verbranden.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:44

Ja dat is inderdaad waar! Wil denk vanaf volgende week langzaam het weer meer opbouwen, maar eerst zondag mijn cheatdagje, dan zit ik die dag wel rond de 1800 a 2200 ergens in die buurt, ik merk ook gewoon dat me lichaam het fijn vindt, en wordt weer eventjes aan het werk gezet, kom overigens ook niet aan van een cheatmaaltijd, en je houdt het wel eventjes wat beter vol :)

Zat vandaag op 1262, volgens mfp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:46

Ik denk dat het niet verkeerd zou zijn om het op te gaan schroeven naar 1400. Hoeven maar kleine aanpassingen te zijn, gewoon producten die laag in calorieën zijn gaan vervangen voor producten die wat hoger in calorieën zijn. Weet dat secricible het op een gegeven moment ook gedaan heeft, en die is toen ook blijven afvallen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:54

Weer een heleboel nieuwe mensen, welkom!
Imandra, volgens mfp moet ik ook 1200 kcal per dag eten. Mijn bmr is 1526. Ik probeer de 1200 als richtlijn aan te houden maar merk dat het voor mij vaak te weinig is. Vooral op werkdagen (ik loop en til veel op mijn werk) kan ik echt aan mijn lijf merken dat 1200 te weinig is. Vaak neem ik op werkdagen dus 1 of 2 tussendoortjes, op 'gewone' dagen doe ik dit in principe niet. Hoe deel jij je dag in qua eten? Drie maaltijden of ook nog tussendoortjes? zo ja, hoe doe jij dat met zo weinig calorieën?

Anniek22, ik weet niet wat je 's avonds eet, maar misschien eens groenten dubbel opscheppen en je aardappels/vlees enkel. Kan al een begin zijn, wat jij weegt is bijna mijn streefgewicht, en ik ben nog een stukje kleiner :')

Ruby1995: Misschien je broodbeleg vervangen door mager beleg. Cervelaat en filet americain zijn behoorlijk vet. Als je bijvoorbeeld een broodje met casselerrib of kipfilet eet heb je al een stuk minder calorieën. Eventueel 's middags een lekkere salade of iets in plaats van brood. Ik zie ook geen fruit in je schema, is dat bewust? Anders misschien (een van) je tussendoortjes vervangen door een stuk fruit?

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gr. griekse yoghurt + 1 cracker met aardbeienjam
L: volkoren boterham met pindakaas, volkoren boterham met gekookt ei
T: 2 beschuitjes met zalm
A: gehaktbal (rund) + rauwkost

B: Hele dag werken.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:58

Ik heb nu een aantal dagen echt maar krap aan de 1000 gehaald... Merkte dat ik daar duizelig van werd was echt te weinig.
Nu probeer ik toch minimaal 1200 aan te houden.

Haha wow ik ben 1.70 en mijn streefgewicht is 65 kilo..... Daarna kijk ik wel verder.
Heb ik dan zo'n andere bouw of ben ik dan alsnog zwaar :+