Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:21

Ik wissel het inderdaad ook af en meestal loop ik in het midden van de weg op rustige landweggetjes, die hebben we hier genoeg. :)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:25

Ik heb gisteren les 7 va Evy gelopen en het ging best lekker.
Geen last van m'n heupen gehad, gelukkig.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:12

Ik loop eigenlijk nooit op de weg, maar als ik dat doe krijg ik ook sneller last idd. Daarom vind ik het bos ook zo fijn :D
Dinsdag heb ik een afspraak bij de podotherapeut voor sportzooltjes, hopelijk gaat dat verschil maken voor mijn schenen en knieen!

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:26

Neee.... ik kan eventjes niet meer lopen :'(
Ik had last van mijn rechte achillespees gekregen dus een weekje niet hard gelopen en ook niet gewandeld (wel gewoon dagelijkse dingetjes rustig aangedaan) en afgelopen weekend weer begonnen met wandelen, ging erg goed nergens last van en ook de dag erna niet.. dus ik dacht ik kan wel weer stukje hardlopen proberen.. klein rondje van 5km gedaan, en dat ging echt mis.. Nu nog verder van huis dan dat de pees was.. toch te snel weer begonnen.. :( Dik, knarsend, en elke stap doet zeer.. :'(
voor mij eventjes geen rondje meer..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:37

Hier opnieuw beginnen. Voor de carnaval ziek geworden, toen carnaval en een te druk programma. Daarna verkouden waardoor traplopen al vermoeiend was. Nu fit en vol energie. Ben ook mijn eetpatroon aan het wijzigen. Dronk nogal veel cola, at veel snoep chocola en chips. Nu terug afbouwen naar minder suikers. Geen suiker meer in thee en karnemelk. Wel nog dubbrlfris afentoe. En ni nog ranja welke ik langzaam aan af wil bouwen naar water. Ik kan wel zeuren maar dan moet ik t zelf ook gaan veranderen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:32

HELP! Iemand ervaring met Suunto sporthorloges? Heb er eentje gezien die ik toch wel graag wil :P

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:36

Nee geen ervaring mee, heb zelf een garmin!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:22

Helaas hier nog niet de mogelijkheid met bewegen ( nog herstellende van operatie en volgende maand nog een keer onder het mes)
Wel bij dieetiste geweest en heel positief ik krijg nu een lijst met wat aanpassingen die me moeten helpen met mijn chronise darm probleemen, zij dacht dat ik as ik wat kleine aanpassingen zou doen mijn stoelgang al een stuk prettiger zou verlopen en dan kijken we nu na een maandje hoe het gaat of ik ook afgevallen ben etc, zo niet dan gaan we kijken wat de oorzaak kan zijn want ze vond eigenlijk dat alles wat ik at prima was.. behalve dan voor mn darmen, haha maar ja soms is het moeilijk vervanging voor iets te vinden maar dat komt nu goed hopelijk

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:37

Ittheclown, even off topic maar ben wel heel benieuw: welke aanpassingen zijn gedaan en hoeveel wil je afvallen? staat het zeker in relatie tot elkaar (PDS en stagnatie in het afvlalen of juist aankomen) of het een aanname?

xMartJuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:51

Ik heb een vraagje aan jullie:

Ik ben af en toe op een zondag aan het hardlopen en gebruik dan de hardloop schoenen van mijn moeder.

Afgelopen zondag was ik samen met mijn vader gaan hardlopen. Voor mijn doen best lang gerend ipv gelopen ;) Maar aan het einde (na even te hebben gezeten) kon ik amper nog lopen omdat ik aan de binnenkant van mijn voeten blaren had.
Komt dat omdat de schoenen niet naar mijn zijn gevormd of komt het dat dat gewoon niet de juiste schoenen voor mij zijn?

Hopelijk weet een van jullie er antwoord op.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:52

Whoops kwam er achter dat ik wat ik gepost had in ander topic dan ik voor ogen had gepost hahaha, hoop dat het geen probleem is.
Romyv: Ik weet het nog niet precies, ik krijg een lijst toegestuurd en een aantal recepten etc als het goed is. Heb lijst wel al eventjes kort gezien. Is meer vervangingen in plaats van weglaten dus bv in plaats van melk soyamelk, kokos melk etc. En in plaats van brood, spelt brood, glutenvrij brood etc.

Als het goed is gaat dit helpen mijn zeer vernaggeld darmstelsel weer op de orde te krijgen, de dieetiste zij dat dat op het moment belangrijker is dan afvallen en ik hou ook een eetdagboekje bij. Na een maand kijken we weer hoe het met mn darmen plus gewicht gesteld is, het uiteindelijke doel is zoiezo 8 kilo afvallen. Al is mijn dietiste zelf niet met nummertjes bezig, die vind dat als ik me goed voel het prima is.. nou op het moment voel ik me net een barbapapa in blubber mode hahaha.

Eerlijk gezegd zou het me verbazen als ik deze maand een kilo afval.. het is heel raar ik heb al een goed eet patroon volgens dietiste en quinoa en speltbrood at ik al.. dus zie het droevig te gemoed maar ja, ik zie het maar als een startpunt mocht ik niet afvallen dan kunnen we hopelijk uitvogelen hoe dat kan. Want mijn gewicht kan echt van de ene op de andere dag soms we 2 kilo schelen... heel vaag.. en je krijgt er zo een ups en downs gevoel van '' yay ik ben afgevallen'' en volgende dag het dubbele eraan.. niet echt gezond voor mijn geestelijke zelf, dus denk ook niet dat k p weegschaal ga staan tot ik volgende maand weer bij dieetiste ben x0x

Moet ook die maand naar neuroloog en voor benen weer onder het mes, hahah laten we dan hopen dat alle ellende weg blijft en ik eindelijk weer wat lol kan hebben en gezond kan zijn x-x

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:53

Overgens.. poste ik hier verkeerd omdat ik dacht dat dit het gezonde eet topic was, sorry daarvoor. Maar ikben dus een .. ex hardloopster, helaas kwam er bij mij door het hardlopen behoorlijk wat ellende naar voren die eerder wat op de achtergrond sluimerden.. en na 2 operaties en een derde onderweg .. ben ik eerlijkgezegd weer hard te gaan lopen zelfs als ik hersteld ben.. ook al vond ik het altijd erg leuk

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:10

Ik heb zojuist sportkleding van forever 21 binnen! Iemand die hier ook in hardloopt? Ze hebben namelijk broeken met grotere zakken dus ik dacht: die ga ik proberen?! Trouwens ook echt super goedkoop. 2 broeken, 2 shirts en 2 bh's voor 80 euro. :)

Morgen les 5 van evy! Afgelopen les was echt heel makkelijk te lopen dus hoop dat t met de volgende les wat moeilijker wordt.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:49

Goeie tip, hebben ze veel zeg! Ook erg leuk en jong! :) Hoe zit dat met verzenden dan?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:14

morgen ochtend eerst ontbijten, douchen en aankleden voor school. hoef er pas om 9:10 te zijn en mn wekker gaat om 6:30, school is 15/20 minuutjes fietsen, maar ga altijd minimaal een halfuur van tevoren. heb dus eigenlijk nog makkelijk de tijd om 10 minuutjes een rondje flink door te stappen (5 a 6 km/u) tussen mijn ontbijt en school door. douchen probeer ik natuurlijk niet te lang :D

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:03

elinebakker schreef:
Goeie tip, hebben ze veel zeg! Ook erg leuk en jong! :) Hoe zit dat met verzenden dan?

Betaling kan via iDeal of paypal of creditcard en ik had het zondag besteld en vandaag binnen. Dus echt super snel!
Verzendkosten zijn 6 euro. Maar als je inschrijft nieuwsbrief krijg je kortingscode van 6 euro.

Ook wel handig dat de maat van het model er bij staat en haar omvang etc.

:)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:07

ziet er super leuk uit!!! handig van die nieuwsbrief!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:41

Ik ga ook naar die site kijken!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:20

Kiwipitje schreef:
HELP! Iemand ervaring met Suunto sporthorloges? Heb er eentje gezien die ik toch wel graag wil :P

Geen ervaring, wil er zelf wel heel graag een. Zit te dubben tussen de Quest en de Ambit 2S. Heb de Ambit in m'n handen gehad en wat een ongelooflijk fijn horloge <3 Helaas een duur prijskaartje, maar verder wel alles wat je maar wilt hebben. Zit nog te twijfelen of ik het het geld waard vind.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:43

Jeetje wat zijn er hier veel mensen met pech zeg. :(:)
Ik ben ondertussen bij les 8 van Evy en hoop vanmiddag weer te kunnen lopen, heb het helaas
erg druk met school. Ik ging laatst iets te snel na het eten lopen, dat was geen succes. :')

Ze hebben trouwens leuke kleding bij de Forever 21! Ik kwam er laatst achter dat ik een hardlooplegging van
de H&M dubbel had gekocht, er lag nog een gloednieuwe met het kaartje er nog aan in mijn kast, oeps. :+

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:54

Lumea schreef:
Die schoenen zijn gaaf!

Mag ik vragen wat voor cardio oefeningen je doet?

Ze zitten ook echt super fijn!

Ik doe van alles; fietsen, hardlopen op de lopende band, crosstrainer, steppen(?, soort ski-beweging wat je maakt)), armfietsen, traplopen (ja ze hebben daar echt zon apparaat voor :')), roeien

En dat wissel ik af, max 15 minuten per onderdeel, want dan gaat het me vervelen :+

Gister heb ik eerst 30 minuten cardio gedaan en daarna een groepsles (body combat) gedaan, die is ook erg conditioneel.
Ging me goed af +:)+
Merk echt verbetering, super fijn! Nu nog van die vetjes af!!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:59

Les 5 alweer gelopen van evy. Ik loop alleen tegen het "probleem" dat in na het lopen mij beetje koortsachtig voel. Ik denk dat m'n lichaam die temperatuursverandering niet zo goed trekt. Na het lopen (in legging en top) kleed ik mij meteen om in warme kleding. Maar echt werken doet het niet.

Iemand nog tips?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:09

Dit is wat Dutchrunners schrijft over sporten met griep:

Citaat:
4. Sporten met griep

Trainen met griep/koorts onder de leden is gevaarlijk. Je immuunsysteem is verzwakt en je lichaam heeft alle energie nodig om beter te worden. Je loopt bovendien het risico dat de virusinfectie ook terecht kan komen in de hartspier met als gevolg een ontsteking. Rust nemen dus en niet trainen! Ook nadat je je weer beter voelt, heeft je lichaam een aantal dagen rust nodig om te herstellen. De basisregel die je het beste kunt hanteren luidt dat je bij koorts het dubbele aantal dagen dat de koorts heeft geduurd niet moet lopen. Had je vier dagen koorts, dan mag je pas na acht dagen weer beginnen met trainen.

De ‘nek-check’
Anders dan griep, kun je met een verkoudheid (dus zonder koorts!) wel doortrainen. Er is een ezelsbruggetje, waarmee je kunt bepalen of je al dan niet kunt sporten: de ‘nek check’.

Zijn de ziekteverschijnselen uitsluitend boven de nek gelokaliseerd (zoals neusverkoudheid, oorpijn, keelpijn en geen koorts), dan is sporten toegestaan. De eerste 2-3 dagen wel op een lager pitje.

Indien de ziekteverschijnselen (ook) onder de nek gelokaliseerd zijn, zoals hoesten, kortademigheid, koorts (meer dan 38 graden), spierpijn in armen en benen e.d., dan is het advies om niet te sporten.

Twee gouden regels:
Regel 1: Bij koorts, spierpijn en een verhoogde hartslag in rust wordt sporten afgeraden.

Tip: Als je je ziek of grieperig voelt, is het dus verstandig om de temperatuur te meten. Meet deze temperatuur altijd vóór het nemen van temperatuurverlagende of pijnstillende middelen zoals aspirine en paracetamol.

Regel 2: Pas je training ook aan als je je minder goed voelt dan verwacht of gewenst.

Zonder temperatuursverhoging mag er in principe doorgetraind worden. Het kan echter verstandig zijn om toch wat rustiger en niet te intensief te trainen.

Tip: Houdt een logboek bij om jouw reacties op trainingen en wedstrijden bij te houden en te leren kennen! Op http://www.sportzorg.nl is een voorbeeld van een logboek te vinden.

Wist je verder dat:

Het vroegere geloof dat koorts bij een verkoudheid of griep “eruit gezweet kan worden” onterecht is? Sporten met koorts wordt sterk afgeraden!

Zie ook: http://www.sportzorg.nl/bibliotheek/griep

Misschien heb je er iets aan :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:17

dream_lot schreef:
Les 5 alweer gelopen van evy. Ik loop alleen tegen het "probleem" dat in na het lopen mij beetje koortsachtig voel. Ik denk dat m'n lichaam die temperatuursverandering niet zo goed trekt. Na het lopen (in legging en top) kleed ik mij meteen om in warme kleding. Maar echt werken doet het niet.

Iemand nog tips?

Doe je wel een goede coolingdown?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:27

dream_lot schreef:

Iemand nog tips?

Ik zou met dit weer zowiezo nog niet in een top gaan hardlopen. Ik ga echt pas trainen in een top als het 17+ is qua graden.