In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 14:48

Welkom Annette. :) Spijtig dat je het niet zo kunt vinden met je psycholoog, heb je al eens tegen haar gezegd dat haar opmerkingen hard over kunnen komen? Moest het niet beteren zou je het best kunnen overwegen om naar een andere psycholoog te gaan, het is natuurlijk niet de bedoeling dat een psycholoog je slecht laat voelen... Ik denk persoonlijk ook wel dat het inderdaad gewoon met haar karakter te maken heeft en deels misschien een klein beetje met haar ervaring. Ik heb zelf ook een jongere psycholoog gehad en zij was zo totaal niet, vond haar zelfs nog beter dan de twee andere die ik gehad heb/nog steeds heb.

Bedankt trouwens nog voor de tips op de vorige pagina, heb (nog) geen mail gestuurd, ga het gewoon even zo laten denk ik. Heb komende woensdag weer groepstherapie en dan zie ik wel hoe het gaat.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:17

Heb maandag mijn eerste gesprek. Wel spannend..
Maar sinds ik me heb aangemeld voel ik me wel een stuk relaxter, iets beter in mn vel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:16

Hoe is het hier?

Hier niet goed. Ik zit vol in mijn 2e depressie. Zit nu wel aan de ad, was wel nodig om nog een beetje draaiende te blijven...
Maar vandaag ben ik zo moe, er zitten allemaal watten in mijn hoofd. Normaal niet zo erg, maar ik moet vanavond een tentamen maken als laatste herkansing voor mij propedeuse... En ik heb bijna niet kunnen leren. Echt poedersuiker...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:39

Balen, Jolien!

Zowel van de depressie als de vermoeidheid en de watten en nou ook nog dat tentamen.

(Hoe laat zal ik duimen? )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:46

18 uur :)
Gaat nu al ietsiepietsie beter.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:11

Ik heb afgelopen maandag mijn intake gesprek gehad.
En krijg een behandelaar die er alleen om maandag is -O- Wordt lastig, Ik werk onregelmatige diensten en vooral veel op maandag. Ga morgen maar even in gesprek met de planner van mmn werk of er rekening mee gehouden kan worden.

11 april pas mijn 1e echte afspraak.. -O-

Jeetje sterkte Lieveli :(:)

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:31

Wie weet valt dat tentamen nog mee. Aan het eind van mijn opleiding was het bij mij zo dat mijn punten toenamen naarmate ik er minder voor gestudeerd had...
Wat is het gevolg als je het tentamen niet haalt? Kan je mits doktersattest het tentamen niet verplaatsen naar een ander moment?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:24

Ik duim zometeen (en nu ook al vast) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:40

Ging gelukkig redelijk goed, al kon ik me moeilijk concentreren. Sommige zinnen moest ik 4 keer lezen. Maar ik heb er een goed gevoel over, maar dat had ik de vorige 3 keer ook :') nu lekker naar huis en pp de bank ploffen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:46

Hiephoi - als je je tenminste kon concentreren kan het gelukt zijn! !

Nu maar lekker chillen - dat heb je wel verdiend! !
(En nodig....)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 00:44

Hoe gaat het hier ondertussen met jullie? :)

Heb je de uitslag al gekregen Joolien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:13

Ja, helaas weer niet gehaald...

Baal er verschrikkelijk van, want dit was in principe de laatste kans voor mijn Propedeuse.

Dit weekend heb ik een goed weekend gehad, ik zit te wachten op de terugval...

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:29

Gatver balen joolien :(:)
Is er nog wat te regelen voor je P?

Dat afwachten op terugval herken ik wel,
Heb heerlijk weekend gehad en gisteravond hyperventilatie en daardoor last van darmen en niet kunnen slapen
Dan voel ik zoveel teleurstelling in me zelf (Zie je ik kan het niet)
Gelukkig had ik voor vandaag al een afspraak staan bij een nieuwe huisarts, bij kennismaking gaf ze aan dat we misschien weer even konden kijken of er nog weer andere hulpmiddelen evt zijn om die laatste stappen door te komen

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:40

Pff ben nu zo'n intake vragenlijst aan het invullen -O-
Wat een werk zeg.

Het wordt tijd dat ik naar de psycholoog kan -O-

Hoe gaat het nu met je Joolien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:16

Gaat nog steeds niet top, moet morgen de hele dag werken maari k zie daar best tegenop. Ik heb ook onwijze stemmingswisselingen. Het ene moment is het een 3, dan weer een 5, dan weer een 4.

Heb net wel een cijfer terug van een toets die ik amper tot niet heb kunnen leren, en dat is een voldoende. Daar ben ik toch wel blij mee, al voel ik dat nog niet echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:07

Werken ging gisteren en vandaag goed, vond het ook leuk en kreeg er energie van.
Waar ik wel van schrok, is dat toen ik net weg reed van mijn werk, ik tegen mezelf zei 'doe je masker maar af', en bam, de tranen schoten in mn ogen en ik kreeg tijdens het rijden bijna een paniekaanval. Gelukkig kon in m onderdrukken, maar toen ik in huis stapte, voelde ik me veilig. Het komt wel met vlagen, heel vaag is dat. Ik merk dat er weer veel woede in zit, ik bal steeds mn vuisten en andere spieren in mn lijf. Doodeng vind ik het.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:42

Zo abnormaal is het niet dat je een verschil merkt tussen hoe je bent op je werk en privé... Heb dat ook wel. Op het werk kennen mensen mij over het algemeen bv als een zelfverzekerd iemand. Ik weet wat ik wil en hoe ik daarnaartoe moet/ga werken. Buiten mijn werk ben ik een stuk minder zelfzeker en introverter.
Je neemt in je leven verschillende rollen aan: werknemer, dochter, vriendin,... Bij elk van die rollen horen bepaalde verwachtingen van de omgeving en je vult elk van die rollen over het algemeen dan ook anders in naargelang van de verwachtingen van je omgeving en jezelf. Dat maakt dat je je op je werk soms anders gedraagt of voelt dan daarbuiten.

Heb je enig idee waar de woede vandaan komt? Wat kan jou helpen om om te gaan met dat gevoel? Waar heb je nood aan?
Hoe zou je de energie die bij de woede hoort op een positieve manier kunnen inzetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:49

Klopt, hoor, ik gedraag me dan anders, maar in dit geval is het echt een masker om me er doorheen te worstelen.
Ik weet heel goed waar de woede vandaan komt, daar wil ik ook mee aan de gang, t is echt een stukje traumaverwerking wat ik moet gaan doen, anders kom ik daar denk niet vanaf...

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:47

Vind je het erg dat je op je werk een masker op hebt? Het is natuurlijk aangenamer als dat niet nodig is, maar als je dat achterna weer kan afzetten hoeft dat imo geen probleem te zijn.

Wat kan je nu doen om de woede er uit te laten? Deze opkroppen heeft niet veel zin want dan komt ie er op zeker moment toch uit op een minder wenselijke manier ...

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:20

Hoe gaat het met iedereen?

Ik ben nu 2x geweest en moet zeggen zit al een stuk beter in mn vel! Misschien toeval want kan je dat na 2x al zeggen?

Heb gister ook aan mn collega's verteld dat ik naar de psycholoog ga. Werd goed opgevangen en collega's zeiden al nu valt er een heleboel op z'n plek dat is erg fijn om te horen :)

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:56

Fijn dat het zo goed aanvoelt! Wellicht is de klik met je hulpverlener er en dat is al veel! Het kan zeker dat je je na enkele gesprekken beter voelt. Sommige mensen hebben aan een paar gesprekken voldoende, anderen hebben er een langduriger traject voor nodig.
Ik weet nog dat ik mij na het eerste gesprek heel opgelucht voelde.

Hier gaat het redelijk overigens. Voor zowat het eerst aangegeven dat het mij even teveel aan het worden is vooraleer zich echt problemen voordoen. Best wel een hele stap voor mij, maar ben wel blij dat ik het gedaan heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:54

Ikke, het heeft natuurlijk niet mijn voorkeur om een masker te dragen, maar ik merk dat het me soms juist ook weer een beetje uit mn nare stemming haalt. Vooral op t werk, daar heb ik namelijk altijd veel plezier in.

Goed dat je aan hebt gegeven dat het niet ging Ikke. Je zult merken dat als je dat vaker gaat doen, het makkelijker wordt maar dat het je ook veel meer rust geeft :)

Fijn dat het beter gaat Jolanda. Dat kan al best snel gaan denk ik hoor.

Hier gaat het zowaar ook goed. Ik merk dat ik eindelijk wat stabiliseer door de medicatie en ik voel me nu gelukkig niet meer zo depressief. Ik voel me niet elke dag poedersuiker, heb veel meer energie om dingen te ondernemen en ik kan ook weer wat taken verrichten betreft huishouden en school. Vorige week was zelfs zo erg, dat ik bijna op een manische manier aan de slag ben geweest. Ik schrok een beetje van mezelf, ik kon echt niet stoppen met opruimen en schoonmaken, ging bijna geobsedeerd aan de slag := maar gelukkig was dat van korte duur.
Volgende week op vakantie, leuk maar ook spannend. Ik hoop namelijk dat mijn goede mood vol blijft houden. De week daarop begin ik met EMDR therapie, vind het doodeng en was van de week zo gestrest erover, dat mijn maag compleet van slag was.

Medicatie gaat dus redelijk, enige nadeel is dat ik er niet zo top van slaap. Heb het snachts heel koud en rillerig, word ik ook wakker van en daarnaast droom ik heel levendig. Soms zo erg, dat herinnering in de war raken. I kga dan twijfelen of mijn dromen echt waren of een droom. Maar goed, ik koop het ervoor, als die poedersuiker maar weg blijft.
Oh en geen seks, dat is ook niet leuk :') Mijn libido is gedaald tot het vriespunt _O-

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:41

Joolien schreef:
Goed dat je aan hebt gegeven dat het niet ging Ikke. Je zult merken dat als je dat vaker gaat doen, het makkelijker wordt maar dat het je ook veel meer rust geeft :)

Ja, net die rust heb ik nu even nodig :).

Fijn dat je je momenteel beter voelt Joolien.

Joolien schreef:
Medicatie gaat dus redelijk, enige nadeel is dat ik er niet zo top van slaap. Heb het snachts heel koud en rillerig, word ik ook wakker van en daarnaast droom ik heel levendig. Soms zo erg, dat herinnering in de war raken. I kga dan twijfelen of mijn dromen echt waren of een droom. Maar goed, ik koop het ervoor, als die poedersuiker maar weg blijft.
Oh en geen seks, dat is ook niet leuk :') Mijn libido is gedaald tot het vriespunt _O-

De effecten van je medicatie zou ik wel bespreken met je arts. Soms helpt het om over te schakelen op een ander medicijn of het te combineren met iets anders (waar je bv wel goed van kan slapen).
Het levendige dromen herken ik overigens wel. Ik heb nooit heel veel gedroomd, maar merk dat ik wel veel meer droom sinds ik de medicatie neem die ik moet nemen.

Succes met de EMDR. Als de klik met de therapeut er is, zal ook dat (hopelijk) wel loslopen :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:38

ikkkke schreef:
Joolien schreef:

Ja, net die rust heb ik nu even nodig :).

Fijn dat je je momenteel beter voelt Joolien.

Joolien schreef:

De effecten van je medicatie zou ik wel bespreken met je arts. Soms helpt het om over te schakelen op een ander medicijn of het te combineren met iets anders (waar je bv wel goed van kan slapen).
Het levendige dromen herken ik overigens wel. Ik heb nooit heel veel gedroomd, maar merk dat ik wel veel meer droom sinds ik de medicatie neem die ik moet nemen.

Succes met de EMDR. Als de klik met de therapeut er is, zal ook dat (hopelijk) wel loslopen :) .

Ja ik kijk het nog even aan, anders ga ik zeker ovewegen om over te stappen op andere medicatie. Ik ben nog steeds zo blij en dankbaar dat ik niet meer van die zware dippen heb. Thank god.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 20:57

Ik ben af en toe al voorbij gekomen in dit topic. Maar niet de druf om hier echt mee te praten.
Zou ik iemand misschien een pbtje mogen sturen?