[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:57

Vooral niet gaan paardrijden maar lekker in bed in de foetushouding gaan liggen met een warme kruik tegen je baarmoeder en een goede film. Ik heb ook niet zo veel aan pijnstillers als ik die krampen krijg, maar gewoon even rustig aan helpt altijd wel :j

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:02

Dankje. Zei mijn moeder ook al. En nu regent het ook nog ;( mijn humeur word er niet beter op := -O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:55

Warm houden inderdaad en hopen dat het snel morgen is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:49

Eerder in het topic zijn al oefeningen genoemd die je buiten je menstruatie kunt doen om je spieren te versterken, zodat je minder last van kramp krijgt :)

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:57

AmoorM schreef:
Voor de mensen die gestopt zijn met de pil: Hadden jullie ook rare bijwerkingen? ;)

Vreselijke moodswings, echt om gek van te worden, vreselijke buikpijn, onwijs veel bloedverlies (zou kunnen minderen door het slikken van ibuprofen maar daar kan niet ik niet tegen), vaak heel down.
Ben na drie maanden op aanraden van de huisarts ook maar weer begonnen, maar wel met een lichtere. Slik hem nu nog maar een week maar merk al duidelijk verschil.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:41

even klein vraagje,

ik ben tijdelijk gestopt met de pil, maar vind dit geen doen.. val echt verschrikkelijk af terwijl ik al ondergewicht heb, voel me mentaal niet lekker etc.. nu wil ik liefst per direct weer slikken.. vooral mijn gewicht baart mij zorgen.. ik weet dat ik dan niet beschermend ben tot na de eerste stopweek, maar zijn er nog meer nadelen om vroegtijdig te beginnen, dan na de laatste dag van menstruatie

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:59

Hallo, iemand bekend met het gebruik op lange termijn? Kunnen er dan nog bijwerkingen optreden? Zoals moeheid, afgevlakt gevoel? Ik slik de pil al 10 jaar en ben alleen een keer van merk veranderd een jaar geleden ongeveer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:02

Dat verschilt heel erg per persoon en ik denk dat jij dat als enige kan aanvoelen. Ik heb heel erg lang de pil geslikt en nooit echt klachten gehad, ik slik nu een andere pil en nu heb ik wat meer klachten.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:48

Hoi! Ik heb een vraag.
Ik slik nu al langere tijd de pil door zonder problemen. Nu heb ik last van een doorbraakbloeding.
Dus, kan ik het beste doorgaan met de pil of een stopweek en zoja, wanneer moet ik dan beginnen met slikken?

Ik hoop dat iemand antwoord weet want ik weet het niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:57

Dat is gewoon iets wat gebeurt als je doorslikt. Ik zoy de strip afmaken en dan een stopweek nemen, dan gebeurt het hopelijk niet weer. En voortaan af en toe een stopweek nemen :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:25

mn strip was nog 4 pillen. Ik stop nu denk daarmee, en begin van de week wel ergens weer met een nieuwe denk ik maar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 11:49

Gewoon zeven dagen niet slikken ;)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:58

Hoe lang had je hem nu extra doorgeslikt Ruby, als ik het mag vragen? :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:57

Hoi,
Ik slik al vrij lang de pil - ik ben nu bijna 20 en ik denk dat ik ongeveer sinds mijn 14e of 15e aan de pil ben. Daarvoor had ik erg veel last van krampen, migraine, mood swings etc en was ik eigenlijk elke maand gewoon ziek. Tegenwoordig heb ik echt nergens meer last van en slik ik vrijwel altijd 3 strips achter elkaar door. Deze week ben ik er 2 achter elkaar vergeten (gebeurt me normaal nooit maar heb een hectische week gehad, dit is m'n tweede strip zonder stopweek dus geen probleem wb betrouwbaarheid). Donderdagochtend heb ik dus voor het laatst m'n pil genomen en vanochtend weer. Nou ja, hoopte dat het niet zou gebeuren maar ben nu uiteraard dus ongesteld :+ Ben ook meteen extreem emotioneel en dat gebeurt me normaal eigenlijk nooit, als ik gewoon een paar strips doorslik.

Mijn vraag is eigenlijk, herkent iemand dit? En is er iemand die dit herkent gestopt met de pil en overgestapt naar een anticonceptie zonder hormonen? Het liefst wil ik die troep namelijk niet in mijn lijf maar ik wil ook absoluut niet dezelfde klachten als ik destijds had (ik ben sowieso al een beetje labiel dus reageer vrij heftig op eh, emoties zeg maar :+ ). En kan het zijn dat je niet zo emotioneel wordt als je langer doorslikt en dus minder vaak een stopweek hebt?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:05

Yasmijntje schreef:

Pff weet het echt niet... Best lang. Ik denk vanaf vorig jaar oktober...
Meestal doe ik een stopweek wanneer het me uit komt, vaak in vakantie enzovoorts. Want ik ben er altijd best naar van.
Het komt deze week eigenlijk helemaal niet uit maarja, het is niet anders.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:25

Ruby1995 schreef:
Yasmijntje schreef:

Pff weet het echt niet... Best lang. Ik denk vanaf vorig jaar oktober...
Meestal doe ik een stopweek wanneer het me uit komt, vaak in vakantie enzovoorts. Want ik ben er altijd best naar van.
Het komt deze week eigenlijk helemaal niet uit maarja, het is niet anders.

Dan slik je hem al behoorlijk lang door en is het redelijk 'logisch' dat je nu een 'doorbraak' hebt.
Wel vervelend dat het zo slecht uitkomt! (al is er als je het mij vraagt nooit echt een 'goed' moment)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 00:30

Ik heb even een vraag over tussentijdse bloedingen. Aanstaande dinsdag is het 3 weken geleden dat ik met mijn stopweek ben begonnen. Ruim een week later ben ik weer begonnen (niet die dinsdag, maar vrijdag pas, dus na 10 dagen ipv 7). Daarvoor was ik de pil een paar keer vergeten door een verhuizing.
Maar gisteren verloor ik een beetje bruinig bloed. Nu weer gewone afscheiding. Heb ook telkens lage rugpijn en buikpijn terwijl ik pas ruim 1 week weer de pil slik. Heb ook een beetje het gevoel dat ik vaker moet plassen. Is dit gewoon een doorbraakbloeding of wat anders?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:22

Is het normaal als je een keer een hele lichte menstruatie hebt? Ben aan de pil. Slik hem braaf elke dag

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:24

Gucci_ schreef:
Ik heb even een vraag over tussentijdse bloedingen. Aanstaande dinsdag is het 3 weken geleden dat ik met mijn stopweek ben begonnen. Ruim een week later ben ik weer begonnen (niet die dinsdag, maar vrijdag pas, dus na 10 dagen ipv 7). Daarvoor was ik de pil een paar keer vergeten door een verhuizing.
Maar gisteren verloor ik een beetje bruinig bloed. Nu weer gewone afscheiding. Heb ook telkens lage rugpijn en buikpijn terwijl ik pas ruim 1 week weer de pil slik. Heb ook een beetje het gevoel dat ik vaker moet plassen. Is dit gewoon een doorbraakbloeding of wat anders?

Kan, je mag de stopweek immers niet verlengen dus de boel kan even ontregeld zijn. Hoop wel dat je het met condoom hebt gedaan als je seks hebt gehad.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-06-15 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:36

Je mag de stopweek wel verkorten, maar niet langer maken toch?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:47

:j hebt het al aangepast.

littletash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:27

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Sinds een halfjaartje ben ik overgestapt van de Diane pil naar Microgynon 30 (ETHINYL/LEVON T 0,03/0,15MG) De Diane pil heb ik ongeveer 10 jaar geslikt. Bij deze pil was ik 7 dagen ongeveer ongesteld waarvan de eerste 4 redelijk 'zwaar'. Echter heb ik met deze pil amper bloedingen.
Nu ben ik hiervoor ongeveer 3 maanden geleden mee naar de dokter geweest. Had daarvoor wel wat testjes gedaan maar die waren allemaal negatief. De dokter zei dat het door stress kwam en zei dat ik onmogelijk zwanger kon zijn als die testen negatief waren geweest. Heb ook bloed laten prikken om te kijken of daar nog afwijkingen op te vinden waren maar de dokter weigerde om te laten prikken op het zwangerschapshormoon want dit kon absoluut niet. (Vond dit zelf erg apart. De beste kerel begon zelfs over: Ja, als je kinderen wilt dan moet je dat op een andere manier proberen en stoppen met de pil... :roll: :') Dat was dus niet mijn vraag).
Uit het bloed kwam verder niks. De dokter verweet het dus ook aan stress. Het klopt dat ik toen heel veel stress had maar daar heb ik aan gewerkt en bepaalde keuzes gemaakt om meer rust te creƫren in mijn leven. Dit is ook goed gelukt en ik voel me gewoon weer ontspannen zoals het hoort. Heb geen weken van 80 uur meer en heb gewoon lekker weekend en avondjes voor mezelf.
Nu zijn we 3 maanden verder en mijn bloedingen worden steeds minder. De vorige keer kon ik al amper een tampon gebruiken en was zelfs een inlegkruisje amper nodig. Nu is het nog erger. Zit nu op dag twee wat meestal echt een hel is qua bloedingen. Nu niks nada...
Heb trouwens wel gewoon ongesteldheidskrampen.

Ik snap er dus helemaal niks meer van :') Is er misschien iemand die dit herkend? Zit zelf weer te twijfelen om toch weer een test te kopen... Maar dan hoor ik die dokter weer zeggen dat dit weggegooid geld is.... What to do?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:33

Zit zelf al jaren aan de microgynon 30 en heb eigenlijk altijd zeer weinig vloeiing.
Ik slik em 3 maanden achter elkaar en stop dan een week.. en meestal is het zeer weinig.
Verder geen last van krampen, maar wel gigantische hoofdpijn (gelukkig maar 1 dag hoor, de 'ergste' dag).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:59

Ik werd met microgynon eigenlijk altijd pas helemaal aan het einde van mijn stopweek ongesteld. Echt pas op de 5e dag vaak (wat ook weer stress met zich meebrengt :+ ). Wordt het later in je ongesteldheid nog heviger of blijft het zo weinig?

littletash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:18

Emmaa_ schreef:
Ik werd met microgynon eigenlijk altijd pas helemaal aan het einde van mijn stopweek ongesteld. Echt pas op de 5e dag vaak (wat ook weer stress met zich meebrengt :+ ). Wordt het later in je ongesteldheid nog heviger of blijft het zo weinig?

Het blijft eigenlijk zo weinig.

Casarell schreef:
Zit zelf al jaren aan de microgynon 30 en heb eigenlijk altijd zeer weinig vloeiing.
Ik slik em 3 maanden achter elkaar en stop dan een week.. en meestal is het zeer weinig.
Verder geen last van krampen, maar wel gigantische hoofdpijn (gelukkig maar 1 dag hoor, de 'ergste' dag).

Ik slik hem soms 2 maanden achter elkaar en de laatste twee eigenlijk al na 1 maand een stopweek (ivm vakantieplanning :') )
De krampen beginnen trouwens wel al een paar dagen van te voren. Ook eerder dan toen ik nog aan de Diane zat. En tijdens de stopweek houden de krampen ook gewoon aan.