Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sheran schreef:Grappig toch, hoe iedereen dat soort dingen steeds al mijlenver aan ziet komen (capaciteitsproblemen GGD, teveel open gegooid in juli, afstand belangrijk op scholen, verspreiding toch via kinderen) en dat de overheid er altijd weer achteraan lijkt te hobbelen. Ook wel kwalijk vind ik.
Memories schreef:Vayo schreef:Ik ben blij dat mijn vaccinatie gepland staat. Ik schrok er echt van dat een hoop van ons personeel geen afspraak meer kan maken, omdat alle vaccins hier vergeven zijn. Ik vind dat al wel enorm snel.
Vervelend natuurlijk voor de mensen die ervoor in aanmerkingen komen en nu wat langer moeten wachten maar aan de andere kant ben ik hier heeeeel blij mee. De vaccinatiebereidheid is blijkbaar erg groot onder het zorgpersoneel en ik hoop dat die trend zich doorzet over de gehele bevolking en we snel van deze ellende af zijn.
karuna schreef:Ellende is, iets dat nieuw en onbekend is is het al doende leert met en voortschrijdend inzicht. Soms moet je kiezen tussen twee kwaden. Als de beste optie domweg onhaalbaar is en de tweede keus ook moet je het doen met de derde keus of nog erger.
En om jongeren op afstand van elkaar te houden zal heel lastig worden.Per klas een agent bijgeleverd of zo? Leraren hebben het nu al moeilijk zat. Als ze ook nog afstandsagent moeten zijn.
karuna schreef:Ellende is, iets dat nieuw en onbekend is is het al doende leert met en voortschrijdend inzicht. Soms moet je kiezen tussen twee kwaden. Als de beste optie domweg onhaalbaar is en de tweede keus ook moet je het doen met de derde keus of nog erger.
En om jongeren op afstand van elkaar te houden zal heel lastig worden.Per klas een agent bijgeleverd of zo?
Coby schreef:Helemaal eens met je Sheran! Dat bewust achterhouden steekt me dan. Ik denk dan aan een collega met een pittige auto imuunziekte die wel in een ongeventileerde ruimte extra leeslessen gaf in de bovenbouw met ook de dertienjarigen.
En dan tegen beter weten geloven dat je geen gevaar loopt.
lenaa_tje schreef:Coby schreef:Helemaal eens met je Sheran! Dat bewust achterhouden steekt me dan. Ik denk dan aan een collega met een pittige auto imuunziekte die wel in een ongeventileerde ruimte extra leeslessen gaf in de bovenbouw met ook de dertienjarigen.
En dan tegen beter weten geloven dat je geen gevaar loopt.
Maar wel even hé hebben jullie op school ooit gedacht dat het echt zo was? Misschien het verschil van in de bovenbouw vo lesgeven maar hier heeft echt nooit iemand gedacht dat leerlingen minder besmettelijk etc. Waren. Daarin is iedereen ook wel duidelijk naar elkaar geweest.
Wel denk ik dat 12-14 jarigen een stuk minder risico geven op een eventuele besmetting doorgeven omdat ze veel minder contacten hebben. Mijn leerlingen (die nu ook gewoon in mijn lokaal zitten) werken gewoon bij de jumbo en de Kruidvat. Ook daar houden ze geen afstand van hun jonge collega’s. Dat vind ik echt een slechte zaak.
MoniqueT schreef:Blijkbaar zijn de verschillen in Spanje groot. Bij HC gaat het goed, wij als buurtprovincie hebben vandaag de hoogste piek in besmettingen in de hele coronacrisis. Meer dan 20 procent positief getest. Onze gemeente is van voor de kerst 19 naar nu 107 gegaan.