Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:59

Je hebt gelijk. Ik las het ook net bij het herlezen dat het 13% is uit bepaalde landen.
Die UK variant is wel tricky denk ik ja.

Degenen die met de auto geweest zijn, worden wel maar sporadisch gecontroleerd dacht ik.
Daar gaat ook nog wel een deel positief van zijn.

Sclimpre

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:07

Het zou mooi zijn als de de cijfers van auto en vliegtuig afzonderlijk zouden publiceren.
Hoe gedetailleerder de cijfers hoe beter.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:12

Wordt geen simpele oefening denk ik :=

Ik las dat 1 auto per 10min gecontroleerd wordt. Dat is echt een pak meer dan ik verwacht had :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:15

Relaxed schreef:
Ik geloof dus echt niet dat je zo makkelijk via die weg besmet kan raken..

Ontsmet maar gewoon voor ánderen dan. Heb jij je goede daad weer gedaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:32

Bij ons hebben ze nooit wagentjes ontsmet, ook niet in de eerste golf, het is zo verschillend overal.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:33

Hier worden er nog steeds wagentjes ontsmet en dan ook in de meeste gevallen de hele dag.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:06

In de link een nieuwsartikel over inschattingsfouten van het OMT over de besmettingen rondom scholieren.
Leerkrachten, scholieren en ouders zijn bewust en tegenstrijdig met de WHO uitspraken bloot gesteld aan toen al redelijke gevaren van besmetting. En dat allemaal omdat het draagvlak ontbreekt. :(
Dan creëer je die toch !!!
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/236355 ... en-nu.html

Oftewel Russische roulette

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:13

Grappig toch, hoe iedereen dat soort dingen steeds al mijlenver aan ziet komen (capaciteitsproblemen GGD, teveel open gegooid in juli, afstand belangrijk op scholen, verspreiding toch via kinderen) en dat de overheid er altijd weer achteraan lijkt te hobbelen. Ook wel kwalijk vind ik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:16

Sheran schreef:
Grappig toch, hoe iedereen dat soort dingen steeds al mijlenver aan ziet komen (capaciteitsproblemen GGD, teveel open gegooid in juli, afstand belangrijk op scholen, verspreiding toch via kinderen) en dat de overheid er altijd weer achteraan lijkt te hobbelen. Ook wel kwalijk vind ik.

En dat het nog steeds goed gesproken word. Want ja.. ze kunnen er niks aan doen.
#hugodejongekanniks is niet voor niks trending topic

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:16

Memories schreef:
Vayo schreef:
Ik ben blij dat mijn vaccinatie gepland staat. Ik schrok er echt van dat een hoop van ons personeel geen afspraak meer kan maken, omdat alle vaccins hier vergeven zijn. Ik vind dat al wel enorm snel.

Vervelend natuurlijk voor de mensen die ervoor in aanmerkingen komen en nu wat langer moeten wachten maar aan de andere kant ben ik hier heeeeel blij mee. De vaccinatiebereidheid is blijkbaar erg groot onder het zorgpersoneel en ik hoop dat die trend zich doorzet over de gehele bevolking en we snel van deze ellende af zijn.

Nou vergeet dat snel maar want van de planning klopt nu al niks meer.

En ik hoef niet voor een ander mijn karretje te ontsmetten. Degene na mij die een schone kar wenst doet dat maar mooi zelf. Of pakt er 1 voor bij de ingang, net ontsmet door een medewerker.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:18

Ik vind het moeilijk te beoordelen op wie je dit moet schuiven. Geen idee in hoeverre dit allemaal Hugo's eigen toedoen is en ik snap het best dat het ronduit lastig is. Maar ik vind het zo kwalijk, en dat gebeurt vaker in de politiek, dat ze mensen gewoon onvolledige informatie geven of zelfs verkeerde informatie lopen te verkondigen. Zeg dan gewoon dat je het niet weet. Ik weet het, dat mag niet in de politiek, maar dat vind ik een slechte zaak. Toegeven dat je iets niet weet is geen teken van zwakte. Maar dan kunnen de mensen tenminste voor zichzelf nadenken en zichzelf veilig houden.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:18

Heeeeeeel kwalijk. En mede daardoor zie je het vertrouwen in die Overheid en daarmee de regels natuurlijk ook steeds minder groot worden.
Tel daarbij wat slippertjes van Kamerleden op feestjes en in de kerk.
En het duurt veel mensen dan weer veel te lang.

Inderdaad dat het goed gesproken wordt. Maar er wordt dus bewust van de voorschriften van het WHO afgeweken door een studie die ze hebben gevonden door Jaap van Dissel.
Diezelfd Jaap van Dissel die tussen neus en lippen laatst het zorgpersoneel nog een hak zette over niveau en zo.
Bah bah Bah

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:37

Ellende is, iets dat nieuw en onbekend is is het al doende leert met en voortschrijdend inzicht. Soms moet je kiezen tussen twee kwaden. Als de beste optie domweg onhaalbaar is en de tweede keus ook moet je het doen met de derde keus of nog erger.

En om jongeren op afstand van elkaar te houden zal heel lastig worden. -O- Per klas een agent bijgeleverd of zo? Leraren hebben het nu al moeilijk zat. Als ze ook nog afstandsagent moeten zijn. :n

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:39

karuna schreef:
Ellende is, iets dat nieuw en onbekend is is het al doende leert met en voortschrijdend inzicht. Soms moet je kiezen tussen twee kwaden. Als de beste optie domweg onhaalbaar is en de tweede keus ook moet je het doen met de derde keus of nog erger.

En om jongeren op afstand van elkaar te houden zal heel lastig worden. -O- Per klas een agent bijgeleverd of zo? Leraren hebben het nu al moeilijk zat. Als ze ook nog afstandsagent moeten zijn. :n

Nou gewoon afstand tussen jongeren ook verplichten zal al helpen hoor. Die hoeven nu geen afstand te houden dus ook niet gek dat ze dat dan niet doen.
Je hebt alleen wel te weinig ruimte voor hele klassen :)
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 08-01-21 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:39

karuna schreef:

En om jongeren op afstand van elkaar te houden zal heel lastig worden. -O- Per klas een agent bijgeleverd of zo?

Zoiets heet een docent _O-

Ja uiteraard leert men. En het geeft niets dat er fouten worden gemaakt. Ga er maar eens aan staan. Fouten uit onwetendheid zijn helemaal niet erg. Maar wat ze nu soms doen, informatie achterhouden en mensen voorspiegelen dat ze veilig zijn terwijl ze dondersgoed weten dat dat niet zo is, vind ik wel heel erg. Prima als je een belangenafweging maakt, maar wees daar eerlijk over.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:47

Politiekers en eerlijk _O- :oo

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:50

besita schreef:
Politiekers en eerlijk _O- :oo

Ja, jammer toch... Ik vind ook echt dat van mening veranderen en toegeven dat je iets niet weet een van de beste dingen is die je soms kan doen. Daar mogen we in ons onderwijs en in onze maatschappij wel meer aandacht aan besteden.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:50

Helemaal eens met je Sheran! Dat bewust achterhouden steekt me dan. Ik denk dan aan een collega met een pittige auto imuunziekte die wel in een ongeventileerde ruimte extra leeslessen gaf in de bovenbouw met ook de dertienjarigen.
En dan tegen beter weten geloven dat je geen gevaar loopt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:52

Coby schreef:
Helemaal eens met je Sheran! Dat bewust achterhouden steekt me dan. Ik denk dan aan een collega met een pittige auto imuunziekte die wel in een ongeventileerde ruimte extra leeslessen gaf in de bovenbouw met ook de dertienjarigen.

Maar wel even hé hebben jullie op school ooit gedacht dat het echt zo was? Misschien het verschil van in de bovenbouw vo lesgeven maar hier heeft echt nooit iemand gedacht dat leerlingen minder besmettelijk etc. Waren. Daarin is iedereen ook wel duidelijk naar elkaar geweest.

Wel denk ik dat 12-14 jarigen een stuk minder risico geven op een eventuele besmetting doorgeven omdat ze veel minder contacten hebben. Mijn leerlingen (die nu ook gewoon in mijn lokaal zitten) werken gewoon bij de jumbo en de Kruidvat. Ook daar houden ze geen afstand van hun jonge collega’s. Dat vind ik echt een slechte zaak.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 08-01-21 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:55

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:59

Over Londen zag ik gister ook een stukje in een reportage. Gaat daar helemaal de verkeerde kant op.
Schijnen ook een paar wijken te zijn waar ze nu maar pas de ernst van de situatie beginnen in te zien.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:59

Blijkbaar zijn de verschillen in Spanje groot. Bij HC gaat het goed, wij als buurtprovincie hebben vandaag de hoogste piek in besmettingen in de hele coronacrisis. Meer dan 20 procent positief getest. Onze gemeente is van voor de kerst 19 naar nu 107 gegaan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:00

lenaa_tje schreef:
Coby schreef:

Maar wel even hé hebben jullie op school ooit gedacht dat het echt zo was? Misschien het verschil van in de bovenbouw vo lesgeven maar hier heeft echt nooit iemand gedacht dat leerlingen minder besmettelijk etc. Waren. Daarin is iedereen ook wel duidelijk naar elkaar geweest.

Wel denk ik dat 12-14 jarigen een stuk minder risico geven op een eventuele besmetting doorgeven omdat ze veel minder contacten hebben. Mijn leerlingen (die nu ook gewoon in mijn lokaal zitten) werken gewoon bij de jumbo en de Kruidvat. Ook daar houden ze geen afstand van hun jonge collega’s. Dat vind ik echt een slechte zaak.

Nee, dat heb ik nooit gedacht, en dat weet je ook wel van mij geloof ik. Ik heb mij altijd onveilig gevoeld. Maar het steekt me dan dat ik dat gevoel eigenlijk niet 'mocht' hebben, want het was immers veilig. Zelfde voor een paar (ook zieke) collega's.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:04

MoniqueT schreef:
Blijkbaar zijn de verschillen in Spanje groot. Bij HC gaat het goed, wij als buurtprovincie hebben vandaag de hoogste piek in besmettingen in de hele coronacrisis. Meer dan 20 procent positief getest. Onze gemeente is van voor de kerst 19 naar nu 107 gegaan.

Sneeuwt het bij jou ook? Ik las iets over -30 in Spanje?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:04

Van jou weet ik dat inderdaad Sheran maar ik heb op mijn werk nooit het gevoel gehad dat, dat gevoel er niet mocht zijn. Dat bedoel ik eigenlijk Nu zijn wij, gelukkig, ook nooit in dezelfde positie geweest als scholen in het westen van het land. Ook hebben wij een proactieve directeur wat ook wel scheelt voor dat gevoel denk ik.