Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:26

ClaudiaHS schreef:

Dat is duidelijk, dank je

Enige wat ik moeilijk vindt is de hoeveelheid beweging, ik werk op kantoor, loop toch dagelijks rond de 8000 stappen en heb vier paarden te verzorgen / mesten enz....dus heb maar lichte beweging ingevuld?

Snippergroen

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:58

Bedankt voor al jullie reacties en adviezen! Die 1700kcal in rust is inderdaad gebaseerd op een verbruik van zo'n 2060kcal. Ik sport relatief veel en de rustdagen zijn max 2x per week. Tijdens trainen en fietsen verbrand ik tussen de 600 en 1000kcal dus de relatief lage calorieen op die dagen zijn een soort compensatie. Volgende week vrijdag ga ik naar de diëtiste en wil ik vragen of we pas over 3 maanden weer kunnen afspreken. Dan kan ik kijken hoe het werkt voor mij om bijv 1600/1700kcal te eten zonder te verhogen bij sport, en dan zien hoe dat gaat. Ik wil ook vooral even de druk er af hebben. Ik ben al een week in de stress dat ik volgende week weer moet en daar is mijn lichaam heeeeel gevoelig voor :') ik merk dat meteen in buikomvang. Voel me momenteel echt een bol.com.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:06

Ryder
Idd hoe is het zo na de operatie?

Negerzoen, denk dat je er goed over nagedacht hebt wat betreft wat ook goed voelt voor je :j

Dag twee Met Chloe Ting ....
Ikke,.... ik dacht , naja, valt mee met de spierijn van dag 1
Maar naar gelang de dag vorderde voelde ik toch wel wat aan de buikspieren aan de zijkant
En dag 2 was hetzelfde als gister
En nog een extra filmpje
Ennum... jemig wat een beul :=
Hij is idd pittig, die challenge
Nu douchen, magnesium smeren
En een proteineshake met bevroren banaan maken, want ik kom momenteel absoluut niet aan genoeg proteine
Laat staan als ik me laat afbeulen door een zeer onschuldig uitziende dame

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:25

Negerzoen schreef:
Bedankt voor al jullie reacties en adviezen! Die 1700kcal in rust is inderdaad gebaseerd op een verbruik van zo'n 2060kcal. Ik sport relatief veel en de rustdagen zijn max 2x per week. Tijdens trainen en fietsen verbrand ik tussen de 600 en 1000kcal dus de relatief lage calorieen op die dagen zijn een soort compensatie. Volgende week vrijdag ga ik naar de diëtiste en wil ik vragen of we pas over 3 maanden weer kunnen afspreken. Dan kan ik kijken hoe het werkt voor mij om bijv 1600/1700kcal te eten zonder te verhogen bij sport, en dan zien hoe dat gaat. Ik wil ook vooral even de druk er af hebben. Ik ben al een week in de stress dat ik volgende week weer moet en daar is mijn lichaam heeeeel gevoelig voor :') ik merk dat meteen in buikomvang. Voel me momenteel echt een bol.com.

Klinkt als een goed plan! Zoveel stress ervan is ook niet gezond!
Zou het kunnen dat je de calorieën die je extra verbrandt met sporten iets te hoog in schat? Als je een goede conditie hebt moet je je steedsmeer inspannen om nog hetzelfde ‘resultaat’ qua verbranding te halen. Toen ik in goede wielrenvorm was moest ik volgens mij :') 175km op flinktempo fietsen in de Limburgse heuvels om tegen de 1000 kcal te verbranden }>

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:44

Bokszaktraining in de sportschool was echt weer zo fijn *\o/* laten we toch alsjeblieft die sportscholen niet meer sluiten jongens...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:56

Fijn dat je zo fijn hebt kunnen sporten Musli :)

Iemand trouwens nog tips voor sport/yoga matten die niet, ik herhaal niet!! Rekken

Alles plank is echt ruk op mijn huidige mat :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:07

Oei goeie! Ik gebruik ze niet dus weet het zo niet!

Hier weer heerlijk wezen boulderen. Had wel spierpijn, maar rustig aan gedaan.

En... pizza afgeslagen *\o/* ! Hadden er beide zin in, maar toch niet gedaan en het voelt zo goed *\o/*

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:05

Volgens mij heb ik ergens bij de 4e dag bedacht dat de Chloe Ting challenge mij wat te gek werd :o

Negerzoen plan wat je nu hebt klinkt voor jou als de beste optie nu :j

Es_ther *\o/* voor pizza afslaan.

Volgens mij weet ik deze vakantie weken ook aardig de balans te vinden. Eet wat vaker en meer dingen die ik normaal niet zou eten, wat meer drankjes, maar ook heel veel beweging en ook zeker gezonde maaltijden tussendoor.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:13

Aan de foto's te zien zouden ik en mijn eetlust zich prima vermaken met jou op vakantie gaucho! Dat is uiteindelijk ook mijn doel; op vakantie wil ik kunnen genieten, wel balans vinden en ook lekker bewegen. Voor nu kom ik rustig en netjes aan voor de termijn van mijn zwangerschap, nu zo'n 5 a 6 kilo met 26 weken :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:30

Gaucho, jouw vakantie maaltjes zagen er idd erg goed uit weer , ook qua balans idd
Chloe, we zetten door
Maar vandaag ipv dag 3 even een easy going yoga stretch en morgen dag 3
Het valt me nog steeds niet tegen
Maar! Als ik vanavond ook maar iets van een plank moet doen
Doe ik dat full body contact met de mat :x _O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:59

Ik maakte gisteren deze foto en ik was gewoon helemaal verbaasd. Echt zo fit ofzo :') en ik doe niet eens krachttraining.. Hoe dan?

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:59

Gamova schreef:
Aan de foto's te zien zouden ik en mijn eetlust zich prima vermaken met jou op vakantie gaucho! Dat is uiteindelijk ook mijn doel; op vakantie wil ik kunnen genieten, wel balans vinden en ook lekker bewegen. Voor nu kom ik rustig en netjes aan voor de termijn van mijn zwangerschap, nu zo'n 5 a 6 kilo met 26 weken :)

Knap Gamova. Hopelijk kun je dat vasthouden. Wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af :P is dit je eerste zwangerschap?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:16

MuSLi schreef:
Ik maakte gisteren deze foto en ik was gewoon helemaal verbaasd. Echt zo fit ofzo :') en ik doe niet eens krachttraining.. Hoe dan?

[ [url=m/6xmOLj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow! Super nice man!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:25

Krachtpatser!

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:50

MuSLi schreef:
Gamova schreef:

Knap Gamova. Hopelijk kun je dat vasthouden. Wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af :P is dit je eerste zwangerschap?

Dit is mijn 2e zwangerschap, onze dochter is 13 maanden. Tijdens mijn 1e zwangerschap ben ik ook niet zo veel aangekomen, tegen de tijd dat ik weer naar de sportschool kon zat er maar zo'n 3 kilo bovenop mijn startgewicht. Alleen dat startgewicht was dus al fors te hoog :))

Wat zie je er fit uit!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:29

Gamova schreef:

Gefeliciteerd met je zwangerschap Gamova! Voel je je goed? Geen misselijkheid en zo? Misschien een stomme vraag maar hoeveel komt een vrouw gemiddeld aan bij een zwangerschap? (Ik heb geen kinderen dus heb geen idee)

Sodeknetters Musli! Dat ziet er goed uit!
Esther hoe is de spierpijn vandaag?
Ik lag gister om 21.15 totaal gesloopt in bed, niet van sporten maar van ‘gewone’ werkvermoeidheid. Ik ben duidelijk over m’n grens gegaan want m’n lichaam voelde alsof ik er een halve marathon op had zitten...ook niet meer gegeten, alleen beetje joghurt...als ik geen zin in eten heb is er iets mis... :+
Vandaag lekker vrij, dus mooi een beetje bijkomen. Nog een bosritje gemaakt, maar zowat van m’n paard gewaaid

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:53

Pallatin schreef:
Gamova schreef:

Gefeliciteerd met je zwangerschap Gamova! Voel je je goed? Geen misselijkheid en zo? Misschien een stomme vraag maar hoeveel komt een vrouw gemiddeld aan bij een zwangerschap? (Ik heb geen kinderen dus heb geen idee)

Sodeknetters Musli! Dat ziet er goed uit!
Esther hoe is de spierpijn vandaag?
Ik lag gister om 21.15 totaal gesloopt in bed, niet van sporten maar van ‘gewone’ werkvermoeidheid. Ik ben duidelijk over m’n grens gegaan want m’n lichaam voelde alsof ik er een halve marathon op had zitten...ook niet meer gegeten, alleen beetje joghurt...als ik geen zin in eten heb is er iets mis... :+
Vandaag lekker vrij, dus mooi een beetje bijkomen. Nog een bosritje gemaakt, maar zowat van m’n paard gewaaid

Dankje! :)
Ik ben niet echt heel misselijk geweest. Helaas wel heel veel last van mijn rug en bekken dus al wel een tijd veel minder mobiel en inmiddels ook ziekgemeld van werk. Dat scheelt een hoop beweging...
Gemiddeld zo'n 12 tot 15 kilo las ik maar ik heb genoeg reserve dus minder is fijn. Er zijn ook vrouwen die meer dan 20 kilo aankomen en ook vrouwen die na de bevalling lichter zijn dan voor de zwangerschap.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:59

Hier bijna 6 kilometer gewandeld met een hyper actieve pony :')
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:19

Moge! Terug in het gareel na de vakantie :D gisteravond heel uitgebreid sushi gegeten dus durf nog niet op de weegschaal te gaan staan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:27

Oh, sushi, heerlijk!
Hoe was je vakantie?

Hier +0,1, maar moet deze week ongesteld worden dus dan houdt m’n lichaam altijd wat vocht vast...

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:59

Hier ook ongesteldheid op komst, dus ik hecht ook maar even geen waarde aan de weegschaal.
Ik blijf wel mooi stabiel de afgelopen weken. Dus dat is heel fijn :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:31

Mooi Musli :j Vakantie was heerlijk, zowel wat we gedaan hebben als wat we allemaal gegeten en gedronken hebben.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:38

Ik heb weer een 0 meting gedaan en nu weer knallen!
Maar dat zeg ik vaker :')

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:37

Goedemorgen,
Hoewel ik een slechte poster ben wil ik me toch terug melden. Lange tijd niet geweest, geen puf door de zwangerschap en teveel voedsel frustraties. Wel steeds mee blijven lezen O:)
2,5 week geleden bevallen van onze dochter <3 . Dus nu langzaam weer in t gareel. Gezien ik borstvoeding geef ga ik niet te streng zijn, maar wil wel alvast weer beginnen met opletten en meer wandelen. Echt sporten msg nog even niet, maar zodra dat weer kan pak ik de draad weer op.

Helaas tijdens de zwangerschap 27kg aangekomen, wel alweer 18kg van kwijt. Dus nog 9 kg en dan zit ik op mijn startgewicht. Ik wil t liefste nu nog zo'n 20-25kg kwijt. Dus daar gaan we langzaam naar toe werken.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:41

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter :) Je bent al een mooi eind op weg.
Neem de tijd en vergeet niet te genieten van jullie dochter, die kilo's komen wel weer...