Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 00:40

Waarom maak je dat überhaupt op savonds.
Kruip eronder en slaap lekker. :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:23

Tja dat heb je als je iedere week was. Vind ik wel zo fris aangezien er ook 2 katten slapen op bed. Die gisteren avond dus ook heerlijk tegen mij aan kropen toen ik net lag. <3

Weet dus dat hoofd kussen geraakt heeft en dat is het. Wel toch ibu 200 met paracetamol genomen, want ging echt niet meer. Denk toch echt dat de tuit ervoor zorg dat ik koppijn krijg.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:36

Hier inmiddels weer uit isolatie en de afgelopen dagen flink opgeknapt! De pijn in mijn longen is weggetrokken/bleek meer in de spieren te zitten. Alle spieren die je gebruikt met hoesten zijn zo ongeveer gekneusd, maar met paracetamol prima te doen. Ook niet benauwd meer gelukkig! Wel is mijn conditie echt weg, en als ik echt actief bezig ben geweest dan ben ik intens moe. En af en toe nog steeds flinke hoestbuien.
Gister toch echt wel over mijn grens gegaan, toen wel weer wat last van mijn longen en spieren (nek, schouder, borst) waar ook geen pijnstillers tegen hielpen. Nu was het even niet haalbaar om toen mijn rust te pakken (tegendeel juist..), maar dat moet ik in het vervolg wel echt doen merk ik.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:57

tokedri schreef:
Ik lees hier veel mensen die het behoorlijk te pakken hebben . terwijl de algemene indruk is dat het allemaal wel meevalt. Beetje snot en niks zegt mijn omgeving.
Mag ik vragen of jullie gevaccineerd (met booster ) zijn? Door mijn ziekte ben ik nog niet gevaccineerd (kan nu met Novavax) en ben doodsbang enorm ziek te worden

Mijn man 2x gevaccineerd + booster in januari. Nu corona, flink verkouden, spierpijn, hoofpijn en nu op dag 9
Dochter 2x gevaccineerd (begin aug de 2e gehad) en te jong voor de booster. Nu corona, hoesten, longen doen zeer, 0 energie, hoofdpijn en nu op dag 9. Ze heeft astma en helaas pakt bij haar alles wat sneller op d'r longen.
Zelf 2x gevaccineerd + booster in januari. Nu corona, enorm spierpijn, hoofdpijn, 0 energie, duizelig. Nu op dag 6.
Zoon 2x gevaccineerd 6 booster in januari. Tot op heden nog steeds negatief ondanks we gewoon met elkaar in huis leven.
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 13-03-22 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:37

Hoe werkt het als je na 10 dagen nog niet klachtenvrij bent? Mag ik nu wel naar de winkel?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:59

Ja na 10 dagen mag je sowieso uit quarantaine.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:09

Zonnetje81 schreef:
Hoe werkt het als je na 10 dagen nog niet klachtenvrij bent? Mag ik nu wel naar de winkel?

Jep, mag gewoon. Ik heb zelf nog wel een feestje afgezegd omdat ik nog klachten heb en m'n zelftest nog een zwak positief streepje aangeeft.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 12:06

Hebben meer mensen na een aantal weken opeens weer een terugval gehad met klachten? Begin januari positief geweest, 3 weken flink ziek geweest. Het ging een tijd goed, maar nu weer extreem vermoeid :(

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 13:11

Tancreda4 schreef:
Zonnetje81 schreef:

Jep, mag gewoon. Ik heb zelf nog wel een feestje afgezegd omdat ik nog klachten heb en m'n zelftest nog een zwak positief streepje aangeeft.

Ja snap ik! Ik was vandaag ook negatief op de zelftest.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:06

Zonnetje81 schreef:

Ja als het goed is wel. Ik ga ook de deur weer uit vanmiddag voor boodschappen vandaag!
Zoontje vannacht 39.3 en koorts ook vandaag nog. Hij is wel energiek en hij zei wel auw benen. Maar lekker rustig aan. Ik pak de 22e voor hem dat hij de deur weer uit mag als alle snot blijft. Dan hoeven we maar 1 werk week te over bruggen gelukkig en kan hij de 23e veilig weer naar de opvang. Hoop stiekem wel dat hij eerder klacht vrij is. 20e zou schoonbroer en zn vrouw komen en die wonen aan de andere kant van het land en is altijd zo moeilijk plannen. Dat zou dan dag 9 zijn. Hopen dat m'n man niet positief wordt haha. Maar eigenlijk ben ik er bang voor ook.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:45

Ik vraag me nu af of ik niet ook hooikoorts klachten heb }:0 hoe weet je dan of je klachten vrij bent?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 15:13

billy3105 schreef:
Ik vraag me nu af of ik niet ook hooikoorts klachten heb }:0 hoe weet je dan of je klachten vrij bent?

Anti histamine nemen... ;)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 15:52

Pfff ik ben vandaag zoooo moe! Als een 30 plusser na een 4 daags festival op een halfopgeblazen luchtbed moe...

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 15:54

Rytir schreef:
Pfff ik ben vandaag zoooo moe! Als een 30 plusser na een 4 daags festival op een halfopgeblazen luchtbed moe...

Herkenbaar..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:02

Gisteren was ik flink beroerd, duizelig, koppijn en veel pijn. Hele dag thuis geweest met gordijnen dicht tegen de zon anders krijg ik nog meer koppijn.

Word echt horendol van dat suizen. Krijg bijna neiging om van de flat af te springen. Gelukkig alleen bij wijze van spreken, want mijn kattendames, 7 kippen en moestuin kunnen niet zonder mij.

Iemand tips om die volumeknop naar beneden te krijgen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:54

Rytir schreef:

Hier ook. En soms een drukkend gevoel op de borst, alsof ik benauwd wordt en dan trekt het toch weer weg.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:57

Beterschap voor iedereen met veel klachten!

Ik zit nu op dag 7, sinds donderdag/vrijdag in de avond af en toe wat steken op mijn borst. Gisteravond was het een stuk erger, sinds vanmorgen ook een zere bovenrug met inademen. Dacht eerst, valt wel mee.. Maar ik heb nu toch continu druk op mijn borst :(
Herkent iemand dit na zoveel dagen? Had eigenlijk verwacht dat het nu wel klaar zou zijn en ik morgen weer kon werken…
Verder ook nog steeds goed verkouden en veel hoofdpijn.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:04

EdkingEnzo schreef:

Ik zit nu op dag 7, sinds donderdag/vrijdag in de avond af en toe wat steken op mijn borst. Gisteravond was het een stuk erger, sinds vanmorgen ook een zere bovenrug met inademen. Dacht eerst, valt wel mee.. Maar ik heb nu toch continu druk op mijn borst :(
Herkent iemand dit na zoveel dagen? Had eigenlijk verwacht dat het nu wel klaar zou zijn en ik morgen weer kon werken…

Ik zit op dag 8. Het gevoel wat ik omschreef hierboven is ook wat later gekomen. Ben ook nog snot verkouden, hoofdpijn en heel erg moe.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:06

Hier mijn laatste ‘ik moet mijn neus snuiten’ en hoestbui om 1300 gehad :o hopen dat het zo blijft. Vanaf wo ochtend heel ziek geweest. Alles zoals jullie beschrijven. Ik heb erg veel ibu gebruikt voor de hoofdpijn en oorsuizen. Had echt het idee dat op een geven moment m’n trommelvliezen eruit zouden klappen %)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:14

Mag officieel niet gebruiken van ha, maar doe nu 1 paracetamol in combinatie met 200mg ibuprofen. Hoofdpijn minder maar meestal eind van de dag samen met duizeligheid niet leuk meer.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:34

EdkingEnzo schreef:

Ja ik.. Hier nu op dag 5 en behoorlijk steken op de borst, vnml wanneer ik te veel gedaan heb. Te veel is in dit geval heel relatief. Normaliter mest ik alle reptielen en knaagdieren samen in 2 uurtjes tijd. Nu doe ik er 4 dagen over. Iedere keer na een half uur, ga ik weer even zitten, dan ben ik op en doet mijn borst teveel pijn. Ik moet het wel doen, maar merk helaas toch dat het te veel is ondanks dat het eigenlijk niet zwaar is of bijzonder veel werk.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:52

Hoi ik meld mij nogmaals, ben positief getest vandaag. (ggd).

Nog even een vraagje; vrijdagavond kreeg ik voor het eerst écht duidelijk klachten (keelpijn), maar ik was eigenlijk de hele week al wat vermoeid. Vanaf wanneer moet ik het aantal quarantaine dagen dan tellen? En het zijn minimaal 5 dagen + 24 uur klachtenvrij, toch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 18:53

Zijn er ook mensen hier die een smartwatch dragen en de hartslag in rust zo zien stijgen?

Binnen een week van 71/72 naar nu 81... Buiten verkoudheid (best pittig) geen klachten. Ook SPo2 is normaal.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 19:03

Je hoort van veel mensen dat ze vaak een terug val hebben, ik had al een week het idee dat het veel beter ging maar vandaag weer zo vreselijk moe.

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 19:20

Ik zag op mijn sporthorloge ook dat mijn lichaam het zwaar had. Hogere hartslag in rust. Stukje van slaapkamer naar Wc lopen: hartslag op niveau van hardlopen haha.

En mijn bodybattery laadde niks op, was echt dagen op 5