De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:47

karuna schreef:
Vlaamse zorgcentra sluiten deuren voor bezoekers. Maaaaar organisatie voor formule 1 in zandvoort gaat onverminderd voort. 8)7

Ergens klopt er dan toch niet als je nederland vergelijkt met omliggende landen, denemarken en oostenrijk alle scholen dicht ook.

Zandvoort is pas over 53 dagen... x laat ze eerst maar eens kijken of Australië gereden kan worden...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:48

Nee dat hoef ik ook niet naar het is wel onderdeel van onze cultuur. 1000x liever de hand dan de zoenen. Ik ben ook altijd blij vrij te zijn op maandag tijdens de eerste lesdag van het jaar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:50

@benzineprijs: En daar hebben wij voordeel van... mag ook wel eens een keertje :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:51

LadyMadonna schreef:
Zandvoort is pas over 53 dagen... x laat ze eerst maar eens kijken of Australië gereden kan worden...

Er waren nu toch al 2 besmettingen bij formule 1 teams die in quarantaine geplaatst zijn?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:51

karuna schreef:
Ik ben nooit echt een handenschudder geweest en al helemaal geen kusser. Brrr. Handenschudden doet me ook domweg zeer en je weet maar nooit waar iedereen aangezeten heeft. Ik heb me meestal weten te redden met een algemene zwaai in een groep. :') ligt ook aan mijn slechtere weerstand, kijk toch meestal uit om niet besmet te raken met iets, zal ook niet uit iemand anders glas drinken of een hap van een banaan nemen als iemand anders daar al een hap van genomen heeft. :n

Gv merkte gister snugger op, als je nu smetvrees hebt is dat mogelijk je geluk. Zou hij nog wel eens gelijk in kunnen hebben. -O-

Of niet. Die handgel dood namelijk ook je goede bacteriën op je handen.

DubbelFun

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:53

Dat moet dan maar even...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:53

elnienjo schreef:
LadyMadonna schreef:

Er waren nu toch al 2 besmettingen bij formule 1 teams die in quarantaine geplaatst zijn?

Klopt er zijn van Haas en nog een team totaal 2 personen in quarantaine gezet. Race zal wel doorgaan aangezien de teams al daar zijn. Het is dus niet zo dat er nu nog teams niet zouden mogen reizen, want ze zijn afgelopen weekend daar al aangekomen. Volgende week Bahrein, maar die wordt dan zonder publiek verreden.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:55

Er worden nu ook in groot deel van europa concerten afgelast..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:55

@zandvoort: Ach, uiteindelijk is Indoor Brabant ook afgelast, dus er is nog hoop }>

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:57

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist een heel aantal berichten van de afgelopen twee dagen verwijderd welke tegen medegebruikers gericht waren in plaats van enkel inhoudelijk op de discussie gericht, excuus dat daardoor ook inhoudelijke delen zijn weggehaald.

Ik wil iedereen nogmaals verzoeken om zich te blijven richten op de discussie inhoudelijk. Let er hierbij ook op dat als je informatie en argumenten deelt je deze ook onderbouwd door middel van bronnen en verdere uitleg.

Probeer als je een link deelt een korte samenvatting te geven van de inhoud en de koppeling naar de discussie te onderbouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:58

elnienjo schreef:
LadyMadonna schreef:

https://www.grandprix.com.au/fan-zone/n ... ws-article

Mogelijke besmetting als ik het goed begrijp.

Kans op afgelasten van het evenement acht ik klein. Er zit ontzettend veel tijd en geld in de organisatie van zo'n race. Ik vermoed dat ze alles op alles zetten om de veiligheid te garanderen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-03-20 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:58

Gelukkig ging het inmiddels de goede kant weer op, met veel inhoudelijke posts, wat fijn is!

Het is een interessant topic tenslotte!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:59

Lang leve de economische belangen... ;(

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 00:00

Bubblewrap schreef:
elnienjo schreef:

https://www.grandprix.com.au/fan-zone/n ... ws-article

Mogelijke besmetting.

Kans op afgelasten van het evenement acht ik klein. Er zit ontzettend veel tijd en geld in de organisatie van zo'n race. Ik vermoed dat ze alles op alles zetten om de veiligheid te garanderen.

Alles op alles zetten is afgelasten.

Maar dat is financieel minder interessant.
(Op korte termijn dan, een stevige epidemie levert uiteindelijk ook heel veel kosten op...)

Ben benieuwd wat het wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 00:00

DubbelDun schreef:
@zandvoort: Ach, uiteindelijk is Indoor Brabant ook afgelast, dus er is nog hoop }>

:= -Hoopt stiekem mee.-

Elk virus heeft zn voordeel.. }>

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 00:01

100 nieuwe besmettingen in één dag erbij in NL....

Ja economische belangen, hmm gezondheid en levens versus geld, ja doe dan maar het geld natuurlijk... 8)7

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 00:02

Er komt vast wel een onderzoek waarin staat dat uitlaatgassen het virus vernietigen...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 00:02

DubbelDun schreef:
Lang leve de economische belangen... ;(

Jup, maar:

De economische belangen op korte termijn (de race inkomsten)

Kunnen wel eens haaks staan op die van de lange termijn (een epidemie die steeds verder uit de hand loopt)

Er zijn veel mensen die redelijk goed op relatief korte termijn kunnen denken.

Er zijn er minder die echt ver weg kunnen denken.

En nog minder die zowel korte als lange termijn volledig kunnen overzien.

Ben benieuwd wat de economen er uiteindelijk over te zeggen gaan hebben.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 00:03

DubbelDun schreef:
Er komt vast wel een onderzoek waarin staat dat uitlaatgassen het virus vernietigen...

Mooi, héél die F1 terug naar Italië dan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 00:19

Citaat:
Ook Zwitserland neemt verdergaande maatregelen, vooral in de gebieden die aan Italië grenzen. Negen kleinere grensovergangen worden gesloten. Het kanton Ticino, dat aan Italië grenst, heeft de noodtoestand uitgeroepen. Op basis daarvan worden diverse skigebieden gesloten. Ook een aantal scholen, bioscopen, theaters en nachtclubs gaat dicht voor de rest van de maand. Alleen gelegenheden met minder dan 50 plaatsen mogen vanaf morgen open blijven.

En op1 heeft publiek weggestuurd. Een hoogleraar wilde niet komen om geen extra risico te lopen op besmetting. Slimme man. Ga vooral met een hoop mensen in een krappe studio zitten. Daarom heeft programma maker publiek maar geweigerd.

Bedacht me ook, interviewer duwt bij iedereen ongevraagd een microfoon onder de neus op straat. Soms op 10 cm van een spetterende mond. Lijkt me ook niet snugger

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 00:22

karuna schreef:
Citaat:
De corona-maatregelen die voor Brabant gelden, zouden voor heel Nederland moeten gelden, zegt hoogleraar Infectiepreventie Andreas Voss in Nieuwsuur. Met alleen 'geen handen schudden' komen we er volgens hem niet. "Dat is symbolisch. Als we echt willen dat corona zich niet verder verspreidt in Nederland, dan moeten de maatregelen die nu als advies in Brabant gelden duidelijker en strikter geformuleerd worden en het moet waarschijnlijk ook breder, niet alleen in Brabant, maar in heel Nederland."

Volgens Voss kan de situatie in Nederland over een tot twee weken hetzelfde zijn als nu in Italië:

Stukje van nos site gepakt, niet echt hoopgevend maar toch een deskundige die ook vindt dat er te weinig maatregelen zijn in nederland

Dit is wat Popstra en ik dus ook steeds zeggen.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 00:25

Bokkers met (kleine) kinderen, gaan die van jullie gewoon naar school?
Ik hoest, ben niet ziek verder maar heb wel al mijn klanten afgezegd de rest van de week.
Kleine nergens last van, vriend ook niet.
Morgen is de afsluiting van de maandthema, met ouders erbij.
Aan de ene kant wil ik niet flauw doen,maar anderzijds wordt er aangeraden om zoveel mogelijk thuis te werken en bijeenkomsten te vermijden.
Vriend zegt gewoon naar school.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 00:26

Ik ook hoor -O- neem geen voorbeeld aan Italie twee weken geleden. Te late straffe maatregelen en het resultaat daarvan is nu wel duidelijk. Soms kun je niet vertrouwen op het "gezonde" verstand van de gemiddelde mens, :n

Gillian ik zou thuishouden, de maatregelen zijn er niet voor niks. Grote groep mensen op school. Er hoeft maar een besmette hoester te zijn en je vergeeft jezelf het niet als je besmet wordt :(:)
Laatst bijgewerkt door karuna op 12-03-20 00:28, in het totaal 2 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 00:26

Ik zou morgen gaan zwemmen maar ik twijfel nu ook best wel :o zou het chloor het een beetje tegengaan?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 00:30

Scholen dicht en evenementen met 100+ bezoekers afschaffen zoals in vele buurlanden lijkt mij een van de enige juiste plannen op het moment. Maar dat zal hier wel weer te laat komen.