Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:36

Wijslander schreef:
[ [url=m/947Pwu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is mijn uitgroei na 10 dagen, maar ik doe een e-manicure voor het lakken.

Als aanvulling op het lijstje van Glossi zou ik nog een sterke lamp en de correctiestift van Essence (deze:
https://www.kruidvat.nl/essence-nail-po ... /p/5068162) aanraden.

Met goede verlichting (ook overdag) is het veel makkelijker om secuur te werken. Die stift heb ik zelf aangeschaft na een tip in dit topic en die is ideaal om evt. geknoeide lak snel en goed te verwijderen voor je in de lamp gaat en alles vast komt te zitten. Erg handig als je net begint. :D

Thanks! Nog meer dit soort handige tips? Buiten de filmpjes en stappenplannen van pink heb ik totaal geen ervaring met gellak dus alle tips zijn welkom :D

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:48

Deze zijn van 3 maart. Maar ik knip mijn nagelriemrn wel weg en lak er net niet tegen aan. Dat scheelt ook een week extra uitgroei.

Afbeelding
En ben nog steeds me nagelriemen aan het verwaarlozen :') zit echt in een periode dat ik oliën blijf vergeten. Zou er bijna mijn wekker voor moeten zetten haha
Edit: foto is wazig op me tel niet. Ligt dus aan bokt.

Edit 2: idd lamp is ook handig! Ik moet eerlijk zeggen dat ik die stift van essence ook gehad heb maar die houten bokkepootjes nemen de gellak op en vind ik beter werken. Maar dat is misschien ook heel persoonlijk.
Laatst bijgewerkt door Glossi op 17-03-21 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:50

Seni schreef:
Wijslander schreef:
[ [url=m/947Pwu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is mijn uitgroei na 10 dagen, maar ik doe een e-manicure voor het lakken.

Als aanvulling op het lijstje van Glossi zou ik nog een sterke lamp en de correctiestift van Essence (deze:
https://www.kruidvat.nl/essence-nail-po ... /p/5068162) aanraden.

Met goede verlichting (ook overdag) is het veel makkelijker om secuur te werken. Die stift heb ik zelf aangeschaft na een tip in dit topic en die is ideaal om evt. geknoeide lak snel en goed te verwijderen voor je in de lamp gaat en alles vast komt te zitten. Erg handig als je net begint. :D

10 dagen?! Wow! Jaloers! Mijn nagels groeien vrij hard (helaas)

Mijn nagels groeien ook snel, maar door de e-manicure kun je als het ware onder de nagelriemen lakken, waardoor het een stuk langer duurt voor er uitgroei zichtbaar wordt.

Ik denk dat Glossi de meeste tips al wel gegeven geeft. Verder is het vooral veel geduld hebben en veel oefenen, zo ervaar ik het tenminste...

Werken jullie trouwens met handschoenen aan (met afgeknipte topjes) op je eigen nagels? En waarom wel/niet? Tot nu toe gebruik ik geen handschoenen, maar dat wil ik eigenlijk wel gaan doen!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:54

Ik doe steeds vaker handschoenen aan. Merk dat mijn huid wat gevoelig word van aceton. Dus meestal ff een aan voor de wipe met aceton of andere vloeistof. Meestal gebruik ik die een paar keer en doe ik hem uit als ik nailart doe. Als ik de nagels van iemand anders doe gebruik ik natuurlijk wel nieuwe.

Maar afgeknipte topjes geeft toch geen zin? Volgens mij doen ze dat alleen in filmpjes wanneer ze een nagel doen en de andere niet willen beschadigen als ze een handvijl gebruiken.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:56

Mooi kleurtje heb je daar op Glossi, welke is dat?

Topjes afknippen van de hand die je lakt bedoel ik, anders wordt het erg lastig! :P

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:00

Nee bedoel, wat voor zin heeft het om topjes af te knippen? In tutorials doen ze dat vaak bij een vinger omdat ze daar dan op laten zien hoe ze een bepaalde nailart bijv gemaakt hebben. Als ze dan vijlen beschadigen ze de andere nagels niet als ze daar per ongeluk bij langs gaan.

Dat is Julliet van TGB. Een buildergel.

Ik zit boven om een poging tot mijn nagels zo te gaan doen. Heb nu al keuze stress :')

kaatje77

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:18

Wat denken jullie allemaal fijn mee! Ik ga er dit weekend even voor zitten en dan een bestelling plaatsen.

Echt super lief van jullie

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:28

Dit zijn mijn nagels met 6 dagen uitgroei
Afbeelding

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 16:22

Is het gisteravond nog gelukt Glossi? Ik doe mijn nagels niet meer in de avond, want dan wordt het sowieso nachtwerk haha.

Topjes afknippen van de hand die je lakt bedoel ik, ter bescherming tegen knoeien. Daar ben ik behoorlijk goed in namelijk, whaha!

Yarkayunda, ziet er netjes uit, strak in vorm ook! Mooi gedaan met die glitters zo.

Op het werk vroegen een paar collega's waar ik mijn nagels laat doen, leuk compliment hehehe. :D

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:13

Netjes yarkayuna!

Wijslander, maar knoei jij normaal je hele hand eronder? Ik voel me echt dom maar kan me er niet zoveel bij voorstellen hoe zoiets zou kunnen werken tegen knoeien haha

Ik mag trouwens wel een schort aan schaffen en een speciale knoei trui. Naast twee verpeste jogging broeken heb ik ook een verpest vest kwam ik gister achter. Heb al een paar keer gehad dat een nail art penseel van de tafel rolde. Heb ook eigenlijk te weinig plek op me tafel.

Oeh leuk compliment! Ga je collega’s lakken? Ik vind het altijd veel leuker iemand anders te lakken haha

Nee helaas.. alleen e-manicure gedaan. Ben ongesteld geworden en voel me de eerste twee dagen altijd flink ziek. Ik twijfel of ik zo mijn nagels nog ga doen. Misschien doe ik ze morgen wel.. En twijfel om een Peel off nagellak base te gebruiken zodat ik over een paar dagen een andere kleur op kan doen en op die manier wat extra te swatchen heb. Of full cover tips lakken. Als het goed is komt Louvain de 25ste al aan.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:44

Nouja, precies wat je zelf schrijft, een penseel laten vallen en dan met je hand door de lak op tafel gaan bijvoorbeeld... :P Met stempelen zitten mijn handen vaak ook wel onder daarna.

Néé ik ga geen collega's lakken, zou niet weten wanneer ik dat zou moeten doen haha. Mijn zus doet het ook zelf, we willen wel een keertje elkaars nagels gaan doen, maar dan gewoon voor de lol.

Beterschap, niet fijn om ziek te zijn!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:10

Oh zo ja. Ik vind die handschoenen te zweterig dus gebruik alleen als het echt moet xD Als er wel iets op me hand komt doe ik ff snel een wipe erover en klaar.

Ja de tijd haha. Maar elkaars nagels doen voor fun is ook leuk!

Dankje❤️

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:40

__Sannne schreef:
Libiris schreef:

op facebook heb je een hele fijne pagina voor Pink gebruikers, hier kan je veel van leren.
heet iets van Pink, tip en creaties.. echte aanrader

ik ben erg blij met de kleurtjes van Pink, maar de base en top gebruik ik van een ander merk en blijft echt weken zitten en verkleurd ook niet

Welke base en top gebruik je?

ik gebruik fixbase en top/base van Florence of TS base en top

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:03

Als jullie het goed vinden, kom ik even meelezen.

Ik heb al een tijdje een starters setje van PG, maar heb nu een paar weken naakte nagels. Ik merk dat ik het lastig vind om mijn nagelriemen netjes te krijgen. Ik denk dat ik bang ben dat ik het te ruw doe ofzo en daardoor hou ik nog wat velletjes over en wordt dat niet mooi. En de juiste vorm nagel bepalen voor mijn handen (en korte worstenvingertjes) vind ik ook lastig. Als ik er voorzichtig mee ben kunnen ze heel lang worden, maar ik wil ze graag ook mooi vinden. :P

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:32

Ik was net bij de action en daar zag ik een led lamp staan voor 12,- geen idee of het wat is, ik heb die van pink,
Maar dacht ik meld het even :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 14:08

Shea, altijd welkom! Essence heeft een curticle away die erg prettig werkt. Voor ik een frees had gebruikte ik die altijd. Daarmee kreeg ik makkelijk mijn nagelriem strak zonder veel gedoe. Ook lieten de velletjes op de nagelplaat makkelijk los.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 16:24

Moet zeggen die nagelriemen vind ik ook lastig. Het wegduwen is ook gevoelig bij mij dus niet heel prettig. Nu na de derde keer lakken is het wel beter dan de eerste twee keer, maar toch ;)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:25

Afbeelding

Afbeelding

Ik was vanmorgen weer heel erg gelukkig om weer bij mijn styliste terecht te kunnen **\O/**

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 18:30

Netjes! <3

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 01:24

Heel mooi verzorgd Anouk!

Ik heb ook snel last van veel velletjes en rommelige nagelriemen. Bij de eerste e-manicure op mezelf leek het te sneeuwen. :+

Nu ik het bijhoud, wordt het wel steeds minder. En inmiddels heb ik een goede handcrème van de apotheek, die helpt ook goed.

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:32

Ook even spammen! Voorheen vaker acryl gehad, nu voor het eerst een set gelnagels met inlays. Waar ik ‘vroeger’ altijd een slecht beeld bij had want alle voorbeelden die ik zag leken dik gezet, niet strak en niet mooi in vorm. Laat ik het zo zeggen: mijn vooroordelen zijn van tafel geveegd *\o/* Afbeelding

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:56

MissWeenie schreef:
Ook even spammen! Voorheen vaker acryl gehad, nu voor het eerst een set gelnagels met inlays. Waar ik ‘vroeger’ altijd een slecht beeld bij had want alle voorbeelden die ik zag leken dik gezet, niet strak en niet mooi in vorm. Laat ik het zo zeggen: mijn vooroordelen zijn van tafel geveegd *\o/* [ [url=m/hKN2tv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waauuww wat een kleurtje zeg <3 **\O/**

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:27

Pluisje, je zou een curticle away kunnen proberen. Nagelriemen weg duwen hoort niet gevoelig te zijn. Door die curticle away worden je nagelriemen zacht en gaat het heel gemakkelijk.

Ik hoor trouwens steeds vaker dat Nederlandse nagelstylisten van e manicure af stappen. Ben ik zelf juist net mee begonnen.. dus wil me daar eens verder in verdiepen.

A_nouk, wauww wat mooi <3 mooi strak gezet!

MissWeenie, je ziet idd vaak dat het zo dik gezet word. Maar ook met gel enzo, best wel jammer. Die van jou zijn prachtig gezet <3

Heb mijn nagels ook eindelijk af gemaakt. Ze zijn knal rood geworden. Nog geen puf gehad om foto’s te maken en had me lak dagje ook niet :+ Misschien later vandaag. Heb wel een nieuwe favoriete topcoat (tip top van Indigo) Had hem al een tijdje liggen maar wou eerst mijn andere opmaken. Deze is iets dikker, levelt mooi en mega veel glans ❤️

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:50

Hier ook weer wat nieuws (eindelijk) denk dat ik een dikke week met alleen builder rond heb gelopen haha. Achteraf had ik er nog wat zacht roze bij willen doen (of geel?) maar vind het voorlopig weer even prima zo!
Ik houd ook helemaal niet van dikke nagels. Soms zie ik op instagram nagels voorbij komen; leuk maar zooo dik. Nee laat maar haha

Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:26

Dik is ook absoluut niet mijn ding. Vind het lelijk. Toen ik pink advies vroeg welke base ik moest gebruiken zeiden ze de rubber is ideaal om de nagel rond op te bouwen. Toen dacht ik dan hoef ik die dus niet :)