3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:27

Jeetje urosa... Dat is inderdaad een behoorlijke blunder. Inderdaad fijn dat je nu wel duidelijkheid hebt, hopen dat het behandelbaar is!

Hier gaat het de afgelopen weken een beetje wisselend. Weer terug in NL is leuk en ik kan weer wat beter op mijn eten letten, maar tegelijkertijd heb ik ook veel etentjes en drankjes en eet ik heel veel dingen onder het mom 'heb ik vijf maanden niet kunnen eten'. Niet helemaal de goede mindset :+ Over anderhalve week krijg ik de sleutel van het huis waar ik met m'n vriend ga samenwonen en ik wil dan echt even bewaken dat we niet alleen maar ongezonde dingen gaan vreten. Wil niet aankomen in ieder geval.

Oh en ook:

Water-drink reminder!!. Met dit weer is het super belangrijk om heel veel water te drinken en het is het perfecte moment om dat jezelf sowieso aan te leren. Minimaal twee liter dames, kom op :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:53

_Ilsee_ : mooi resultaat, vet afvallen en spier aankomen! En IF kan helemaal geen kwaad idd, is net iets wat bij je moet passen!

Frummels: heerlijk <3 schitterende foto, veel plezier nog!

MarlindeRooz: slim om gezond eten mee te nemen! Wat zit er op het broodje? Rauwkost en zoete aardappel? Lekker die courgette spaghetti met pesto en kaas!

Yonker: fanatiek, kon je het goed volhouden? Ik ben lui, dus eet gewoon hetzelfde als altijd :') Vind met warmer weer de pasta's lekkerder, pizza :+ , of goed gevulde salade met stokbrood.

Laura82: vervelend dat je er steeds niet echt lekker doorheen komt zo qua ritme! Is ook lastig met zo'n druk leven waar je toch snel wat geleefd wordt. Lukt het de rustige dagen wel goed het schema van de diëtiste aan te houden? Op feestjes voor Kcal vrij/arm drinken gaan? Dat doe ik altijd, scheelt een boel. En toch proberen vast te houden aan de doel om porties klein te houden met 'slecht' eten :(:)

Lekker lijstje Kimmie25501!

Emmaa_ Wat leuk dat je gaat samenwonen en al snel in jullie nieuwe huisje!

Hier vandaag dus even van de kaart allemaal, loop je al jaren te vechten en te knokken, door allerlei emoties heen gegaan en nu eindelijk antwoorden. Maar goed. De manier waarop vind ik wel echt schandalig. Voel bijna de noodzaak mijn verhaal te delen om er meer bewustzijn voor te maken :o

Lijstje vandaag:
O: havermoutpap van soyamelk met lijnzaad en no sugar
L: Panini rustico helft pindakaas helft kipfilet
T: watermeloen <3
A: gebakken aardappels (plus fritessaus) met kipfilet, sla en komkommer
T: bakje magere perzik yoghurt en misschien nog iets lekkers alsin stukje chocola of ijsje
B: 30 min fysio met voornamelijk core stability oefeningen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:17

Urosa, ik denk ook dat het zeker goed is je verhaal te vertellen, voor je eigen verwerking en inderdaad ook voor bewustwording.

Op gewone dagen lukt het inderdaad wel goed om me aan mn schema te houden. Ik probeer idd zoveel mogelijk kcal arme drankjes te drinken, maar met dit mooie weer lokken de wijntjes soms echt te hard :+

Aria_zz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:54

Emma, inderdaad, veel water drinken :j
Al een beetje gewoon aan terug zijn? Kan me voorstellen dat je veel wil eten :=
En wat leuk, gaan samenwonen!

Urosa, goed nieuws! Dat ze zo mis geweest zijn. En jij ondertussen pijn...
Hopelijk komt er snel verlichting.

Vakantie is duidelijk heel anders qua eten en tempo. Druk met werk, gelukkig is dat buiten en kan ik mijn eten ook wel aanpassen. Probeer telkens zelf eten te maken en genoeg gezonde tussendoortjes mee te hebben. Het fietsen (30min heen en terug) doen wel goed.
En krachttraining wanneer ik thuis kom. Valt me zwaar na zo een lange vermoeiende dag werken, maar doe het toch zo ongeveer om de dag.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:32

Knap dat je je daar nog toe kan zetten Aria! Ik vind dat echt wel lastig merk ik. Als ik in de goede flow zit gaat t wel goed, maar zodra het een keer niet lukt oid, dan kost het me echt heel veel moeite.

Vanochtend toch eindelijk wat eraf op de weegschaal *\o/* Geeft wel weer een boost!
Plan voor vandaag:
O: High protein kwark met weetabix
T: banaan
L: volkoren wrap met warm gerookte zalm en sla :9 en nog een kom soep of bakje rauwkost, ff kijken wat er is
T: Paar druiven en aardbeien
A: Rundervink, bloemkool en aardappelen
T: handje noten
B: De bedoeling is om te gaan sporten, nu die schop onder mn kont nog :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:27

Wel, dat is het hem net inderdaad, ik probeer echt geen enkele keer te skippen en minstens een kwartier een work out te doen als het echt niet lukt. Nu bv 2 dagen tussen gehad maar wel gaan paardrijden (2u buiten) en vanavond na het werk gewoon thuis komen en er aan beginnen, niet nadenken.

Dus komop, ik sport, jij ook vanavond Laura! :D
Lijstje ziet er goed uit! :))

Even die van mij:
O: yoghurt, havermout, banaan, amandelnoten
T: appel
M: broodje met kaas, tomaat, broodje pompoen hummus
T: flapjack met cocos en havermout en proteïnen
T: proteineshake met banaan
A: rijst met courgette, paprika, champignon
T: proteïne reep

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:10

Goede ethos Aria_zz, en lekker lijstje!

Laura82: wat fijn, wat eraf *\o/* ook al zo'n mooi lijstje!

Kan gelukkig vrijdag de 13de al terecht bij de neuroloog voor mijn rug dus er is blijkbaar vaart achter gezet! Verrek echt van de pijn na de fysio van gisteren dus dat is niet grappig. Hopelijk zakt het snel wat af.

Lijstje vergeten :')
O: kwark met superfood & notenmix, lijnzaad en honing
L: Tosti met kaas, kipfilet en beetje ketchup
T: banaan en 2 kleine milkyway candybars
A: Spaghetti met geraspte kaas.
T: bakje magere perzik yoghurt

Gisteren is het lekkers 3 kleine stukjes stokbrood met brie geworden, zat vriendlief elke keer aan te reiken, feeder :') En een choco stick ijsje.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:50

Wauw, da's snel! Fijn hoor!

Haha, Aria, zal ik doen :D Voel me ook wat minder gaar dan vanochtend, dus de motivatie is er ook weer een beetje.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:18

Ik ben er ook weer :+

Hier niet zo top, ben aan het revalidatietraject begonnen maar ik heb toch zoveel pijn nog steeds.. Zometeen naar de huisarts om te kijken of ik niet ook een hernia heb. Slaap er ook heel slecht door, en weinig slaap = veel eetlust. Ben dus weer wat aangekomen. Ik vind het in deze periode zo ontzettend moeilijk om af te vallen, heb 's middags zo'n zin in een lekker koud glaasje wijn of biertje, bbq aan, lekker de hele avond in de tuin met stokbrood en roombrie :~. Daarnaast is het traject gewoon heel vermoeiend. Het is niet niks, van een burn-out afkomen. Ik moet mijn hele leefstijl aanpassen. Over alles wat ik doe moet ik nadenken ('is het niet te zwaar?', 'levert dit mij pijn op?', 'kan ik het later doen?', 'kan ik het voor de helft doen?', 'hoeveel energie kost het?' etc.). En dit allemaal bijhouden in schema's, zodat ik kan zien waar mijn energie heen vliegt. En ik mag niet meer alle rotklusjes heel snel achter elkaar doen zodat ik het maar gehad heb, en dan doodmoe ergens neervallen. Dus het is nogal pittig B-).

Ach, het zijn ook smoesjes, ik wilde eigenlijk 4 kilo kwijt zijn voor volgende week (vakantie Italie), maar ik ben in totaal 0,8 kilo kwijt. Dus dat is een kleine tegenvaller. Dus hup, weer aan de bak en hier ook weer actief meepraten.

O: twee spelt-banaan pannenkoekjes
L: twee stevige volkoren crackers met tomaat hummus
T: cracker met kaas, groentesapje
A: quinoa bowl met warmgerookte zalm, gekookt ei, cannellinibonen, groene aspergetips en yoghurtdressing
T: zelfgemaakt meloen waterijsje

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:01

Wat ik me afvraag Maanlicht: is het handig om op dit moment zo bezig te zijn met afvallen? Ik heb zelf nooit een burn out gehad maar wel flink oververmoeid geweest, en als íets me veel energie kostte was het wel proberen af te vallen. Dat lukte dan ook niet, en daar raakte ik juist weer gefrustreerd van, wat weer nog meer energie kost. Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat je niet gewoon gezond kan eten en bewegen, maar kijk wel uit dat je niet te veel van jezelf vraagt.

Gisteren braaf gaan sporten, maar ging echt voor geen meter. Had echt helemaal geen energie, en het voelde alsof ik alles in slow motion deed ofzo. Vanochtend opgestaan met flinke hoofdpijn, dus blijkbaar was ik al niet helemaal fit.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:31

Laura82: misschien de volgende keer even goed voelen of je geen zin in sporten voortkomt uit 'lack of discipline' of dat je lijf iets probeert te zeggen! Jij hebt lichamelijk natuurlijk ook best wat klachten dus wel mee uitkijken :(:)

Maanlicht: wat ontzettend vervelend zeg! Goed voor jezelf opkomen en blijven vechten voor die MRI als je hem niet direct krijgt! Zou in deze fase ook niet te streng zijn voor jezelf, het is al hartstikke knap in deze periode als je gewoon op gewicht blijft, je hebt al zoveel aan je lijf en hoofd, en jij bent zelfs nog wat afgevallen!

Lijstje vandaag:
O: kwark met superfood&notenmix, lijnzaad en honing
T: kleine milkyway candybar en een banaan
L: italiaanse bol met kaas en glas optimel (heb ik de hele week al bij mijn lunch maar vergeten neer te zetten :') )
A: zvrijst met broccoli, tomaat en kip
T: bakje magere perzikyoghurt en vanavond komt mijn zusje langs dus wellicht wat chips en m&ms :o

Gisteravond nog een choco stick ijsje gehad als aanvulling op mijn lijstje van gisteren.

Was vanochtend toch nog 300 gram kwijt in een week! Ben nu dus 62,7. Wel trots op mijzelf, echt amper kunnen bewegen, en bij al die mentale tegenslagen toch niet vervallen in eetbuien, hopelijk hou ik dit zo vast!

De pijn zakte hier gisteravond iets af, dus kon zonder hulpmiddelen slapen. Bewegen en staan is nog absoluut niet fijn en het voelt allemaal nog ontzettend stram/stijf en pijnlijk dus niet belastbaar, maar de ergste zenuwpijn is gelukkig weg! Ik ga echt GEEN fysio meer doen. Elke keer een afbreektraject zo.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:39

Fijn dat je zonder hulpmiddelen heb kunnen slapen!

Jullie hebben ook wel gelijk, ik moet ook aan mezelf denken..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:44

Laat het dan los Maanlicht!! Je bent sowieso, wat ik op foto's zie, niet ongezond qua bmi??? Waarom laat je het niet lekker gaan en richt je, je op jezelf goed voelen?????

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:58

Urosa, je hebt helemaal gelijk :j alleen vind ik dat echt heel lastig, omdat ik vaak t gevoel heb dat ik me gewoon aanstel ofzo :o

Super knap dat je toch wat af bent gevallen, terecht dat je trots bent! Fijn dat de ergste zenuwpijn weg is, dat is zo naar.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:00

Ik kom me ook even melden. Heb natuurlijk niet alle 255 pagina's doorgespit maar wel de openingspost en de laatste pagina. Ik snap het meeste uit de OP wel maar weet niet heel goed hoe toe te passen. Ook heb ik vrij weinig tijd, budget (en discipline...) om zo strak op de verschillende voedingsstoffen te letten.

Ik ben zoals de meeste van jullie een jo-jo'er. Momenteel rond de 92 kilo, maar ik weeg mezelf op een ponds weegschaal. Over een maand of twee verhuis ik naar Amerika en ga ik trouwen met mijn grote liefde. Heb een hele mooie jurk gevonden en die hadden ze niet in mijn maat :+ Dus wil graag in een maatje kleiner passen. Maar natuurlijk dat niet alleen, ik voel me gewoon niet lekker gezond. Ik wil het liefst terug naar 80 kilo, maar een gezond lichaam is belangrijker dan gewicht.

Hoe leef ik: Net mijn huis verkocht. Tijdelijk in een vakantiehuisje ivm de aankomende verhuizing. Werk 36 uur zittend. Heb 2 honden waar ik lekker mee wandel. Ik was twee weken geleden begonnen met hardlopen maar sinds ik vorige week in het vakantiehuisje ben getrokken zwem ik bijna iedere dag.

Wat doe ik: Ik eet geen ontbijt, ben nooit een ontbijter geweest. Tussen de middag op het werk gewoon droog brood (ja dat vind ik eerlijk echt lekker) dus 2 of 3 witte puntjes. Ben begonnen met maaltijdvervangers van de kruidvat. Lekker goedkoop en helemaal niet zo vies. Die neem ik 4 dagen in de week als avond eten (maandag t/m donderdag) want dat is lekker makkelijk dan hoef ik door de week ook niet veel tijd kwijt te zijn met koken. Op vrijdag t/m zondag eet ik gewoon. Dan heb ik ook tijd om te komen en nu mijn verhuizing eraan zit te komen willen ook veel mensen mij uitnodigen om te gaan uit eten en zo. Dus door het zo in te delen voel ik me ook minder schuldig.
Ik heb eigenlijk standaard een grote emmer met snacktomaatjes op het aanrecht staan die gaan er tussendoor in.

Start gewicht 6 juni: 205lb 93kg
Gewicht gister 6 juli: 202lb 91.6

Gewichtafname van 3lb/1.6kg in een maand tijd

Verder een paar vraagjes die waarschijnlijk al eens beantwoord zijn. Hoe vaak en wanneer/hoe wegen jullie? Doen jullie dat altijd op hetzelfde moment van de dag? Met kleren aan of naakt? Voor of na het douchen, toiletbezoek, slapen? Mij is vroeger verteld niet iedere dag op de weegschaal gaan staan want dan zie je het niet meer. Ook kan je gewicht per dag schommelen (zeker als vrouw zijnde met je maandelijkse cyclus).

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 13:08

Abbyblues allereerst welkom! Fijn dat je al mooi wat afgevallen bent in de eerste maand. Wat mij opvalt is dat je niet echt gezond eet en je een beetje leunt op een dieet. Meestal is dit niet duurzaam. Je kunt beter een nieuwe gezonde leefstijl aanpassen. Ik haal al mijn boodschappen bij de Lidl en eet volgens een vast goedkoop schema. Mijn daglijstjes staan hier wel in het topic. Maar er zijn hier mensen nog beter bezig dan ik, die reageren vast ook nog! Ik heb met mijn lijstjes iets gevonden wat fijn werkt omdat ik er ook niet veel tijd en geld aan kwijt wil zijn!

Ik weeg 1x per week 's ochtends. Nadat ik naar de wc ben geweest, voor het douchen. En in mijn ondergoed.

Laura82:dat herken ik goed. En dat werd bij mij ook versterkt door alle negatieve dokter bezoekjes. Maar onthoud, jij kent je lijf het beste. De wil is er, dus als het dan niet werkt gewoon luisteren :(:)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:14

urosa schreef:
Abbyblues allereerst welkom! Fijn dat je al mooi wat afgevallen bent in de eerste maand. Wat mij opvalt is dat je niet echt gezond eet en je een beetje leunt op een dieet. Meestal is dit niet duurzaam. Je kunt beter een nieuwe gezonde leefstijl aanpassen. Ik haal al mijn boodschappen bij de Lidl en eet volgens een vast goedkoop schema. Mijn daglijstjes staan hier wel in het topic. Maar er zijn hier mensen nog beter bezig dan ik, die reageren vast ook nog! Ik heb met mijn lijstjes iets gevonden wat fijn werkt omdat ik er ook niet veel tijd en geld aan kwijt wil zijn!

Ja daar heb je ook wel een beetje gelijk in. -O-
Lunchen wordt echt uitzoeken wat werkt voor mij. Vieze kleffe boterhammen die al de hele dag in mijn tas zitten gaat hem echt niet worden. :r Ik kan op het werk geen verse boterhammen smeren en dagelijks in de kantine eten is mij echt te duur.

Mijn maaltijden in de weekenden zijn (op de etentjes na) allemaal redelijk gezond. Pasta met witvis, yoghurtsaus en spinazie, gebakken courgette met aardappeltjes en kipfilet, wrap met hummus, spinazie en gerookte tonijn.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:48

Even tussen door, Abbyblue, ik maak nu bv eten de dag op voorhand en neem dat mee in een potje. Nu heb ik rijst met wilde rijst en noten, courgette, champignon en paprika mee, daarover twee stukjes geitenkaas. Simpel, lekker en smaakt koud ook prima! Beter dan boterhammen, hou ik anders ook niet uit hoor.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:01

Emma ik herken dat zo! Toen ik nog in Azie zat had ik zelfs een lijstje met alles wat ik thuis wilde gaan eten haha.

Urosa, echt wel een heftig verhaal.. Gelukkig dat er nu wel meer duidelijkheid is en ik snap heel goed dat je de need voelt op het te delen! En wat fijn dat ook jij weer wat gewicht kwijt bent!

Laura wat fijn dat er weer wat af is!

Aria echt respect, ik heb wat Laura ook heeft, als ik er eenmaal in zit gaat het wel maar als ik een keer oversla lig ik er ook weer helemaal uit :')

Maanlicht het is hierboven ook al gezegd, maar misschien dat afvallen juist nu geen prioriteit heeft? Want dat kost natuurlijk ook veel moeite en energie! Maar dat kan jij het beste voor je zelf bepalen natuurlijk.

Abbyblue, Hi! Ik denk dat je heel goed moet oppassen dat je wel alle voedingstoffen blijft binnen krijgen ook.

Hier gaat het wel redelijk deze week. Nog wel wat ongezonde dingen tussendoor maar niet over mijn calorielimiet heen dus daar heb ik wel vrede mee. Ik zit nu op ongeveer 1700-1800 cal binnen drie grote maaltijden, en fruit en biscuitjes tussendoor. Ik probeer nog steeds de IF in stand te houden maar nog wel met tussendoortjes.

Heb vandaag denk ik nog wat over, maar ik denk dat ik dat voor nu maar zo laat aangezien ik gisteren wat chocolade rozijnen heb gehad, die ik niet heb afgewogen :o

Vandaag:
O: Inbetween reep 12u (227)
L: Broodje zalm op het station 14u (505)
T: bakje met druiven en twee biscuitjes 15.30 (+-180)
A: ? 17.30
T: Banaan 19.30 (124)

Als beweging alleen gelopen, ik denk dat ik nog wel onder de 10.000 zit helaas.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:20

Op jullie advies even gekeken naar wat extra aanvullingen. Uitgekomen op een koolhydraat arm dieet. Ik zag dat ze veel eieren eten aanraden? Klinkt een beetje apart.
Anyway, mijn weekend ziet er nu dus zo uit:

Gisteren
O: Griekse yoghurt met gebroken lijnzaad, hazelnoten en amandelen
L: gebakken ei met wat losliggende groente
A: feestje bij vriendin dus stokbroodje, salade, olijven, kaasje en worstje :+
T: tomaatjes en wortelen

Vandaag
O: 2x gekookt ei
L: wrap met houmous en spinazie
A: gebakken courgette met kipfilet
T: tomaatjes en wortelen

Door de week zal ik eens kijken of ik genoeg heb aan wortelen en een gekookt eitje tussen de middag. Dat kan ik makkelijk meenemen naar het werk.
Savonds voorlopig nog even door met de maaltijdvervanger.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:14

Hoezo is het apart om veel eieren te eten? :)

Ik zou wel aanraden om iets meer te eten dan een gekookt ei en wat wortels als lunch.

Kom je zo wel aan een "goed" caloriedoel? Het lijkt allemaal wat weinig.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:48

Gedaan met werken, nu even vakantie, volgend weekend naar Amsterdam!
Ik post even snel mijn dag; ik lees morgen eens rustig hier na.

O: havermout, banaan, yoghurt, amandelnoten
T: appel en koffie (niet samen :+ )
L: tortellini met ricotta, courgette, champignon, paprika, mozzarella en tomatensaus
T: - geen tijd
A: instand soepje (voor het zout na veel zweten van op het werk), 4 sneetjes brood met een plakje kaas, pompoen hummus, rijstwafels met muisjes
T: paar kersjes en misschien nog een proteïne reep of shake, heb toch 2400 cal verbrand vandaag

B: 1uurtje fietsen, op het werk veel gestapt en op en af de koets geklauterd.

Spieren doen ook nog pijn van work out van gister.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:16

Ik kom me ook weer zoetjes aan melden.... Heb afgelopen weken niet heel erg opgelet wel beetje maar wil het toch weer oppakken. Ik wil naar die -35 :) Dus deze week lekker streng weer. Ook 2 weken niet gesport in de sportschool door dingen die ik te doen had.... Morgen en zondag wil ik weer gaan :j Ook maar weer kijken of ik kan gaan hardlopen.. met dit hitte vind ik het echt niks maar wil het wel bijhouden. :+

O: skyr met ontbijtgranen
T: tomaatjes en paprika
L: 3vk boterhammen met nog geen idee wat
T: appeltje en miss nog wat fruit
A: bietenwraps met kruidenkaas komkommer, lenteui en gerookte zalm. Misschien nog wat tomaat ernaast met rode ui
T: goed bezig reep bolletje
B: paardrijden

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:18

Yonker schreef:
Ik kom me ook weer zoetjes aan melden.... Heb afgelopen weken niet heel erg opgelet wel beetje maar wil het toch weer oppakken. Ik wil naar die -35 :) Dus deze week lekker streng weer. Ook 2 weken niet gesport in de sportschool door dingen die ik te doen had.... Morgen en zondag wil ik weer gaan :j Ook maar weer kijken of ik kan gaan hardlopen.. met dit hitte vind ik het echt niks maar wil het wel bijhouden. :+

Een keer van de wagen vallen is niet erg, als je er maar weer op klimt :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:21

Hoe gaan jullie om met heftige emoties en eten. Moet echt gaan opletten de aankomende tijd en ga echt door een rot tijd heen nu. Ben zo bang dat ik vanavond een zak chips leeg vreet. En dat gaat dan echt in 10 minuten erdoor. :n

Genoeg fruit etc in huis trouwens. :o

Vandaag:
O: doosje bramen
L: 2 afbak bruine broodjes met wat aioli (over van weekend)
T: wat losse verse frietjes om te snacken :P
A: chili no carne
T: paprika of fruit

Moet de hele dag werken (11 tot 20:15) dus genoeg beweging.