Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:16

Ik vind de efteling ook niet fantastisch. Ben er als kind wel 1 of 2x geweest, net als Walibi. Ik vond de uitjes met opa en oma's naar het strand of bos altijd veel leuker.

Disney Parijs vind ik trouwens wel erg leuk, maar dan vooral met Halloween :D Dan kan ik zelfs die koters handelen (doordeweeks en niet in de vakantie gaan, scheelt enorm :D )

oomens

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:29

Mijn oma woonde vroeger praktisch om de hoek bij de Efteling. Gingen in de zomer vaak via de (toen nog) achteringang, rondje sprookjesbos, stoomtrein, vissen voeren bij de roeivijver en propjes naar Holle Bolle Gijs brengen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:31

Pretparken zijn aan mij niet besteed en heb ze vroeger ook niet gemist. We hebben wel een tijdje een abonnement op een dierentuin gehad, dat was wel heel leuk.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:43

Aan mij ook niet.
Ben 1x in slagharen geweest met schoolreis en dat is het.
Efteling, Walibi, Duinrel etc nog nooit geweest en zal er ook nooit heen gaan.
Nooit gemist :-)
Dierentuin abonnement wel inderdaad, dat was altijd geweldig!

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:45

Lang geleden dat ik gereageerd heb in dit topic :o

Ja, dat gezeur over de Efteling altijd is echt om moe van te worden. Sparen voor iets is toch normaal? Ik wil bijvoorbeeld ook wel een Audi A8 maar moet het voorlopig nog doen met een C1 := .. ga ik dan ook herrie schoppen? 8)7 . Geduld en (hard werken) is een schone zaak. De een moet iets langer sparen dan een ander, niet vreemd... en anders moet je maar niet fokken als je er niet tegen kunt dat dingen niet aan komen waaien zodra je crotchfruits hebt.

Er zijn trouwens genoeg andere pretparken in Europa waarbij de entree veel duurder is en veel minder van kwaliteit, maar dat terzijde.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:57

Vaak willen mensen ook niet inzien dat alles duurder is geworden. Dus ja logisch dat met de verkoopprijs de kostprijs eruit gehaald moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:04

Alsof die nieuwe spectaculaire attracties zomaar gratis uit de grond komen poppen. Daar betaal je als bezoeker ook voor. Om over de onderhoud- en personeelskosten maar te zwijgen. Logisch toch dat de prijzen dan meegaan?

Ik snap niet dat het allemaal spotgoedkoop moet "want het is voor kinderen". Je begint er zelf aan, je weet dat het geld kost. Maak er een jaarlijks uitje van en spaar ervoor? Leg elke maand €20 apart, je haalt 's ochtends ontbijtkoek bij de bakker, je smeert broodjes thuis en zorgt zelf voor wat flesjes limonade of sap. Wanneer er dan een mooie actie voorbij komt (worden vaak jaarlijks herhaalt) kan je gerust met je gezin een dagje Efteling doen of een ander pretpark. Willen je kinderen vaker, leer hen daar dan voor sparen. Zo blijft het iets magisch en leuk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:10

Qua inflatie valt het nog wel mee zie ik. 1 gulden in 1957 is gelijk aan €3,15 vandaag. Misschien als je het terugrekent naar guldens dat het dan wel weer duurder is :')
Het zal voornamelijk liggen aan de attracties inderdaad, logisch ook. De Symbolica heeft 35 miljoen euro gekost (ter vergelijking: de Baron 18 en de Droomvlucht 12,5), dat soort investeringen betaal je ook voor, dat het een beetje interessant blijft voor je volgende bezoek.

Maar ja echt vreselijk hoe gierig sommige mensen zijn. Ik zit in van die weggeefgroepen op FB en hoeveel gejammer je niet ziet van mensen die bedelen om gratis spullen omdat ze geen geld hebben maar wel een kind :o

Ik heb nu wel echt weer zin om naar de Efteling te gaan, is alweer een jaar geleden *\o/* vind het fantastisch, al is het alleen al voor de nostalgische waarde.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:13

Toevallig dit jaar geweest.
Ik denk dat het wel 20 jaar geleden was. Dus veel attracties hadden wij nog niet gezien.
Echt wel heel leuk geweest weer een keer :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:25

Ik heb een abonnement en toevallig vrijdag nog geweest. Heerlijk rustig en weinig kinderen haha.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:25

"Ja hoor, jij mag voor 1 Gulden wel een rondje door het Sprookjesbos lopen en een middagje zwemmen bij de bootjes."
:evaw:

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:56

Ik ben gek op de efteling :))
Bij de spar kreeg (krijg?) je soms kortingsbonnen.

Maar kind gaat pas mee als het groot genoeg is voor alle attracties, alles daarvoor vind ik niet zo zinvol.
Als je alleen in de het sprookjesbos kan rondlopen is het zonde van je geld wat mij betreft.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:58

Eigenlijk wel jammer dat het sprookjesbos en de attracties niet los van elkaar te bezoeken zijn.
Want de sprookjes kunnen zo leuk zijn voor die echte kleintjes. Terwijl je als oudere blij bent dat je alle attracties op 1 dag haalt en je niet meer door het sprookjesbos loopt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:00

bruintje123 schreef:
Want de sprookjes kunnen zo leuk zijn voor die echte kleintjes.

Ik voel me beledigd -O-

Overigens betaal je toch minder voor de kinderen, juist omdat je met hen minder kunt doen :)*

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:03

haha, ja voor ons ook maar dat red je niet wil je zoveel mogelijk doen.
Of je moet nu gaan zonder wachtrijen.

Ja is dat bij de Efteling ook minder? Dat het ook echt flink wat scheelt?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:04

Het zou denk ik ook een hoop ergernis schelen als ze 2 ingangen maken en dan evt poortjes met chipkaart tussen het echte kleine kinder gedeelte en attractie gedeelte.
Dan staan er tenminste minder buggies en veel te klein grut in de weg te staan bij de toch al drukke attracties.
Kunnen ouders met meerdere kinderen zich ook gewoon opdelen in een ouder met kleuter en ouder met groter kind die in de achtbaan wil. Zo hoef je dan voor de kleuter minder te betalen en het loopt ook niet in de weg win-win lijkt mij.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:06

Ja ik ga ook alleen het sprookjesbos in buiten de vakanties want anders struikel je over al die mormels... Eind van het jaar is ook een slecht idee want dan komen de schoolreisjes met groep 8-ers die constant alleen maar selfies lopen te maken :')

Ik heb er zelf nooit echt last van, buggies in het hele park. Behalve als een achtbaan vertraging oploopt omdat Stormpje of Vlindertje toch wel gewoon in de achtbaan mag ook al is ie te klein _-:(

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:07

Ik heb even gekeken.
online verkoop is momenteel 35 euro.
Onder de 3 gratis.
Maar tegen de tijd dat ze wat van sprookjes snappen betaal je dus de volle mep.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:10

Als ik ging, dan namik meestal iets van een Dinsdag vrij of zo.
Dan kun je overal 3x in :):)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:12

Wij hebben meestal vakantie in september, als de scholen weer begonnen zijn, maar meestal nog wel fijn weer.
Zo zijn we al een paar keer naar de dierentuin geweest. Heerlijk!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:16

Toen ik nog bij de UvA werkte mocht ik gratis naar Artis omdat daar ook college zalen zijn. Zo heb ik een keer 2 uur bij een kuikentje staan kijken dat uit zijn ei kwam op een grijze stille middag <3

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:29

Mijn ouders wilden ons pas meenemen naar de Efteling of Disney als we 12 waren. Dan konden we tenminste in alle attracties en snapten we hoe alles werkte. Helaas is het daar nooit van gekomen omdat mijn vader overleed toen ik 9 was.
Dus ben ik dit jaar op mijn 24ste voor het eerst naar de Efteling geweest en het was fantastisch! Meteen een heel weekend in Bosrijk, een ervaring om nooit te vergeten. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 07:06

Ik ben nog nooit in Disney geweest. Mijn ouders waren gescheiden en mijn broer zit in een rolstoel. Naar een pretpark gaan was altijd een hele organisatie en toendertijd bleek Disney absoluut nog niet goed oegakelijk voor rolstoelgebruikers.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:25

Op Facebook een 'vriend' die een drogisterijketen bedankt omdat op het bezorgde pakket te zien was wat er in zat en nu weet kind wat het krijgt...

Ja, denk dan van tevoren na en haal het op of zorg dat kind niet in de buurt is.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:39

:roll: