paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caddilacje

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:37

Hoi,

Wauw wat ziet die pizza er lekker uit! Denk dat ik je idee ook pik haha

Hier gaat het goed veel zwemmen en lopen.. sinds vandaag een setje dumbells 2 kg en zo'n fitness bal gekocht dus vanavond uittesten.. ook ben ik van plan om 2 keer per week te gaan beginnen met touwtje springen.. haha

https://www.ej.nl/service/ruiterfitheid.html#Dumbells

Deze oefeningen wil ik erbij gaan doen.. hopelijk blijf ik dan niet meer stil staan qua gewicht

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:01

Veel bewegen scheelt echt enorm!
Bij mij heeft het vele wandelen, fietsen, traplopen en touwtje springen echt enorm geholpen. En echt geen mega afstanden of tijden hoor gewoon wandelen met hond elke keer kilometertje extra dus per dag minimaal tussen de 3-5 km, boodschapjes op de fiets en weer met een ommetje naar huis mooi paar kilometertjes extra, traplopen per 5 minuten per dag beginnen (spierpijn anders) en touwtje springen ook per 5 minuten. Dit alles zijn kleine momenten kan altijd tussendoor en scheelt echt.

Hier weegschaal best lief ondanks het uit eten en bbq-en ach wel wat erbij maar blijft binnen de 0,4 kg erbij en wat later dan anders gewogen vanmorgen maar valt me nog mee.

Ik ben ook altijd standaard wat zwaarder met warm weer, denk toch dat je dan wat meer vocht vasthoud.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:32

Goed bezig Cadilac!

Ik wil ook meer gaan sporten, ik ben mezelf aan het overtuigen om naar de sportschool te gaan vanavond :') Alleen wil het nog niet erg.. Ik weet ook niet wat me nou tegenhoudt, heel stom. Ik denk dat ik heel erg in m'n hoofd heb dat er bij die sportschool alleen maar spierbundels rondlopen en slanke mensen.. Kom ik aan. Terwijl dat bij de sportschool waar ik eerst ging sporten helemaal niet zo was. Dus ik moet het even van me af zetten, vind het gewoon spannend haha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:05

Is ook spannend hoor! Maar je kan het!

@Patt, de hond vindt een extra km echt niet erg snel ik :)

Caddilacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:35

_KellyAV schreef:
Goed bezig Cadilac!

Ik wil ook meer gaan sporten, ik ben mezelf aan het overtuigen om naar de sportschool te gaan vanavond :') Alleen wil het nog niet erg.. Ik weet ook niet wat me nou tegenhoudt, heel stom. Ik denk dat ik heel erg in m'n hoofd heb dat er bij die sportschool alleen maar spierbundels rondlopen en slanke mensen.. Kom ik aan. Terwijl dat bij de sportschool waar ik eerst ging sporten helemaal niet zo was. Dus ik moet het even van me af zetten, vind het gewoon spannend haha

Haha dat houdt mij dus ook tegen om naar de sportschool te gaan!

Eerst proberen zo wat kilo's kwijt te raken en dan durf ik misschien wel ooit naar de sportschool..

Caddilacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:37

Patt schreef:
Veel bewegen scheelt echt enorm!
Bij mij heeft het vele wandelen, fietsen, traplopen en touwtje springen echt enorm geholpen. En echt geen mega afstanden of tijden hoor gewoon wandelen met hond elke keer kilometertje extra dus per dag minimaal tussen de 3-5 km, boodschapjes op de fiets en weer met een ommetje naar huis mooi paar kilometertjes extra, traplopen per 5 minuten per dag beginnen (spierpijn anders) en touwtje springen ook per 5 minuten. Dit alles zijn kleine momenten kan altijd tussendoor en scheelt echt.

Hier weegschaal best lief ondanks het uit eten en bbq-en ach wel wat erbij maar blijft binnen de 0,4 kg erbij en wat later dan anders gewogen vanmorgen maar valt me nog mee.

Ik ben ook altijd standaard wat zwaarder met warm weer, denk toch dat je dan wat meer vocht vasthoud.

Ik hoop dat het helpt haha
Moet nou toch eens die kilo's kwijt zien te raken! :)

Voel me met drie kilo minder al veel actiever en vele malen beter dus nu nog volhouden dat word nog het lastigste voor mij haha

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:41

Kom op! Er is niemand in de sportschool die daar naar kijkt of op let. De spierbundels etc zijn waarschijnlijk toch alleen maar op zichzelf gefocust moet je maar denken.
Je gaat juist naar de sportschool om af te vallen, dus het feit dat je daar bent daar zal iedereen al respect voor hebben, ALS ze er al wat van denken.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:04

LilChar schreef:
Kom op! Er is niemand in de sportschool die daar naar kijkt of op let. De spierbundels etc zijn waarschijnlijk toch alleen maar op zichzelf gefocust moet je maar denken.
Je gaat juist naar de sportschool om af te vallen, dus het feit dat je daar bent daar zal iedereen al respect voor hebben, ALS ze er al wat van denken.

Is zeker waar!! In de vorige sportschool waar ik kwam was dit ook zo. Heb gevraagd om een proefles donderdag, wacht nog op antwoord :D
Wil proberen 2x per week te gaan, maar mocht dat niet lukken met m'n werk etc. Dan ben ik ook tevreden met 1 keer!

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 23:58

Caddilacje, _KellyAV, dat is ook de reden dat ik het gewoon lekker simpel voor mezelf houdt met extra wandelen, fietsen, trap lopen, touwtje springen en hardlopen. Dit is extra beweging wat je op alle momenten van de dag even kunt doen wanneer het jou uitkomt. Dan heb je ook niet het probleem dat je jezelf naar de sportschool moet sleuren want zoals zo vaak komt van uitstel vaak afstel. Ook beperk je het uiteindelijk vaak ook maar tot 1 of 2 keer per week.

Ik gebruik deze manier nu nog steeds om op gewicht te blijven en dit gaat prima tot nu toe. Voorlopig al 9 maanden stabiel in gewicht en totaal dus 43,5 kilo afgevallen. Met een startgewicht van 112,6 naar nu rond de 69 kilo.
Met behulp van de MyFitnessPal app en het extra bewegen is het me eindelijk gelukt!
Kan het soms nog steeds niet geloven en ben stiekem erg trots op mezelf...... :o

Es_ther nee hoor hond vindt dat prima, alleen nu met het warme weer beperk ik het tot de ochtend voor een lange wandeling.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 07:31

Wauw patt. DaT is precies waar ik begin en heen moet

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 08:29

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 08:32

Wauw patt respect hoor! Ik herken je gevoel exact! Ik ben inmiddels ook zoveel afgevallen! En wat een verandering he! :D

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 08:45

Patt & Ladybird: ontzettend knap dat jullie dit op eigen kracht hebben gedaan!

Hier gaat het redelijk goed! Ik in 1 week tijd 1.5kg kwijt. Maar dit is heel veel vocht. Door de frisdrank te vervangen door water moest ik veel vaker naar het toilet :oo.

Ik merk dat ik echt bewustere keuzes kan maken. Soms kost het wel veel moeite hoor..stomme emotie-eten ook.. _-:(

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 08:46

Dames mag ik mee komen praten. Door een ongeluk 8 jaar geleden met werk een been wat niet goed meer functioneert. 25 kg aangekomen intussen 5 kilo kwijt maar door medicatie en beperkt bewegen kom ik niet verder. Ps ben een emotie eter.

Iemand tips en trucs waar ik misschien iets mee kan?
Dank alvast

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 08:50

Wauw Patt! Wat goed!

Welkom hier Laura.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:28

Die pizza ziet er inderdaad erg goed uit!

Wat betreft het bewegen, klopt inderdaad wel dat wanneer je genoeg beweegt en je kcal inname beperkt, je lichaam meer gaat verbranden. Maar in een keer extreem gaan bewegen kan er ook voor zorgen dat je lijf eerst alles vasthoudt omdat het zich klaar maakt voor een intense krachtinspanning, rustig opbouwen dus.

Wat betreft de sportschool; loop zelf ook op een sportschool en heb eigenlijk nog nooit iets negatiefs gemerkt wat betreft reacties van mensen! En er lopen toch aardig wat spierbundels rond, die zijn vooral bezig met hun eigen work out, net als de meesten overigens. Ik neem mezelf altijd voor dat ik er in ieder geval iets aan doe ipv thuis op de bank er niets aan te doen. Is voor mij genoeg om me niks aan te trekken van eventuele meningen, iedereen is ooit ergens met een slap lijf begonnen :)

Wauw patt! Echt super goed, beetje jaloers zelfs haha!

Welkom Laura! Ik heb zelf ook een ongeluk gehad waardoor ik 2 jaar niet heb kunnen lopen en daardoor veel ben aangekomen. Wat mij tijdens het emotie-eten erg helpt om het juist niet te doen, is je emoties ergens naartoe verplaatsen. Ga iets schrijven/tekenen, ga wandelen, zet muziek op en poets het huis.
1. Je bent niet meer 100% gefocust op de emoties waardoor je gaat eten.
2. Je ontwikkeld je vermogen om je te uitten/je verbrandt zelfs wat calorieën!

Of drink 2 glazen water achter elkaar en ga dan wat anders doen, klinkt stom, maar je maag voelt dan een stuk voller.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:34

Laura welkom!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:06

Thanks soeboenoe voor je berichtje ja dat wat anders gaan doen werkt voor mij 75 % van de tijd heel soms lukt het me niet.

Hoi Susan.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:31

Welkom Laura!

Leuk dat het topic weer zo levendig is, altijd fijn om weer nieuwe ideeën op te doen en samen erover te kunnen praten en wellicht ook anderen te kunnen helpen en motiveren.

En we drinken nog een glaasje...………… WATER! :D

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 07:40

Drink jij echt zo laat nog water patt of was het meer een reminder dingetje? :')
Moet nu al 's nachts er een keer uit en vroeg in de ochtend weer haha

Het water drinken gaat mij de laatste tijd zonder moeite af *\o/* moet er wel aan blijven denken, maar 2.5l red ik met gemak!

Straks wegen... Door de bbq heb ik mijn doel niet gehaald ben ik bang, ook ongesteld geworden. Dus dan maar iets bijschaven voor volgende week :)

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:00

Hoi,

Zou ik hier mee mogen praten? Ik heb ook overgewicht, en voor mij zelf en voor mijn paardje wil ik er graag wat kilo's vanaf.

Vanavond ga ik met een vriendin naar een sportschool. Het is een sportschool alleen voor vrouwen dus ben benieuwd.

Ik wil graag 2x per week sporten. verder rijd ik ook 2 max 3 keer per week. En probeer ik ook veel te wandelen met mijn hond.

En dan het moeilijkste op gaan letten met wat ik eet.

Gr kelly

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:14

Welkom Kelly! (naamgenoot :+ )
Ik denk dat je in ieder geval de juiste spirit hebt! Heel veel succes :)

M'n doel voor deze week op 3 ons niet gehaald, zoals ik al een klein beetje verwacht had. Maar dat geeft niet! Ik ben evengoed tevreden :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 08:17

Welkom kelly

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:01

Welkom Kelly!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:49

Welkom Kelly :D succes vanavond!