Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Riel schreef:Lieve Spice, lieve Marcel, lieve dochter van Spice en lieve naasten van Spice, wat een moeilijk moment. Een verjaardag is normaal een dag van feest en vreugde. Voor jouw is het je laatste verjaardag en dit op veel te jonge leeftijd. Ik krijg er kriebels van, ik krijg het er koud van en ik ben diep bedroefd. Wat moet ik zeggen? Wat moet ik je wensen? Alle woorden lijken zo nietszeggend in deze situatie. Het mooiste zou zijn dat dit allemaal een kwade droom is, dat je morgen weer springlevend bent en weer kunt bouwen aan een verdere toekomst met je man, met je dochter en met je dieren.
Ik hoop dat je nu comfortabel ligt, dat de medicatie die je krijgt je helpen om rustig te blijven en pijnvrij te zijn. Dat je nog helder genoeg bent om de mooie herinneringen die je dit leven hebt opgebouwd te herinneren en te herbeleven, foto's te bekijken en dat je nog fijne en rustgevende gesprekken kunt voeren met Marcel, met je dochter en met alle mensen die belangrijk voor je zijn. Dat je ook de moed hebt om als het nodig is te vragen voor palliatieve sedatie en dat je op de laatste bewuste momenten van je leven de liefde van Marcel, je dochter en je andere naasten voelt.
Ik hoop dat je vandaag en de dagen die komen veel liefde en warmte voelt.