Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:03

Nice! Bij mij werkt het helaas niet zo.. Weer 2 kilo erbij. Nu zit ik even krap bij kas, dus dat scheelt al een hoop qua eten haha! Verwacht dat die kilo's zo weer weg zijn en wil ook alvast een beetje balansen voor kerst. Eerste kerstdag hebben we zowel een kerstbrunch als een kerstdiner, en tweede kerstdag gaan we naar mijn opa en oma. Dus veel eten. Probeer me wel een beetje in te houden en dingen te laten liggen die ik niet super lekker vind.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: klein bakje Skyr
L: restje quinoa met shoarma reepjes en veel groente
T: twee kleine appels, stuk melkchocolade
A: kom zelfgemaakte tomatensoep en een tosti met geitenkaas en kipfilet

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:08

Kerst wordt echt een ramp vrees ik.. Zowel mijn ouders als schoonouders zijn gescheiden, dus we zullen minimaal 4x een kerstmaaltijd hebben :') Ik hoop dat ik dan toch een beetje op kan blijven letten.
Ik ben weer net goed bezig, door afgelopen week een kilo eraf :j
Vandaag moest ik met mijn oma naar het ziekenhuis, bijna de hele middag geweest. Slecht nieuws helaas.. :( Maar dus ook een niet zo'n goed lijstje..

O: 2 Crackers, 1 met filet americain en 1 met zalmsalade
T: Mandarijn
L: Panini italiaanse kip
A: Iets met rijst en kip

En ik zit nog te twijfelen of ik vanavond zal gaan sporten of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:31

Sterkte met het slechte nieuws Annikoe :(:) Nooit fijn..

Letten op het eten moet wel lukken toch? Gewoon aangeven dat je graag een wat lichtere portie wilt en evt dingen als aardappelen ofzo overslaan, dat zijn de grootste kcal bommetjes samen met sausjes bij bijvoorbeeld vlees.
Misschien juist wel lekker om even te gaan sporten als je slecht nieuws hebt gehad, dan kan je je hoofd weer even verzetten :) Morgen is het een jaar geleden dat mijn opa is overleden en ik had dus vandaag ook een ongelofelijke poedersuiker. Werd half huilend wakker en had echt geen zin om naar de sportschool te gaan, maar uiteindelijk heel blij dat ik het wel gedaan heb.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:59

Ah sterkte allebei!

Ik heb even een vraagje, ik ging vandaag sit ups doen. Alleen toen kreeg ik ontzettend hoofdpijn en werd ook heel misselijk. Weten jullie misschien hoe dat kwam? Ik had toen niet net gegeten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:02

Kimmie25501 schreef:
Ah sterkte allebei!

Ik heb even een vraagje, ik ging vandaag sit ups doen. Alleen toen kreeg ik ontzettend hoofdpijn en werd ook heel misselijk. Weten jullie misschien hoe dat kwam? Ik had toen niet net gegeten.

Uit ander topic weet ik dat je naar dokter bent geweest. Je bent heel erg jong en aan het lijnen en ook nog trainen. Ik zou dat als ik jou was allemaal minder fanatiek doen, je bent in de groei en ga alsjeblieft niet te gek doen!

Sterkte annikoe!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:33

Ik ben ook zeker niet actief aan het lijnen hoor! Ik ben nu alleen nog bezig met gezonder eten enzo. Afvallen is niet meer zo nodig. Die oefeningen doe ik gewoon omdat ik het leuk vindt, en ik moet een corset van spieren trainen voor de scoliose. Dat doe ik ook in overleg met de cesartherapeut.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:16

Misschien dat je bij de situps meer vanuit je nek trok? Situps is eigenlijk een slechte oefening, omdat je het op op verschillende manieren slecht kunt uitvoeren en daardoor ook schade aanricht aan je lichaam. Het moet echt vanuit de buik komen en dus niet vanuit de nek. Misschien dat dat er iets mee te maken had? Ook die 30 dagen challenges zijn niet altijd even goed omdat je soms ook echt je lichaam een rustdag moet gunnen om te kunnen herstellen :)

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 00:12

Oke toch nog een lesje GRIT kunnen halen!

O: quinoa broodje met jus dorange
T: Banaan
L: Broodje eiersalade
T: Broodje hagelslag oeps
A: pistoletje mozzarella/pesto/tomaat met jus dorange
T: wijntje

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:00

Annikoe, ah bedankt. Dan ga ik er de volgende keer op letten dat ik meer mijn buikspieren gebruik. Ik plan zelf in het weekend sws voor mezelf altijd een rustdag in, ook met andere oefeningen. Dus dat komt ook wel goed.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:25

Euhm.... ik moest weer naar de saladebar op het werk (boodschappenmanagement weer niet goed, moet toch eens een hartig woordje spreken met de manager/mijzelf dus)

En daar heb ik groentjes in mn bakske geschept maar ik weet helemaal niet wat het is! Het is zonnig geel en heeft weinig smaak. En ze lijken ook in het groen te bestaan.

Kan iemand me vertellen wat het is?

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:31

Gele courgette denk ik :)

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:35

Ik denk ook gele courgette inderdaad!

Mijn lijstje van gisteren:
O: Skyr & kwark met een banaan en kokossnippers
T: Mandarijn
L: Bruin broodje met gerookte zalm en roomkaas
A: Spaghetti
T: Stukje pure chocolade

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:44

joh :+

ik wist niet eens dat gele courgette bestáát :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:47

Courgette inderdaad!

Gister ging het toch niet helemaal lekker, ahem :')
Moest alleen eten, en toen heb ik een Big American pizza gehaald en chocolademuffins |o
Was wel super lekker.

Lijstje vandaag:
O: 130 gram Skyr vanille
L: 4 speltboterhammen (calorie-bommetjes kwam ik achter -O- ) met kipfilet en Baba Ganousch
T: 2 kleine appels, chocolademuffin
A: AH Excellent bruine pistolet met groenteomelet
T: 2 mandarijntjes en een handvol lychees

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:51

Sinds ik noten aan men dieet heb toegevoegd, moet ik echt moeite doen om te eten.. Ik heb echt super weinig honger nog :') in de voormiddag heb ik een potje noten klaarstaan waar +-90gram inzit. Als ik dat opeet, krijg ik smiddags amper nog 1 boterham binnen :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:00

Oke, wat voor noten eet je dan? 90 gram is wel behoorlijk veel, bijna 600 calorieën aan noten. Als ik voor 600 calorieën aan taart eet heb ik ook geen honger meer haha.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:02

Maanlicht schreef:
Oke, wat voor noten eet je dan? 90 gram is wel behoorlijk veel, bijna 600 calorieën aan noten. Als ik voor 600 calorieën aan taart eet heb ik ook geen honger meer haha.

Het is een natuurmix mengeling. Hmm ja, om te zeggen dat ik altijd het hele potje opeet is nu misschien ook een foute assumptie van me. Meer als de helft is het in ieder geval wel :x maar nog liever noten dan taart :D

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:12

Ik zie vaak Skyr voor bij komen..
Wat is het precies?
Ik dacht dat het gewoon weer een nieuw merk was met yoghurt..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:15

Kingeping schreef:
Ik zie vaak Skyr voor bij komen..
Wat is het precies?
Ik dacht dat het gewoon weer een nieuw merk was met yoghurt..

Skyr is van Arla, een yoghurt met hoog eiwitgehalte naar ijslands recept :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:16

Ik wilde ook net gaan typen dat 90 gram noten wel echt HEUL VEUL calorieen zijn. Volgens mijn apje zo'n 616 om precies te zijn.

Skyr is een soort nieuw soort yoghurt. Ik vind het niet lekker (de basis versie dan zonder al dat gedoe er doorheen, je hebt ook met honing enzo maar dan weet je ook gelijk wat een suiker enz daar inzit)
Vind het net dikke karnemelk.

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:50

stipje. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:51

Johanna01 schreef:

Nuttig. :+

Je kan ook gewoon letterlijk een stipje zetten. :7

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:59

MarlindeRooz schreef:
Johanna01 schreef:

Nuttig. :+

Je kan ook gewoon letterlijk een stipje zetten. :7

Als je alleen maar stipjes eet val je misschien ook af? :Y)

Ik val ineens weer heel veel af, na 3 weken op t zelfde gewicht te hangen vind het wel vaag! En heb best veel spierpijn, kennen meer mensen dit? Lees dat het te maken heeft met andere verbranding ivm weinig koolhydraten.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:01

Ik moet nu wel zeggen, ondanks dat ik de noten aan het eten ben, ik tot hiertoe (nog) niet verdik? Ben ze ondertussen toch al een dikke 2 weken aan het eten $ :+ Maar thanks om me erop te wijzen, ik was er niet van bewust dat het zoveel calorieën waren .

Ik zit momenteel cava op weg. Binnenkort weer een weegmomentje dat er aan komt. Ik hoop dat ik ondertussen stabieler ben met de spieren en dat het meer vet is dat ik kwijt ben. Ik zou liever de spieren overhouden :+

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:56

Hallo dames.

Zou ik een vraag in jullie topic mogen stellen? Jullie zijn namelijk allemaal zo goed bezig!

Ik zit namelijk een klein beetje met mijn gewicht, maar daar zit ik al iets van 3 jaar mee :+

Sinds 3 jaar woon ik samen met m'n vriend, en sinsdien is het een beetje verkeerd gegaan.. Ik ben iets van 10/12 kilo aangekomen. Nu ben ik al deze 3 jaar ook al bezig met het eraf te krijgen maar het lukt mij gewoon niet! Ik weet alles over gezond eten zo onderhand, maar ik heb geen doorzettingsvermogen en wilskracht ervoor..

Heeft iemand hier tips voor? Iemand die ook 0,0 doorzettingsvermogen heeft? Ik word er een beetje moedeloos van namelijk dat ik constant er mee stop onder het motto 'begin morgen of volgende week wel weer'..

Ik ben heel erg zwart/wit. Of ik eet super gezond, of ik moet mijzelf volproppen tot ik misselijk ben. Dit is ook iets wat wel meespeelt. Het kan bij mij niet 'normaal'.

Voor de beeldvorming , ik ben 175 woog altijd rond de 56/57 kilo. Nu was dit natuurlijk wat aan de magere kant. Maar ik ben oneerlijk verdeeld :+ en heb een magere bovenkant, en brede heupen en dikke kont. Dus het viel niet op dat ik eigenlijk te licht was voor m'n gewicht.
Nu weeg ik rond de 67/68. Het is niet te zwaar, maar het zit er wel aan te komen als ik zo door ga! En ik wil dit voor zijn. Ik wil rond de 5 kilo eraf, dus richting de 62.

Ik hoop echt dat iemand de tip heeft, ik sta overal wel voor open :))