[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:30

Dan kun je mij op de kop spugen, 1m58 (en een halve centimer) ben ik. :Y)
Succes bij dokkie, hoop dat ie iets kan vinden. Ben helaas expert op gebied van knie- en enkelblessures..

Inderdaad, Negerzoen, beter gelijk blijven dan aankomen! Hopelijk gaan de kilo's die je er af wil er snel af. :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:32

Ik ben ook geen kleintje hoor, met 1.80 :P Is met lopen toch wel fijn, heb ook een lange vriend en omdat ik ook redelijk grote passen maak kan ik 'm tenminste een beetje bijhouden :o

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:35

Roosch schreef:
Dan kun je mij op de kop spugen, 1m58 (en een halve centimer) ben ik. :Y)
Succes bij dokkie, hoop dat ie iets kan vinden. Ben helaas expert op gebied van knie- en enkelblessures..

Inderdaad, Negerzoen, beter gelijk blijven dan aankomen! Hopelijk gaan de kilo's die je er af wil er snel af. :j

Haha Roosch!!

Hmm deze knie is al 3x geopereerd, heb een nieuwe voorste kruisband, achterste kruisband is recht gelegd, meniscus deels verwijderd aan de ene kant en de andere kant is gehecht, knieschijf is beschadigd.. Maar wat dit nu weer is, echt geen idee...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:38

Ik zie nu pas dat jij die ene leuk combinatie vormt met je Haflinger, ben jullie vaker tegengekomen, vind jullie zo'n leuk stel!
Blessures zijn niet handig als je af wil vallen, hoop dat het meevalt.. :(:)

Ik heb m'n knieschijf meerdere malen 'uit de kom' gehad, nog een derde keer en ik ben de Sjaak met een operatie. Ben tijdens deze blessure (jaar 2010 geloof ik) minimaal 5 kilo aangekomen door al het lekkers en de weinige beweging, en na mijn operatie in 2011 nog eens een kilo of 10. :+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:38

Ik schrijf niet veel mee, maar lees wel regelmatig mee! Na een niet zo'n goede week vorige week, heb ik nu de teugels weer aangehaald en het gaat weer lekker!
Nog 2,6kg en dan zit ik onder de 70. Wilde eigenlijk dit voor mijn verjaardag bereiken (over 2 weken), maar dat gaat wat krap worden denk ik. Nu dan maar voor mijn vakantie op 6 april onder die 70 zien te komen!
Hardlopen gaat lekker.....maandag na mijn nachtdienst (ga er morgen in) wil ik weer een duurloop van 10km doen. De momenteel voornamelijk korte intensieve loopjes boven mijn tempo en interval. Conditie wordt al wel beter en merk dat ik langzaam maar zeker wat harder kan blijven lopen!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:46

Balen van de knieblessures allemaal. Lijkt me zeer onpraktisch bij het afvallen en sporten in het algemeen.

Roos, wat goed dat je zo lang hebt touwtje gesprongen. Ik moet ook ergens nog een touw hebben, maar ik denk dat mijn schouder en pols dat niet trekken op dit moment. :(

Vanochtend had ik mijn tweede Pilates-les. Ik kan niet alles meedoen, alleen de buik en benen-oefeningen. Wel balen, maar zo blijf ik voor mijn gevoel toch een beetje in beweging :) Buikspieren trillen behoorlijk, dus ze hebben wel gewerkt :) Voor de rest is het helaas weer rust. Zelfs wandelen is weer een pijnlijke aangelegenheid met mijn schouder en mijn paard poetsen is op dit moment ook geen optie. Ik baaaaal! :( Zit deze week ook terug in de ziektewet.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:36

ik kom ook ff binnenvallen.
Het door de knie zakken kan te maken hebben met:
- een verminderde spierfunctie
- niet goed (genoeg) onwikkelde banden
Vaak is trainen van de benen een goede om zowel de spieren als
de banden sterker te krijen. Ok 1 been staan op zon wiebel bal ding
is heel goed (en vermoeiend) voor je banden haha. Maar ik zou dit
pas doen na overleg met je eigen fysio

Edit: Ik ben van 71 kilo nu naar 64,5 kilo gegaan. ik ben 1.74 meter en vind
dit dus wel een mooi gewicht, maar ik kan niet stoppen met afvallen... :(:)
Het was ook niet de bedoeling maar ik vond het wel fijn dat het gebeurde haha

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:41

Ik moet zeggen dat ik eerst erg vaak last had van m'n rug, nek, heupen en vooral schouder. Had ook een slijmbeursontsteking in m'n schouder door verkeerde houding, ik stond helemaal naar voren met m'n schouders en daardoor had de slijmbeurs te weinig ruimte. Nu ik veel sport gaat het echt heel erg goed. Amper rugpijn meer (al komt het af en toe nog wel eens terug) en met m'n schouder gaat het ook veel en veel beter. Ben rustig op gaan bouwen, na overleg met de fysio en chiropractor. Hij heeft gezegd waar ik mee op moet passen en wat ik gewoon kon doen.
Nu kan ik bijna alles gewoon pijnvrij doen. Had ik een half jaar geleden echt niet verwacht.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:45

@loveidefix ik zou graag in de buurt van jou gewicht komen met mijn 1.64

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:46

KarinW86 schreef:
@loveidefix ik zou graag in de buurt van jou gewicht komen met mijn 1.64

Hoeveel wil je nog graag verliezen dan aan gewicht? :)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:50

Wat eet iedereen vanavond?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:54

Er is weinig in huis vandaag dus ik het is een beetje een mengelmoesje van dingen.
Een mager stukje rundertartaar en pannenkoeken gemaakt met banaan en ei.
En daarna nog wat magere yoghurt.
Morgen eet ik weer 'normaal' avond eten.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:56

Haha hier hetzelfde, ben alleen thuis en ben niet zo'n kookfanaat dus dat wordt restjes opwarmen :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:57

Rauwkost salade met komkommer en een tartaartje met champignons. Oh en aardappelen geloof ik, voor het eerst in heel lang weer :P Ik eet nauwelijks aardappelen. Vaak eet ik wel zoete aardappelen, die zijn lekkerrrrrrr :9 en schijnen ook gezonder te zijn dan "gewone".

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:58

Ik ben gek op alles wat niet mag.. aardappelen, rijst, pasta..
En op een aardappeltje tussendoor na heb ik het sinds oktober niet meer gegeten!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:03

Rijst, pasta en gewone aardappel hou ik niet zo van, dus dat mis ik niet echt...
Heb van m'n chiropractor een lijst gekregen met dingen die goed en slecht zijn, alleen dan voor ontstekingen zeg maar. Paleo dieet is dat. En die raden zoete aardappel juist aan. Dus eet ik die wat vaker.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:03

Roosch schreef:
Ik zie nu pas dat jij die ene leuk combinatie vormt met je Haflinger, ben jullie vaker tegengekomen, vind jullie zo'n leuk stel!
Blessures zijn niet handig als je af wil vallen, hoop dat het meevalt.. :(:)

Ik heb m'n knieschijf meerdere malen 'uit de kom' gehad, nog een derde keer en ik ben de Sjaak met een operatie. Ben tijdens deze blessure (jaar 2010 geloof ik) minimaal 5 kilo aangekomen door al het lekkers en de weinige beweging, en na mijn operatie in 2011 nog eens een kilo of 10. :+

Wat lief, bedankt! :)

Ik ben toen ook veel aangekomen, medicatie gebruik + niets mogen doen 9 maanden + operatie enz nee.. geen goede combi. Wat naar zeg van je knieschijf :(:)

Ik heb trouwens retropatellaire chondropathie (dat is het slechter worden van het laagje kraakbeen dat aan de binnenkant (dat is aan achterkant) van de knieschijf zit). Vervelend, pijnlijk, maar gelukkig niets ergs :)

Ik eet nu macaroni, jammie!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:11

Poeh als ik geen aardappel, rijst en past mag zou ik niet meer zo vriendelijk zijn ;) Haha maarja ik ben dan ook vegetarisch, dan blijft er enkel groenten over :P

En ik ben verzot op pasta! ;) Ben trouwens wel over gestapt op volkorenpasta en zilvervlies rijst.

Knieeën begin er niet over! hier ook operatie 1 al gehad, moet niet slechter worden want dan kan ik weer :P gelukkig gaat het nu juist erg goed! Veel bovenbeenspiertraining doen.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:12

Opeens weer vier pagina's bij...

ELpatcho schreef:
Wat eet iedereen vanavond?

Witte bonen, aardappelen, hamburger.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:18

ja dat van die zoete aardappel dat die gezonder zou zijn heb ik ook gehoord. zal het eens aan de dietiste vragen hoe zij erover denkt! lijkt me best lekker namelijk.

Hier net alweer paardlief gedaan, heerlijk rondje buiten in het zonnetje gestapt, net geshred, nu douchen en dan lekker wokken!

Balen van je knie Madeira! Hoop dat dat snel beter gaat!

Danseresje flink aan de ren! knap hoor! train je alleen?

Dais ook balen van jou blessures! Pilates lijkt me wel leuk! kun je dat vergelijken met yoga?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:35

Hier restje boerenkool met een aardappel en een boomstammetje.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:37

Oh help, ik doe een moord voor boerenkool. :')

Verontrustend trouwens, hoeveel jonge meiden af willen vallen terwijl dat gewoon niet nodig is. Ik lees verhalen van meiden die 20 kilo lichter zijn dan het cijfer achter de komma van hun lengte. Is gewoon niet gezond.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:40

Wollie, ip train ik alleen met mp3 speler. Heb eerst het programma start to run met evy gevolgd. Nu zet ik muziek gewoon aan en ga lopen. Interval doe ik soms nog wel aan de hand van de start to run lessen. Ipv rennen versnel ik en ipv wandelen, jog ik rustig......goede interval :D!
En soms ga ik met een vriendin een rondje rennen. Haar tempo ligt echter hoger en haar conditie is beter....maar voor mij een goede motivator!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:44

Ik lust ook geen boerenkool :')
Als het aan mij ligt, eet ik elke dag kip met mais of broccoli ofzo. Opzich ben ik geen heel moeilijke eter, zolang het maar niet geprakt of gestampt is :P Daarom kreeg ik van mijn moeder een bord waar op staat "als je het stampt wordt het heus niet lekkerder hoor!" Alsof ze een soort reminder nodig heft als ze het eten opschept haha.

Hardlopen doe ik ook met Evy! Zaterdag les 4 lopen 8-) Ooit kom ik er wel :=

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:46

Roosch schreef:
Oh help, ik doe een moord voor boerenkool. :')

Verontrustend trouwens, hoeveel jonge meiden af willen vallen terwijl dat gewoon niet nodig is. Ik lees verhalen van meiden die 20 kilo lichter zijn dan het cijfer achter de komma van hun lengte. Is gewoon niet gezond.

Eg hè? Of kinderen van 12 of 13 die zichzelf te dik vinden en meteen op een nieuw afvaltopic komen afstormen......terwijl ze een prima gewicht hebben......
Toen ik zo oud was, was ik echt niet gefocust op gewicht. As ik eens per jaar op de weegschaal stond, was het veel!
Overigens ben ik nu ook niet dusdanig gefocust op gewicht. Ik kijk ook naar kleding en krijg de laatste tijd af en toe complimentjes......