[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:04

CuteApplePie schreef:
Oeh je haar van rood naar bruin verven is echt heeel moeilijk... Vriendin van mij heeft het fel rood gehad (zonder te bleken), langzaam aan steeds donkerder rood gegaan, en toen wou ze terug naar haar eigen kleur... Eerst een keer ontkleurt en de enige kleur die er overheen kon was zwartbruin, toen dat een beetje weg trok werd het weer rood achtig, naar andere kapper gegaan want ze wouden het hier nietmeer ontkleuren, en daar weer laten doen maar met een andere kleur bruin er over heen... Er zit nu nogsteeds een rode gloed doorheen, en haar haar is echt wel beschadigd.. Maarja, zij had natuurlijk ook meerdere keren haar haar rood geverft!

Ik wens je heel veel succes!

Hmm klinkt eng... Ik heb best donker rood, je ziet t verschil met m'n eigen haar bijna niet doordat het eruit is 'gesleten'. Misschien dan toch naar de kapper?

En als ik toch kies voor zelf verven, moet ik dan kiezen voor m'n eigen bruin of eentje met minder rood erin?

Anoniem

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:05

Als je al rood hebt zou ik juist een verf kopen die assig is. Dus een .0 verf.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:25

maatje987 schreef:
Ik ga morgenochtend vroeg de grote stap zetten naar kort haar
Ik ben echt enorm zenuwachtig omdat ik al meer als drie jaar wat langer haar heb

We wachten nog steeds op het resultaat :))

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:36

Ik kwam toevallig dit topic tegen zoekende voor inspiratie/tips&tricks voor een verfbeurt waar ik op het moment (as/witblond) maar wil meteen even inhaken op het van rood terug naar bruin verhaal.

Ik heb het winter van 2011 rood geverfd en dit was de slechtste beslissing die ik ooit heb kunnen maken..
Het kwam allereerst meer rood-plum achtig er uit met een licht paarsige gloed..
Toen het weer terug moest wilde ik het eerst zelf terug verven maar dit mislukte compleet. Je zag bijna geen verschil. Dus nog een weekje gewacht om mijn haar wel tussendoor rust te geven, op naar de kapper.
Bij de kapper is het toen ontkleurt, maar de aggressieve rode kleur gaf mijn haar toen nog te roze dus er is plaatselijk nog wat ontkleurt. Vervolgens is er mijn natuurlijke haarkleur overheen gegaan(bruinig/donker blond). Dit pakte niet optimaal, maar ik nam daar genoegen mee, ik wilde mijn haar niet verder laten ''sterven'' :P ! Hier is goed de koperachtige kleur te zien die ik toen had.
Niet geheel tevreden maar ja, ik had al meer dan 3 uur in die kappersstoel gezeten en was er even klaar mee. Ik heb zo weer even 1,5 maand rondgelopen als een debiel toen ik eindelijk weer het gevoel had dat mijn haar het wel weer aankon om nog een keer geverfd te worden. Het is toen mooi bruin geverfd enik was weer helemaal happy !(zomer 2012 inmiddels)

In het ooit ontkleurde gedeelte krijg ik nu wel telkens de koperkleur terug helaas.(voorjaar 2013)
Maar gelukkig is het inmiddels bijna allemaal uitgegroeid, helaas heb ik mijn fijne handelbare haar nooit meer teruggekregen. De puntjes gaan erg snel dood en worden snel lelijk. Ook zie je nog steeds een klein stukje van het koperblonde terug in de puntjes. (ca. 2 mndn terug)

Ik wás aan het sparen voor Stichting Haarwensen, maar wilde wel nog wat langer ook zelf overhouden. Helaas groeit mijn haar nu niet meer zo veel langer dan dat het is en heb ik geen soepel en zacht haar meer. Dit is ook de reden waarom ik zo veel twijfel om het licht te verven.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:22

Prachtig lang haar heb je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:32

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:42

Lara, ik vind wat je als laatst/nu hebt mooi hoor! Met dat koper in de punten! Meer dynamisch dan die ene kleur bruin (waar bij staat waar je zelf happy mee bent)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 01:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:33

Heehooi! :)

Ook ik kom eventjes binnenvallen want ik zit nogal in dubio door een opmerking van mijn moeder. Zal ik mijn haar knippen? Voor doneren is het te kort want ik wil absoluut geen bob dus ik zou het dan puur voor mezelf doen. Het punt waar is tegenaan loop is dat ik een echte mannenopleiding ga doen en ik bang ben dat ik straks ook wat mannelijk eruit zie. 8) Wie helpt mij/ geeft me advies?

foto van mijzelf
foto van wat ik in gedachte heb

help meeeee ! :+

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:03

Ik zeg doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:04

jaa dat idee wat ik heb? of anders?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:06

Eh, dat is toch een bob, die onderste? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:08

echt? :P ik dacht dat een bob echt tot je oor/ onder je oor kwam. niet tot op je schouders! :P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:11

Lange bob. :D

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:11

Dacht ik inderdaad ook al :+ Denk wel dat het je goed zou staan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:17

hahaha. :p hmmmm. misschien dan toch de stoute schoenen aantrekken! :p

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:10

Ik zit echt enorm te twijfelen wat ik zal doen. Ik wil graag mijn haar doneren. Nu hen ik toch wel redelijk lang haar en krijg ik altijd complimenten. Twijfel is echter of ik wel een kort kapsel wil. :/
Ik vind dat het me niet echt staat (nogal kinderlijk) en dat ik er het juiste gezicht niet voor heb..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:11

Als je je er zelf niet prettig bij voelt dan zou ik het niet doen! Afknippen kan altijd nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:13

Ik zou het niet afknippen alleen maar zodat je het kan doneren... Als je het wilt afknippen is het een leuke bijkomstigheid dat je het kan doneren maar ik zou het niet om die rede afknippen :n

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:16

Ik wil mijn haar ook doneren, ben die lange zooi helemaal zat. Ziet er zo kinderlijk uit :( er is alleen geen kapper die het wil doen. Ik heb prachtig dik haar en elke kapper die ik vraag zegt dat het zonde is. Mijn kapper wou bijna niet eens een pony knippen.

Moet zoiezo nog wachten zodat de verf mijn haar uit is, anders kan ik niets doneren. Moet zoiezo nog op zoek naar een mooi model. Dacht er aan om misschien aan de rechterkant mijn haar op oor hoogte te doen en dan links mijn haar op schouderhoogte. Daartussen loopt het dan af.

Wil ook mijn haar nog een keer blauw, maar ik wil niet ontkleuren. Ben bang dat ik dan stro terug krijg in plaats van haar ;( iemand daar ervaring mee?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:59

Lang haar hoeft er zeker niet kinderlijk uit te zien ;) advies over de kapsel keuze kan ik niet geven, aangezien je geen foto erbij hebt gezet.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 00:04

Dames ik zit te twijfelen zou ik me haar weer donker maken of het zo te laten

Afbeelding

Of zo laten als het nu is ?
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 00:07

Finliox schreef:
Ik wil mijn haar ook doneren, ben die lange zooi helemaal zat. Ziet er zo kinderlijk uit :( er is alleen geen kapper die het wil doen. Ik heb prachtig dik haar en elke kapper die ik vraag zegt dat het zonde is. Mijn kapper wou bijna niet eens een pony knippen.

Moet zoiezo nog wachten zodat de verf mijn haar uit is, anders kan ik niets doneren. Moet zoiezo nog op zoek naar een mooi model. Dacht er aan om misschien aan de rechterkant mijn haar op oor hoogte te doen en dan links mijn haar op schouderhoogte. Daartussen loopt het dan af.

Wil ook mijn haar nog een keer blauw, maar ik wil niet ontkleuren. Ben bang dat ik dan stro terug krijg in plaats van haar ;( iemand daar ervaring mee?

Over je haar blauw doen: ik ga over een paar weekjes in mijn haar blauw doen(dip dye, kleur is nachtblauw) zonder te bleken. Maar het ligt er denk ik wel aan welke kleur je zelf heb en wat voor een tint blauw je erin wil.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 01:25

Priscilla: donker !! Staat je supermooi!

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 06:13

@Elkee, ik in combinatie met lang haar ziet er erg kinderlijk uit ;) ik ben zo iemand die niks met haar haar doet behalve dan verven. Het hangt maar los, en het ziet eruit alsof een vijfjarige geen zin had om 's morgens tijd te nemen om haar haar te kammen. Ik heb geen een zin en tijd om het echt goed te verzorgen, soms kom ik er niet eens aan toe om het echt goed te ontklitten. Kort vind ik makkelijker en ziet er ook minder tuttig uit (in mijn geval) ik zie er graag wat jongensachtiger uit :)

@linda, mijn haar is donkerblond/licht bruin. Ik heb graag een wat donkerder blauw :)