[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:16

Nee, ook niet.
Het is ook echt een rare geur, niet echt van bloed, maar daar komt het wel dicht bij in de buurt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:49

Danique_G schreef:
Hoop het wel, lijkt me best vervelend. Heb wel eens zoiets gehoord met zwangere vrouwen en een overschot vitamine b. Maar dan is het meer urine die zo ruikt.m

Daar hoef je niet zwanger voor te zijn: een brave, uiterst gezonde en verantwoorde pil vitamine B complex die B3 bevat kan de geur van de urine veranderen/ sterker maken.

KBK: ik heb geen idee waar jouw anderelichaammsgeur vandaan komt!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:21

Dat zeg ik toch ook? Als je en als of leest :Y). Wat ik ook bedoelde overigens. :+

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:46

mij spiraaltje komt ook bijna toch wel spannend
huisarts zou eigg vandaag komen maar was ziek

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:52

als je googled op lichaamsgeur + metaal kom je wel hits tegen KBK. Ik ken wel de smaak van metaal in de mond door AB en ik kijk er niet van op als hormonen je lichaamsgeur beinvloeden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:54

Klopt, ik kwam inderdaad zwangerschap tegen :+ en een gebrek aan vitamine D.
Ga toch eens een bloedtestje doen. :j

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:09

Even een korte vraag; ik heb woensdagavond mn laastste pil gehad, waardoor ik dan maandag ongesteld zou worden. Dit kwam precies goed uit omdat ik dit weekend absoluut geen menstruatie kan gebruiken. Nu ben ik vanmorgen (heel licht weliswaar) ongesteld geworden. Ik heb gelezen dat de stopweek inkorten geen enkel probleem is, dus dat ga ik doen. Heeft iemand ervaring met hoe groot de kans is dat ik het bloeden dit weekend dan "tegen houd?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:11

Mijn ervaring is dat je dan blijft bloeden, maar heel licht. Pas wel op want bij mij heeft dat echt tot m'n volgende stopweek aangehouden, en het is nu nog maar de vraag of het nu wel gaat stoppen

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:35

Oh jee, nou hopen dan dat het niet erger wordt dan dit en uiteindelijk weggaat :=

Nog meer mensen? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:33

De enige reden waarom je de stopweek inkort is puur zodat de stopweek erna gunstiger voor je kan uitvallen. Maar het stopt je bloeding dus niet.
Ook bij mij werd het bloeding lichter, maar idd tot aan mijn volgende stopweek last van spotting gehouden -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:26

Voor de mensen die gestopt zijn met de pil: Hadden jullie ook rare bijwerkingen? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:27

Ja ik wel hele verademing om er mee te stoppen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:30

Ja, afschuwelijke migraine achtige hoofdpijn wekenlang...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:43

Maar ook in je humeur? Dat je je opeens heel vrolijk voelt of juist heel down?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:07

Met continu dergelijke misselijkmakende hoofdpijn werd mijn humeur er keurig op aangepast zullen we maar zeggen :=

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:09

Ik had nergens last van!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 01:32

vuurneon schreef:
Ja, afschuwelijke migraine achtige hoofdpijn wekenlang...

Same here. Ontzettend frustrerend! Nooit last van gehad. Hopelijk is het snel weg :+

Oh en een hoger libido, dat merk ik ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:12

Hoi allemaal,
Ik weet niet of het al eerder is gevraagd in dit topic, maar ervaren sommige van jullie ook (extreme) vermoeidheid wat door de pil is veroorzaakt? Of is dit eigenlijk niet erg van toepassing als bijwerking?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:39

Met de pleister had ik het gevoel me veel meer down te voelen, nu hebben het gevoel veel beter met de dingen om te kunnen.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:49

Ik vroeg mij af of er bokkers zijn met een hormoonstaafje en hoe dit bevalt (mag ook via pb heel graag zelfs).
Heb al even in het topic gekeken maar ruim 200 paginas doorspitten is net ff tegek. :D .
heel erg bedankt alvast!!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:02

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:52

Hee allemaal,

Vandaag heb ik een spiraal laten zetten, ( wat uberhaubt al pijn deed... ) Omdat ik blijf bloeden terwel ik mijn pil slik, en gewoon ongesteld word wanneer mijn lijf daar zin in heeft :? Nou goed, een spiraal laten zetten, fijne aardige vent kan er niks over zeggen!
Toen ik wegging zei hij, t kan een beetje gaan bloeden, maar niet veel. (en ja ik heb het buiten mijn menstruatie gedaan) Nou, ik was thuis.. en ik kon wel door de grond zakken! Wat een pijn zeg! Onwijze krampen en het bleef lekken... Nu is het toch alweer avond en ik hoop dat het morgen minder word.

Is er iemand die het ook zo gedaan heeft? En hield t bloeden op? Buikpijn overleef ik wel :+

Edit, 't is gewoon zoon mirena

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:03

Casarell schreef:
Iemand hier ervaring met de Cerazette pil...?? http://www.anticonceptie.nl/cerazette
Dit is een pil zonder oestrogeen.. en slik je dagelijks zonder een stopweek..

Ben ik ook wel benieuwd naar aangezien ik niet fijn op de normale combi pil reageer.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:27

vuurneon schreef:
Casarell schreef:
Iemand hier ervaring met de Cerazette pil...?? http://www.anticonceptie.nl/cerazette
Dit is een pil zonder oestrogeen.. en slik je dagelijks zonder een stopweek..

Ben ik ook wel benieuwd naar aangezien ik niet fijn op de normale combi pil reageer.

Ik ben ook erg benieuwd!

Ik slik al een langere tijd anticonceptie omdat mijn cyclus achter loopt. Nu ben ik begonnen met de microgranol 0,2, daarna overgestapt naar de Zoely en nu slik ik de microgranol 0,3.

Ik ben dus ook naar alle ophef omtrent anticonceptie gaan onderzoeken wat ik wil. Ik wil sowieso de hormoondosering beperken. Opties zoals spiraaltjes zijn sowieso uitgesloten aangezien me dit afgeraden word ivm te strakke bekkenbodemspieren. Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat het spiraaltje totaal niet mijn voorkeur heeft.

Ik kijk nu naar opties zoals de bovengenoemde pil, de Cerazette maar ook naar de Nuvaring en de Lovette.

Ik ben vooral nu oriƫnterend aan het rondkijken. De pil die ik nu gebruik, heb ik toch wel aardig veel last van de bijwerkingen. Ik heb echt last van stemmingswisselingen, voel me minder sociaal en vooral minder lekker in m'n vel. Ook is mijn libido gezakt tot het ultieme dieptepunt...
De Zoely beviel me altijd prima, maar aangezien ik student ben, vind ik deze pil toch wel aardig duur op de lange termijn.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:52

Hallo! Ik heb een vraag.
Ik heb weer last van het maandelijks probleem. Ik heb enorme krampen in mijn buik en mijn rug is niet te houden. Ik slik al de pil omdat als ik dat niet deed lekte ik elke keer door. Nu wil ik gaan rijden maar ik merk gewoon dat het niet gaat. Ik ben zo goed als imuum voor pijnstillers. Ik slik ze vanaf mijn 5 de. Paar keer per dag soms meerdere malen per dag voor medische klachten die ik heb. Ik kan niet paardrijden omdat ik gewoon krom zit van de pijn. Hebben jullie tips??