Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:56

culaccino schreef:
Ja, dat geloof ik. Die persoon voor jou kan ook niet remmen natuurlijk :D

Zie daar waarom geen remmen veiliger is op de baan :)*

Susan88

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:46

@MuSli, gaaf hoor! Bevalt dus wel goed zo te lezen. Lijkt me echt wel de leukste manier van binnen trainen bij slecht weer.

@Weissjee, oei dat klinkt niet best. Lekker rustig aan doen dan maar! Toch maar goed dat een helm dragen tegenwoordig gewoon de standaard is. Moet je voorstellen hoe het was geweest als je geen helm op had gehad...

Vanmiddag heerlijk rondje van 60 km gedaan met de heren Brommer. Portie spierpijn van de kracht & conditie training hielp alleen niet echt mee om het tempo bij te kunnen houden. Was aardig stevig doortrappen. Wel weer lekker wat vitamine D :) Morgen en donderdag weer spinning, dus zo kom ik wel weer aan mijn trainingsuren.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:30

Ik heb ook weer een stuk gefietst! 80 km van Gent naar de klimaatmars in Brussel en daar dus ook de route voor betogers te fiets gevolgd. Fietst wel makkelijk in een groep! En enkel spierpijn in mm nek en schouders van de paar uur daarna waarin ik fotograaf moest zijn... _O-
Ook nu voor het eerst een broek met zeem geprobeerd. Als vakantiefietser had ik die niet. En heb het ook nooit echt nodig gehad. Maar stiekem fietst het wel een stukje lekkerder!

Met 200 man van Gent naar Brussel:
https://flic.kr/p/2bWs99k

En in Brussel met 5000 fietsers over de kleine ring!
https://flic.kr/p/2dk6DYT
https://flic.kr/p/2dk6EjT

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:01

culaccino schreef:
Netjes, T2T! Gedisciplineerd, hoor! Het lijkt me echt geen bal aan met zo'n Tacx, maar wel ideaal om te kunnen blijven trainen! Hopelijk lukt het met de software :j

Ik heb een week niet gesport na een stom fietsongelukje. Merk meteen dat ik minder lekker in mijn vel zit, haha. Hopelijk na het weekend weer een uurtje spinning met de club! :):)

Een Tacx is leuk hoor, zeker in combinatie met Zwift :D Dan kan je echt trainingsprogramma's volgen en wedstrijdjes rijden tegen anderen.

Heb je alweer op de fiets kunnen zitten?

MuSLi schreef:
Het was weer top. Echt onwijs genoten weer en ook flink aan de bak geweest.

Eerst individueel in de baan rijden. Inhalen wanneer nodig. Dan op fluitsignaal twee treintjes vormen en in treintjes op verschillende plekken op de baan rijden. Daarna tweetallen vormen (ervaren/onervaren) en in één lange trein de baan op. Op fluitsignaal moest tweetal een ronde maken om weer achteraan te sluiten. Flink aanzetten dus :Y)

Daarna hetzelfde idee alleen dan in één van de bochten kop wisselen met je partner. Dus voor de bocht stuurt de voorste omhoog, tweede komt onderdoor en eerste sluit weer achteraan. Net zolang totdat je weer aangesloten bent bij de groep.

Laatste was een tijdritje met je partner. 5 rondes (200m), verplicht twee keer wisselen van kop. We deden er 1:30 over. 40km/u gemiddeld. We waren best tevreden en ik zeker na het mountainbiken van vanochtend O:)

Kortom superveel zin in volgende week weer!

Klinkt echt weer tof +:)+
Maar vind het stiekem ook doodeng, zag laatst een foto van iemand die helemaal onder de splinters zat van de baan, brrr.

Weissjee schreef:
T2T, gaaf zeg die tacx. Lijkt mij vooral handig wanneer het weer te slecht is om te fietsen. Ofja ik blijf liever binnen met regen haha.

Musli, klinkt heel zwaar die snelheden. Gaat dat dan veel makkelijker dan op de weg? Ik gok eigenlijk van wel haha :D.

Ik heb ook alweer een week niet gemountainbiked. Vorige week flink hard gevallen met hersenschudding als gevolg. Linkerhelft van gezicht blauw en aan de linkerkant van mijn lichaam nog wat flinke blauwe plekken #). Wel super blij met mijn helm en ondertussen al een nieuwe besteld :).

Ai, balen.. Rustig aan :(:)

@Susan & JewEmm, lekker bezig geweest beide!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:19

Gisteren heb ik de bikefit gehad en dat was super nuttig voor de keuze in fiets. Ben er ruim 4 uur geweest :=
Mijn huidige fiets staat eigenlijk al vrij goed afgesteld, zouden nog wat kunnen finetunen, maar dat gaan we doen als ik de nieuwe fiets heb.
Hebben daarna meerdere opties voor fietsen besproken en het zou zomaar een Cervelo S3 kunnen worden.
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:38

Oehhh, dat ziet er veelbelovend uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:56

Wow, tof Laura! Wat fijn dat er zo uitgebreid tijd voor is genomen. Waar ben je geweest, als ik vragen mag? Hele toffe fiets, die Cervelo!

Lekker Susan! Goed doorgetrapt ondanks de spierpijn, dus :D

JewEmm, wow wat veel mensen! In een groep fietsen maakt wel verschil, he :D Kan me voorstellen dat die fietsbroek ook wel prettig zat. Ik vond het ook een enorme verademing toen ik van een cheap-ass fietsbroek overging naar onze clubkleding :=

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:34

Bedankt :D
Bij Koers. Zit in regio Rotterdam :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 07:24

Lauraennala schreef:
Hebben daarna meerdere opties voor fietsen besproken en het zou zomaar een Cervelo S3 kunnen worden.
]

<3 Mooie fiets Laura ... :j
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:04

Fiets net besteld O:)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:42

Lauraennala schreef:
Fiets net besteld O:)

Gefeliciteerd *\o/*
Gaaf joh !!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:50

Dankjewel :D

Komt helaas wel pas ergens in februari. Moet dan nog opgebouwd worden, dus ik verwacht hem eind februari op te kunnen halen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:09

Cooool, gefeliciteerd! *\%/* Daar ga je vast heel veel plezier van hebben! :):)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:38

Vandaag was het weer baanwielren-tijd. We hebben vooral veel sprintwerk gedaan. Eerst weer in treintje rijden en rondje maken om aan te sluiten.

Daarna weer in treintje rijden en op fluitsignaal moesten we op verschillende plaatsen in de baan rijden. En dan telkens hoger. Totdat je dus langs de reling rijdt. Vanaf daar naar beneden knallen en dan een 200m vol gas rijden. Eerste 2x daarna doorfietsen tot je weer aangesloten was bij de groep.

De laatste keer was het voor het echie. En werden we geklokt. Ik was toen al redelijk op, dus niet echt wat ik ervan verwacht had :Y) maar wel supertof om te doen!! Hopelijk kan ik het nog eens doen, als ik niet 's ochtends al mountainbike training heb gehad |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:19

Oei, kan me voorstellen dat je benen niet meer mee wilden werken als je 's ochtends al training hebt gehad, vooral met zoveel sprints! Het klinkt wel weer superleuk, zeg. Enig idee hoe hard je ging? Met hoeveel mensen zit je ongeveer tegelijk op de baan?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:30

Gemiddeld 33km/u. Maximaal 46,9km/u. En we hebben bijna 40km gereden :) had m'n Garmin mee, dus kon het mooi allemaal terugkijken.

We waren vandaag met z'n 12en, dan heb je aan 200m meer dan voldoende ruimte om je plekje te vinden!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 08:35

Klinkt als echt te gek MuSLi :j
Jammer dat je nog niemand hebt gevonden die eens een klein stukje kan filmen :o

Gisteren 45 minuten op de Tacx gezeten ...ben in New York gefietst :=
Wat grappig en leuk zeg zo.n smart trainer .
Nu nog een account bij Zwift maken en de handel koppelen ...dan word
het echt leuk denk ik :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:46

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:26

Jemig en mountainbiken en dan nog even op de baan knallen, bikkel :=

Zwift is leuke he T2T :D
Heb je de workouts en trainingsplannen ook al gevonden?
Ik had vrijdag een FTP test gedaan: ten opzichte van vorig jaar +27%. Toch best leuk hahaha.
Gisteren op de Tacx een D1 rit gedaan, dat is wel echt oersaai. Heb er Netflix maar bij aangezet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:51

MuSLi schreef:
Gemiddeld 33km/u. Maximaal 46,9km/u. En we hebben bijna 40km gereden :) had m'n Garmin mee, dus kon het mooi allemaal terugkijken.

We waren vandaag met z'n 12en, dan heb je aan 200m meer dan voldoende ruimte om je plekje te vinden!

Klinkt als een fijne groepsgrootte! Met 40 man op de baan lijkt het me een beetje eng := Mooie snelheden zeg, je bent inderdaad een bikkel :D

T2T, New York :') Zo kom je nog eens ergens :D

Laura, +27% :wow: Hard work pays off! Leuk dat je vorig jaar ook een meting hebt gedaan. Wat verschil!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:32

Lauraennala schreef:
Zwift is leuke he T2T :D
Heb je de workouts en trainingsplannen ook al gevonden?
Ik had vrijdag een FTP test gedaan: ten opzichte van vorig jaar +27%. Toch best leuk hahaha.
Gisteren op de Tacx een D1 rit gedaan, dat is wel echt oersaai. Heb er Netflix maar bij aangezet :')

Een Zwift account heb ik nu , alleen nog de Tacx koppelen ...en dan kunnen we beginnen . :D
Maar vandaag team training indoor cycling ...en dat was ook zweten geblazen .
Die FTP test moet ik nog doen . :o
Een beetje Netflixen is toch ook leuk :j
Ik moet mijn kelder nog een beetje herinrichten , zodat ik mijn laptop ook op de juiste
(oog)hoogte kan neerzetten .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:35

Ik heb mijn laptop of iPad op een strijkplank staan. Werkt goed, want je voorwiel past mooi tussen de poten van de strijkplank haha.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 15:40

Ik doe niet aan strijken , dus heb ook geen strijkplank _O- :=

Ach ... komt vast goed , moet het interieur wat verzetten . :D

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:13

Het weer vandaag, wat een cadeautje :+:
Toevallig vrij, mooi rondje van 50km kunnen doen. Lekker toeren in D1, echt heerlijk <3

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:24

Heerlijk Laura ... een welkome dag na dagenlang regen .
Toen ik thuis kwam was het helaas donker. -O-
Maar vanavond hardlooptraining gehad .