GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 22:00

Ja.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 22:05

fjordjes schreef:
Moet ozempic ook in de koelkast worden bewaard? Denk het wel

Ik doe het wel. Schijnt na opening niet meer maar ik doe het wel.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-26 22:06

Hier geen verschil tussen nieuwe pen en oude pen Mounjaro.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:27

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:43

Ik ben helemaal klaar met mounjaro. Ik had het in overleg met de arts toch nog een 2e kans gegeven, omdat hij vond dat ik het nog niet in hoge dosis had geprobeerd. Vannacht en vorige week na het zetten van de spuit misselijk en snachts de hele nacht overgeven en aan de diarree, vervolgens nog de gehele dag misselijk en pijn aan me maag.

Maar de rest van de week doet het gewoon niks, net zo honger en foodnoise als altijd. En val er dan dus ook niks mee af, Zelfs iets aangekomen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:15

Jester_ schreef:
Ik ben helemaal klaar met mounjaro. Ik had het in overleg met de arts toch nog een 2e kans gegeven, omdat hij vond dat ik het nog niet in hoge dosis had geprobeerd. Vannacht en vorige week na het zetten van de spuit misselijk en snachts de hele nacht overgeven en aan de diarree, vervolgens nog de gehele dag misselijk en pijn aan me maag.

Maar de rest van de week doet het gewoon niks, net zo honger en foodnoise als altijd. En val er dan dus ook niks mee af, Zelfs iets aangekomen.

Je viel met saxenda ook niet meer af en op de foto zag je er mijn inziens niet te zwaar uit. Misschien is dit het wel voor jouw lichaam? Of is die switch niet handig geweest. Wat zegt de arts?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:21

Hoewel je verhaal tegenstrijdig lijkt, je scheef toen dat je saxenda aan het afbouwen was en de week erop dat je nog 10 kg wilde afvallen maar van saxenda niet meer afviel.

10-10
Jester_ schreef:
Ik ben momenteel ook aant afbouwen met saxenda maar merk dan wel direct dat de behoefte aan zoet terug komt

15-10
Jester_ schreef:
Zo ik krijf vrijdag mounjaro geleverd. Ik gebruikte altijd saxenda, dat had ik via mp maar was toch onhandig omdat ik er ook niet meer mee afviel en ik nog best graag 10 kg wil, gekozen voor mounjaro via leefstijldirect. Supersnel geregeld en hele aardige mensen ook

Misschien teruggaan naar saxenda? Geen idee of je wat speciaals deed met je voeding?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:05

Balen Jester! Wil je eventueel nog Ozempic proberen? Dat is natuurlijk net weer een andere werkzame stof. Misschien werkt die beter met je lichaam. Maar ik kan me wel voorstellen dat je er klaar mee bent, het kost veel geld en dan wil je toch ook wel graag resultaat.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:38

Zonnetje81 schreef:
Jester_ schreef:

Je viel met saxenda ook niet meer af en op de foto zag je er mijn inziens niet te zwaar uit. Misschien is dit het wel voor jouw lichaam? Of is die switch niet handig geweest. Wat zegt de arts?

Ik ben 184 kilo bij 170 (nu alweer 87), dus nog steeds veel te hoog bmi eigg. Ik pas prima in maatjes M of L, ben ook niet gigantisch maar wel gewoon genoeg overgewicht

Saxenda viel ik indd niet heel veel meer mee af. Maar ik heb wel overlegd om het toch nogmaals met saxenda te proberen. Ik zou toch eigenlijk wel graag maar 72 willen. En als dat niet gaat dan maar te dik in de kist :p

Ik let wel op me voeding en daarbij wandel ik genoeg (gemiddeld 15k per dag)
Ik heb echt puur die snaaidrang. Dat had ik met saxenda dus echt niet (en mounjaro wel). Dus wellicht toch nogmaals saxenda en dan nog een keer goed me eten tracken

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:31

Ja dat is wel behoorlijk balen hoor! Of je moet ozempic proberen? Misschien kan je niet tegen het stofje van MJ?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:11

Zonnetje81 schreef:
Ja dat is wel behoorlijk balen hoor! Of je moet ozempic proberen? Misschien kan je niet tegen het stofje van MJ?

Ik denk het ja, of is het dan de hoeveelheid maarja minder doet ook niks. Vriendin werkt bij vitalys en die zegt we hebben het eigenlijk nooit met mounjaro, dat werkt bij iedereen bijna wel. Maargoed, ik probeer gewoon saxenda en anders is het goed. Kan ozempic ook nog wel weer doen maar ik denk dat als het met saxenda niet lukt het dan ook maar klaar is

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:40

Ik ben er de eerste maanden ook echt ziek van geweest. Van MJ.

Pas na 4 maanden oid was ik zo ver dat ik alleen misselijk was de eerste 2 dagen en niet meer hoefde over te geven.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:02

Maar dat je dat zo lang volhoud joh :oo

Ik ben er echt slecht van en het bepaald dan ook echt wel mijn leven. Ben bijvoorbeeld nu op wintersport een weekendje en kan er niet echt van genieten omdat ik me zo beroerd voel.

Wel knap dan ja! Maar het doet verder wel genoeg voor je ook? Want door misselijkheid kan je natuurlijk niet eten haha

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 34 min geleden

Ja ik heb er veel voor moeten laten en niet gedaan vanwege misselijkheid.

Met kerst bijvoorbeeld 2 stukjes stokbrood en 2 stukjes kip op de gourmet en toen heel misselijk dus klaar met eten..

Maar inmiddels -21kg en dan is het het wel waard.

Maar ook ik heb dagen gehad dat ik dacht ik stop ermee. En ook een poosje na 8-9 dagen nieuwe spuit zodat alles iets meer tot rust kon komen en ik weer fatsoenlijk eten binnen kon krijgen en houden. En ik geloof 3 maanden oid op de startdosering gezeten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28 min geleden

Respect voor je doorzettingsvermogen! _/-\o_

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11 min geleden

opisop_shop schreef:
Respect voor je doorzettingsvermogen! _/-\o_

Nou inderdaad! Al lijkt het me niet gezond qua voedingsstoffen, maargoed van eventjes is ook nog niemand dood gegaan dus heel dapper, en zeker als je zoveel kwijt bent het wel waard

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 8 min geleden

Wat enorm knap Babsiej!

Jester 186 kilo en maat M/L. Dat wordt proppen. :D

Eindstand week 1 -1.7 kg. Heb eigenlijk maar 2 dagen iets gemerkt van de ozempic, de overige dagen gewoon net zoveel trek als normaal.
Waar halen jullie je eiwitten uit? Ik zit elke dag te laag in eiwitten (volgens Yazio app) Eet dagelijks 1 a 2 eieren en 1 a 2 kommetjes magere kwark.
Aan mijn vetten kom ik makkelijk en koolhydraten blijf ik net onder.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 1 min geleden

Eiwitpoeder, ik zweer erbij. Zeker als vegetariër. Ik ontbijt iedere dag met een kom Skyr,met eiwitpoeder,chiazaad,lijnzaad en bosbessen of frambozen. Sinds deze week ook met psyllium husk poeder erdoor.
Stevig ontbijt qua calorieën in totaal, ik blijf heel gemakkelijk tot de lunch vol, zelfs als ik een paar uurtjes ski of bergwandel in de ochtend en ik heb gelijk veel eiwitten en vezels binnen.