(alhoewel ik persoonlijk wel vind dat dit een hardlooptopic is, maar ik geniet net zo hard van de foto's)
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Goof schreef:Muppet, ik moet ook echt alert zijn met lopen hoor, het gaat me niet vanzelf. Ik moet echt wel opletten bij wortels en kuilen etc, daarom loop ik onverhard ook langzamer dan verhard.
Om trouwens op je vraag terug te komen; het lijkt alsof je wil hardlopen omdat je ziet dat een ander dat leuk vindt, maar niet omdat je zelf die behoefte of intrinsieke motivatie hebt. Ik zou graag warme chocomel met slagroom drinken, want dat ziet er zo lekker uit en anderen genieten er altijd zo van, maar ik lust het niet. Moet ik het dan na willen streven?
Ik zou eens goed bedenken of je het wel echt wil en zo ja, probeer dan eens tijdens of na het lopen echt te voelen wat je nou zo leuk vindt. Als dat er niet is, het leuk vinden, kan je het wel willen, maar dan wordt het een 'moetje' en gaat het hem niet worden.
Wandelse Danseresje!
Ik heb nog even gekeken, maar mijn laatste 15km is echt langer dan een half jaar terug en was de snelste tot dan toe en en ik heb deze vanmorgen 7 minuten vlotter gelopen![]()
Mooi PR dus.
Niet perse mijn doel, maar wel erg leuk en echt het gevolg van de interval- en tempotrainingen die ik nu loop.
Sall schreef:Hahaha de Oscar-loopgroep, dat zijn wel alleen very very slow runs (hartslag zone 1-2)
Goof schreef:Waarom kom je niet mee posten in het wandeltopic Danseresje?
[MWS] Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4
Sherivey schreef:Omdat wij die foto's ook niet willen missen
Lekker bezig hoor Danseresje!
VogeltjeM schreef:Muppetmayo: zou bootcamp iets voor jou zijn? Ik ben dat rond mijn 25e gaan doen toen ik nog nooit van m'n leven gesport had en ik werd er zo fit van dat ik zonder oefenen 10 km hardliep. Heb toen voor het eerst gevoeld hoe lekker het voelt in je lijf om te sporten en dat motiveert tot op de dag van vandaag![]()
Verder ben ik vooral een stille meelezer, steek veel op van dit topic. Al moet ik ook uitkijken dat mijn "hoge lat" niet teveel aangaat. Ik ben een trage loper en kan me daardoor soms echt minderwaardig voelen t.o.v. jullie. Terwijl als ik de snelheidsinfo uitzet en me gewoon concentreer op lekker bewegen in de buitenlucht dan geniet ik volop ervan. Zelfs van intervallen, die vind ik het lekkerst.
Sall schreef:https://strava.app.link/G2CvNFl0vRb
Is het zo te zien?
Mooie run Goof!
Heerlijk SV, je treft het wel met het weer in je vrije week!
Jet_33 schreef:Goof schreef:Leonie, ik ben het eens met Danseresje, ik zou ook even rustig aan doen.
Sherivey, je was al vroeg op pad. Flink temperatuurverschil nu tussen 'sochtrnds vroeg en 'smiddags.
Recreatieve loper hier![]()
Ik ging vandaag voor 15km (de laatste keer die afstand is weer een half jaar terug denk ik) en had ook als doel gesteld die in 1.45 te lopen. En dat is gelukt
Heb heerlijk gelopen in en rondom het Mastbos, prachtig weer, mooi resultaat. Echt genoten.
[ Afbeelding ]
En mooie voorbereiding op de 20km trailrun begin mei. Trails loop ik net wat minder vlot (uiteraard), maar die wil ik eigenlijk ook wel op 7.00/km lopen en dat lijkt echt wel mogelijk.
Wat een mooie foto, zijn er Garmin routes in het Mastbos beschikbaar?
VogeltjeM schreef:Muppetmayo: zou bootcamp iets voor jou zijn? Ik ben dat rond mijn 25e gaan doen toen ik nog nooit van m'n leven gesport had en ik werd er zo fit van dat ik zonder oefenen 10 km hardliep. Heb toen voor het eerst gevoeld hoe lekker het voelt in je lijf om te sporten en dat motiveert tot op de dag van vandaag![]()
Verder ben ik vooral een stille meelezer, steek veel op van dit topic. Al moet ik ook uitkijken dat mijn "hoge lat" niet teveel aangaat. Ik ben een trage loper en kan me daardoor soms echt minderwaardig voelen t.o.v. jullie. Terwijl als ik de snelheidsinfo uitzet en me gewoon concentreer op lekker bewegen in de buitenlucht dan geniet ik volop ervan. Zelfs van intervallen, die vind ik het fijnst.
Samantha_ schreef:De arts vond trouwens mijn interval tempo’s te hoog. Grote kans dat dat me genekt heeft.
Hij zei, je moet je 200 meter snelheid baseren op je snelste 5 km. Dat is in mijn geval 5:20, maar intervallen van 200 meter en 500 meter liep ik meestal op 5:00 of eronder.
Wat is jullie mening hierover? Ik vind dat vrij langzaam?
germie schreef:Dat er veel loopgroepen niet bij wensen aansluiten klopt wel. Hier in de buurt zijn er ook grotere loopgroepen die dan opgesplitst worden en dan zou ik onder recreatief of beginnend vallen met mijn tempo als ik de website van zo'n groep dan lees, maar ik ben gewoon een loper die al halve marathons gelopen heeft, dus absoluut niet meer recreatief of beginnend. En ik zou me ook niet thuisvoelen tussen huisvrouwen zeg maar. Ik zou dan dus wel in de juiste groep willen, ook al loop ik ver achteraan. Dat is dan dus een groep die de ambitie heeft van de halve tot en met de hele marathon. Heb er overigens niet naar geinformeerd of dat dan een probleem is (ik verwacht het niet overigens, want je betaalt dan immers ook gewoon contributie). Ik ga in ieder geval niet in een groep voor recreatieve beginners zonder ambitie, dat is me echt te min. Maar misschien gewoon informeren en aangeven wat je zoekt? Ik denk dat ze in mijn geval ook niet moeilijk doen als ik juist wel in een serieuze groep wil.
Maar er zijn wel nu of in april veel loopgroepen die dan ook start to run organiseren. Dat doen ze ook bij de kleine loopgroep waar ik lid van ben. Daar beginnen ze in april. Trainingen worden gewoon gegeven door leden, dus het wisselt soms wie de training geeft.
En bij ons op het werk is er zelfs een start to run met als einddoel de 5km in Leeuwarden.
Waar ik lid van ben mag je het een kwartaal gratis proberen, en omdat we in een woonwijk lopen blijf je nooit echt achter. Het kan wel zijn dat mensen een ronde meer lopen, maar je bent nooit meer dan 400m uit elkaar en je kunt ook altijd een kleiner rondje nemen om dan weer bij de rest aan te sluiten.
Het gaat om 1 uurtje per week en dan vaak intervallen. Ik ben ook wel eens gegaan en heb gezegd dat ik alleen een hersteltraining doe. Wat ik wel mis is een nazit.