Sclimpre schreef:SusanH schreef:Er zijn meer onderzoeken hoor, die aantonen dat besmettingen via oppervlakken op zijn hoogst een hele kleine rol spelen. Ik zie dan meer in in de winkel van je gezicht afblijven, en zorgen voor een goede hand hygiëne. Ik denk dat het daar vooral aan schort bij heel veel mensen. Ik was sowieso al vaak mijn handen ook voor corona. Vind dat zelf een prettig idee. Maar mijn karretje poetsen met een vieze spuitbus waar iedereen aan zit....nee bedankt.
Als je van mening bent dat het bij veel mensen schort aan handhygiëne zou dat toch net een argument moeten zijn om het karretje wel te ontsmetten??? Normaal gezien staat er niet alleen een spuitbus voor het karretje maar ook handgel, te bedienen met een voetpedaal. Dus : handen ontsmetten - karretje poetsen - handen nogmaals ontsmetten.
Ik heb de indruk dat de besmettingen die nu nog plaatsvinden niet 1 grote oorzaak kennen, maar het gevolg zijn van vele kleine oorzaakjes.
Hier geen handgel met voetpedaal hoor. Dat is lang niet overal zo.
De manier van ontsmetten van karren hier lijkt gewoon water. Dus geen idee hoe nuttig. Ik gebruik mijn eigen obtstemmingsmiddel wel als ik het nodig heb.