Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 17:07

tokedri schreef:
Ik lees hier veel mensen die het behoorlijk te pakken hebben . terwijl de algemene indruk is dat het allemaal wel meevalt. Beetje snot en niks zegt mijn omgeving.
Mag ik vragen of jullie gevaccineerd (met booster ) zijn? Door mijn ziekte ben ik nog niet gevaccineerd (kan nu met Novavax) en ben doodsbang enorm ziek te worden

Hier niet gevaccineerd en inderdaad alleen een week verkouden geweest.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 17:11

tokedri schreef:
Ik lees hier veel mensen die het behoorlijk te pakken hebben . terwijl de algemene indruk is dat het allemaal wel meevalt. Beetje snot en niks zegt mijn omgeving.
Mag ik vragen of jullie gevaccineerd (met booster ) zijn? Door mijn ziekte ben ik nog niet gevaccineerd (kan nu met Novavax) en ben doodsbang enorm ziek te worden

Niet gevaccineerd.
Op 1 maart getest en positief.
Had toen nog niet veel klachten, beetje snotterig en wat hoofdpijn.
Op 2 maart rond de middag sloeg het even in, en de volgende dag ook zo rond de middag begon ik weer op te knappen.
Hoest nu alleen nog.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 17:40

tokedri schreef:

Ik ben niet gevaccineerd. Maar zoals je hier ook al kunt lezen, en zoals ik ook in mijn omgeving mee maak, maakt het echt allemaal niet uit. Je krijgt óf een zware reactie bij besmetting óf een lichte. Vaccin of niet. Er is echt geen pijl op te trekken!!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 17:43

Wij hebben echt alle door elkaar maar best een groot deel niet gevaccineerden en het maakt echt geen moer uit.

Het enige waar iedereen het over eens is hier, was dat het super vreemd was dat meer dan 75% binnen twee weken na de booster positief teste. Dat was echt opvallend.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:08

Vayo schreef:
tokedri schreef:

Hier in onze groep van 8 waren er 5 positief waaronder ik. 3 hadden nauwelijks klachten. Een vriendin en ik hebben 2 dagen koorts gehad en echt beroerd en daarna werd zij verkouden en ik heb vooral (en nog steeds) veel moeten hoesten. Voor ons leek het een griepje en bij de anderen slechts een flinke verkoudheid.
Hier was ook iedereen gevaccineerd + booster.

Ik denk wel dat je vooral ook meer leest en hoort van de mensen die het het heftigst te pakken hebben. Ik denk daarom dat een forum niet heel representatief is om te peilen wat de gemiddelde klachten zijn.

En daarnaast denk ik dat door het testen en doordat je het dus zeker weet de focus zoveel meer ligt op de klachten dan bij een gewone zware verkoudheid of griep. Ik heb bij een griep of verkoudheid nooit zoveel stil gestaan bij de symptomen als nu bij corona. Ik denk echt dat dat testen en die verplichte isolatie dat met ons doet.

Hier bij ons in Brabant na carnaval absurt veel besmettingen, maar toch valt het bij de meesten echt reuze mee. En bij degene die het flink te pakken hebben is het alsnog slechts met een griep te vergelijken. Met een griep kun je ook flink ziek zijn en zelfs weken uit de roulatie zijn als je het zwaar te pakken hebt.

ja dat ben ik wel met je eens

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:11

Stravero schreef:
tokedri schreef:

Ik ben niet gevaccineerd. Maar zoals je hier ook al kunt lezen, en zoals ik ook in mijn omgeving mee maak, maakt het echt allemaal niet uit. Je krijgt óf een zware reactie bij besmetting óf een lichte. Vaccin of niet. Er is echt geen pijl op te trekken!!

Ja die indruk heb ik ook. Allemaal dank voor de reacties en beterschap!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:40

tokedri schreef:

Ik ben dubbel gevaccineerd, geen booster gehad, en ik ben niet zo ziek.. Ik heb dus wel al eens corona gehad in augustus na mijn eerste prik, toen wel heel ziek geweest.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:42

Ik heb 2 vaccinaties gehad: verkouden. 2 vriendinnen ook de booster: verkouden. Een vriendin geen vaccinatie: verkouden. Volgens mij valt deze variant mee...

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:43

Sunnda schreef:
Wij hebben echt alle door elkaar maar best een groot deel niet gevaccineerden en het maakt echt geen moer uit.

Het enige waar iedereen het over eens is hier, was dat het super vreemd was dat meer dan 75% binnen twee weken na de booster positief teste. Dat was echt opvallend.

Daar ga ik in mee, de overgrote meerderheid van de mensen die ik ken die de booster genomen heeft is binnen de twee weken na die booster besmet geraakt. Ik heb de booster niet meer genomen omdat ik er niet volledig achter stond. Heb mij met alle overtuiging laten vaccineren, geen spijt van, maar die booster vond ik niet meer bijdragen. Ik ben nu nog eens 'natuurlijk' geboosterd en ben blij dat ik er niet veel last van ondervind.

Zonnetje81

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:47

Die van de besmetting na een booster ken ik niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:04

Had dus 3/3,5 week na booster besmetting.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:13

Rytir schreef:
Ik heb 2 vaccinaties gehad: verkouden. 2 vriendinnen ook de booster: verkouden. Een vriendin geen vaccinatie: verkouden. Volgens mij valt deze variant mee...

Ik hoop het echt!!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:43

Ik lees even mee, heb mijn ggd uitslag nog niet binnen.. Maar sinds gisteravond ineens flinke keelpijn komen opzetten, wordt nu gedurende de dag steeds erger en voel mij ook steeds koud en warm. Iemand die dit herkent?

Kan ook griep zijn natuurlijk. Hopelijk krijg ik morgen de uitslag

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:52

Hier twee keer totaal gehad. 1x week duizelig en snotterig. Daarna kon ik alles weer.
En 1x totaal geen klachten.
Niet gevaccineerd.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 20:55

Ik iig 1.5 maand na mijn booster besmet geraakt. En best ziek er van geweest paar dagen en nu op 2 weken nog steeds verkouden.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:18

Dus ik voel me k*t, ik denk: ga het er gewoon uit huilen. Dat gaat niet. Want als ik huil, gelijk koppijn en helemaal buitenadem :')

Vanmorgen het aquarium schoongemaakt. Verder dan wat oud water eruit en nieuw erin kwam ik niet. Helemaal buitenadem, moe, hoesten en een wat voorhoofd.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:24

Hier ook 2 prikken en booster. Geen koorts gehad. Gewoon beroerd en flink snot e.d.
Zoontje is natuurlijk niet gevaccineerd en die pakt wel meteen flink koorts vandaag dus ben benieuwd hoe erg die ziek gaat zijn en hoe lang.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 22:30

Steenbok12 schreef:
Hier ook 2 prikken en booster. Geen koorts gehad. Gewoon beroerd en flink snot e.d.
Zoontje is natuurlijk niet gevaccineerd en die pakt wel meteen flink koorts vandaag dus ben benieuwd hoe erg die ziek gaat zijn en hoe lang.

Mijn beide kids (1 en 3) hebben allebei 1 dag koorts gehad (39,5).
Daarna knapten ze snel weer op.
Alleen het snotterige blijft wat hangen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 22:36

Fearn schreef:
Ik lees even mee, heb mijn ggd uitslag nog niet binnen.. Maar sinds gisteravond ineens flinke keelpijn komen opzetten, wordt nu gedurende de dag steeds erger en voel mij ook steeds koud en warm. Iemand die dit herkent?

Dit had ik vorig weekend.
Negatief getest, thuistesten bleven ook negatief.
Bijna een week ziek in bed gelegen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 23:07

Polly schreef:
Fearn schreef:

Dit had ik vorig weekend.
Negatief getest, thuistesten bleven ook negatief.
Bijna een week ziek in bed gelegen.

Griep doet ook wel serieus de ronde nu...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 00:01

Ik heb net een klein beetje liqor 43 genomen.... Dat voelt zooooooo aangenaam aan de keel!! Tip voor de nacht :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 00:05

Ik ga heel goed op waterijsjes..echt heerlijk verzachtend

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 00:12

Ik heb vanavond teveel gedaan, lees: wat planken in mn kledingkast geplaatst.

Vervolgens moest ik 1 missende lade uit de kelder halen en naar boven brengen. Ik werd me toch een partij niet goed, misselijk draaierig en buiten adem. Ik kan echt geen moer doen of ik hijg als een zeekoe…..voor vorige week kon ik nog zoveel. Nu nog wat misselijk in mn buik ofzo.

Dit kan je jezelf niet voorstellen als je het niet zelf meemaakt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 00:15

En ik bedenk dat ik bed nog moet opmaken. := -O-

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 00:36

Marcella schreef:
En ik bedenk dat ik bed nog moet opmaken. := -O-

Pff succes. Moet er niet aan denken…..