Hardere aanpak maatregels als in dat alles gewoon op slot moet. Niet of jantje of pietje zijn handjes wel of niet wast.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:The Centers for Disease Control and Prevention estimates that there were about 34,000 deaths from the seasonal flu in the 2018-2019 flu season, out of 35.5 million cases. The coronavirus may infect twice as many people and kill 20 times as many, according to experts speaking to Congress.
Citaat:After all, consider what it means to need to hospitalize 14 million Americans in a country with fewer than a million hospital beds. That’s why medical experts are encouraging people to work to limit the spread of the disease, aiming to keep the number of patients actively needing hospitalization within an acceptable range at any given time. Even if 70 million Americans are infected and 14 million need to go to the hospital, there’s a big difference in terms of resource management between that happening over the course of one month (467,000 patients a day) and that happening over the course of a year (38,000 patients a day).
safina schreef:Ik kan natuurlijk opsommen wat ik goed doe. Maar eerlijk: ik heb afgelopen week echt wel ergens een keer mijn handen niet gewassen voor het eten. En met fietsen naar het werk.mijn loopneus afgeveegd met mijn hand en ze daarna niet gewassen. Om maar wat te noemen. Ik heb me er ook wel een paar keer snel van afgemaakt. Niet lang genoeg om 2x Happy Birthday te zingen.
Nee, niet goed, moet beter. Maar jullie geven jezelf dus wel allemaal een dikke 10 op dit vlak?
@popstra verspreiding voorkomen kan de regering niet. Dat moeten wij namelijk doen. Met zn allen. En handjes wassen speelt daar een hele belangrijke rol in.
Ladyson schreef:Ik zal ook eens wat delen. Over de VS in dit geval:Citaat:The Centers for Disease Control and Prevention estimates that there were about 34,000 deaths from the seasonal flu in the 2018-2019 flu season, out of 35.5 million cases. The coronavirus may infect twice as many people and kill 20 times as many, according to experts speaking to Congress.Citaat:After all, consider what it means to need to hospitalize 14 million Americans in a country with fewer than a million hospital beds. That’s why medical experts are encouraging people to work to limit the spread of the disease, aiming to keep the number of patients actively needing hospitalization within an acceptable range at any given time. Even if 70 million Americans are infected and 14 million need to go to the hospital, there’s a big difference in terms of resource management between that happening over the course of one month (467,000 patients a day) and that happening over the course of a year (38,000 patients a day).
Bron: https://www.washingtonpost.com/politics/2020/03/11/trumps-rhetoric-coronavirus-continues-ignore-rate-which-disease-is-spreading/#click=https://t.co/ap0L6Cqqgo
AnnexUdith schreef:Ik lees hier ergens over het hamsteren van benzine?
Zou dat niet kunnen zijn omdat het nu de prijzen zo erg gedaald zijn?
Hier wordt het bij een aantal tankstations al verkocht voor 1,50 per liter vorige week nog dik boven de 1,60 ik gooi mijn tank ook weer mooi vol morgen. Zou het hamsteren eerder daar aan koppelen dan aan het virus. Of mensen die op de vlucht willen slaan wat mij zeer onlogisch lijkt aangezien dit virus nu overal ter wereld is...
Citaat:De corona-maatregelen die voor Brabant gelden, zouden voor heel Nederland moeten gelden, zegt hoogleraar Infectiepreventie Andreas Voss in Nieuwsuur. Met alleen 'geen handen schudden' komen we er volgens hem niet. "Dat is symbolisch. Als we echt willen dat corona zich niet verder verspreidt in Nederland, dan moeten de maatregelen die nu als advies in Brabant gelden duidelijker en strikter geformuleerd worden en het moet waarschijnlijk ook breder, niet alleen in Brabant, maar in heel Nederland."
Volgens Voss kan de situatie in Nederland over een tot twee weken hetzelfde zijn als nu in Italië:
karuna schreef:Citaat:De corona-maatregelen die voor Brabant gelden, zouden voor heel Nederland moeten gelden, zegt hoogleraar Infectiepreventie Andreas Voss in Nieuwsuur. Met alleen 'geen handen schudden' komen we er volgens hem niet. "Dat is symbolisch. Als we echt willen dat corona zich niet verder verspreidt in Nederland, dan moeten de maatregelen die nu als advies in Brabant gelden duidelijker en strikter geformuleerd worden en het moet waarschijnlijk ook breder, niet alleen in Brabant, maar in heel Nederland."
Volgens Voss kan de situatie in Nederland over een tot twee weken hetzelfde zijn als nu in Italië:
Stukje van nos site gepakt, niet echt hoopgevend maar toch een deskundige die ook vindt dat er te weinig maatregelen zijn in nederland
PSvanLot schreef:AnnexUdith schreef:Ik lees hier ergens over het hamsteren van benzine?
Zou dat niet kunnen zijn omdat het nu de prijzen zo erg gedaald zijn?
Hier wordt het bij een aantal tankstations al verkocht voor 1,50 per liter vorige week nog dik boven de 1,60 ik gooi mijn tank ook weer mooi vol morgen. Zou het hamsteren eerder daar aan koppelen dan aan het virus. Of mensen die op de vlucht willen slaan wat mij zeer onlogisch lijkt aangezien dit virus nu overal ter wereld is...
Volgens mij heeft het dalen van de benzineprijs niet te maken met corona maar met het feit dat er in het Midden-Oosten enorm veel gedelft is.
karuna schreef:Citaat:De corona-maatregelen die voor Brabant gelden, zouden voor heel Nederland moeten gelden, zegt hoogleraar Infectiepreventie Andreas Voss in Nieuwsuur. Met alleen 'geen handen schudden' komen we er volgens hem niet. "Dat is symbolisch. Als we echt willen dat corona zich niet verder verspreidt in Nederland, dan moeten de maatregelen die nu als advies in Brabant gelden duidelijker en strikter geformuleerd worden en het moet waarschijnlijk ook breder, niet alleen in Brabant, maar in heel Nederland."
Stukje van nos site gepakt, niet echt hoopgevend maar toch een deskundige die ook vindt dat er te weinig maatregelen zijn in nederland
Arabesk schreef:Ook voor corona waste ik mn handen na de supermarkt en na het gebruik van andermans toetsenborden
Dat handen geven nu even not done is, prima, ik vond het toch al niet zo fijn en dan al helemaal dat gezoen niet, vreselijk. Als ik iemand een hand geef, voelt die toch al 'vies' zeg maar en wil ik mn hand eerst wassen eigenlijkEn nee ik heb verder geen smetvrees.
lenaa_tje schreef:Arabesk schreef:Ook voor corona waste ik mn handen na de supermarkt en na het gebruik van andermans toetsenborden
Dat handen geven nu even not done is, prima, ik vond het toch al niet zo fijn en dan al helemaal dat gezoen niet, vreselijk. Als ik iemand een hand geef, voelt die toch al 'vies' zeg maar en wil ik mn hand eerst wassen eigenlijkEn nee ik heb verder geen smetvrees.
Maar daar ontkom je toch niet aan. Normaal gezien dan? Ik heb morgen 15 gesprekken. Dat is minimaal 20 mensen de hand schudden. Als ik dat niet zou doen zou m’n teamleider niet blij zijn.
Nu dus niet naar dat zal wel vreemd zijn.