Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:23

Ik gebruik nu pink alweer een paar weken en het bevalt goed dus ben daar heel blij om.
Enige waar ik tegenaanloop is dat ik soms wel flinke 'bobbels' op sommige nagels heb, als ik dikteverschil van de lak. Terwijl ik toch dunne, gelijke laagjes doe voor mijn gevoel.
Ook is de ene lak wat stroperiger dan de ander voor mijn gevoel.
Zijn hier nog tips voor?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:24

Wijslander schreef:
Het gaat ineens snel hier :D

Mooie setjes komen er voorbij!

Kaatje, dat ziet er pijnlijk uit zeg... :oo

Glossi, wat grappig dat je benaderd bent door een merk! Wat heb je besteld om te proberen?

[ [url=m/xTtxUS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben een beetje prikkelbaar ;) Nog steeds mat trouwens, maar had een beetje geolied. :)

Wat leuk!! Het is gestempeld neem ik aan?
Welke lak gebruik je hiervoor? Deed dat vroeger op mijn standaard nagellak ook vaak maar nu met de gellac weet ik niet welke lak je ervoor kunt gebruiken

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:29

Shaggy09 schreef:
Ik gebruik nu pink alweer een paar weken en het bevalt goed dus ben daar heel blij om.
Enige waar ik tegenaanloop is dat ik soms wel flinke 'bobbels' op sommige nagels heb, als ik dikteverschil van de lak. Terwijl ik toch dunne, gelijke laagjes doe voor mijn gevoel.
Ook is de ene lak wat stroperiger dan de ander voor mijn gevoel.
Zijn hier nog tips voor?

Potje achter je bh of onder de warme kraan opwarmen, maakt het minder stroperig!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 00:44

Wijslander, wat een leuke nail art met die cactussen <3

Ja moest een bepaald aantal bestellen. En nu heb ik officieel mail gehad dat ik ambassadeur ben. Beetje gek eigenlijk aangezien ik het merk verder helemaal niet ken. Dus misschien ben ik ook wel iets te enthousiast :') Als het niets is ga ik ze ook niet promoten, daar ben ik wel eerlijk in. Ik ken een aantal dames die een Nederlands merk promoten terwijl ze de gellak helemaal niets vinden. Maar het alleen doen omdat het gratis is. Dat zou ik zelf dan weer niet doen haha

Leuke topcoat alsemgeest! Idd net even wat extra’s.

kaatje, soms is het even uitzoeken wat het beste werkt. Bij mijn moeder lagen er nu al twee nagels eraf. Ondanks er een primer in de buildergel van tgb zit (was de 1e keer dat ik die gebruikte) heb ik nu toch maar de tape bond van VV eronder gedaan. Dus kijken of ze nu wel blijven zitten. Ze had dat ook met rubberbase en dat ging ook pas goed na het gebruik van de tape bond terwijl in de meeste rubberbase al een primer zit. En bij de ander is dat dan weer dubbelop en laat het juist dan snel los.

Shaggy, idd het opwarmen van een flesje kan helpen wanneer de gellak erg dik of stroperig is. Je moet ze ook rollen of schudden voor gebruik. Het mag niet te warm, moet wel onder de 25graden blijven zo uit mijn hoofd. Dus zou hem gewoon in je zak of bh steken. Kwastje goed af vegen in het potje voor je je nagel gaat doen. Maar soms ligt het ook gewoon aan Pink hoor. Er zijn de afgelopen tijd zoveel mensen die problemen hebben met de gellak van hun.

c_alsemgeest

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 08:54

sommige nagels zijn heel glad/vettig... vaak werkt extra opruwen en goed ontvetten wel iets.
Maar ik heb het ook heel snel. chips e.d. heb ik niet vaak, maat een hele lak die er af glijdt wel :+

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:05

Mijn Peel off blijft verbazend goed zitten in vergelijking tot de normale. Deels zat dat muurvast maar soms kwam de lak van de halve nagel ook aan 1 stuk eraf. Mijn nagels zijn ook erg glad. Voor de Peel base moet je een Prep booster erop smeren die vocht en vet uit je nagel trekt. Zou dit dan toch zo veel verschil maken? Misschien een tip om dat een keer uit te proberen voor de mensen met loslatende lak?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:10

Thanks voor de tips! Ga het volgende keer even proberen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:26

Ik ontvet meestal de hele hand goed met dreft te wassen, ook goed de nagelriemen, en net voor het lakken gebruik ik alcohol (of soms isopropanol maar dat droogt wel hard uit).

Primers en misschien ook de Prep booster zou je ook alleen op de randjes kunnen doen. Ik gebruik het liever niet, ik vind het wel prettig dat mijn gellak na 1.5 -2 week er vlot af wil komen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:29

Pluisje88, inderdaad met een stempel en stempellak, deze is van MoYou. Fijn dat de peeloff werkt!

Hier gelukkig nog helemaal geen last gehad van loslatende lak, tenzij er ergens lifting zat. Ik besteed altijd wel veel aandacht aan de prep.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 23:30

Alcohol ontvet alleen het oppervlak maar onttrekt het vocht niet. Dat doet een dehydrator wel. Je kunt daar ook pure aceton voor gebruiken. Wel echt pure dus geen nagellak remover waar andere ingrediënten bij in zitten. Ik gebruik zelf de klear prep en die vind ik erg prettig.

Ik moet mijn nagels eigenlijk ook weer doen maar mijn gezondheid zit even niet mee dus hik er een beetje tegen aan omdat ik zo vermoeid ben. Hopelijk lukt het me deze week. Zoals het nu staat ga ik voor rood want dat wou ik de vorige keer al alleen vond ik de Biab op zich zelf heel mooi dus toch maar niet gedaan (ok ok.. na wat anderen gevraagd te hebben, had een beetje keuze stress)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 23:32

Wijslander schreef:
Pluisje88, inderdaad met een stempel en stempellak, deze is van MoYou. Fijn dat de peeloff werkt!

Hier gelukkig nog helemaal geen last gehad van loslatende lak, tenzij er ergens lifting zat. Ik besteed altijd wel veel aandacht aan de prep.

Gaaf hoor! Heb je een linkje toevallig? Wel op de site gekeken maar kon de stempellak niet zo snel vinden. Stempelde vroeger altijd en vond dat super leuk. Zou leuk zijn om dat weer op te pakken

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 23:39

Ik kon vandaag ook eindelijk weer naar de styliste na een paar maanden zelf klooien. Ben er erg blij mee.

Afbeelding

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 00:22

Spoiler:
pluisje88 schreef:
Wijslander schreef:

Gaaf hoor! Heb je een linkje toevallig? Wel op de site gekeken maar kon de stempellak niet zo snel vinden. Stempelde vroeger altijd en vond dat super leuk. Zou leuk zijn om dat weer op te pakken

De officiële site van MoYou heeft vaak toffe aanbiedingen. Maar wel opletten dat je onder de 22 euro blijft. Ali heeft ook goeie platen en goeie stempellak (PictU en Born Pretty)

Lolacabana, wat een tof setje <3 wat staat er op je ringvinger? Foto word bij mij wazig als ik in zoom.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:34

Oh my. Heb op ali gekeken naar Born pretty Had ik beter niet kunnen doen ;)

Ik had vroeger zo’n simpel roze stempel ding. Heb de stempel lak vorige week allemaal weggegooid. Nu zie ik allemaal duurdere doorzichtige. Heeft dat meerwaarde of voldoet mijn eigen?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:36

1 bandje is er helaas al af, ff terug deze week

Afbeelding

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:51

pluisje88 schreef:
Oh my. Heb op ali gekeken naar Born pretty Had ik beter niet kunnen doen ;)

Ik had vroeger zo’n simpel roze stempel ding. Heb de stempel lak vorige week allemaal weggegooid. Nu zie ik allemaal duurdere doorzichtige. Heeft dat meerwaarde of voldoet mijn eigen?

Zo een had ik ook vroegah, van Konad. Maar doorzichtig is echt een aanrader. Doordat je er door heen kunt zien zie je waar je de stempel plaatst.

Zonde Jester! Dan heeft ze wars alleen een topcoat erover gedaan waardoor het eraf ging.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:40

Fijn dat je deze week terug kunt om het bandje vast te laten zetten, Jester.

Een doorzichtige stempel werkt ook als vergrootglas (die van mij althans) waardoor je de stempel heel precies kunt plaatsen.

Mijn Moyou stempellakjes had ik bij ASAP nails in België besteld, die hadden toen gratis verzenden. Maar als je zoekt via Google vind je ook webshops in NL die ze hebben.

Ik heb ook stempel foil polish van Moyra, die droogt minder snel en is daardoor geschikter voor stempels met heel fijne lijntjes, of om folie mee te stempelen.

Met dat stempelen kun je echt heel veel kanten op en dat maakt het ook zo leuk. :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:26

Hier valt alles ook ineens weer af...... Ben er wel een beetje klaar mee.

Ik ga zelf wel lakken met gellak, nu nog wat aanschaffen.

Iemand een goede tip voor zelf lakken? En dan moet ik ook een uv lamp hebben. Waar moet ik op letten bij de aanschaf?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:34

Ik heb gewoon het startpakket van pink gellac aangeschaft en na even zoeken eigenlijk heel tevreden voor nu moet ik zeggen. Gewone gellac was het niet helemaal maar nu met de Peel off base bevalt het heel goed.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:46

Balen kaatje..

UV lamp kun je bij Ali kopen. Ik heb later een duurdere lamp aangeschaft maar merk geen verschil.. Mijn Ali lamp was 15 euro inclusief verzendkosten. En die andere 66 euro. Als je wil kan ik wel een linkje opzoeken.
Edit: wel een uv/led lamp nemen, minstens 36 watt.

Verder zou ik alles los aanschaffen, geen pakket kopen. En Pink raad ik persoonlijk niet aan.. zijn gewoon ontzettend veel problemen met dat merk. Iedere dag lees je wel iets in de fb groep (kleuren die verkleuren of niet uitharden bijv) Je kunt kijken naar welke merken jou het meeste aanspreken. Ik ben zelf grote fan van Slowianka, Indigo Nails en Victoria Vynn.

Wat je nodig hebt: (optioneel: curticle away - maar is wel een aanrader!) pure aceton, celstofdeppers, houten bokkepootjes, (optioneel: dehydrator, kan evt ook met pure aceton), primer, aluminium folie, basecoat, kleur en topcoat. Rubberbase hecht bij de meeste iets beter. En als je de kleur eraf vijlt of deels eraf vijlt (voor je gaat soaken) zit je minder snel op je echte nagel. Voor rubberbase heb je niet altijd een primer nodig maar sommige hebben het wel nodig. Hangt echt van de nagels af. Het is in het begin sowieso uitzoeken wat het beste werkt voor jou. 180 gritt vijl, buffer en nagelriem olie

Volgens mij is het lijstje zo compleet^

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:06

Ik ben wel benieuwd hoe hard jullie nagels groeien!

Dit is na 6 dagen bij mij!

Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:48

Britt_Sisi schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe hard jullie nagels groeien!

Dit is na 6 dagen bij mij!

[ [url=m/7dgTS3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Best hard. Daarom vind ik het prima dat ik nu Peel off gebruik dat ongeveer 7 dagen blijft zitten. Vind die uitgroei zo lelijk..

Ik zit nu op dag 6 van de Peel off en op een iets blootliggend randje na zit het er nog steeds op. Zou morgen nieuw lakken maar moet plotseling toch werken dus ga proberen of het houdt tot zaterdag.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:16

Afbeelding

Dit is mijn uitgroei na 10 dagen, maar ik doe een e-manicure voor het lakken.

Als aanvulling op het lijstje van Glossi zou ik nog een sterke lamp en de correctiestift van Essence (deze:
https://www.kruidvat.nl/essence-nail-po ... /p/5068162) aanraden.

Met goede verlichting (ook overdag) is het veel makkelijker om secuur te werken. Die stift heb ik zelf aangeschaft na een tip in dit topic en die is ideaal om evt. geknoeide lak snel en goed te verwijderen voor je in de lamp gaat en alles vast komt te zitten. Erg handig als je net begint. :D

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:20

pluisje88 schreef:
Mijn Peel off blijft verbazend goed zitten in vergelijking tot de normale. Deels zat dat muurvast maar soms kwam de lak van de halve nagel ook aan 1 stuk eraf. Mijn nagels zijn ook erg glad. Voor de Peel base moet je een Prep booster erop smeren die vocht en vet uit je nagel trekt. Zou dit dan toch zo veel verschil maken? Misschien een tip om dat een keer uit te proberen voor de mensen met loslatende lak?

Dit was bij mij ook, zelfs met rubberbase lag alles er snel af en andere keren was het er met geen hamer en beitel af te krijgen :') . Nu met peel off blijft het stevig zitten, maar is wel goed te verwijderen.
Straks weer een nieuw kleurtje erop zetten.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:28

Wijslander schreef:
[ [url=m/947Pwu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is mijn uitgroei na 10 dagen, maar ik doe een e-manicure voor het lakken.

Als aanvulling op het lijstje van Glossi zou ik nog een sterke lamp en de correctiestift van Essence (deze:
https://www.kruidvat.nl/essence-nail-po ... /p/5068162) aanraden.

Met goede verlichting (ook overdag) is het veel makkelijker om secuur te werken. Die stift heb ik zelf aangeschaft na een tip in dit topic en die is ideaal om evt. geknoeide lak snel en goed te verwijderen voor je in de lamp gaat en alles vast komt te zitten. Erg handig als je net begint. :D

10 dagen?! Wow! Jaloers! Mijn nagels groeien vrij hard (helaas)