[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sevke

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 13:25

Tx. Even geen muziek dan.
En hoelang duurt die genezingsperiode?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:33

sevke schreef:

6 tot 9 maanden.

Heeft je piercer je niet geïnformeerd over het dragen van oordopjes? :) Je kunt als alternatief voor een over ear koptelefoon gaan.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:36

Ik heb een tragus met bolletje en na het genezen van de piercing kan ik er prima oortjes mee in :) Door onverwachte omstandigheden moest ik tijdens het genezen zelfs op maat gemaakte oordopjes in een keer en ook dat gaf geen last gelukkig.
Zolang het nog aan het genezen is inderdaad liefst niks of koptelefoon.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:30

Drunksheep schreef:
sevke schreef:

6 tot 9 maanden.

Heeft je piercer je niet geïnformeerd over het dragen van oordopjes? :) Je kunt als alternatief voor een over ear koptelefoon gaan.

Nee, ik was het helemaal vergeten te vragen. Geen zwembad, sauna, afblijven, verzorgen, geen muts erop, niet op dat oor slapen, dat allemaal wel. Maar de oordopjes hebben we het niet over gehad.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:21

Ik heb dit gedaan.. ringetjes erbij..

Afbeelding

En m’n vriend een hartverzakking gegeven :+

Hij is nep, maar ik vind m echt ontzettend gaaf!

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 02:07

Hier een donkerpaars vochtbultje op een helix die ik ondertussen al bijna 3 jaar heb :(Afbeelding

Hier ook maar met zeezout-water mee aan de gang zoals bij een ‘gewoon’ vochtbultje?
(Die overigens ook nog op de andere helix zit :( )

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:06

Dat ziet er naar uit -O- . Ik heb geen idee wat je zou kunnen doen helaas!

Leuk die twee ringetjes hierboven!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:26

Zou een steriele zoutoplossingspray kopen. Die van neilmed is erg fijn! Twee keer per dag sprayen, na 10 minuten afspoelen, droogdeppen met keukenpapier en eventueel droog föhnen met de koude luchstand. Zo trekken momenteel de bumps bij m’n daith weg. Verder niet aanzitten en niet op liggen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:00

Wat voor materiaal heb je er in zitten?

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:23

Bedankt voor de tips!!
Ik heb er nu een simpel ringetje van de Six in zitten, zal dus wel niet bijzonder materiaal zijn. Wilde idd weer even een zweerknopje halen of even langs de shop voor een goede!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:46

Let er op dat je titanium neemt! Zweerknopjes zijn ook niet van titanium voor zover ik weet. Is het gepierced of heb je het toendertijd laten schieten?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:03

In april mijn inner conch gezet, toen structureel hier heel veel geklaagd en nu laatst eindelijk dat verdomde ringetje er uit gehaald en een staafje er in. IK BEN ZO OPGELUCHT. :') Niet gevoelig meer, kan er op slapen, mensen mogen er naar wijzen, ik raad het iedereen aan.

Spoiler:
Afbeelding

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:17

ODonoghue schreef:
Hier een donkerpaars vochtbultje op een helix die ik ondertussen al bijna 3 jaar heb :([ [url=m/6x5T3v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook maar met zeezout-water mee aan de gang zoals bij een ‘gewoon’ vochtbultje?
(Die overigens ook nog op de andere helix zit :( )

Je kan ook tea tree olie proberen, vind ik ook erg fijn :)

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:37

Air schreef:
Let er op dat je titanium neemt! Zweerknopjes zijn ook niet van titanium voor zover ik weet. Is het gepierced of heb je het toendertijd laten schieten?

Ahh goeie! Dankje!
Het is wel gepierced toen :)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 14:24

Tragus erg rustig hier. Doe er drie keer per dag het spul op wat ik van de piercer heb gekregen en ik vergeet gewoon dat ik hem heb. Tot ik dan de telefoon ertegenaan druk of zoiets ...Afbeelding
Beetje wzaige foto zo, maar is moeilijk, een oor-selfie :D

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:27

Ik meld me ook even. Zelf nog geen, maar zit al best wel lang na te denken over een wenkbrauwpiercing. Ben benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen en wie weet kan ik binnenkort ook wel met trots een foto'tje delen. :D

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:49

Mn bioplast industrial laten vervangen door een titanium staafje met accessoire + nieuwe sieraden in mn 3 oorgaatjes laten doen :)

Afbeelding

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:25

Ik kan denk ik volgende week eindelijk mijn conch laten wisseleb voor een korter/ander staafje. Ik was twee en een halve week geleden bij een piercer geweest om te wisselen. Er zat alleen een bultje bij dus hij wilde hem er niet uithalen. Tips meegekregen om het bultje te helpen verdwijnen, en het lijkt te werken. Bultje is nu bijna weg. Eindelijk dat superlange staafje eruit, dat helpt namelijk ook niet echt mee heb ik het idee.

Toevallig is in die twee weken mijn tepelpiercing die ontzettend aan het klieren was (echt gele bultjes, korstjes enzo) ook rustig geworden. Heel blij mee, want stond op het punt hem eruit te halen. Nu hopen dat hij rustig blijft en eindelijk eens gaat genezen.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:02

Hoi daar ben ik weer :+ begint langzaam een beetje een verslaving te worden, maar vandaag mijn 3e oorlel gaatjes geprikt... Aan beide kanten trouwens, maar mn andere oor is niet zo interessant. Nou ik heb echt liever een naald door kraakbeen heen dan zo'n stukje vel, vind ik een prettigere pijn. Vriendin van mij verklaarde me voor gek :')
Afbeelding

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:11

Is het aan te raden om je derde oorbel te laten schieten? Ik heb de tweede gepiercet maar deed hella pijn haha.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:16

Arnon schreef:
Is het aan te raden om je derde oorbel te laten schieten? Ik heb de tweede gepiercet maar deed hella pijn haha.

Nee! Je 3e gaatjes kunnen al kraakbeen zijn dus dat is niet verstandig om te laten schieten. Sowieso is piercen altijd veiliger dan schieten. Even terzijde dat ik nooit schieten zou aanraden :+
Even doorbijten, dat prikje duurt gelukkig niet zo lang :)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 18:30

Mijn helix is ook geschoten, maar wel in de jaren 80 :') Toen schoten ze alles wat je vroeg.
Piercen is idd beter.

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 18:36

Vraagje, ik heb nu +/- 20 dagen geleden mijn daith piercing laten zetten.
in het begin niks geen last gehad. nu ook niet echt last, maar ik merk nu met schoonmaken wel dat er elke keer wat etter zit. ook heeft er een soort bultje gevormd met bloed erin?

Ik heb nog geen contact opgenomen met de piercer, aangezien dit mijn eerste piercing is en ik niet zeker weet of dit normaal is of niet en het nog even wilde aankijken? wat is wijsheid om te doen?

Ik maak het nu 2x per dag schoon met afgekoeld gekookt water met zeezout en een wattenstaafje. meestal vraag ik savonds mijn moeder om het te doen omdat ik het zelf niet helemaal goed kan zien natuurlijk.

iemand tips?

foto plaatsen lukt niet via telefoon :(

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:19

Wat jij etter noemt is gewoon wondvocht, dat is niet zo kwalijk. Het bultje wat er zit daarentegen is een vochtbultje en ontstaat als er een irritatiefactor is/meerdere irritatiefactoren zijn. Dat kan zijn omdat je er teveel aanzit, maar ik denk vooral dat je het minder moet schoonmaken (1x per dag) en met een steriele zoutspray, niet een zelfgemaakte zoutoplossing. En ik denk dat je je piercing teveel irriteert met het wattenstaafje. Ten eerste omdat het niet geschikt is om je piercing droog te maken (er kunnen vezeltjes los komen en in de wond komen), beter zou zijn droogdeppen met gaasjes/keukenpapier en eventueel op de minst warme en harde stand het laatste beetje föhnen. En ten tweede omdat de piercing dus waarschijnlijk teveel wordt bewogen waardoor je het wondje steeds opnieuw open maakt.

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:13

Oké, dankje voor je info.
De piercer gaf aan dat ik het op de manier moest doen hoe ik het tot nu toe deed, maar dat is dus blijkbaar niet echt handig haha.

heb je misschien een voorbeeld van welke spray ik het beste kan gebruiken?