Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:34

_Denies schreef:
Snap ik Joketje! Wel fijn dat de 7,5 mg wel lijkt aan te slaan.

Nog even spannend dus Damber, ik duim voor je!

Vanmorgen eerste controle echo gehad na de 5mg Letrozol en dit lijkt aan te slaan. Rechts een follikel van +/- 11 mm en rechts eentje van 12,5 mm! *\o/* Maandag opnieuw voor een echo.
Ondertussen zijn we nog wel een 'bespreekgeval' betreft het klussen. Door corona heeft mijn vriend zijn afspraak voor het semenonderzoek moeten verplaatsen naar a.s. dinsdag, terwijl ze toch wel aanraden om dit weekend te gaan klussen mocht het eitje toch ineens springen. Máár door corona kan ook de kwaliteit van het zaad aangetast worden, zelfs tot 10 weken na besmetting. Het zou dus kunnen dat er nu uit dat onderzoek zou komen dat het zwak zaad is, wat het misschien niet is waardoor je misschien in een heel ander traject zou kunnen belanden terwijl het dus ook tijdelijk kan zijn door de corona.
Ze gingen het nu met de artsen bespreken en wordt hier als het goed is vanmiddag over gebeld....

Nou, ik zou zeggen fijn weekend! Verstand op nul en maak er wat fijns van.

Hier zelf geen hoop. Test is spierwit. En een dag overtijd kan ook gewoon een iets langere cyclus zijn. Heb al ingeschreven op een intakegesprek.
Dus echt geen hoop.

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:47

Ze belde net al, we moeten het semenonderzoek afzeggen en pas inplannen voor over 4 á 5 weken i.v.m. corona. Bizar hoeveel invloed dat dus heeft. Maandag maar even de echo afwachten en dan nieuwe afspraak inplannen. Mocht het deze ronde dan niet raak zijn dat we de volgende keer iets beter uitkomen qua planning.

Hoe voel je je verder Damber? Misschien toch nog even afwachten en morgen nog keer testen, misschien ander merk?
Wanneer hebben jullie een intakegesprek? Is dat voor het IUI/IVF traject?

Damber2

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:07

Dat is nog even allemaal de vraag. Moet nog vooraan beginnen. Ik heb heel lang geen groen licht gehad om naar een kliniek te mogen.

Ik voel me gewoon. Te gewoon.

En voor wat betreft je eigen planning. Zorg dan dat het de volgende keer goed gepland is en verwacht van nu gewoon weinig.

En dat fijne weekendje klussen is nooit weg toch?

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:15

Hopelijk komt er snel voor jullie wat meer duidelijkheid dan :(:)

Ja, had er nu nooit rekening mee gehouden dat ik 2 dagen na de Provera al ongesteld zou worden, de eerste keer was dat namelijk 7 dagen, dan kwamen we precies goed uit. Mocht een volgende ronde toch nodig blijken dan moeten we daar maar even een klein beetje rekening mee houden. En nee dat klussen is altijd goed haha :))

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:31

knuffel damper

ik weet het hier ff niet op moment, heb vorige week voordat ik voor mijn borst naar het zh moest een test gedaan die zo wit was als sneeuw (3 dagen voor nod) Vorige week dinsdag begonnen met bloeden dus voor mijn gevoel ongesteld. Als ik terug kijk was dat wel wat korter en minder heftig dan normaal maar toch best wel wat verlies. Maar nu het punt, ik ben doodmoe, hyper emotioneel en super kortaf naar mijn man. Het is klusweek maar ik heb totaal geen zin en wordt ook heel moeilijk opgewonden. En ik spuug me sinds een paar dagen constant leeg. Dingen die ik tijdens de voorgaande zwangerschappen dus had, alleen toen had ik geen bloeding.

Enerzijds denk ik, het kan niet dat ik zwanger ben want ongesteld geweest, anderzijds met hoe ik me voel en doe twijfel ik enorm. Ik weet dat het ook wel voorkomt dat het lijkt of je ongesteld geweest bent maar dit dus niet een ongesteldheid was. Kortom ik ben waarschijnlijk vooral mezelf gek aan maken in mijn hoofd. Ik weet dat er heel simpel achter te komen is door een testje te doen, maar ergens vind ik het ook weer zo zonde om een test te doen als het gewoon eigenlijk sowieso zinloos is........
Heb er nog wel 1 liggen, maar ja wat is dan het juiste moment

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:36

Als je nu twijfelt of het wel of geen innestelingsbloeding was kun je nu gewoon testen want dan ben je zeker over je nod heen. Hier was dat soms fijn om alle twijfel een plekje te geven als het weer negatief was.

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:42

trustHim schreef:
knuffel damper

ik weet het hier ff niet op moment, heb vorige week voordat ik voor mijn borst naar het zh moest een test gedaan die zo wit was als sneeuw (3 dagen voor nod) Vorige week dinsdag begonnen met bloeden dus voor mijn gevoel ongesteld. Als ik terug kijk was dat wel wat korter en minder heftig dan normaal maar toch best wel wat verlies. Maar nu het punt, ik ben doodmoe, hyper emotioneel en super kortaf naar mijn man. Het is klusweek maar ik heb totaal geen zin en wordt ook heel moeilijk opgewonden. En ik spuug me sinds een paar dagen constant leeg. Dingen die ik tijdens de voorgaande zwangerschappen dus had, alleen toen had ik geen bloeding.

Enerzijds denk ik, het kan niet dat ik zwanger ben want ongesteld geweest, anderzijds met hoe ik me voel en doe twijfel ik enorm. Ik weet dat het ook wel voorkomt dat het lijkt of je ongesteld geweest bent maar dit dus niet een ongesteldheid was. Kortom ik ben waarschijnlijk vooral mezelf gek aan maken in mijn hoofd. Ik weet dat er heel simpel achter te komen is door een testje te doen, maar ergens vind ik het ook weer zo zonde om een test te doen als het gewoon eigenlijk sowieso zinloos is........
Heb er nog wel 1 liggen, maar ja wat is dan het juiste moment

Dit is je moment!

Kan er heel kort over zijn!
Testen!

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:44

Inderdaad zoals Gamova zegt. Geeft toch wat meer rust in je hoofd als er zekerheid is!

Denies, spannend, hopelijk groeien ze (of toch minstens eentje) goed door! Inderdaad beter het semenonderzoek even uitstellen, als het dan nu niet goed is, ga je je misschien zorgen maken om niets.

Knuffel Damber, hopelijk kan je snel terecht voor het intakegesprek!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:44

mmm dan maar niet meer plassen tot ik naar huis kan van werk

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:57

idd sowieso testen, bij de action kosten ze niks!
Damber hopelijk kun je snel terecht inderdaad maar het zijn helaas rare tijden

dames ik kom hier (weer) meedoen en zal me even voorstellen: ben 35 en er is heel lang geleden PCOS geconstateerd. We hebben al 2 kindjes gekregen met behulp van clomid en die zijn resp 6 en 4 maar om een of andere reden blijft het toch zo dat ik droom van 3 kinderen, je kan het gewoon niet uitleggen het is een maf gevoel. We hebben er lang over gepraat en zijn nu dus voor de derde keer naar het ZH gegaan.

we merken dat er flink verschil is in aanpak (!!) waarbij véél minder echo's worden gemaakt en merk dat we dat wel spannend vinden gezien het 'risico' op een tweeling. nr 3 en 4 zouden wel heel pittig zijn namelijk := en ziet ML absoluut niet zitten

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:25

trustHim, testen zonder twijfel!
En wat SillyB zegt, de testen van de action kosten niets, dus daar moet je het niet voor laten!

SillyB heel veel succes met dit nieuwe traject! Ben je alweer begonnen met de Clomid?
Ik heb ooit wel gelezen dat de kans bij meerlingen bij Letrozol lager is, misschien dat eens bespreken of dat een optie zou kunnen zijn?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:11

oh dat is interessant bedankt Denies, we zijn weer voor clomid gegaan omdat dat vertrouwd terrein is en nouja het is allemaal al spannend genoeg dus wilde graag bij de beproefde methode blijven. maar dit is daaruit niet naar voren gekomen, zij had het over minder bijwerkingen maar daar heb ik sowieso nooit zon last van gehad gelukkig

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:36

Snap dat je voor het bekende kiest, had ik ook gedaan!
Ik moet heel eerlijk zeggen dat nu ik het aan het opzoeken ben, ik het nergens kan vinden maar ik meen dit echt ergens een keer gelezen of gehoord te hebben...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:41

Testje gedaan , niet zwanger maar zal dan gewoon wat grieperig zijn

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:48

Jammer trustHim, hopelijk volgende ronde beter :(:)

Letrozole heeft maar een klein percentage minder tweelingzwangerschappen, maar wel minder nevenwerkingen en bij Clomid is er vaak het probleem van een te dun baarmoederslijmvlies, wat bij letrozole minder het geval is.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:17

trustHim schreef:

:( pfff

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:39

Trusthim, wat balen. Soms kan je lichaam je zo voor de gek houden... Veel beterschap gewenst.

SillyB, welkom! Hopelijk mag het voor jou snel lukken.

Denies, balen dat jullie nu moeten wachten op het semenonderzoek. Gek inderdaad, dat je zaadkwaliteit achteruit gaat als je ziek bent (geweest). In dat geval is het wel fijn dat artsen aanraden om nog een paar weken te wachten. Maar ja, dat wachten... -O- Wat fijn trouwens dat de Letrozol zijn werk eindelijk lijkt te doen! Hopelijk groeit er eentje uit tot een mooie rijpe.

Damber, de eerste stappen zijn genomen. Hopelijk kun je snel terecht!

Joketje, wat rot van die cyste. Fijn wel dat je toch door kunt. Begrijp ik goed dat je de volgende ronde start met hormoonspuiten?

Melanie, lijkt me toch wel schrikken, zo'n vleesboom. Hopelijk heb je er niet al teveel last van?

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:42

Adamootje nadat de cyste leeggetrokken is (gaan ze morgen doen), mag ik nog 1 ronde met letrozole. Als het dan niet gelukt is,starten ze met hormoonspuitjes.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:40

Had het ook niet direct verwacht maar je hoofd kan zo makkelijk een loopje met je nemen

Bedankt voor jullie luisterend oor of oog

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:23

trustHim schreef:

Had eigenlijk wel hoop gehad. Alles in je bericht vond ik lijken op een positieve test. Zou voor de zekerheid morgen nog eens een test doen.

Maar goed een troost. Hier ook dag 1.

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:23

Opzich wel vervelend die vleesboom Melanie20, hopelijk ga je er geen problemen mee krijgen. Succes met spuiten en alle bijwerkingen. Het is niet niets.

Joketje, succes met het wegprikken van de cyste. Ik heb er tijdens mijn 1e hormoon stimulatie een van 8cm doorsnee gehad, die is tegelijk met het leeg zuiden van de folikkels weggehaald. Gelukkig niet weer gehad.

Wat balen van die besmetting _Denies, hopelijk valt het allemaal mee en gooit het geen roet in het eten. En succes met klussen, zou toch mooi zijn als het op die manier zou lukken.

Wat vervelend weer Damber, spannend wat er nu komen gaat. Enig idee wanneer het intakegesprek gaat plaatsvinden?

Vervelend die onzekerheid Trusthim, ontzettend jammer dat de test niet positief was. Ik hoop voor je dat je nog wat motivatie kunt vinden voor de klusweek..

SillyB heel veel succes met dit nieuwe traject.

Ik ben gisteren ipv woensdag na 3x controle afgelopen week geweest voor het leegzuigen van de folikkels.
Wederom was het weer een meer dan vervelende ervaring, behoorlijke bloeding waardoor ik langer moest blijven voor nacontrole. Toen we dan eindelijk naar huis konden ging ik van mijn stokje (grijs/blauw en het zweet kwam overal vandaan) toen we op de lift stonden te wachten. De weg van daar terug naar de afdeling is weg. Daarna nog een keer flauw gevallen en de rit naar huis (2.5u) heb ik overgegeven echt niet normaal. Vannacht bij het naar de wc gaan nog een keer onderuit.. Nouja het is hopelijk voor een goed doel. Vanmorgen bericht gehad dat van de 16 eitjes 6 bevrucht zijn en er morgen 1 wordt terug geplaatst. Kijk er wel een beetje tegen op, kan niet fatsoenlijk naar de wc laat staan zitten.. Hopelijk haalt de rest het om ingevroren te worden.

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:29

Wauw Morgenzon dat klinkt heel heftig zeg... wel fijn dat ze al gelijk dezelfde cyclus terugplaatsen. Hou je taai daar! Moet jij elke keer 2,5u rijden?

De cyste leegprikken viel goed mee, ik mag vanavond weer starten met de letrozole en dan hopelijk snel weer een mooi eitje :)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:15

Wat heftig morgenzon. Ik hoop dat het heel snel mag slagen voor je

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 22:24

Dat klopt Joketje, 2.5u heen en 2.5u terug. Dat is zeker fijn, al met al is dit de eerste keer dat ik een positief gevoel heb over het verloop. Fingers crossed dus :)

Fijn dat het voor jou meeviel vandaag, ik ga duimen voor een mooi eitje!

Dankjewel Trusthim

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:19

Ik test ondertussen al een paar dagen licht positief. Kan het nog niet echt beseffen :')