[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

velvetblack

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:41

Verf jij jouw haar Frummels? En wat voor producten gebruik je voor je haar? Aangezien het zo poreus is en dun.. vervelend zeg!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:45

Elkee, nee ik verf mijn haar niet. :)
Ik gebruik shampoo en conditioner voor droog licht kroezend haar. En een serum van hetzelfde merk. Ik plaatste het op de vorige pagina. :)
In mijn familie heeft iedereen het helaas (moeder is half Surinaams en oma helemaal Surinaams). Dat is ook de reden dat ik mijn haar nooit lang laat groeien, lijkt zo doorzichtig :D

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:43

Vrijdag ga ik naar n training van een kapper school. . Verveb, ben benieuwd. Wegaannop dat moment bekijken wat zij aanraden voor kleur en wat ik wil

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:46

Iemand ervaring met Balmain hair? Ik zit eraan te denken om extensions te nemen. Maar hoe weet ik hoeveel ik nodig heb? Ik zie staan bij een goede referentie in mijn buurt van volume behandeling 25 cm en 40 cm of 60 En dan zie ik weer iets staan van double hair? of fill in wax extensions? of een flip in?

Wie helpt me even overweg met dit? Ik heb dun haar en wil het dus verdikken dat het wat mooier lijkt.. meer 1 geheel zeg maar. Ik kan ze natuurlijk bellen, maar ook hier even advies vragen :D

Ik zoek wel extensions waar je een staart ook mee kunt doen zeg maar..

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 23:17

mirriejj schreef:
Uhm, iemand ervaring met wit haar dat paars is geworden door de toner :=

wassen! en dan niet met zilvershampoo ;) toevallig vandaag ook een toner er in gehad

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:08

Wil je alleen volume kweken met de extensions of ook lengte? Ik ben zelf geen pro wat betreft vaste extensions (wax, microring, weave). Het beschadigd je haar uiteindelijk best wel en ook voor de extensions is het niet zo goed, aangezien je ze dan veel vaker wast en fohnt etc dan nodig is. Ook is het laten zetten prijzig en het groeit uit waardoor je ze best snel ziet zitten, waardoor je ze weer opnieuw moet laten zetten.
Ikzelf heb clip in extensions om lengte te krijgen. Ik heb ze van 50 a 60cm lang. Ik heb de haren als een lange mat gekocht en zelf geknipt en de clipjes eraan vast genaaid, maar je hebt ook kant en klare pakketten. Ik heb ongeveer 6 matten in mijn haar, dit omdat ik van mezelf veel haar heb en je anders het verschil te goed ziet (dik haar en dunne extensions, die fout zie je veel en dat ziet er vreselijk nep uit). De clip ins moet je wel even zo knippen dat ze in blenden met je echte haar, of je gaat ermee naar de kapper, dat kan ook.
Het merk wat je noemde is volgens mij wel goed. Ik heb Remi Hair (echt haar) en ben er super blij mee! Zo min mogelijk wassen en stijlen. Geen producten in smeren behalve zo nu en dan een goed proffesioneel masker en dit een nacht in laten trekken. Aanrader: echte proffesionele producten als shampoo en masker gebruiken, anders gaat de kwaliteit van het haar snel achteruit. Ik gebruik CHI en een masker uit de kappers winkel en het ziet er echt super uit! Mijn eigen haar is daardoor ook enorm vooruit gegaan :j

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:10

Jeezus, lang verhaal haha! Maar nog een voordeel van clip ins: je hebt vol lang haar wanneer je zelf wilt, en je eigen haar binnen enkele seconden weer terug. Heerlijk met slapen en douchen en zwemmen! Want dan zijn vaste extensions niet prettig denk! Plus je beschadigd ze onnodig.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:08

Ik heb heel lang micro ring extensions gehad. :) Voor een verdikking is een stuk of 50-60 wel genoeg, voor verlenging ga je toch wel naar de 100-120. Voordeel van de micro ring vind ik dat het je haar niet beschadigt. Wax extensions heb ik ook een tijd gehad en dat was een ramp.. Had echt bijna niets meer over daarna :n
Een flip in is meer wat voor mij, dan kun je dat gewoon doen wanneer je zelf wilt. Extensions onderhouden kost heel veel tijd, je moet het altijd droogfohnen, stijlen of krullen en verzorgen met een serum, als je dus onder de douche vandaan komt en je draagt het meteen vast dan is dat savonds best wel een hel.. Je moet er dus wel de tijd voor willen nemen. Daarom lijkt een flip in mij handiger, die doe je gewoon in en uit wanneer jij dat wilt. :)
Ik heb met micro en wax nooit Balmain hair gehad, wel SoCap en iTip van Brazilian hair en over die laatste was ik erg tevreden :j SoCap iets minder.. Wordt snel droog en pluizig..
Dit was met micro ringen :) : http://www.mijnalbum.nl/Foto550-Z4HPUJIO.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-MADVJWBP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3DQMS8HQ.jpg
Van de andere heb ik geen foto maar dat was ook echt niet mooi :o

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:12

Waarom moet je extensions altijd droogfohnen en stijlen of krullen volgens jou, Frummels? Ik doe dat bij mijn clip ins echt niet en dat gaat super.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:30

Omdat losse extensions losse plukjes zijn die in 5 of meer rijden geplaatst zijn van boven naar beneden. Als je deze niet fohnt en stijlt of krult dan hangen ze als losse plukjes langs je hoofd en drogen ook zo op. Dan krijg je dat effect wat je vaak bij goedkope of uitgedroogde extensions ziet. Bij clipins en waves hoeft dat inderdaad niet perse omdat daar het haar in stroken geplaatst is. :)

Edit: let maar even niet op mijn gezicht, had er zelf ook mijn bedenkingen bij, maar zo ziet het er uit als je het niet fohnt en krult. :o http://www.mijnalbum.nl/Foto550-T4S8N6MD.jpg Vind ik zelf echt geen porum. :=

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:35

Oja nu snap ik je. Zo zie je ook goed het verschil wat echt en wat nep is.. Sonde. Ik ben helemaal weg van clip ins :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:39

Nee precies, daarom altijd beter fohnen, krullen en uitbortstelen, dan ziet het er uit zoals op de foto's die ik eerder plaatste :) Maar ik begin er niet meer aan, heb het nu kort en daar ben ik blij mee :j
Clip ins zijn wat dat betreft een stuk makkelijker ja!

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:05

Ik wil vanavond mijn uitgroei bij gaan werken, maar nou vroeg ik me iets af..

Er staat altijd dat je haar ongewassen moet zijn, maar pakt het dan niet minder goed? Juist omdat het bij mij om de uitgroei gaat en dat ook redelijk vet is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:06

Nee daar heb ik nooit zo veel last van. De enige rede waarom het wordt aangeraden het op vettig haar aan te brengen is omdat het je hoofdhuid dan minder irriteert

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:42

Ik heb alleen met weave ervaring. Nou 1 x en noooit weer.. Als het net 0,5 cm te veel uitgroei is gaat het filteren (je eigen haar bij de uitgroei van de exstensions). Ik kan makkelijk 3 cm uitgroei hebben maar dan net en paar extra is weer te veel.. Maar goed , het is was wel heel mooi. Er zit veel tijd, vooral verzorging , in om het netjes en mooi er uit te laten zien. Voor verlening is overleg met de kapper het beste denk ik , maar als je voor volume kiest dan zijn er 60 wel genoeg..

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:18

Hi! Ik kom ook even binnenvallen!
Ik ga binnekort mijn haar paars verven (alles!), en heb dus mijn haar laten bleken bij de kapper.
Helaas is dit minder goed uitgevallen dan verwacht, de bovenkant (laten we zeggen 1/3e) van mijn haar is precies de kleur die ik wilde, maar de onderkant is nogal oranje achtig..
Iemand een idee of de kleur 'Plum' van la riche directions goed zal pakken hier op?
Hier even een foto hoe de kleur nu is, ik ben de linker!

Afbeelding
Dit is niet de meest nuchtere en charmanste foto, maar ik kon zo snel even niks anders vinden :Y)

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 08:45

Emmaa_ schreef:
Nee daar heb ik nooit zo veel last van. De enige rede waarom het wordt aangeraden het op vettig haar aan te brengen is omdat het je hoofdhuid dan minder irriteert

Bedankt voor je reactie, het is gelukt!

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:15

Mag ik me even melden? Ik heb een tijdje terug de stap gezet om mijn lange haren te laten knippen tot schouderlengte. Zalig! Het is een stuk luchtiger en frisser. Met mijn lange haren kon ik eigenlijk niets omdat ze te zwaar waren, ik kreeg snel hoofdpijn als ik ze samen bond. Enkel een staart/vlecht over mijn schouder of los was een optie.

Nu ben ik aan het twijfelen of ik mijn froe ook zou laten uitgroeien aangezien ik hem al eeuwen heb. Wat denken jullie?

Nu
Afbeelding
Zo waren ze vorig jaar
Afbeelding

De staart, die opgestuurd in naar think pink. De lat is 30 cm :)
Afbeelding

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:20

Ik zou de pony laten groeien tot een speelse pluk, schuin aflopend. Bij het lange haar vond ik mooier :j ik zou in het hele kapsel wat meer pit maken, wat speelser. Maar dat is ieders smaak uiteraard!

Wat raar dat het al zo snel zwaar was. Het haar is niet mega lang geweest (tot iets over de borst). Wat jammer eigenlijk he!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:06

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 10:56

Hoihoi! Ik heb een vraagje wat betreft verven:
Ik heb een aantal weken terug mijn haren door een (zeer) goede kapper laten knippen en verven, donker rood en wat lichter aan de puntjes, beetje ombre-achtig zegmaar. Nu heb ik nu al een flinke uitgroei (ong 5cm, maar het valt niet op omdat mijn eigen haarkleur, donkerbruin, heeeeel dicht in de buurt van t rood ligt) en wil ik t eigenlijk weer naarmijn eigen haarkleur laten verven, maar de kapper is zo duur... (Toen 90€ oid. Er zijn wel andere die goedkoper zijn maar wil t nu alleen laten verven en niet knippen)
Hebben jullie tips voor t zelf verven, qua merk en handelingen enzo? Mijn haar is donker bruin, beetje pure chocola achtig.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:36

Oeh je haar van rood naar bruin verven is echt heeel moeilijk... Vriendin van mij heeft het fel rood gehad (zonder te bleken), langzaam aan steeds donkerder rood gegaan, en toen wou ze terug naar haar eigen kleur... Eerst een keer ontkleurt en de enige kleur die er overheen kon was zwartbruin, toen dat een beetje weg trok werd het weer rood achtig, naar andere kapper gegaan want ze wouden het hier nietmeer ontkleuren, en daar weer laten doen maar met een andere kleur bruin er over heen... Er zit nu nogsteeds een rode gloed doorheen, en haar haar is echt wel beschadigd.. Maarja, zij had natuurlijk ook meerdere keren haar haar rood geverft!

Ik wens je heel veel succes!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:46

Mijn beste vriendinnetje is onlangs van rood terug naar donkerbruin gegaan, ging heel makkelijk en t is erg mooi geworden. Zal eens vragen of ze dat zelf heeft gedaan en hoe :)

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:14

CuteApplePie schreef:
Hi! Ik kom ook even binnenvallen!
Ik ga binnekort mijn haar paars verven (alles!), en heb dus mijn haar laten bleken bij de kapper.
Helaas is dit minder goed uitgevallen dan verwacht, de bovenkant (laten we zeggen 1/3e) van mijn haar is precies de kleur die ik wilde, maar de onderkant is nogal oranje achtig..
Iemand een idee of de kleur 'Plum' van la riche directions goed zal pakken hier op?
Hier even een foto hoe de kleur nu is, ik ben de linker!

[ Afbeelding ]
Dit is niet de meest nuchtere en charmanste foto, maar ik kon zo snel even niks anders vinden :Y)

Ik zou terug gaan naar de kapper! Het is totaal niet uitpakt zoals het moest, dus hun moeten dat oplossen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:42

Frummels schreef:
Mijn beste vriendinnetje is onlangs van rood terug naar donkerbruin gegaan, ging heel makkelijk en t is erg mooi geworden. Zal eens vragen of ze dat zelf heeft gedaan en hoe :)

Ik heb het ook vorig jaar gedaan :)
Heb het 5 maanden knalrood gehad toen het meeste rood eruit laten slijten en donker as bruin eroverheen gedaan, het was toen een warme donker bruine kleur. Ik vond het prachtig maar helaas groeit m'n haar te snel voor zon donkere kleur dan lijk k net grijs :=