Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 09:37

Mooie Tacx! Die staag hier ook, alleen dat met apps en dergelijke laten werken is mij nooit gekukt :') Ben benieuwd of jij hem wel aan de praat krijgt! Ik stap er vooral op als het weer te slecht is of mn wederhelft geen puf heeft (fiets niet alleen in het donker). Dan fiets ik een halfuur op hartslag.

Oei een binnenbaan en fietsen zonder remmen, het lijkt me vreselijk eng. Ooit naar Apeldoorn geweest voor iets anders en daar haalden ze toen iemand van de baan af. Zag er niet prettig uit met hoge snelheid op een houten baan.

Regelmatig sporten doet je idd erg goed. Hier geen extra kilo’s, maar wel heel ziek geweest. Daarna was het de vraag of ik uberhaupt nog ooit fulltime kon werken. Uiteindelijk lukte dat wel, maar was ik altijd moe en moest veel bijkomen in de weekenden. Sporten toch weer opgepakt en door om de dag paard te rijden en de andere dagen te fietsen, heb ik veel meer inhoud gekregen, minder snel moe, minder snel koud en altijd mn koppie weer leeg. Ik moet nog steeds wel oppassen dat de balans goed is, maar dat lukt redelijk.

Gister helaas een kort rondje gefiets, mn wederhelft was niet zo lekker. Jammer, want voelde me erg fit! :D

Susan88

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 12:33

Foto's zijn binnen *\o/*

Veluwse MTB wintercompetitie Oldebroek:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 12:44

@Musli, wat super gaaf! Dat naar het andere treintje toe sprinten is een hele leuke oefening. Lijkt mij op de baan allemaal heel erg spannend haha, zeker omdat je niet kan remmen. Lef hoor!

@ T2T, ik heb de Flux bij mijn ouders staan. Kan hem helaas weinig gebruiken nu, maar vind het een ideaal ding. Ga je op Zwift rijden? Of ga je het ander aanpakken?

@ Sakura, zo zie je maar hoe belangrijk sporten inderdaad kan zijn. Lekker dat je er zelf gisteren toch nog uit bent geweest!

@ Susan, hele gave foto's! Ik vind het knap _/-\o_
En wat betreft het vallen, tja.. is bij ons ook altijd een onderwerp van gesprek bij de vereniging, we hebben zelfs een veiligheidscommissie. Maar soms is het gewoon niet te voorkomen. We reden niet hard, we waren voorzichtig, iedereen was alert en dan gebeurt het soms toch. Het leek gewoon minder glad dat het was. Was de bedoeling om 100 km te fietsen, hebben we wel iets ingekort naar 85.

Ik heb net nog een rondje gedaan buiten. Zolang het droog is, wil ik zo lang mogelijk doorfietsen buiten.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 14:28

Thanks Sakura ...
De Tacx staat nog netjes in de doos :=
Wil van de week de trainingsband op mijn reserve wiel gooien .
Met het “ App” prutsen ven ik wellicht ook niet zo handig .
Maar als het lukt geef ik een seintje .
Even testen hoe sterk mijn WiFi in de kelder is .

Mooie actie foto,s Susan *\o/* , gaaf !!

@ Laura , denk dat ik Swift wel ga gebruiken ... wel zo leuk :D
Heb hem idd aangeschaft om bunnen te kunnen trainen .
Voor mijn start in Kraichau ga ik denk ik begin maart al trainingsplannen krijgen .
Na het werk in het donker of als het koud is dan buiten te trainen is niet zo mijn ding. :brr:

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 15:01

Ik probeer m'n man zover te krijgen dat hij één van de trainingen mee gaat om wat te filmen. Maar ik kan nog niks beloven :)

We moesten dik boven de 45km/u rijden om bij de andere groep te komen. De treintjes reden namelijk al 38/39 km/u. Dat was wel echt even aanpoten.

Wat precies alle vakjes betekenen kan ik ook niet vertellen. Het is of max 80 km/u of max 80 fietsen op de baan ;) zal er volgende keer eens naar vragen.

Je stapt op aan de reling, die zit aan de binnenzijde van de gehele baan. Dus je kan altijd daar vastpakken om op- of af te stappen.

Hopelijk heb ik alle vragen beantwoord zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 15:05

MuSLi schreef:
Wat precies alle vakjes betekenen kan ik ook niet vertellen. Het is of max 80 km/u of max 80 fietsen op de baan ;)
Haha, zoiets dacht ik ook :D Leuk joh, vind het erg stoer dat je dit doet :D

Toffe foto's, Susan! Zonder handschoenen! :brr:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 17:12

MuSLi schreef:
Het is of max 80 km/u of max 80 fietsen op de baan ;) zal er volgende keer eens naar vragen.

Geweldig!
In mij als techneut kwam het niet op dat het wat anders dan 80 kilo zou kunnen betekenen _O-
Bij nader inzien wellicht wat weinig ;)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:04

Hoe was het vandaag MuSLi ??

Vandaag eindelijk de tijd gehad de fiets op de Tacx te zetten *\o/*
Morgenmiddag met de dongel/ software klungelen .
Maar eerst s, morgens een loopje met de firma .

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:07

Netjes, T2T! Gedisciplineerd, hoor! Het lijkt me echt geen bal aan met zo'n Tacx, maar wel ideaal om te kunnen blijven trainen! Hopelijk lukt het met de software :j

Ik heb een week niet gesport na een stom fietsongelukje. Merk meteen dat ik minder lekker in mijn vel zit, haha. Hopelijk na het weekend weer een uurtje spinning met de club! :):)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:17

Het was weer top. Echt onwijs genoten weer en ook flink aan de bak geweest.

Eerst individueel in de baan rijden. Inhalen wanneer nodig. Dan op fluitsignaal twee treintjes vormen en in treintjes op verschillende plekken op de baan rijden. Daarna tweetallen vormen (ervaren/onervaren) en in één lange trein de baan op. Op fluitsignaal moest tweetal een ronde maken om weer achteraan te sluiten. Flink aanzetten dus :Y)

Daarna hetzelfde idee alleen dan in één van de bochten kop wisselen met je partner. Dus voor de bocht stuurt de voorste omhoog, tweede komt onderdoor en eerste sluit weer achteraan. Net zolang totdat je weer aangesloten bent bij de groep.

Laatste was een tijdritje met je partner. 5 rondes (200m), verplicht twee keer wisselen van kop. We deden er 1:30 over. 40km/u gemiddeld. We waren best tevreden en ik zeker na het mountainbiken van vanochtend O:)

Kortom superveel zin in volgende week weer!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:18

Ziet er goed uit op de Tacx T2T.
Ook al wat kunnen fietsen? Of alleen erop gezet?

Manlief heeft een Wahoo Kickr gekocht. Hij wil nu ook nog Zwift geloof ik. Eerst zien, dan geloven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:37

Wat klinkt dat weer tof! *\o/*

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 23:20

T2T, gaaf zeg die tacx. Lijkt mij vooral handig wanneer het weer te slecht is om te fietsen. Ofja ik blijf liever binnen met regen haha.

Musli, klinkt heel zwaar die snelheden. Gaat dat dan veel makkelijker dan op de weg? Ik gok eigenlijk van wel haha :D.

Ik heb ook alweer een week niet gemountainbiked. Vorige week flink hard gevallen met hersenschudding als gevolg. Linkerhelft van gezicht blauw en aan de linkerkant van mijn lichaam nog wat flinke blauwe plekken #). Wel super blij met mijn helm en ondertussen al een nieuwe besteld :).

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 23:25

Weissjee schreef:
T2T, gaaf zeg die tacx. Lijkt mij vooral handig wanneer het weer te slecht is om te fietsen. Ofja ik blijf liever binnen met regen haha.

Musli, klinkt heel zwaar die snelheden. Gaat dat dan veel makkelijker dan op de weg? Ik gok eigenlijk van wel haha :D.

Ik heb ook alweer een week niet gemountainbiked. Vorige week flink hard gevallen met hersenschudding als gevolg. Linkerhelft van gezicht blauw en aan de linkerkant van mijn lichaam nog wat flinke blauwe plekken #). Wel super blij met mijn helm en ondertussen al een nieuwe besteld :).

Oef, dan heb je wel een vervelend val gehad inderdaad. Hoe is het nu met de hersenschudding? Trekt het alweer een beetje bij?

Het is minder zwaar dan buiten, maar het gaat zeker niet vanzelf. Je hebt toch op de baan ook gewoon rijwind. En zodra je op kop rijdt, voel je dat zeker :Y)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 01:13

Ik had vooral een suffe val eigenlijk.. Kwestie van teveel voorrem gebruiken op een steile heuvel. Merken dat het mis gaan en willen afstappen en dus nog harder remmen... Dus over het stuur gevlogen en dan ben ik ook nog zo stom om mij niet op te vangen haha. Dus met mijn handen in de lucht de grond gekopt #).

Nu bijna een week later nog steeds snel hoofdpijn. Normaal nooit last van dus denk ik nog door de hersenschudding :(. Gezicht is al minder blauw maar mijn been en kont krijgen steeds meer verschillende kleuren :#.

Ah wel wat makkelijker dus. Ben je eigenlijk niet bang om met die snelheden te vallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 01:20

Dat is een flinke klap op je hoofd geweest, dus.. Hersenschuddingen zijn niet tof. Beterschap en rustig aan, he! :(:)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 08:50

Goedemorgen ..

Klinkt weer heel goed MuSLI :j echt tof .
Hoe lang is 1 rondje ?

Heb de fiets alleen op de Tacx gezet , en er heel kort op gezeten .
Heb vandaag een loopje en wilde mijn benen niet te moe maken .
Al is het meer een fun run met het werk .
En ...er stonden nog allerlei huishoudelijke klusje op de planning -O-
Als ik niet te laat thuis ben ga ik eens proberen de dongel etc aan te sluiten .

@Weissjee :(:) , Dat klinkt als een beste val zeg ...beterschap .
Heb idd de Tacx gekocht om in de winter /bij slecht weer binnen te kunnen trainen .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:27

Bang om te vallen ben ik niet. Anders kun je dit ook niet doen. Zolang je gewoon goed door blijft trappen in de bochten vooral, is er ook geen reden om te vallen ;)

Één ronde is 200m in Amsterdam T2T.
Sommige banen zijn 250m.

Balen dat de hoofdpijn nog blijft. Geef het nog wat tijd om te herstellen.. als je je teveel inspant na een hersenschudding kun je er nog lang last van houden!

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:04

Musli, ah dat klinkt inderdaad logisch.

Bedankt voor alle beterschapswensen. Ik neem de tijd om te herstellen. Ik heb er geen zin in dat ik lang hoofdpijn blijf houden. Ik baal wel flink dat is dus even niet kan fietsen al is het gelukkig slecht weer haha. Maar eventjes naar de supermarkt of flink concentreren geeft jammer genoeg al hoofdpijn :(.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:15

Supervervelend, joh! Goed dat je de tijd neemt. Zelfs als de hoofdpijn weg is, betekent dat helaas nog niet per se dat je weer hersteld bent, heb ik gemerkt -O-

WK Baanwielrennen is nu op tv, wel spektakel, zeg. Klopt het dat ze geen versnellingen hebben, MuSLi?
*Brons voor Nederland! *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:08

culaccino schreef:
Supervervelend, joh! Goed dat je de tijd neemt. Zelfs als de hoofdpijn weg is, betekent dat helaas nog niet per se dat je weer hersteld bent, heb ik gemerkt -O-

WK Baanwielrennen is nu op tv, wel spektakel, zeg. Klopt het dat ze geen versnellingen hebben, MuSLi?
*Brons voor Nederland! *\o/*

Klopt. Je hebt één verzet. Geen versnellingen en geen remmen. En je kan dus ook niet stoppen met trappen, want je hebt geen vrijloop :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:26

Stiekem heb ik me ook aangemeld voor het volgende blok trainingen op de baan. Hopelijk gaan die ook door (bij voldoende aanmeldingen)... Duimen dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:35

Vooral niet kunnen remmen lijkt me wel een beetje spannend :=

Wat leuk dat je je hebt aangemeld voor het volgende blok! Ik hoop voor je dat het doorgaat! *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:38

culaccino schreef:
Vooral niet kunnen remmen lijkt me wel een beetje spannend :=

Wat leuk dat je je hebt aangemeld voor het volgende blok! Ik hoop voor je dat het doorgaat! *\o/*

Dat niet kunnen remmen, daar wen je dus heel snel aan hoor. Als je achter iemand rijdt in een treintje en je merkt dat het langzamer gaat, dan roep je gewoon GAS! en om het voor jezelf te redden stuur je dan iets naar boven de baan in, dan wordt de snelheid direct wat minder... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:54

Ja, dat geloof ik. Die persoon voor jou kan ook niet remmen natuurlijk :D