winterweer zitten we toch meer binnen dan we willen. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Het is gewoon algemeen bekend dat er een moment komt waarop je op een plateau kan komen. En als je dan je lichaam wat kunt triggeren met je voeding en/of beweging aan te passen in plaats van de medicatie op te hogen, prima toch. Dat moet iedereen helemaal zelf weten, dat heeft volgens mij niks te maken met aversie tegen ophogen. F_Orumster schreef:Ik zit liever op de laagste dosis waarop het wat voor me doet, dan een hoge dosis waar het heel snel heel veel voor me doet. Ik vind het veiliger wanneer het rustiger aan gaat, om meerdere redenen. Tweede grote motief, ik denk dat het makkelijker is met afbouwen naar een leven zonder deze hulp. Dat het een minder grote mentale impact heeft, dus.
Daarnaast ben ik bang dat eetlust teveel wordt beperkt en eten niet meer leuk is (zie ik bij vader) en ik wil niet te lage kcal inname belanden, voor het leven na Mounjaro. Ik merk dat ik nu op 5mg echt vergeet te eten en dat gaat me te ver.
De kosten van een spuit over twee maanden kunnen verdelen telt ook een beetje mee.
De weegschaal zakt niet, maar het meetlint had alleen maar goed nieuws.
)

Deri schreef:De zwarte ring op de stamper is langer waardoor er geen vloeistof overblijft na de laatste dose. Kijk maar hoe kort die is op de linker spuit.
[ Image ]
Niet heel precies met de doselijntjes. Maar het laat het verschil goed zien.
Ook bij een ongebruikte nieuwe ouderwetse spuit zie je de zwarte ring helemaal niet zitten. En komt de eerste dose ook niet meteen op het eerste lijntje uit. Met de nieuwe wel