Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 08:29

Hopelijk gaat het goed met iedereen.

Mijn zoontje liet net na de voeding een boer die beter bij een kerel van 2 meter lang + zwemband past dan bij een kereltje van 6 weken. Baby's zijn echt grappig. :')

En toen poepte hij in de luier die ik net een half uur daarvoor had verschoond. :') Verder is hij leuk hoor.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 09:26

[***] schreef:

Mijn zoontje liet net na de voeding een boer die beter bij een kerel van 2 meter lang + zwemband past dan bij een kereltje van 6 weken. Baby's zijn echt grappig. :')

En toen poepte hij in de luier die ik net een half uur daarvoor had verschoond. :') Verder is hij leuk hoor.

Hahaha onze kan ook echt boeren laten als de beste, vaak nog harder dan mijn partner kan :') En hij is een klein opdondertje van net aan 3kg nu _O-

Freekieee

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 10:57

Echt niet normaal wat voor geluid daar uit kan komen ja _O-

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 14:28

[***] schreef:

Hahaha heerlijk. Hier gaat het hartstikke goed. In de nachten komt ie nu 1 keer dus prima te doen. Vandaag m'n eerste dag alleen met 'm en hij gedraagt zich voorbeeldig tot nu toe.

Heb kunnen douchen, ontbijten en lunchen. Niet slecht voor een eerste dag.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:19

[***] schreef:

Hahaha zo herkenbaar. Net voor en tijdens het poepen krijgt ze ook echt een poepgezicht :') Het is een serieuze zaak!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:09

Dat klinkt fantastisch zo'n airco Gnome! Hier komen ze over een paar weken, ik hoop dat de baby er ook van kan genieten :D Wat een lange nacht heeft Boris gemaakt, hopelijk kan hij het inderdaad vasthouden.

Wat een onprettige huisarts Ballard :( Als het kan zou ik ook snel een ander zoeken want hier heb je weinig aan. Hoe gaat het nu met je?

Hoe is je suikertest vandaag gegaan Celeste?

Fijn dat het goed gaat met jullie Freekie :)

Haha Hancox, dan ga je toch stuk van zoiets _O-

Gisteren (en vandaag) controle gehad in het ziekenhuis maar ze waren de echo vergeten te plannen. Moest vandaag met spoed terugkomen. Op de 20 weken echo (hoorden we gisteren pas) was zijn buikomvang boven gemiddeld en met 29 weken was dit schijnbaar een stuk onder de lijn. Vandaag was alles weer helemaal prima tussen de 52 en 58 curve. Ze zijn zo slordig in dit ziekenhuis := Side note: ik moest onder controle in het ziekenhuis komen ivm mijn ziekte/medicijnen zodat ze het goed en extra vaak kunnen monitoren :+

Verder rommelen we lekker door, af en toe wat last van zijn geschopt en mijn rug (einde vd dag) en ik pas alleen nog slippers _O- Kraamzorg kwam vandaag langs voor de intake, hele leuke vrouw, ook lekker eerlijk daar hou ik van :D Ze vond het aerosleep matras helemaal niks voor de eerste dagen/weken :') Nog 6 weken en dan kan ik ook met mijn baby knuffelen <3

Celestexxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:43

Charlotte446 schreef:
Dat klinkt fantastisch zo'n airco Gnome! Hier komen ze over een paar weken, ik hoop dat de baby er ook van kan genieten :D Wat een lange nacht heeft Boris gemaakt, hopelijk kan hij het inderdaad vasthouden.

Wat een onprettige huisarts Ballard :( Als het kan zou ik ook snel een ander zoeken want hier heb je weinig aan. Hoe gaat het nu met je?

Gisteren (en vandaag) controle gehad in het ziekenhuis maar ze waren de echo vergeten te plannen. Moest vandaag met spoed terugkomen. Op de 20 weken echo (hoorden we gisteren pas) was zijn buikomvang boven gemiddeld en met 29 weken was dit schijnbaar een stuk onder de lijn. Vandaag was alles weer helemaal prima tussen de 52 en 58 curve. Ze zijn zo slordig in dit ziekenhuis := Side note: ik moest onder controle in het ziekenhuis komen ivm mijn ziekte/medicijnen zodat ze het goed en extra vaak kunnen monitoren :+

Verder rommelen we lekker door, af en toe wat last van zijn geschopt en mijn rug (einde vd dag) en ik pas alleen nog slippers _O- Kraamzorg kwam vandaag langs voor de intake, hele leuke vrouw, ook lekker eerlijk daar hou ik van :D Ze vond het aerosleep matras helemaal niks voor de eerste dagen/weken :') Nog 6 weken en dan kan ik ook met mijn baby knuffelen <3

Bij welk ziekenhuis zit jij?
Ik zit in Zwolle en daar weet de kop ook niet wat de staart doet. Tegenwoordig is het echt niet meer leuk om op controle te komen.

Vandaag inderdaad de suikertest gehad. Ging goed, geen verrassingen gehad gelukkig. Niet gebeld, dus geen suiker.
Tevens dachten ze dat ik daar ook kwam voor mijn ijzer te prikken.. net 2 weken geleden gedaan pfff.. dus vandaar dat de kop niet weet wat de staart daar doet. En na zoveel van dit soort dingen begint het bijna vervelend te worden.
Vrijdag weer controle en nu ben ik heel benieuwd of ik een datum ga krijgen of ze gaan zeggen dat ik moet wachten totdat ze er zelf klaar voor is. Spannend dus.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:54

Charlotte,

Volgens mij is dat omdat het matras niet warm houd ook. Dus als ze net geboren zijn moeilijker om zichzelf warm te houden dan

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:56

Aerosleep matras is voor newborns inderdaad wat minder leuk ivm ventilatie. Met dit weer ben ik er wel echt heel blij mee. :')

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 22:21

Fijn dat je geen suiker hebt Celeste. Wel weer jammer dat ze niet op de hoogte waren van het ijzer prikken. Ik zit in Gouda, daar gaat het hetzelfde. Pas bloedgeprikt nadat ik had aangegeven dat ik flink moe was, bleek mijn ijzer dus te laag te zijn en ook 3 maanden daarvoor voor het laatst gecontroleerd. En zo hebben ze nog veel meer slordige dingen gehad. Prima nu alles goed lijkt te gaan met de kleine maar anders wel heel stressvol…

Klopt idd Freekie en Hancox :j Je kan de topper eraf laten in het begin en in de zomer schijnt het met afkoelen ook geen probleem te zijn dat ze dan te luchtig/koud zouden zijn. Zonder topper is het probleem met een evt lekkende kruik ook opgelost. Die kan er dan later weer op.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 23:08

Hier werd vooral verteld dat aerosleep zonde geld is. Het verkoop praatje is dat je minder kans hebt op wiegendood door de luchtdoorlatendheid, maar er is geen onderzoek die dat kan bevestigen. Wel zou er een officieel onderzoek zijn waarin word bevestigd dat newborns met een aerosleep te veel energie moeten steken om zichzelf warm te houden waardoor er in sommige gevallen groeiproblemen kunnen ontstaan.

Celeste, wat spannend zeg!!! Gelukkig in ieder geval geen suiker :)

Hier vandaag met 39+4 weer controle gehad. Ondanks dat ik bijna niet meer kan lopen van de pijn door indalingsweeen, wil baby nog steeds niet indalen :n
Maandag (dan 40+3) staat een gesprek in het ziekenhuis gepland over de mogelijkheden voor inleiden, mocht er tegen die tijd nog niks op gang zijn gekomen. Word nu wel echt heel spannend :=

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:36

Zonder topper is het een normaal matras dus die kunnen we er de eerste tijd evt aflaten.

Dat is echt bijna Linda! Hier voelt het met 6 weken ook al echt heel dichtbij. Wat doe jij om de dagen een beetje door te komen? Ik ben nog veel te druk en dat merk ik heel goed aan het einde van de dag :=

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:45

Tjonge, wat balen Linda! Dan heb je pijn, maar dan heeft het geen resultaat…Ik snap ook goed dat het nu spannend is hoor! Hier kan het ook elk moment beginnen en dat is toch wel bizar.

Charlotte: bij jou schiet het nu ook al lekker op! Wel slordig van het ziekenhuis…soms snap ik niet goed hoe ze daar met elkaar communiceren. Was jij nu al met verlof?

Celeste: fijn dat je geen suiker hebt en alles goed lijkt :) heel benieuwd of ze je een datum gaan geven!

Hier nog steeds stabiel, vandaag ben ik 39 weken, dus we zitten ook echt te wachten voor mijn gevoel. De afgelopen nachten heb ik gelukkig goed kunnen slapen, de pijn in mijn rib lijkt iets te zijn afgenomen, dus daar ben ik heel dankbaar voor!
Ik moet wel zeggen dat ik nu wel een beetje klaar ben met zwanger zijn. Ik heb wel weer zin om iets actiefs te doen, maar dat gaat nu natuurlijk niet. Gisteren ben ik nog even naar stal gefietst en heb gekeken toen mijn bijrijder ging rijden. Verder hebben we wel wat afspraken gepland voor de komende dagen, je kunt het altijd weer afzeggen :) anders zit je best lang te wachten en je te vervelen als het wel nog 2 weken duurt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 14:56

Charlotte, nouja pony’s voeren, boodschappen doen, en dan probeer ik wat huishoudelijke klusjes te verdelen. De ene dag beneden stofzuigen, andere dag boven enz. Na het eten koken en keuken opruimen doe ik vooral helemaal niets meer :o En soms heb ik er een dag tussen dat ik zo veel pijn heb, dan doe (en kan) ik gewoon de hele dag niks :n

Ballard, oh heerlijk stukje fietsen lukt mij niet meer.. maar je hebt groot gelijk hoor! Ik ben vandaag lekker naar de nagelstyliste geweest enzo. Mensen verklaren mij voor gek dat ik nog een half uur daarheen ga rijden enzo maar ik hoef alleen maar in de auto te zitten enzo …

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 15:04

linda2008 schreef:
Charlotte, nouja pony’s voeren, boodschappen doen, en dan probeer ik wat huishoudelijke klusjes te verdelen. De ene dag beneden stofzuigen, andere dag boven enz. Na het eten koken en keuken opruimen doe ik vooral helemaal niets meer :o En soms heb ik er een dag tussen dat ik zo veel pijn heb, dan doe (en kan) ik gewoon de hele dag niks :n

Ballard, oh heerlijk stukje fietsen lukt mij niet meer.. maar je hebt groot gelijk hoor! Ik ben vandaag lekker naar de nagelstyliste geweest enzo. Mensen verklaren mij voor gek dat ik nog een half uur daarheen ga rijden enzo maar ik hoef alleen maar in de auto te zitten enzo …

O ja alles wat je nog kunt doen, gewoon lekker doen! Ik ben afgelopen zaterdag nog anderhalf uur naar Hattem gereden voor een housewarming en ‘s avonds weer terug :P Juist lekker als je nu nog je nagels kunt laten doen :) beetje me-time!
Net heb ik de regendeken van mijn paard opgehaald die gewassen was en weer even een stukje gefietst in de miezer regen, maar dat is toch wel lekker :)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 15:24

Mooi dat het met je rib weer wat beter gaat Ballard. Zo'n pijntje is om gek van te worden. Dat er klaar mee zijn heb ik nu al dus vraag me af hoe dat bij mij zal zijn over 5 weken :+ Lekker wat afleiding en afspraken kan je inderdaad weer afzeggen. Ik heb al de hele zwangerschap verlof ivm ziekte (helaas al vind ik het nu de laatste weken wel fijn).

Slim om het zo te verdelen linda! Hier zijn er nog teveel klusjes die ik eigenlijk af wil hebben voor de kleine komt. Er druipen hier en daar stiekem al wat dingen van de lijst maar sommige dingen zijn wel lekker als het toch klaar is voor de kleine komt. Fietsen lukt mij ook al een tijdje niet meer :+

Jeetje 2x 1,5 uur in de auto Ballard _/-\o_ Ik ben gisteren driekwart dag op pad geweest met veel autorijden en ik was helemaal stuk gisteravond.

Ze hebben hier maandag en vandaag de kozijnen vervangen die vorig jaar in februari met de storm veel schade op hadden gelopen. Lekker slijpen en doen, zwarte dorpel en witte kozijnen dus je ziet het al voor je. Het valt echt mee met het slijpsel etc. maar al die hoekjes en randen moeten eigenlijk na het stofzuigen nog even lekker afgenomen worden zodat het schoon is. Ik kon wel janken toen ik bedacht dat ik dat straks mag gaan doen :') De hormonen zijn vandaag niet zo gezellig, alles is even te veel :')

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:33

Charlotte446 schreef:

Je hoort zo vaak dat die metingen niet kloppen, echt niet betrouwbaar volgens mij.. nog even volhouden!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:34

Celestexxxxx schreef:
Charlotte446 schreef:

Bij welk ziekenhuis zit jij?
Ik zit in Zwolle en daar weet de kop ook niet wat de staart doet. Tegenwoordig is het echt niet meer leuk om op controle te komen.

Vandaag inderdaad de suikertest gehad. Ging goed, geen verrassingen gehad gelukkig. Niet gebeld, dus geen suiker.
Tevens dachten ze dat ik daar ook kwam voor mijn ijzer te prikken.. net 2 weken geleden gedaan pfff.. dus vandaar dat de kop niet weet wat de staart daar doet. En na zoveel van dit soort dingen begint het bijna vervelend te worden.
Vrijdag weer controle en nu ben ik heel benieuwd of ik een datum ga krijgen of ze gaan zeggen dat ik moet wachten totdat ze er zelf klaar voor is. Spannend dus.

Fijn dat de suikertest goed was

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:36

linda2008 schreef:
Hier werd vooral verteld dat aerosleep zonde geld is. Het verkoop praatje is dat je minder kans hebt op wiegendood door de luchtdoorlatendheid, maar er is geen onderzoek die dat kan bevestigen. Wel zou er een officieel onderzoek zijn waarin word bevestigd dat newborns met een aerosleep te veel energie moeten steken om zichzelf warm te houden waardoor er in sommige gevallen groeiproblemen kunnen ontstaan.

Celeste, wat spannend zeg!!! Gelukkig in ieder geval geen suiker :)

Hier vandaag met 39+4 weer controle gehad. Ondanks dat ik bijna niet meer kan lopen van de pijn door indalingsweeen, wil baby nog steeds niet indalen :n
Maandag (dan 40+3) staat een gesprek in het ziekenhuis gepland over de mogelijkheden voor inleiden, mocht er tegen die tijd nog niks op gang zijn gekomen. Word nu wel echt heel spannend :=

Spannend, hopelijk begint t eerder

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:37

Ballard_L schreef:
Tjonge, wat balen Linda! Dan heb je pijn, maar dan heeft het geen resultaat…Ik snap ook goed dat het nu spannend is hoor! Hier kan het ook elk moment beginnen en dat is toch wel bizar.

Charlotte: bij jou schiet het nu ook al lekker op! Wel slordig van het ziekenhuis…soms snap ik niet goed hoe ze daar met elkaar communiceren. Was jij nu al met verlof?

Celeste: fijn dat je geen suiker hebt en alles goed lijkt :) heel benieuwd of ze je een datum gaan geven!

Hier nog steeds stabiel, vandaag ben ik 39 weken, dus we zitten ook echt te wachten voor mijn gevoel. De afgelopen nachten heb ik gelukkig goed kunnen slapen, de pijn in mijn rib lijkt iets te zijn afgenomen, dus daar ben ik heel dankbaar voor!
Ik moet wel zeggen dat ik nu wel een beetje klaar ben met zwanger zijn. Ik heb wel weer zin om iets actiefs te doen, maar dat gaat nu natuurlijk niet. Gisteren ben ik nog even naar stal gefietst en heb gekeken toen mijn bijrijder ging rijden. Verder hebben we wel wat afspraken gepland voor de komende dagen, je kunt het altijd weer afzeggen :) anders zit je best lang te wachten en je te vervelen als het wel nog 2 weken duurt

Ja gewoon plannen hoor anders zit je maar te wachten :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:45

Hier wisselt het tussen ellendig en gezegend, ze heeft lang last gehad van haar darmen en nu nog steeds met vlagen. Maar als ze geen last heeft worden we zo heerlijk aan gelachen,
maakt alles het helemaal waard <3
Afbeelding

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:10

Azmay schreef:
Hier wisselt het tussen ellendig en gezegend, ze heeft lang last gehad van haar darmen en nu nog steeds met vlagen. Maar als ze geen last heeft worden we zo heerlijk aan gelachen,
maakt alles het helemaal waard <3
[ [url=m/AGTprZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh wat een mooi meisje! <3

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 14:12

Aah Azmay wat een heerlijk meisje.

Het is wel te merken dat er een hoop baby's geboren zijn, wat een rust hier ineens.

Abby doet het goed. Drinkt als een malle. Wordt bij het drinken van de fles boos omdat het zo snel op is. Aan de borst drinkt ze 5x zo langzaam en valt ze in slaap. Maar goed, door vpk van consultatiebureau gewogen en ze was al 500 gram aangekomen t.o.v. laatste dag van de kraamweek :+. Goed vette melk denk ik :+.

Al wel keertje bij de huisarts geweest ook. Op de laatste dag vd kraamweek viel het op dat Abby een hard bultje bij haar ribben heeft. Kraamverzorgster noemde het een middenrifbreuk. Ik gaan Googlen en toen gingen de alarmbellen af, want dat is echt foute boel. Maar verkeerde term en consultatiebureau zou het wel in de gaten houden. Kon geen kwaad verder.
Maar de vpk van consultatiebureau had geen idee, dus dan maar naar de huisarts. Schijnt gewoon botje te zijn wat daar hoort, die alleen bij de ene wat meer gekanteld is dan bij de ander. :+. Maar goed, in ieder geval gerustgesteld.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 14:48

Jeetje Marjon dan schrik je je ook dood. Gelukkig dus niets aan de hand.

Hier inderdaad druk druk druk met de kleine maar zit sinds de geboorte ook in de super leuke appgroep van dit topic. Gaat soms erg hard maar hele fijne sfeer en respect voor elkaar. Had eerst m'n twijfels of ik erin wilde maar echt heel blij mee dus zeker aan te raden.

Vandaag is Boris 8 weken oud. Echt al een hele meneer en hij doet het waanzinnig goed. Vanavond even wegen weer.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 16:17

Dante is vandaag 4 weekjes oud en de tijd vliegt zo snel voorbij! Ben echt helemaal verliefd op mijn ventje <3 <3
Hij doet het onwijs goed, krijgt iets te veel voeding voor het mooie maar anders zitten we met een krijsende baby dus mogen gewoon aan zijn honger toegeven.

Ik bedoel, hoe kan je nou niet gek zijn op zo’n knap koppie :Y) <3 (foto even in spoiler ivm privacy)
Spoiler:
Afbeelding