We wandelen door naar deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miekje23

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:53

Gisteren begonnen bij mn nieuwe baan! Al met al ruim 12km in de benen (vulploeg).

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:09

Zo,pittige baan heb je uitgezocht.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 20:51

Zo, lekker Miekje!

Lizard, Freek is mijn aller eigenste pony :Y) .
De poezen mochten gisteren een rondje mee op de fiets, die komen niks te kort ;)

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 21:06

Oeps,neem me niet kwalijk, jojoleinee.
:)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 21:45

Mooie foto uit Rotjeknor!

Ik liep ook met ‘t peerd vandaag; er is 12 km afgelegd, ik denk dat ik de helft zelf gelopen heb en de helft gelift.
Afbeelding
Afbeelding
(ja, er moet nodig gesnoeid worden; na het broedseizoen gaat de loonwerker aan de slag)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:01

Dat is wel erg smal geworden.

Hier in het dorp gewandeld, ik zal binnenkort eens foto's maken. Een hele straat is net opnieuw opgeleverd met nieuwe huizen en 2 andere straten worden nu geheel gesloopt. Een andere straat is vorigj aar al opgeleverd. De aardbevingen hakken er hier wel in. En er wordt met vele maten gemeten. De 1 krijgt nieuwbouw, de andere niets.
Bij mijn vader is het zo dat zijn woning herbouwd mag worden volgens de berekeningen, maar die van de buren moet verstevigd worden. En dat gaat niet, want het is een 2 onder 1 kap. Dus hoe verklaar je dat?
Mijn huis is 3 jaar terug geinspecteerd wegens code rood, maar de uitslag zouden we Q1 van 2022 krijgen, toen werd het Q2, en toen Q3 en nu is het al eind 2023 geworden.

Behalve de beoordeling of er herbouwd of versterkt moet worden wat verschilt per 'batch', verschilt hierdoor ook de vergoeding die men krijgt. Soms krijgt men een nieuwe woning en kan de inrichting zoals keuken en badkamer met punten geregeld worden en soms wordt het voorgekauwd (eenheidsworst). Vooral dat laatste levert veel ellende op. Ook de beloofde 1 jaar er uit wordt vaak veel langer.
Vandaag sprak ik een huurder die straks in de wisselwoning blijft, dat wordt zijn nieuwe huis, hij wil niet weer terug verhuizen, te veel gedoe. Soms staan er woningen te koop van mensen die zeggen we gaan voor nieuwbouw, maar willen er zelf niet meer naar terug. Je koopt dan een huis wat gesloopt gaat worden, maar waarvan je zelf nog enige zeggenschap hebt m.b.t. de nieuwbouw (buitenkant niet, maar inrichting wel).

Al met al verandert mijn mooie klassieke dorpje deels in een nieuwbouwwijk. Wel jammer hoor. Eigenlijk moet ik foto's gaan maken van voor en na de sloop.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:39

Foto‘s maken om het nostalgische vast te leggen. Zonde eigenlijk :(

Faringo jij had een mooie foto, heel artistiek met die weerspiegeling van de wolken . De mooiste foto‘s zijn vaak de onverwachte :D

Jojoleinee ik vind jouw pony zo leuk <3

Hilary dat is een jungle om in te rijden/lopen :wow:
Paard ziet er ook al zo leuk uit

Beetje bewolkt hier, even klein rondje lopen

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:54

Vandaag ga ik met een groepje onder begeleiding eetbare planten zoeken. Vanavond koken we ze met zijn Allen en eten we ze op. Dus hele dag wandelen. Ik heb er zin in.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:34

Mooie foto Bootsiebob!

Leuke en lekkere dag in het vooruitzicht Pien. Wel wat foto's maken hoor voor ons :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:47

Faringo schreef:
Mooie foto Bootsiebob!

Leuke en lekkere dag in het vooruitzicht Pien. Wel wat foto's maken hoor voor ons :D

Uiteraard!!!!

Ik hoop dat mijn app herkenning planten goed doet, want zo kan ik naast de franse naam de Nl naam zoeken.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:15

Oh wat een gave dag in het vooruitzicht Pien *\o/*

Ik heb zelf op het moment niet zoveel tijd om uitgebreid te wandelen, dus ik geniet lekker van jullie verhalen en foto's en tel af naar mijn vakantie. Over een week stappen we op de boot *\o/*

Beetje jammer dat ik voor die tijd evht nog veel moet doen :')

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:18

Jaaaaaa nog maar een week! Hier ook aan het aftellen. Hopelijk krijg je alles nog af voor die tijd.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 11:14

Heftig verhaal Germie. Lijkt me lastig om alles zo te zien veranderen in eenheidsworst..

Lekker Bootsiebob!

Leuk Pien, veel plezier. Lijkt me erg interessant en leerzaam.

Aan de voorpret zal het niet liggen Gaucho en Faringo! Over een week kunnen wij mee genieten van jullie wandelverhalen :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 14:17

Hier wat foto's van mijn dorpje. Deze huizen zijn enige maanden terug opgeleverd en dus klaar. Ik heb geen foto's van hoe het was:
Afbeelding
Afbeelding

Dan nu wat foto's van wat er allemaal plat gaat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze brievenbussen zijn dus van de bewoners die nu elders wonen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hier zie je dus ook al herbouw:
Afbeelding

Nog meer wat plat gaat:
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 14:20

Hier nog meer foto's:
Afbeelding

En bij deze foto gaat links plat en rechts (nog) niet. Er wordt met batches gewerkt en met verschillende maatstaven bepaald of iets mag blijven staan of niet. Maar als je huis wel blijft staan, dan kijk je dus wel 1.5-2 jaar uit over een bouwput met alle overlast van dien.
Afbeelding

Afbeelding

Hier nog een paar huizen waarbij de linkerkant van de 2-onder-1-kap volgens de berekeningen plat moet, en de rechterkant moet versterkt worden en kan dus blijven staan. Ook weer een bijzondere situatie. Hoe ga je de ene helft slopen en de andere helft niet? Daar wordt dus nog over gesproken.
Afbeelding

Het is heel raar om te zien dat mensen de huizen soms geheel leegtrekken en zelfs deuren, ramen en verwarmingen er uit halen om zelf te hergebruiken of te verkopen. En andere woningen blijven zeg maar direct bewoonbaar achter, maar zijn toch onbewoonbaar.

In wisselwoningen blijven buren soms buren, maar soms moet iedereen naar een andere plaats zelfs. Er zijn mensen die straks in de aangeboden wisselwoning mogen blijven omdat dat ook huur is, en anderen besluiten de woning te verkopen voordat die gesloopt wordt en zelf elders te kopen. Je koopt dan dus een huis waarvan je weet dat het gesloopt wordt, en dat je er nieuwbouw voor terugkrijgt, maar wanneer het opgeleverd wordt weet je niet. Ook een rare situatie dus, maar niet iedereen wil meer 2 keer verhuizen.

Bij mijn woning weet ik dus nog niet waar ik aan toe ben. Ik hoop eigenlijk op herbouw, maar aan de andere kant, ik heb geen zin om 2 keer te verhuizen. Maar aan de andere kant, mijn schuurtje verzakt steeds meer, aan 1 kant zit al 1 stenenrij geheel onder de grond, het staat over 1m hoogte meer dan 1.5cm uit het lood. En ook in de woning heb ik schade.
Laatst bijgewerkt door germie op 18-05-22 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 14:22

Ik maak uit je berichten op dat deze situatie je iets doet, maar ik snap niet zo goed wat de lading foto's en het verhaal in dit wandeltopic doen?

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 14:35

Ik denk omdat het wandelen in het dorp flink verpest wordt op deze manier.
Een dorpswandeling zou ook fijn moeten kunnen zijn zeg maar.

De één heeft de veluwe als achtertuin en de ander helaas een grote bouwput :(

Maar het is wel erg veel informatie voor dit topic inderdaad :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 14:48

Ja, ik vind mijn eigen wijk met zijn eeuwige opengebroken straten ook irritant en lelijk om te zien, evenals de huizen aan het einde van mijn prachtige jaren '20 straatje.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 14:57

Het is inderdaad wandelen door het dorp. Meestal ga ik buiten het dorp wandelen, maar soms er ook door. En tja, dan zie je wel hoe het verandert helaas.

Natuur is mooier en daar zal ik de volgende keer weer foto's van maken. :o

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 15:08

Net een rondje door het dorp gemaakt. Moest foto's laten maken voor op mijn paspoort dat ik morgen aan ga vragen *\o/*
Afbeelding

Ik baal, ik had al een aantal keer gezocht op internet wandelvierdaagses (is dat het meervoud) hier in de buurt, maar thuis niks gevonden en in het dorp waar ik werk ook niks. Vergat het ook steeds aan mijn moeder te vragen en nu hoor ik dat het gisteren is begonnen. Ik had nog aan kunnen sluiten, maar de rest van de week ook geen tijd savonds -O- erg jammer, had graag mee gedaan.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 15:21

Wat een puinhoop,germie.
Zo is het inderdaad een wat minder mooie wandel omgeving.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 15:31

Hier is de avondvierdaagse ook bezig, ze beginnen al om 18 uur elke dag. En er doen eigenlijk geen volwassenen aan mee. Dus ik heb het ook maar laten schieten. Wil niet tussen de kinderen lopen zeg maar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 16:04

germie schreef:
Het is inderdaad wandelen door het dorp. Meestal ga ik buiten het dorp wandelen, maar soms er ook door. En tja, dan zie je wel hoe het verandert helaas.

Natuur is mooier en daar zal ik de volgende keer weer foto's van maken. :o

Het gaat er helemaal niet om dat je natuur moet plaatsen. Als jij in je wijk wandelt, moet je lekker foto's maken in je wijk, maar dan wel van je wandeling.
De hele verbouwing in je wijk is echt next level.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 17:00

Dat was gewoon een wandeltocht hoor. En dan kan ik laten zien wat ik tegenkom met een stukje wat er speelt. Dus verder niets bijzonders.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 17:10

Misschien ben ik het vergeten, maar heb je grote reisplannen in het verschiet Jojoleinee?
Lekker weertje voor avondvierdaagses, balen dat je het niet wist…

Dorpsfoto‘s kunnen soms erg mooi zijn, zelfs stadsfoto‘s zoals van Faringo in Rotterdam.
Wat informatie over Groningen, duiken, asielhonden, leuke ritten te paard, tuinieren, naaldvilten en familie is best welkom af en toe. Maar niet liever niet overheersend. Het topic gaat al zo snel, een paar dagen offline is meteen heel veel bijlezen/kijken :j