Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:26

Experts waarschuwen voor 'vaccin-hyperfocus': 'Risico kun je niet volledig uitsluiten' - https://nos.nl/l/2376107

Eigenlijk zeggen ze dat paniek niet nodig is
Dat je dus hetzelfde doormaakt als wanneer je corona hebt gehad.

Kan ik hieruit opmaken dat wanneer je geen ernstige bijwerkingen hebt van corona je gerust de enting kunt halen?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:38

Nikass schreef:
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... accinaties

Uit het schema denk ik op te maken dat er de komende tijd nog veel met Pfizer gevaccineerd gaat worden. Interpreteer ik dat goed?

Pfizer is veruit het meest inderdaad.
Az op plaats 2,
Moderna 3
JeJ op 4

Maar Astra Zenica kan wel eens gaan tegenvallen nu.

Jansen en Jansen gaat pas vanaf 18 april geprikt worden. 1e week 20.000 2e week 40.000. de verhouding gaat dus wel nog veranderen.

Mast pfizer inderdaad het meest.

Hier even weergegeven met de verwachtte gezette prikken op 2 mei:
(Mogelijk nog aanpassingen op AZ dus)

Afbeelding

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:57

BigOne

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:33

Inmiddels uit verschillende delen van het land berichten dat 60/64 afziet van AZ en dat de bereidheid te vaccineren keldert in die groep. Dat is linke soep met het oog op de zorg.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:02

Tja die onrust was te voorzien.

Zou maar gauw een belletje met Pfizer gaan doen... USA heeft dadelijk alles al gevaccineerd en hier gaat het zo stroef, ongelofelijk.

Maar goed, als USA klaar is kunnen wij misschien hun Pfizer krijgen :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:08

Ik las dat veel mensen hier in België die het 1e AZ vaccin kregen, zich tweederangsburgers voelen.
Begrijpelijk en gaat zeker de vaccinatiebereidheid ook niet ten goede komen.

Wij vaccineren trouwens nog altijd 56+ met AZ. Andere landen enkel 60+ :+

En als je wil, kan je als 56- ook nog altijd AZ krijgen. Moet je enkel een papiertje ondertekenen ...
Iets met zoveel mogelijk voorraden wegwerken ofzo :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:53

bigone schreef:
Inmiddels uit verschillende delen van het land berichten dat 60/64 afziet van AZ en dat de bereidheid te vaccineren keldert in die groep. Dat is linke soep met het oog op de zorg.

Idem voor mijn moeder. Die wil geen AZ. Maar alternatief is er niet. Snap dat je met de kennis die we eerst hadden geen alternatief kon bieden. Maar vind het wel netjes om nu mensen op een later tijdstip met een ander vaccin te kunnen prikken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:03

En dan komt er precies hetzelfde verhaal, ook voor pfizer, moderna en JJ inmiddels gevallen met trombose, niet die extreme van AZ maar ze zijn er wel degelijk. Word nu onderzocht of het door of na vaccinatie kwam. Wij krijgen komende week een prik, az inderdaad. Het risico op corona/ziekenhuis is zoveel groter dan dood door vaccin dat we dat gewoon nemen. Leuk is anders maar we gaan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:05

bigone schreef:

Ja heel begrijpelijk. Ik wil dolgraag ingeënt worden, maar ook niet met AZ. Gelukkig ben ik 60- dus krijg ik ook wat anders tzt. Nog even wachten wát, want Jansen klinkt ook niet veelbelovend.
Het is toch logisch dat je het beste vaccin wil, met de minste risico's?
Ik begrijp heel goed dat je je tweederangs burger voelt als je alléén in aanmerking komt voor AZ.
Je hoeft me dunkt niet de dupe te worden van een verkeerd inkoopbeleid van de overheid. :n

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:08

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:10

Morrie schreef:
dit dus:

https://speld.nl/2021/04/10/ggd-vaccine ... ot-schaft/

jammer genoeg zit ik in een dorp waar de huisarts niet werkt op zondag, dus ik krijg AZ volgende week :

De Speld is geen echt nieuws.....

En ik juich als ik AZ krijg hoor, risico is bij alle vaccins aanwezig, dus wat maakt het uit

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:12

Echwel schreef:
Morrie schreef:
dit dus:

https://speld.nl/2021/04/10/ggd-vaccine ... ot-schaft/

jammer genoeg zit ik in een dorp waar de huisarts niet werkt op zondag, dus ik krijg AZ volgende week :

De Speld is geen echt nieuws.....

En ik juich als ik AZ krijg hoor, risico is bij alle vaccins aanwezig, dus wat maakt het uit

joh, echt???? :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:15

:D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:23

Ze zouden hier ook moeten doen dat als je 60- bent, je wel gewoon AZ kan krijgen als je echt wil.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:29

sureido schreef:
Ze zouden hier ook moeten doen dat als je 60- bent, je wel gewoon AZ kan krijgen als je echt wil.

Misschien moet ik vaccinreisjes naar België gaan aanbieden :)* Gat in de markt ! :Y)
Hier krijg je ze wel nog als je echt wil.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:29

sureido schreef:

Dat was ook mijn eerste gedachte. Maar in hoe verre laten mensen zich onder druk zetten?
Eigenlijk niet willen, maar een drammende partner of kinderen. Werkgevers die verkapt met ontslag dreigen. De invoer van een vaccinatiepas. Etc etc..

Onder normale condities zou ik je gelijk geven, maar ik denk dat je daarmee nu op dit specifieke moment een hoop mensen met hun rug tegen de muur zet als je het „open“ laat.
Wat gebeurd er daarna met de claims van mensen die zich maatschappelijk gedwongen voelde en bij de pechvogels hoorde?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:32

Misschien een domme vraag, maar geen enkele claim omtrent die vaccins zal toch wat opleveren ?
Elke speler is toch voldoende ingedekt om nooit verantwoordelijk gesteld te kunnen worden voor eender wat dacht ik.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:34

Pandora2 schreef:
bigone schreef:
Mijn zwager, 73, nooit ziek geweest , hooguit een verkoudheid. Slikt nooit medicatie zelfs geen aspirientje.
Maandagavond Pfizer gehad en 24 uur later echt doodziek. Oncontroleerbaar shaken, moe, hoofdpijn , spierpijn en ligt al twee dagen op bed.

Dat is niet zomaar een beetje ' even niet goed voelen '. Je zal het maar meemaken. :
Hopen dat hij snel opknapt !

Een 77-jarige vriend van mij,risicogroep omdat hij een open hartoperatie heeft gehad,heeft afgelopen dinsdag zijn eerste prik met Pfizer gehad en toen ik hem woensdag sprak zei hij geen enkele last gehad te hebben. Het zal wel heel persoonlijk zijn.Ik word er langzamerhand toch wel enigszins bezorgd over.Want als je eerst gezond bent en je moet je dan iets laten inspuiten wat toch nare bijwerkingen kan hebben?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:39

Weet iemand waarom ze 70+ nog steeds met Pfizer prikken en niet met AZ, zodat er meer overblijft voor 60-? :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:42

Pandora2 schreef:
Misschien een domme vraag, maar geen enkele claim omtrent die vaccins zal toch wat opleveren ?
Elke speler is toch voldoende ingedekt om nooit verantwoordelijk gesteld te kunnen worden voor eender wat dacht ik.

De overheid draait er in NL voor op, dat is part of the deal. Per land is het een beetje anders.
Als individue maak je heel weinig kans, maar in zulke situaties ontstaan dan verenigingen. Je hebt er wel een lange adem voor nodig.
Mijn oma heeft destijds ongeveer 40 jaar na dato ook nog een vergoeding gekregen voor DES schade.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:50

sureido schreef:
Weet iemand waarom ze 70+ nog steeds met Pfizer prikken en niet met AZ, zodat er meer overblijft voor 60-? :o

Bij de hogere leeftijdsgroep schijnt AZ slechter te werken.Overigens,ik ben 67 en heb nog geen uitnodiging gehad. Ik zou volgens de plannen Pfizer moeten krijgen. Maar als ze die AZ nou zouden willen gaan opspuiten aan de ouderen,dan zou ik er feestelijk voor bedanken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:54

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:07

@Sureido,zal wel, maar ik wil het niet.Mooie praat van de fabrikant van AZ zelf.Als niemand,of minder mensen,hun vaccin nog wil dan gaan ze extreem minder winst maken dus.Nee lekker hoor.Mogen ze in hun eigen bil zetten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:13

Nikass schreef:
bigone schreef:

Ja heel begrijpelijk. Ik wil dolgraag ingeënt worden, maar ook niet met AZ. Gelukkig ben ik 60- dus krijg ik ook wat anders tzt. Nog even wachten wát, want Jansen klinkt ook niet veelbelovend.
Het is toch logisch dat je het beste vaccin wil, met de minste risico's?
Ik begrijp heel goed dat je je tweederangs burger voelt als je alléén in aanmerking komt voor AZ.
Je hoeft me dunkt niet de dupe te worden van een verkeerd inkoopbeleid van de overheid. :n

Tja, ik voel me geen tweederangsburger , komende week AZ er in. Elk vaccin geeft een risico net als elk geneesmiddel en ja het is knap k@t wanneer het fout gaat maar ik vertik het om nog langer te wachten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:14

Sizzle schreef:
Pandora2 schreef:

De overheid draait er in NL voor op, dat is part of the deal. Per land is het een beetje anders.
Als individue maak je heel weinig kans, maar in zulke situaties ontstaan dan verenigingen. Je hebt er wel een lange adem voor nodig.
Mijn oma heeft destijds ongeveer 40 jaar na dato ook nog een vergoeding gekregen voor DES schade.

Interessant dit ! Ga ik eens opzoeken voor België dan. Gewoon uit interesse :D