Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikass schreef:https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... accinaties
Uit het schema denk ik op te maken dat er de komende tijd nog veel met Pfizer gevaccineerd gaat worden. Interpreteer ik dat goed?
bigone schreef:Inmiddels uit verschillende delen van het land berichten dat 60/64 afziet van AZ en dat de bereidheid te vaccineren keldert in die groep. Dat is linke soep met het oog op de zorg.
bigone schreef:Inmiddels uit verschillende delen van het land berichten dat 60/64 afziet van AZ en dat de bereidheid te vaccineren keldert in die groep. Dat is linke soep met het oog op de zorg.
Morrie schreef:dit dus:
https://speld.nl/2021/04/10/ggd-vaccine ... ot-schaft/
jammer genoeg zit ik in een dorp waar de huisarts niet werkt op zondag, dus ik krijg AZ volgende week
Echwel schreef:Morrie schreef:dit dus:
https://speld.nl/2021/04/10/ggd-vaccine ... ot-schaft/
jammer genoeg zit ik in een dorp waar de huisarts niet werkt op zondag, dus ik krijg AZ volgende week
De Speld is geen echt nieuws.....
En ik juich als ik AZ krijg hoor, risico is bij alle vaccins aanwezig, dus wat maakt het uit
sureido schreef:Ze zouden hier ook moeten doen dat als je 60- bent, je wel gewoon AZ kan krijgen als je echt wil.
Pandora2 schreef:bigone schreef:Mijn zwager, 73, nooit ziek geweest , hooguit een verkoudheid. Slikt nooit medicatie zelfs geen aspirientje.
Maandagavond Pfizer gehad en 24 uur later echt doodziek. Oncontroleerbaar shaken, moe, hoofdpijn , spierpijn en ligt al twee dagen op bed.
Dat is niet zomaar een beetje ' even niet goed voelen '. Je zal het maar meemaken.![]()
Hopen dat hij snel opknapt !
Pandora2 schreef:Misschien een domme vraag, maar geen enkele claim omtrent die vaccins zal toch wat opleveren ?
Elke speler is toch voldoende ingedekt om nooit verantwoordelijk gesteld te kunnen worden voor eender wat dacht ik.
sureido schreef:Weet iemand waarom ze 70+ nog steeds met Pfizer prikken en niet met AZ, zodat er meer overblijft voor 60-?
Nikass schreef:bigone schreef:Inmiddels uit verschillende delen van het land berichten dat 60/64 afziet van AZ en dat de bereidheid te vaccineren keldert in die groep. Dat is linke soep met het oog op de zorg.
Ja heel begrijpelijk. Ik wil dolgraag ingeënt worden, maar ook niet met AZ. Gelukkig ben ik 60- dus krijg ik ook wat anders tzt. Nog even wachten wát, want Jansen klinkt ook niet veelbelovend.
Het is toch logisch dat je het beste vaccin wil, met de minste risico's?
Ik begrijp heel goed dat je je tweederangs burger voelt als je alléén in aanmerking komt voor AZ.
Je hoeft me dunkt niet de dupe te worden van een verkeerd inkoopbeleid van de overheid.
Sizzle schreef:Pandora2 schreef:Misschien een domme vraag, maar geen enkele claim omtrent die vaccins zal toch wat opleveren ?
Elke speler is toch voldoende ingedekt om nooit verantwoordelijk gesteld te kunnen worden voor eender wat dacht ik.
De overheid draait er in NL voor op, dat is part of the deal. Per land is het een beetje anders.
Als individue maak je heel weinig kans, maar in zulke situaties ontstaan dan verenigingen. Je hebt er wel een lange adem voor nodig.
Mijn oma heeft destijds ongeveer 40 jaar na dato ook nog een vergoeding gekregen voor DES schade.