Maxima_S schreef:echt? voor 1% moet 99% van de mensen zware inperkingen van hun grondrechten aanvaarden? Ik bestrijd niet dat mensen ziek worden en dood gaan maar dit is op zijn minst buitenproportioneel. En het argument dat we de zorg moeten ontlasten gaat maar voor een klein deel op want hoeveel moeite is er het laatste jaar gestoken in het opkrikken van de zorg?
Tot nu toe zijn er 14.929 levens verloren door Corona. 0,08% van Nederland. Dat is inclusief genomen maatregelen. Als we niks hadden gedaan was dit aantal nog veel hoger geweest. En dit cijfer is waarschijnlijk een onderschatting, gezien er in het begin niet getest (kon) worden en er toen ook veel sterftegevallen waren.
Er wordt geschat dat ongeveer [url]=https://www.imperial.ac.uk/media/imperial-college/medicine/mrc-gida/2020-10-29-COVID19-Report-34.pdf1 op de 87 coronapatiënten komt te overlijden[/url]. Zijn dit met name ouderen? Ja. ±90% van de overleden personen is boven de 70. Zo'n 9% is tussen de 50 en de 69. Zo'n 0,7% is onder de 50.
"oh die gaan toch wel dood bij griep", hoor ik mensen zeggen. Buiten dat dat echt de meest on-empathische reactie is die je kan geven, klopt het ook gewoonweg niet.
Gemiddeld sterven er 2900 mensen per week (over meerdere jaren gemeten). In 2020 stierven er gemiddeld ruim 3200 mensen per week. Dat is een verhoging van 10 procent. Dus er gaan zo'n 10 procent meer mensen dood per week dan normaal.
Even ter vergelijking: in een uitzonderlijk lange periode van griep begin 2018 was er sprake van een uitzonderlijk hoog aantal sterfgevallen per week: week 10 had een piek van 4100.
Corona had in week 14 een piek van 5100 sterfgevallen.
En dan hebben we het nog alleen over sterfgevallen.
Jako Burgers schreef:Ongeveer 1 op de 100 mensen die een coronabesmetting hebben opgelopen, houdt daar langdurige klachten aan over, zegt Jako Burgers van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG). Van de coronapatiënten is ongeveer 90 procent na drie weken genezen. Van de overige 10 procent geneest weer 90 procent na drie maanden. De groep die overblijft is dus ongeveer 1 op de 100.
Link.
Als we even de mensen die drie maanden last hebben buiten beschouwing laten, dan heeft dus blijkbaar nog 1/100 nog altijd klachten na 3 maanden. Als ik dat even versimpeld op heel Nederland projecteer en hier nog niet eens het aantal sterfgevallen vanaf haal, dan zou dus met 1% van de Nederlanders zo'n 174.746 mensen langdurige klachten ervaren. Buiten de 14.000+ die overlijden.
Maar nee hoor, die maatregelen zijn ontzéttend onproportioneel hoor.
Maxima_S schreef:Het is een schandaal wat zijn weerga niet kent en gelukkig is dit keer iedereen betroffen. Wegkijken is niet meer mogelijk.
Covid is een ziekte die zijn weerga niet kent. Je zou zeggen dat wegkijken niet mogelijk is.... en toch doet o.a. jij dat.
Maxima_S schreef:Mijn vraag zou eerder zijn waar zouden jullie de grens trekken? Hoever mag de overheid gaan om ons te beschermen?
Ik heb de cijfers niet. Ik ga hier dus ook geen uitspraak over doen. Kan in ieder geval aangeven dat ik de maatregelen tot nu toe niet buiten die grens vind gaan.
Maxima_S schreef:Mogen ze hiervoor berichtgeving verwijderen zoals al grootschalig gebeurd op twitter, youtube, facebook etc? Mogen ze de informatie stroom zo in hun straatje laten passen?
De overheid haalt die informatie niet weg. Dat doen de platformen zelf. En bovendien gaat dat om grootschalige misinformatie, of aanwakkeren van geweld. Je mag volgens mij nog steeds gaan roeptoeteren dat vaccineren zo gevaarlijk is en corona maar een griepje is.
Maxima_S schreef:Is het geoorloofd dat je op basis van een fb post over een oproep voor ouders om voor hun kinderen te gaan staan bezoek krijgt van de politie met als grondslag opruiing?
Ik ken de achtergrond van dit verhaal niet, maar dit lijkt me zeeeeeeeeeeeeeeer sterk.
Maxima_S schreef:Is het geoorloofd dat vredige demonstranten welke gehoor geven aan het appel van de politie om te vertrekken worden ingesloten in een straat en alsnog een bon krijgen?
'Vredige demonstranten'? Sure. Maar goed. Waarvoor zijn ze op de bon geslingerd dan?
Bovendien kan je sowieso tegen die bon in gaan in onze prachtige rechtstaat. Dus als die bon wel degelijk zonder correcte onderbouwing is gegeven, wordt die gewoon aan de kant geschoven.
Maxima_S schreef:Is het prima dat alle kinderen boven de 12 jaar met maskers op op school moeten zitten? En dat deze verplicht getest worden? En bij positieve test de hele klas in quarantaine moet? Ook als niemand verder klachten had en waar Rutte zegt dat testen zonder symptomen geen zin heeft?
Yes. Als COVID onder 12-jarigen ook zo verspreid en als dit een manier is om de achterstand in te halen (en sociale ontwikkeling bij deze leeftijd te blijven behouden).
Bovendien:
RIVM schreef:Heeft het zin om je te laten testen zonder klachten?
Voor een beperkte groep mensen met een hoog risico geldt sinds 1 december: als je 5 dagen in quarantaine zit (na het laatste contact met iemand met COVID-19) kan je je laten testen. Van de contacten die klachten kregen, kreeg 97% van hen binnen 7 dagen klachten. Het virus kan met een PCR-test 1 à 2 dagen voordat de klachten beginnen al gevonden worden.
Heeft het zin om je te laten testen als je COVID-19 hebt gehad en weer klachtenvrij bent?
(Bijvoorbeeld als verklaring voor je werk dat je geen COVID-19 meer hebt.)
Zonder klachten heeft het geen zin om een coronatest te doen. Dit geldt ook als je het virus hebt gehad en weer klachtenvrij bent.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... antwoorden
Het is dus een tikkeltje genuanceerder dan "zonder klachten heeft testen geen zin". Als jij geen risico hebt gelopen en klachtenvrij bent, dan heeft testen inderdaad niet zo veel zin. Maar. Als jij mogelijk in aanraking bent gekomen met iemand die besmet is, kunnen er binnen 7 dagen klachten ontstaan. De PCR-test kan al positief testen op COVID na 2 dagen. Dan hoef je dus nog geen klachten te hebben
.
Als er iemand uit die klas positief getest is (en je kan niet verwachten dat 12-jarige kinderen netjes 1,5m afstand houden en ten alle tijden hun mondkapjes goed dragen) dan hebben de andere klasgenoten dus wel risico dat ze het ook krijgen. Kinderen hebben immers onderling contact. Ook hoeft niet de hele klas zich te laten testen, als ik me niet vergis. Alleen de kinderen die klachten vertonen. Maar de quarantaine is dus wel met reden.
En dan:
RIVM schreef:Als er iemand in de klas positief getest is. Waarom moet dan de hele klas of groep in quarantaine?Omdat er veel besmettingen zijn en door de besmettelijkheid van varianten van het virus is het beleid voor bron- en contactonderzoek aangescherpt. Ook voor kinderen.
Deze aanscherping zorgt ervoor dat mensen zich eerder laten testen en dat contacten vaker het advies krijgen om in quarantaine gaan. Zo ook klasgenoten en kinderen op het kinderdagverblijf die (bij elkaar opgeteld) veel contact hebben met elkaar. Dit zorgt ervoor dat het virus minder kans krijgt om zich te verspreiden. En zo houden we ook beter zicht op de verspreiding.
Als het aantal contacten per kind of medewerker beperkt is, bijvoorbeeld door te werken met vaste groepjes of dezelfde kinderen met elkaar te laten spelen. Dan ziet de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst de overige klasgenoten als niet nauw contacten. Zij hoeven ook niet in quarantaine. Wel krijgen zij het advies om zich te laten testen. Maar hoeven dan niet thuis te blijven.
Klik
Maxima_S schreef:Is het prima om de middenstand zo lang te sluiten? Het zal je inkomen maar wezen...
Wat is dan het alternatief? Binnen de horeca zitten mensen vaak langdurig op een plek in de buurt van elkaar. Zeker met de waarschijnlijk-meer-besmettelijke britse variant, snap ik de beslissing wel om de horeca etc te sluiten. En als je creatief genoeg bent kan je prima nog "open" blijven hoor. Als ik naar restaurants kijk, ik heb een paar restaurants in de buurt die gewoon nog net zo veel omzet draaien als voor Corona, dankzij de diverse boxen die zij aanbieden... Of je kan bij de pakken neer gaan zitten en je restaurant sluiten en niet aan afhaal doen. Dat is een mentaliteitsverschilletje. Is het erg als iemand door corona failliet gaat? Zeker! Maar weet jij een alternatief waardoor niemand failliet gaat maar corona toch goed bestreden kan worden?
Maxima_S schreef:En dan praten over GEN therapie alsof het hetzelfde is als een vaccin en daarbij zeggen dat het heel erg veilig is terwijl hier op lange termijn helemaal geen bewijs voor is.
Dat wordt dan allemaal goedgepraat want er was meer geld en dus is het sneller gelukt en is het veilig terwijl de vragen die erover worden gesteld of kritische geluiden hierover vaak worden gecensureerd. En dat terwijl er nog niet zolang geleden een enorme flop was met het mexicaanse griep vaccin waar veel kinderen narcolepsie van kregen. Die krijgen dan een schikking.... ook een klein percentage maar geen land plat voor deze groep.
Lekker hypocriet.
Parool schreef:"Van de dertig miljoen Europeanen die werden gevaccineerd tegen Mexicaanse griep in 2009 en 2010, kregen er naar schatting ruim 1300 narcolepsie, een slaapstoornis waarbij mensen zonder aanwijsbare reden overdag in slaap vallen. Dat komt neer op 0,004 procent van de gevaccineerden, oftewel 1 op de 23.000" bovendien was het altijd door een onderliggende genetische afwijking.
link
.
Dus, jij vindt het vrésélíj́k dat voor 10% meer sterfgevallen per week (en 1% aan covidpatiënten die langdurig klachten ervaren) zulke strenge maatregelen worden genomen, maar tegelijkertijd maak jij je wel kwaad om die 0,004% van de gevaccineerden die narcolepsie als bijwerking hebben opgelopen (door een combinatie van het vaccin en een onderliggende erfelijke afwijking)? Even ter vergelijking: de sterftegraad van de mexicaanse griep die ik zo kan vinden was 0,57%. Stel dat 1/5 nederlanders deze opliep, dan zou dit zo'n 0,1% aan sterftegevallen zijn over heel Nederland. Nog altijd hoger dan het percentage narcolepsie.
Kan zijn dat mijn rekenkunsten me hier in de steek laten dus verbeter me gerust. Het is laat en ik ben gaar door werk haha 
Interessant.
Maxima_S schreef:Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dit allemaal maar wordt goed gepraat....
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat jij COVID goed praat en doet alsof het niks is.
Maxima_S schreef:nou, mijn broer wilde bij ons op bezoek komen (onze moeder woont bij mij) in DE en moest een test doen voor het openbaar vervoer voor de heen en een nieuwe voor de terugweg. Doordat familie onder de uitzonderingsregel valt hoefde hij niet in quarantaine en is 5 dagen hier geweest. €115,- voor de test in NL en 40 voor een sneltest in DE. Beide keren geen klachten, beide keren wel verplicht.
Bij de GGD in Nederland kan je je laten testen en kost het niks. Ik verwacht haast ook dat zoiets er voor Duitsland ook is, maar ken het land inhoudelijk niet qua zorg. Als jij per se een sneltest wil (wat volgens mij niet verplicht is) dan zal je daar inderdaad voor moeten betalen. En reizen naar het buitenland is afgeraden. [url=Voor een test buiten de GGD om is er geen dekking vanuit de basisverzekering. De testen die worden uitgevoerd door de GGD worden namelijk gezien als regulier. Ze worden gebruikt om verspreiding van het virus tegen te gaan en in kaart te brengen. Coronatesten die door andere partijen worden aangeboden, betaal je zelf.]Dus de GGD geeft ook geen COVID-vrij verklaring af.[/url] Dan is het volledig eigen keuze.
Maxima_S schreef:En dan komen natuurlijk argumenten dat het niet nodig is en daardoor dus terecht maar dat vind ik dus tegen het leven. Als het families zo moeilijk of duur maakt elkaar te zien terwijl er geen enkele rede is om dit bezoek niet te laten plaatsvinden. Namelijk geen klachten.
'Tegen het leven'? Ik vind het 'tegen het leven' dat je mensen moedwillig wil laten doorgaan omdat je naar je familie reizen blijkbaar belangrijker vindt. Lekker egoïstisch. Je kan tegenwoordig prima videobellen, whatsappen, etc etc.
Maxima_S schreef:En mensen die wel "geloven" dat knuffelen gevaarlijk is hebben echt teveel naar het nieuws gekeken. Tot 2020 was knuffelen heel gewoon, een eerste levensbehoefte en noodzakelijk. De niet knuffelen politiek is echt dramatisch voor onze menselijkheid. En natuurlijk moet iedereen alleen maar knuffelen met wie hij of zij wil. Dat was voor 2020 ook al zo

Tot 2020 was er geen COVID en was knuffelen zonder risico. Nu heeft knuffelen wel een risico, dus moet je dat maar gewoon met je knuffelbuddy doen (aka degene met wie je samenwoont of 1 'knuffelbuddy' in je sociale kring). Dus vooral niet doen alsof knuffelen verboden is. Want dat is het niet.
Dimphyl schreef:Of je het wel of niet doet, is een eigen keuze. - er IS geen verplichting, alleen een advies.
Om iemand daarvoor asociaal of gek of wappie te noemen, is ronduit belachelijk. Dit is dus precies waar de overheid op speelt he, de buitensluiten en in de gaten houden praktijken, burgers tegen elkaar opzetten. Dat jij bij niemand op visite wil, kan, gaat, durft, wil niet zeggen dat ik dan een mafkees ben omdat ik het wel doe.
Verdeeldheid, want zonder dat zou de grens qua maatregelen allang bereikt zijn.
Bah. Triest.
Dus omdat er geen verplichting is en alleen een streng advies, moeten we die regels maar gewoon negeren? Nee joh, de overheid geeft dat advies vast zonder reden uit
. Dus ja, als jij die adviezen aan je laars lapt vind ik je ronduit asociaal en egoïstisch. Ik heb mijn familie ook al maanden niet in het echt gezien. Dito met vrienden. Het is nu eenmaal niet anders, als ik verantwoordelijk wil blijven.
En Dimphyl, leg eens uit, waarom zou de overheid bewust mensen tegen elkaar opzetten? Als er niks aan de hand zou zijn? En waarom zou de logischer reden, namelijk om de contacten zo veel mogelijk te verminderen zodat er minder besmettingen zijn, niet de reden zijn?
Palmera schreef:Maxima S, ik ben het met je eens. Het klopt van geen kanten wat de overheden wereldwijd gezonde en hardwerkende burgers aandoen ter bescherming van een klein percentage.
Hoe verdrietig het ook is voor dat kleine percentage, ik vind het net zo verdrietig voor die grote groep die huis/bedrijf/bankrekening, waar ze jarenlang keihard voor gewerkt hebben nu kwijt zijn.
Maar dat mag niet gezegt worden, ik ben allang aangevallen hier omdat ook ik mijn toko kwijt ben door corona en niet mag mopperen, want ik ben gezond.
We leven in een tijd dat je blij moet zijn alles op te geven waar je ooit voor gewerkt hebt ter bescherming van een klein percentage medeburgers.
Ik wacht nog steeds op een eerste euro hulp aan mijn adres, zowel van een overheid als van mensen die mijn mening afkeuren.

Dat er mensen nu in de knel komen financieel gezien is erg. Heel erg. Gelukkig hebben we over het algemeen goede regelingen in Nederland om zulke mensen op te vangen. Dat er bedrijven failliet gaan is erg, dat er mensen hun baan verliezen is erg. Maar zij kunnen er nog bovenop komen. Mensen die fysieke consequenties overhouden aan COVID kunnen veelal niet meer werken door flinke vermoeidheid. En mensen die sterven... die komen er helemaal niet meer bovenop.
Er zitten veel haken en ogen aan het covid beleid, economisch gezien. Maar wat is het alternatief? Alles loslaten zodat nog meer mensen sterven of langdurige consequenties hebben? Waarop de zorg volledig overbelast raakt, daar flinke mentale en fysieke problemen van komen, en ook een flinke impact zal hebben op de economie? En dat terwijl, ondanks alle strenge maatregelen, er is geprojecteerd dat Nederland economisch gezien als een van de beste uit de coronacrisis gaat komen?
Maxima_S schreef:Oké dus jij denkt dat het onzin is? Al van "Built Back Better" gehoord en van Klaus Schwab? Van het World Economic Forum? Niet? Tijd om eens te gaan lezen want it is happening

Dat je er niet in gelooft betekend niet dat het er niet is.
https://www.weforum.org/agenda/2020/07/ ... heres-how/ en het klinkt heel mooi maar het komt neer op een technocratisch communisme waarbij alle energie resources in handen zijn van een heel select clubje die dan dus beslissen wie er beschikking heeft tot wat. Ben je braaf en kleur je binnen de lijntjes dan krijg je dit of dat. Een éénhapsworst dus.
Maar misschien voelt dat voor veel mensen ook wel heel veilig. Alles geregeld, alleen braaf doen wat er gevraagd wordt. Voor mij vallen dan heel veel mensen buiten de boot. En het kapot maken van de middenstand zorgt ervoor dat grote concerns nog meer macht krijgen.
Weg met de diversiteit, vrijheid etc.
Ik begrijp dus inmiddels wel dat er dus veel mensen zijn die niets liever willen.
Jouw hele bericht is onzin en ga ik verder niet op in (dat hoort in het conspiracy topic
).
--> https://www.reuters.com/article/uk-fact ... SKBN2761YQ
--> https://www.bbc.com/news/55017002
Palmera schreef:Imandra: voor mij voelt het inderdaad als "en de rest kan stikken".
Ik moest een zaak sluiten, ik moest in een lockdown, eerst mocht ik geen werk zoeken en nu kan ik geen legaal werk vinden omdat het er niet is.
Allemaal ter bescherming van anderen.
Ik heb geen cent hulp of uitkering ontvangen, mijn spaargeld op moeten eten om te overleven en zelfs wat schulden om te overleven.
Ja, ze hebben me inderdaad laten stikken!
Wat vervelend voor je. Dat meen ik. Ik kan verder niks over Spanje zeggen, maar Nederland heeft gelukkig een relatief sterk vangnet zodat dit zo veel mogelijk voorkomen kan worden. Nogmaals: het failliet gaan van bedrijven is erg. Maar daar kom jij/we uiteindelijk wel van terug. Het alternatief, loslaten van de maatregelen, is dus erger. En economisch perspectief wordt zeker ook meegewogen in het bedenken en kiezen van die maatregelen. Maar er is geen 'win-win' situatie hier. Het is lose-lose, en we kiezen de minst erge optie.
secricible schreef:MarlindeRooz schreef:Maar de maatregelen moeten wel wettelijk, passend en menselijk zijn. Ik vind de avondklok niet passend. Daarbij als het kabinet zich niet aan de wet moet houden, dan kunnen ze alles wel maken. Onder het mom van "ja hoge nood". Lijkt mij niet passend.
Tuurijk snap ik dat je geen feestjes mag hebben en geen fysieke colleges. Maar het moet wel passend en leefbaar zijn. Ik vind mensen opsluiten in hun eigen huis niet passend bij de huidige aantallen.

En het is natuurlijk makkelijker praten als je financieel niet geraakt wordt door de maatregelen.
Ben ik het volledig mee eens marlinde. Daarom ben ik ook blij dat hier bewezen is dat er dan ook een rechter is die ze terugfluit en eist dat de zaakjes op orde komen.
Wel op een beetje rigoureuze manier maar vooruit. Hoe zeer ik ook tegen die galbak van een WE ben.
Eens. Mooi om te zien dat ons rechtssysteem werkt. Ook al is het voor zo'n aanfluiting als WE (die er gezien de schorsingen wel weer flink misbruik van maakt, maar oké).
Palmera schreef:Zo he Bigone!!! Hou jij je even in.
1) nederland gaat geen haar beter met zijn burgers om dan spanje
2) ik ben nederlands burger en prima op de hoogte van wat er bij jullie gebeurd
3) dit forum is openbaar, de voertaal is nederlands
4) met deze opmerking ben je voor mij gedaald, diep in de poelen van hypocritische stront, je hebt jezelf volledig ongeloofwaardig gemaakt met deze opmerkingen
5) jij vind het gal, dat betekend niet dat het gal is.
Die mag je even uitleggen. Volgens mij hebben wij een goed vangnet en een sterk sociaal stelsel. Hoe is Nederland 'geen haar beter'? Ik ken het Spaanse stelsel niet, maar we doen het best goed (zie link over economisch herstel na corona).
Dimphyl schreef:Ga even om je heen kijken hoeveel ondernemers in de oliebol zitten, hier bijna dagelijks berichten over zaken die dicht gaan blijven omdat het gewoon niet meer gaat. De staatssteun is een lachertje, afhaal helpt nauwelijks en veel winkels zijn zelfs al weer gestopt met afhaal!
Wat is het alternatief?
En afhaal helpt nauwelijks? Natuurlijk afhankelijk van regio, maar ik ken meerdere restaurants die dankzij boxen net zo veel omzet draaien als gedurende 'normale' tijden. Het kán wel, vergt alleen wat creativiteit.
Ik hoop ten zeerste dat na Corona iedereen weer kan herpakken. Weer verder met het restaurant, met het café. Maar nu alles weer open gooien heeft te veel consequenties op zowel gezondheids- én economisch perspectief.
Dimphyl schreef:We zitten allemaal thuis, zonder sociaal leven (als in feestjes etc) velen zonder werk, en nog veel meer mét werk dat ze niet mogen uitvoeren, elke dag thuis zitten, maar wel je rekeningen, huur etc moeten betalen, terwijl er niks of veel minder dan normaal binnenkomt?
We hebben een sociaal stelsel waar je op terug kan vallen. Als je thuis zit is het erg. Maar het is niet zonder reden (ik verwijs even naar mijn betoog helemaal bovenaan deze post).
Dimphyl schreef:We hangen onze economie een strop om de nek, om mensen te beschermen die (statistisch gezien, dus ga nu niet roepen dat ik geen medeleven heb) NIET degene zijn die over 20 jaar in de oliebol zitten hiervoor. De meeste van deze groep zijn dan namelijk al dood.
Wat wil je hiermee zeggen? Dat we alle 60+'ers maar gewoon dood moeten laten gaan?
Buiten dat dit niet eens zou helpen (zorg overbelast > effect op economie én niet-bejaarde niet-covid patiënten > mentale problemen voor de zorgverleners > uitval > etc etc) is Nederland dus voorspeld om als een van de betere landen uit de crisis te komen. Juist dankzij de regelingen en innovativiteit & flexibiliteit van de Nederlanders. Zie link hierboven ergens.
Dimphyl schreef:Intake voor psychische problemen? Wacht maar even een halfjaar. Operatie voor een niet direct levensbedreigende aandoening? Wacht maar even een halfjaar. Studie afronden? Wacht maar even, of studeer af met een 'bananendiploma'
Hoe denk je dat dit gaat gaan als de zorg overbelast is omdat we al die 60+'ers maar gewoon COVID laten krijgen? Al die mensen met langdurige gezondheidsconsequenties die níét doodgaan? Hoe denk je dat dán deze wachttijden zijn?
Dimphyl schreef:Voor een overlijdens aantal van minder dan 1% van de besmette personen, waarvan 99% weer BOVEN DE 65 is, gaat mijn generatie op de blaren moeten zitten, en als je dat niet in ziet, dan ben jij hier de enige echte wappie.
Zie mijn eerste betoog bovenaan deze post.
Maxima_S schreef:Ik ga jou niet negeren want je zegt gewoon dingen die niet waar zijn. Hoe kan het dan dat je wel iets kan doorgeven zonder klachten maar testen geen zin heeft? Als je iets zou kunnen doorgeven dan moet het toch ook te testen zijn? Dus als testen zinloos is zonder klachten is niet knuffelen als je geen klachten hebt ook zinloos. En daarnaast laat ik mij al helemaal niet voorschrijven door iemand wie of wat ik wel of niet knuffelen mag.
Jij bent hier degene die continu misinformatie en conspiracy theories verspreid, en hebt daar ook in het verleden een handje in gehad (vaccinatietopic).
Voor je vragen: zie mijn antwoorden op jouw berichten hierboven.
Maxima_S schreef:En ik ga op 17 maart helemaal niet stemmen omdat de illusie dat we überhaupt iets te kiezen hebben mij al een tijd geleden is ontgaan. Tenzij er een directe democratie komt ga ik niet meer stemmen want wie gaat stemmen stemt ook in met de waanzin die er dan na de verkiezingen komt. Alle politici zitten daar niet omdat ze pro volk zijn, ze zweren trouw aan de kroon, niet aan het volk.
Als jij je democratisch stemrecht niet gebruikt, vind ik persoonlijk dat je ook niet mag klagen. Je wil immers niet voor verandering opstaan. Genoeg partijen, zeker dit jaar, en er zit vast iets bij wat in jouw straatje past. Of je begint zelf een partij, met je eigen programma. Als mensen vinden dat je gelijk hebt zal je vast veel stemmen krijgen
. Die politici zitten daar toch echt voor het volk. Omdat ze over het algemeen hart hebben voor Nederland en écht iets willen betekenen (ik denk dat vrijwel elke partij het beste met NL voor heeft, maar de manier waarop daar verschillen ze in van mening). En daarvoor krijgen ze ongelooflijk veel oliebol over zich heen. Als ze grof geld willen verdienen moeten ze het bedrijfsleven in. Wordt hun naam ook niet continu door mensen zoals jij door het slijk gehaald, of continu uitgemeten in de media.
Maxima_S schreef:En een griep kan ook lange termijn gevolgen hebben als je deze als gezond persoon goed te pakken hebt. Dat is het risico van leven. Dit beleid stopt niet de dood of het ziek zijn/worden maar wel het leven.
Griep ≠ Corona: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bf1d6858/
Volkskrant schreef:De impact van covid-19 op het verlies aan gezondheid blijkt, zelfs met alle beschermende maatregelen, vijf keer hoger dan van een gemiddeld griepseizoen. En dan zijn de langetermijngevolgen van covid en de effecten van uitstel van reguliere zorg nog niet eens meegewogen.
Maxima_S schreef:Door falend NHS systeem waren de ziekenhuizen in GB al jaren overbelast. Het is dus niet ongebruikelijk dat het vol is.
Volgens mij zou iedereen in deze situatie zelf moeten kiezen wat hij of zij wel of niet wil doen. Bescherm jezelf met kappen en pakken en blijf thuis als je bang bent het te krijgen. Knuffel niet als je dat niet wilt en laat je kind thuis van school als je bang bent. Laat je genetisch manipuleren als je het gevoel hebt daardoor beter beschermd te zijn en doe je winkel dicht als je geen klanten wilt ontvangen.
Zoek een kapper die knipt met een mondkap als je dat wilt en zoek er een zonder als je dat niet wilt.
Als je daarin dan rekening houd met de mensen die je lief zijn dan is volgens mij aan iedereen gedacht. Lekker met een FFP2 masker in de trein als je bang bent voor aerosolen van een ander.
Minder betutteling en meer eigen verantwoordelijkheid zoals het ook bij de griep normaal was. Daar gingen ook wel eens jonge gezonde mensen aan dood.
"Genetisch manipuleren", really?
En blijkbaar is eigen verantwoordelijkheid nemen niet mogelijk. Niet genoeg. Anders was er ook geen tweede golf gekomen nietwaar? De overheid moet aan Nederland als geheel denken. Niet aan individuen.
Maxima_S schreef:secricible schreef:En kunnen we die vergelijking met de griep alsjeblieft skippen? De cijfers laten volgebd mij heel duidelijk zien dat dit zeer zeker geen griep is.
Dat je tegen de maatregelen bent tot daaraan toe, maar kom dan met goede argumenten. Dit is gewoon treurig.
hier de oversterfte in perspectief..... 2019 was een jaar met ondersterfte en daarop wordt de oversterfte van het volgende jaar berekend. Daarnaast komen we nu ook in de periode dat de babyboomers in de leeftijd komen dat mensen ook kunnen sterven...
[ [url=m/oL2gk1.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iZrLcN.png]Afbeelding[/url] ]
Dus al met al valt het allemaal reuze mee met de oversterfte.... en dat ondanks de maatregelen.
Zie mijn eerste reactie over oversterfte. Bovendien zijn jouw grafiekjes óf heel misleidend of gewoon foutief (ook wel typisch dat je geen linkje deelt):

CBS schreef:Een jaar met oversterfte komt vaker voor. Een griepepidemie aan het begin van het jaar zorgt vaak voor meer oversterfte op jaarbasis. Dit was bijvoorbeeld in 2015 en 2018 het geval. Na een jaar met ondersterfte kwam in 2015 een zware griepgolf met uiteindelijk een oversterfte van ruim 5 duizend in dat jaar. Tijdens de griepepidemie van 2018 waren er 9 duizend extra sterfgevallen. Over heel 2018 kwam de oversterfte uit op minder dan 3 duizend, omdat in de maanden na de griepgolf gemiddeld minder mensen overleden dan verwacht. Met ruim 15 duizend meer sterfgevallen dan verwacht, is de oversterfte in 2020 een stuk hoger dan in de jaren met zware griepgolven.
Bron.
En dit is de oversterfte dankzij de maatregelen. Zonder maatregelen was het nog vele malen erger.
Dit stukje is ook nog interessant, gezien de onzin van 'alleen bejaarden worden geraakt':
CBS schreef:Niet alleen meer ouderen overleden
Er overleden vooral meer ouderen, maar ook onder mensen jonger dan 65 jaar overleden 4 procent meer mensen dan verwacht (ruim 900 mensen meer). In de leeftijdsgroep 65 tot 80 jaar stierven 12 procent meer mensen dan verwacht (ruim 5 duizend mensen meer) en bij de 80-plussers 10 procent meer dan verwacht (bijna 9 duizend mensen meer).
Maxima_S schreef:Wow echt al heel lang geleden (oké zo'n 9 maanden) is het duidelijk geworden dat het niet overdraagbaar is door aanraken (hoe dan want een aerosol gaat niet door je huid tenzij je met een druppel spuug van een besmet persoon op je vinger in je neus gaat peuteren wellicht maar die kans acht ik erg klein.
mRNA is een fragment van DNA (proteïne) welke jou DNA aanzet tot het aanmaken van deze proteïne. Het is geen dood of afgezwakt virus omdat het Corona virus nog nooit is geïsoleerd en dus ook niet op de gewoonlijke manier kan worden vervaardigd.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... 20aanmaakt.
QUEST schreef:Worden we niet genetisch gemanipuleerd door het nieuwe vaccin?Nee, met ons DNA gebeurt niets. Het mRNA kan daar niet in doordringen en wordt heel vlotjes op een natuurlijke weg afgebroken zodra het spike-eiwit is aangemaakt.
Wat zijn de bijwerkingen van de nieuwe vaccins?Een beetje pijn op de plek van de inenting, een beetje spierpijn, een beetje hoofdpijn. Eigenlijk wat je ook na een griepprik kunt hebben. En net als bij de griepprik is het doorgaans binnen enkele dagen voorbij. Dat is de korte termijn. En de lange termijn? Daar zijn geen gegevens over omdat het vaccin er nog maar zo kort is. De ervaring van artsen en onderzoekers is dat vaccins op de langere duur geen tot nauwelijks bijwerkingen geven. Als het immuunsysteem eenmaal tot rust is gekomen nadat het is geactiveerd door het vaccin (en eventueel de bovengenoemde klachten gaven) merk je er niks meer van.
Bron
De bewerkingen zijn geen wilde gok. Op basis van ingrediënten, techniek etc kan er al relatief veel worden voorspeld wbt bijwerkingen. De overheid bereikt er immers niks mee als een groot deel van diens inwoners straks niet meer kan werken / ziek is / een aandoening heeft door het vaccin. Áls er al iets voorkomt, is dit maar bij een héél klein percentage van de mensen. Dat is dan een afweging die je maakt. De kleine kans dat een zeer klein percentage van de gevaccineerden iets krijgt, vs de vastgestelde sterftecijfers en de geziene consequenties.
Over aanraking en besmettelijkheid:
RIVM schreef:Via handen kunnen virussen zoals SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2 zich verspreiden. Veel mensen zitten (ongemerkt) vaak met hun handen aan hun neus of mond. Eén van de belangrijke adviezen om de verspreiding van het virus te voorkomen is om de hygiënerichtlijnen te volgen.
Kan ik ziek worden van het coronavirus SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2 als ik ergens spullen of oppervlakken aanraak of vastpak?De kans is klein dat je ziek wordt als je bijvoorbeeld in een winkel of bij iemand op bezoek spullen of oppervlakken aanraakt of vastpakt. Door niet met je met de handen in het gezicht te komen en regelmatig goed de handen te wassen voorkom je dat je ziek wordt. Was meteen je handen na het aanraken van oppervlakken of spullen van iemand die (mogelijk) COVID-19 heeft.
Bron
Maxima_S schreef:waarom moesten de wetten welke over genetische manipulatie voor sit vaccin dan versoepelt worden? Ik heb nergens gezegd dat het DNA verandert wordt, wel dat dit gen therapie is en dat staat er toch ook letterlijk dat je DNA wordt aangespoord dit proteïne aan te maken?
Er is geen onderzoek naar de lange termijn effecten van deze mRNA techniek dus of je het uit plast of niet is in geen onderzoek naar voren gekomen.
Wat je zegt klopt niet helemaal:
Volkskrant schreef:De versoepeling van de regels is alleen van toepassing op klinische studies – dat wil zeggen, de fase waarin een vaccin voor het eerst wordt getest op mensen. De hoop was dat er op deze manier sneller een vaccin klaar zou zijn voor gebruik.
Voor toelating op de markt blijft de risico-analyse wel verplicht. Die is dan ook gedaan bij de vaccins van Pfizer en Moderna, die nu zijn goedgekeurd voor gebruik in Nederland.
[knip]
Toch maakt moleculair viroloog Kikkert zich ook daarover geen zorgen. ‘Dit zijn technieken waarnaar al tientallen jaren onderzoek wordt gedaan’, zegt ze. ‘We weten precies wat we aan het doen zijn als we zo’n vaccin in elkaar zetten.’ Nee, dan ‘klassieke’ vaccins, zoals dat poliovaccin dat plotseling toch ernstig ziek bleek te maken. Dat was een verzwakt, maar nog wel levend virus. Als zo’n virus muteert, kan het de mens plotseling weer in vol ornaat te lijf gaan. ‘Véél gevaarlijker’, oordeelt Kikkert. ‘Het is een black box, terwijl je met genetische modificatie heel precies weet wat je in handen hebt, en wat je moet doen om het zo veilig mogelijk te maken.’
Bron
Maxima_S schreef:Ja dat is dan pech....oliebol happens.
Je kunt het leven niet leven als je voor alles angst hebt. Met een vaccin ben je ook maar voor 95% beschermd (zeggen ze) en als je er dan wel aan dood gaat? Wie heeft er dan de schuld?
Ik bedoel hiermee dus meer te zeggen dat je je in het leven niet tegen alles kunt beschermen en voor 5% ook niet iedereen kan dwingen iets te doen of laten omdat jij bang bent...
a) 95% effectiviteit is echt heel goed.
b) Het gaat wel iets verder dan 'omdat we bang zijn'.
Het leven is geen rozegeur en manenschijn nee, maar we hoeven de situatie niet te verergeren door alles maar gewoon los te laten omdat een paar idiote individuen vinden dat corona niet zo erg is (terwijl alle ervaringen, alle statistieken en alle onderzoeken daar compleet tegenin gaan).
Dinopino schreef:Voor degene die het niet geloven,test zelf maar eens die verplicht ffp maskers. Ze zijn van plastic.Probeer alle lagen maar te branden.Met die maskers adem je plastic in en leg hem maar in een bad, dan zul je zien hoeveel smeer ervan af komt.
Bij het dragen door iemand van zon masker om haar oude hooi te verplaatsen, was de binnenkant helemaal zwart.
Die binnenkant was hoogstwaarschijnlijk stof die je inademt vanuit het hooi. Zo'n FFP masker is niet compleet luchtddicht en stof hangt helemaal om je heen in die situatie, zeker als je zo actief beweegt. Dan komen er kiertjes tussen je wang en het masker.
Maxima_S schreef:Wow wat een aannames. Het vaccin werkt alleen voor jezelf en zorgt ervoor dat een besmetting milder verloopt. Niet dat je deze niet kan overdragen dus ik kies ervoor niet te vaccineren omdat ik geen angst heb voor de ziekte... Dat is mijn keus en die kan iedereen voor zich maken. En wacht maar af, er zullen vast uitsluitende maatregelen komen voor mensen die zich niet laten vaccineren. Dus dan mag ik helemaal niet "mijn ding" doen. En dan nog zou ik voor geen 10 miljoen dat vaccin nemen.
De ziekte verloopt niet zo erg... dus minder ziekenhuisopnamen nodig, dus minder ziekenhuispersoneel 
En dus niet uitsluitend voor jezelf voordelig! Bovendien, als je lichaam het virus al in een heel pril stadium kan verslaan dankzij de bekendheid vanuit het vaccin... dan ben je dus op zijn minst al minder lang besmettelijk en kan je minder mensen aansteken
Jeetje wat kan je veel goeds doen met het nemen van zo'n simpel prikkie!
Maxima_S schreef:Nou ik ben niet zo'n Thierry aanhanger hoor

deze grafiek zijn gewoon feiten die helaas niet in de volkskrant worden gepubliceerd. Dus waar zou je ze anders lezen
Anyway, ik weet niet of jullie op de hoogte zijn maar in Amerika loopt een enorme class action over de PCR test aangeslingerd door Dr. Reiner Fuellmich die als advocaat ook ziet dat het een groot schandaal is.
https://cormandrostenreview.com/cease-a ... h-drosten/Dat krijgt nog een staartje, in Weimar heeft een rechter alle maatregelen in Duitsland als absoluut niet in verhouding staan met de effecten hiervan.
https://thefireonline.com/duitse-rechte ... ijk-leven/Het wordt een mooi spektakel in elk geval en zoals gezegd, iedereen is vroeg of laat betroffen en moet dan kleur bekennen

Een advocaat....?
Ik ga geen linkjes geven want ik wil deze sites die het bespreken geen ad-revenue verder toewensen, maar het komt er op neer dat deze advocaat een corona-ontkenner is en dus vanuit die mindset de duitse staat lijkt aan te klagen. Het feit dat hij dit doet zegt werkelijk waar helemaal niks want er is 0 bewijs dat hij gelijk heeft, tov de honderden duizenden onderzoeken die aantonen hoe COVID werkt en de maatregelen daartegen.
Mizora schreef:Ik zal deze eens een stukje behandelen:
Citaat:
As it is estimated there that (at the time of the relevant statement) 10% of the world’s population, i.e. 780 million people, have been infected with COVID-19 at some time, and that approximately 1,061,000 have died from this disease, the estimated infection fatality rate is 0.14% (Kit Knightly in Off Guardian, 8.10.2020).
Deze heb ik menigmaal ontkracht, maar doe ik graag nog een over. Er was een inschatting gemaakt van dat ongeveer 10% van de wereldpopulatie besmet geweest was. Dat klopt, maar dat kan je niet vergelijken met het aantal geregistreerde covid19-doden, en dat wordt hier wel gedaan. De gemiddelde Case Fatality Rate (CFR) ligt wereldwijd nu op 2.2%.
New York state (NYS) heeft een vergelijkbaar aantal inwoners als Nederland, daar zitten ze nu op 46.041 covid19-doden, 0.24% van de volledige populatie. Ook daar is waarschijnlijk een gedeeltelijk van de covid19-doden niet meegerekend tijdens de eerste golf, daarnaast is daar nog altijd geen groepsimmuniteit opgetreden, waardoor ze de afgelopen 3 maanden (begin november tot begin februari) ook een flinke 2e golf hebben gehad met 10.000 covid19-sterftes.
Citaat:
Finally, the long incubation period of up to 14 days also indicates that the human immune system is already prepared for the pathogen.
In dat geval zouden mensen ook al een gedeeltelijke bescherming tegen hondsdolheid moeten hebben. Waarbij de incubatie-periode gemiddeld 2-3 maanden is, maar tussen 1 week en 1 jaar kan zijn.
Citaat:
pre-immunity already exists and that, due to this, no more than 20% of the population become infected with SARS CoV-2 in any of the countries studied.
Indien dit echt zo zou zijn, betekent dit dat in NYS de 0.2% van de bevolking die overleden is komt van 20% van de totale bevolking als iedereen het nu gehad heeft die het kan krijgen (dat is onwaarschijnlijk gezien het aantal besmettingen dat tijdens de huidige beperkingen nog altijd optreed), oftewel: 1% CFR. Als slechts de helft van die 20% het gehad heeft, zou het zelfs al een 2% CFR. Er is echter geen enkele aanwijzing toe dat een flink deel van de populatie geen risico loopt op covid19 door een al aanwezige immuniteit en waarschijnlijk heeft 20-30% van de NYS bewoners nu covid gehad. Dit brengt de CFR tussen de 0.65-1%, wat past bij de ingeschatte CFR door de WHO van 0.65%.
Citaat:
The virus may indeed affect those who are in the vicinity of a diseased person. But exponential multiplication would mean that all, or at least many, of these people would in turn become ill.
Nee, de kans is aanwezig dat wanneer je bij een besmet persoon in de buurt komt, je ook besmet raakt. Maar hoe groot de kans is, dat wisselt hoe groot de virusload is en ja, het heeft ook te maken met je eigen immuunsysteem. Dit is geen bewijs dat een groot deel van de mensen al een afweer heeft tegen covid19.
Citaat:
2. The second false claim: symptomless risk of infection
https://www.bmj.com/content/371/bmj.m4851Earlier estimates that 80% of infections are asymptomatic were too high and have since been revised down to between 17% and 20% of people with infections.12 Studies estimating this proportion are limited by heterogeneity in case definitions, incomplete symptom assessment, and inadequate retrospective and prospective follow-up of symptoms, however. Around 49% of people initially defined as asymptomatic go on to develop symptoms.
Viral culture studies suggest that people with SARS-CoV-2 can become infectious one to two days before the onset of symptoms and continue to be infectious up to seven days thereafter; viable virus is relatively short lived. Symptomatic and presymptomatic transmission have a greater role in the spread of SARS-CoV-2 than truly asymptomatic transmission.
Oftewel: hoewel de besmettelijkheid bij echt a-symptomatische mensen waarschijnlijk beperkt tot zeer beperkt is, zijn de heflt van de a-symptomtische mensen niet werkelijk a-symptomatisch, maar pre-symptomatisch. En deze groep is 1-2 dagen voor hun klachten wel degelijk besmettelijk. Hierdoor is thuis blijven bij klachten onvoldoende. Ook is het zo dat een heel aantal klachten in lichtere vorm niet voldoende als klacht wordt herkend. Vermoeidheid, keelpijn, spierpijn, hoofdpijn, wat diarree. Allerlei symptomen die je wel degelijk symptomatisch maken, zonder de droge hoest en/of verlies van geur/smaak.
Citaat:
3. The third false claim: PCR-based diagnostics
Citaat:
A PCR test cannot distinguish between lifeless viral debris from surviving infection, on the one hand, and from viruses capable of reproducing, on the other. This is a source of error that will become apparent all by itself in the coming weeks and months. This source of error will not change even if your assertion in the podcast of September 29, 2020,
Deze info was van voor de grote tweede golf. Het is duidelijk geworden dat er grote groepen alsnog besmet zijn geraakt.
Dat een PCR-test geen onderscheid maakt tussen besmettelijk en dood virusmateriaal klopt inderdaad. Daarmee is de test echter niet nutteloos en ook het aantal vals-positieve tests kan niet meer dan 0.5% (en hoogstwaarschijnlijk lager) omdat er periodes zijn geweest waarbij de uitslagen onder de 0.5% positieven bleven terwijl er wel ruim getest werd.
Citaat:
4. The fourth false claim: the menace of overload of the health care systems
Er wordt aangegeven dat de angst voor een overbelast zorgsysteem (in Duitsland) onterecht is. Er is nooit volledig gebruik van gemaakt en het feit dat er een aantal Covid19-patienten uit het buitenland zijn opgevangen worden als extra argument gebracht dat het onzin is. Daarmee wordt gepasseerd dat er blijkbaar in andere landen, waar normaal ook ruimte is, wel een dusdanig belast zorgstelsel (IC) is dat het uitwijken naar het buitenland nodig bleek te zijn. Ook wordt er geen rekening gehouden met het preventieparadox.
Citaat:
5. The fifth false claim: Restriction on freedom can be beneficial
Er wordt aangegeven dat de R al onder de 1 was gezakt voor 21 maart. Maar als je naar de cijfers kijkt bij
OurWorldInData blijkt dat de piek 12 dagen na ingetreden lockdown optreedt. Dit sluit exact aan met een sterk teruggelopen aantal besmettingen vanaf de lockdown (de incubatietijd schommelt tussen de 5-12 dagen, waarbij besmettingen binnen gezinnen nog even na de lockdown door kunnen gaan). Daarnaast loopt het percentage positieve testen in die periode op, dus het is niet zo dat door veel meer te testen alleen meer gevallen gevonden worden terwijl het werkelijke aantal terugloopt. Het gaat van 5.8% positieve testen naar 9.0% positieve testen.
-------------
Goed, daar houd ik het voor vandaag op. Wat nog wel interessant is om mee te nemen is dat zelfs Zweden van het aanbevelingssysteem is afgestapt en naar een lockdown-achtige situatie is gegaan omdat ze niet alleen een tweede golf kregen, maar deze ook niet onder controle kregen tot de sterke beperkingen en het aantal sterftes per besmetting veel hoger (2.0%) lag dan bijvoorbeeld in Nederland (1.4%). In de VK zitten ze overigens aan een CFR van 2.9%, met 0.17% van de populatie overleden door covid19.
Mizora
Maxima_S schreef:Zebrastreep schreef:2,41 miljoen doden wereldwijd aan corona.....
Nee klopt het valt allemaal wel mee

even rekenen één procent van 7,7 miljard is 77 miljoen. Daarbij is 2,8 miljoen dus echt een grapje. Elke dag gaan er mensen dood he aan tragische gebeurtenissen en gewoon omdat ze dood gaan

Dus... we KUNNEN overlijdens voorkomen... maar moeten dat maar gewoon niet doen omdat sad little you er last van heeft? Over egoïsme gesproken...
verootjoo schreef:Die is niet gevaccineerd hoor

En haar kinderen ook niet. Of zij wel misschien, maar dat was door haar ouders.
Ze dendert wel vaker topics binnen met Posts vol non-info en onwaarheden en propaganda en beticht dan de rest daarvan.
Snap niet dat er nog mensen op reageren.
Dit.
Ze is anti-vaxxer en heeft er vaker een handje van om complete misinformatie te verspreiden. Vraag me af of het bewust of onbewust is, maar intentie maakt het bericht nog niet 'waar'.
secricible schreef:Precies dit, kan me ook nig herinneren dat ze verontwaardigd was dat ze haar kinderen geen chemo mag weigeren.
Wat ook weer 'mooi' illustreert wat voor type mens ze is.
Maxima_S schreef:Het leven gaat buiten Bokt ook gewoon door hoor. En ik schrijf niet voor de mensen die altijd voluit het regeringsbeleid volgen zoals Imranda, Verootje, Bigone e.a. maar vooral om een ander geluid te laten horen zodat et op Bokt misschien iets minder braaf wordt of voor anders denkenden die niks durven te zeggen omdat de toon vaak al gezet is.
Begrijp ik hieruit dat je moedwillig en bewust mensen eigenlijk wil overtuigen de regels en adviezen te breken? Buiten dat er gewoon goede redenen zijn voor die maatregelen en adviezen, je snapt dat dit niet is toegestaan op Bokt he? @Modjes:neem aan dat dit soort berichten dan ook niet zijn toegestaan, gezien de intentie is om andere mensen te overtuigen de wetten + regels te breken?
Maxima_S schreef:Ik ben wel ingeent maar niet voor alles en heb mijn vaccin status opgevraagd bij het RIVM maar die konden mij niks geven omdat er niets geregistreerd was. Volgens mijn moeder wel DKTP en de rest niet.
Sure.
Maxima_S schreef:Mijn dochter is helemaal niet gevaccineerd inderdaad en dat daar door bepaalde personen hier een mening over bestaat weet ik ook. Ze doen het graag af als onwaarheden, dat mag.
Altijd lekker makkelijk om dan zo te roeptoeteren he? Je bent zelf (deels) beschermd, maar je kinderen zijn de dupe van je denkwijze die is gebaseerd op misinformatie. Echt, ik heb medelijden met je kinderen.
Maxima_S schreef:Ik laat mij dus nooit meer vaccineren en mijn dochter ook niet. Als ze 18 is mag ze dan zelf kiezen wat ze doet (of eerder als ze daar dringend de behoefte toe voelt

).
Jammer dat jij tot d'r 18e de tijd hebt haar zo te framen dat zij ook denkt dat vaccinaties slecht zijn en de overheid erop uit is om jou te pakken. Hopelijk kan ze haar toevlucht vinden tot goede, betrouwbare bronnen en maakt ze haar keuzes straks op basis van die bronnen, niet jouw misinformatie geratel.
Maxima_S schreef:Nu mag mijn mening misschien 180 graden tegenover die van andere staan maar er zit ook veel tussenin. Ik zou ook niet willen beweren dat mijn mening behoorlijk indruist tegen de gevestigde orde. Ik vind daar niets mis mee maar blijkbaar moet het aan alle kanten bestreden worden in de vorm van censuur op veel platformen maar ook in de vorm van wegzetten als wappie. Dat noemt men framing en daar lust de normale media ook wel pap van dus dat het hier ook gebeurd is niet meer dan te verwachten.
Ik verwacht ook geen steun of bijval, gewoon een ander geluid. Omdat alle kleuren de regenboog maken.
Natuurlijk zit er veel tussenin. Kritiek is goed, daar blijven we scherp van. Maar kritiek is toch iets heel anders dan de misinformatie die jij hier steeds dumpt.
Enne... Waar is de censuur? Jouw idiote mening staat nog steeds overal op bokt hoor. Op andere media mag je ook nog steeds deze [in mijn ogen] idiote mening verkondigen. Zo lang je maar niet aanzet tot geweld etc.
Framing is heel normaal en gebruikt iedereen (framing is immers gewoon het op een bepaalde manier belichten van een onderwerp). Jij. Ik. Het nieuws. De paus. De overheid. Jouw 'alternatieve' bronnen. Grappig genoeg is het met name jouw misinformatiekant die heeeeeel hevig gebruikt maakt van frames. Door dingen weg te zetten als 'slecht' door net te doen alsof dat ding zo slecht is (terwijl dat helemaal niet zo is óf veel genuanceerder ligt).
Maar hey, ga vooral los op de framing van nieuws hier. Dan ben je totaal niet hypocriet hoor
Dinopino schreef:Hier word ook niet ingeent en dat geld niet alleen voor mij, maar ook voor mijn paarden en mijn honden.
Snap ook niet dat jullie je als proefkonijntjes laten gebruiken. En een stuk van een chimpasee in je laten spuiten.Weet niet of het waar is,maar lees net dat er in Duitsland iets van 600.000 vaccinaties iiggen, die ze na al die slechte berichten uit Engeland niet durven te gebruiken. In Tanzanie waar destijds de motorolie en de papayas door de WHO positief waren getest en vervolgens de who het land hebben uitgetrapt,kun je nu heerlijk vertoeven. Daar is geen corona, waarschijnlijk hebben ze de motorolie na 21:00 binnen gezet en de papayas eenzaam opgesloten met een mondmasker.
Vaccinaties worden ontzettend goed onderzocht. Voor het gemak verwijs ik even naar mijn vele betogen in het vaccinatietopic, maar van "proefkonijnen" is totaal geen sprake. Beetje flauwe post verder dit. Of je moet het serieus menen, maar dat zegt meer over jou dan over de dingen die je typt.
Maxima_S schreef:je kunt je ook afvragen waarom het sterftecijfer zo hoog is en de werkende medicijnen tegengehouden werden met man en macht. Zelfs een studie werd tegengehouden. Wellicht waren al die doden wel nodig om de angst hoog te houden.
Bron? Want de "werkende medicijnen" zoals hydroxychloroquine waren helemaal niet zo "werkend" als jij ze nu 'framed' (;)
). Als er werkende medicatie is worden die echt niet zonder goede reden tegengehouden hoor.
Overigens wel grappig dat je wil dat dit soort medicijnen zo –ongetest– worden ingezet, maar het vaccin is slecht? Jup, heel logisch.
Maxima_S schreef:nou ja afweer of niet, als een normaal immuun systeem het goed aan kan is paniek niet nodig lijkt me.
Een normaal immuunsysteem is geen garantie dat je geen heftig verloop van COVID hebt. Een gezond lichaam / gezonde levensstijl overigens ook niet. Zie eerdere posts hierover.
Maxima_S schreef:waarom zegt onze minister president dan dat testen zonder klachten geen zin heeft als je wel besmettelijk bent dan kan je toch ook testen?
Zie mijn uitleg hierover een stukje naar boven
.
Maxima_S schreef:welke grote groepen en wanneer werd dit duidelijk? Het lijkt mij toch in elk geval duidelijk dat positieve tests in elk geval niet voor het beleid verantwoordelijk mogen zijn omdat in geen geval vast te stellen is dat het om een besmetting gaat maar enkel om een positieve test.
Maar... een positieve test betekent dat je virus-load hebt. En dus op zijn minst covid bij je gedragen hebt. En dat is dan niet iets om maatregelen op te baseren? Waarom?
Maxima_S schreef:Dit is in andere jaren ook al het geval geweest en was toen ook geen reden tot paniek.
Andere jaren was opschaling van de zorg voldoende. Zelfs bij de griepepidemie van (?) 2018. Nu was opschaling van de zorg bij lange na niet voldoende en waren er dus maatregelen nodig. Maar nee joh, geen reden tot paniek...
Maxima_S schreef:Nou als je naar de golf in September kijkt dan zie je vooral heel veel positieve testen en bijna geen piek in de ziekenhuis opnames of in de sterfgevallen. Sterker nog de piek van de overlijdens door de hitte is duidelijker zichtbaar dan de piek vanaf september. Dus misschien was de lockdown in het voorjaar nog enigszins goed te praten is hij dat nu al lang niet meer.
Ooit aan gedacht dat dit voornamelijk jongeren kunnen zijn? Die dan niet in het ziekenhuis terecht komen of overlijden? Maar wél langdurige klachten kunnen ervaren (3+ maanden vermoeidheid waardoor ze niet tot amper kunnen werken, bijvoorbeeld?)?
Dinopino schreef:Heb een foto gemaakt van de bijsluiter. Kan ik je zo via messenger sturen. Misschien had ik ooit al eens vermeld dat mijn bronnen niet van internet komen.
Nou meid, deel het hier zou ik zeggen. Zeg er dan ook bij uit welke bijsluiter het komt! En hoe je aan die bijsluiter komt! Dan kunnen wij je uitleggen hoe ze dat in die bijsluiter bedoelen (mits het echt is en het een officiële is). Ik ben echt niet te beroerd om je dingen uit te leggen, dus als je vragen hebt, stel ze aub.
Dinopino schreef:trouwens waar zijn jullie bronnen dat het er niet in zit. Hebben jullie bijsluiters. En een paar van jullie beweerden toch altijd dat vaccinaties zo goed getest werden voordat ze op de markt kwamen en meerdere speciaisten zeiden toch altijd dat het niet binnen een jaar kon. Dus hoe zouden de vaccinaties die er nu zijn dan in jullie ogen veilig kunnen zijn.
mijn laptops zijn vol via telefoon kan ik fotos maken van bijsluiter en via messenger versturen.
Je kan via je telefoon ook naar bokt en daar een foto uploaden hoor.
En het is nu sneller gegaan, mede dankzij de nieuwe techniek, maar ook omdat er onderzoeken en procedures parallel konden lopen. In plaats van de lange maanden ertussen waarop men normaliter op goedkeuring moet wachten. Alle benodigde onderzoeken en procedures zijn gewoon doorlopen hoor.
Dimphyl schreef:Ik snap niet zo goed waarom jij en anderen mij nu willen aanvallen op het vragen van extra info

ik heb geen verstand van hoe rechtszaken werken, laat staan van een kortgeding of (turbo) spoedappèl.. had blijkbaar een paar van die dingen door elkaar gehaald en nu is het duidelijk. Geen idee wat dat met de MsM te maken heeft. Ook ik krijg gewoon nieuws updates via mijn telefoon, en of die nu van video in verzet of van nu.nl zijn, ik had ze allemaal gelezen en snapte het niet helemaal.
Het gaat een beetje om de manier waarop je om die info vraagt.
Dinopino schreef:produced in genetically modified human embryonic kidney.
Dit is jou al eens uitgelegd in het vaccinatietopic. Maar hey, haal er vooral excerpts uit waarvan je denkt dat het iets zegt. Dan ontkrachten we het hier wel.
Of, ander idee
Je vraagt op een nette, geïnteresseerde manier waarom iets is, en je krijgt normale antwoorden. Wat een vonst zeg!
Spoiler:
Waarom ik deze moeite heb gedaan? Ik heb werkelijk geen idee.