Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 11:14

Stravero schreef:
Al weken snel moe, soms echt futloos, een week voor testen keelpijn maar verder niks. Heb wel vaker keelpijn dus zocht er niks achter. Dinsdag begin van de middag opeens een hele erge loopneus, en een positieve zelftest. Nog 1 gedaan savonds, ook positief.

Dinsdag rond 19.00u op de bank rillingen, klappertanden, oliebol, foute boel! Naar bed gegaan. Woensdagochtend heel beroerd. Hoofdpijn, echt hoofdpijn wat akelig dicht bij migraine in de buurt komt. Suis in oren. De hoofdpijn is alsof er een elastiek om je hoofd zit die steeds strakker wordt getrokken maar niet losser gaat. Heel duizelig, heel misselijk en verder alleen hele lichte neusverkoudheid. Moest eigenlijk woensdag GGD testen maar dat ging me echt niet lukken. Test verzet naar donderdag.

Donderdag 13.00u al overgevend met een emmertje op schoot naar de GGD, test af laten nemen. Klachten bleven hetzelfde. Huisarts smiddags laten opbellen of er iets bestond tegen misselijkheid en die vreselijke hoofdpijn. Heb zetpillen op kunnen laten halen tegen de misselijkheid, 4x daags 2 paracetamol en zo kom ik al sinds dinsdagavond mijn dagen door. Slaap is op. Maar ik kan niks doen. Zodra dat ik uit bed ga om even water te halen of naar het toilet te gaan begint de draaierigheid weer en dus vertoef in vanaf dinsdagavond al non-stop in bed. Van dinsdagavond tm vrijdagochtend niks kunnen eten. Sinds gister blijft er een plakje ontbijtkoek en een banaan binnen. Het voelt echt als een nare zware griep, alleen knap je daar tussentijds meestal van op. En hier dus niet van. :z

Kortom: nog steeds die suis in mijn oren, snel moe maar niet kunnen slapen, zwaar gevoel in hoofd en lijf, niet in staat om dagelijkse dingen te doen.

kan iemand mij vertellen wanneer ik ongeveer weer klachten vrij zal zijn? Stil zitten is zooo niks voor mij, maar ik moet. Zucht…..

Dit klinkt als een infectie van het evenwichtsorgaan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 11:23

Zertab schreef:
Dag 7. Snot verkouden, hoesten en hoofdpijn. Oh en aankleden en tanden poetsen is erg vermoeiend. Word dit ooit beter? :')

Nou dat dus.

Een bevriende arts van mn ouders geeft aan dat ik waarschijnlijk de delta variant heb. Maar dat kan je waarschijnlijk toch niet testen.

Zertab

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 11:53

Twijfel of ik maandag de huisarts zal bellen. Maarja.. wat kan de huisarts doen?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 11:56

Zertab schreef:
Twijfel of ik maandag de huisarts zal bellen. Maarja.. wat kan de huisarts doen?

Ik ben nu 9 dagen ziek. Ze zeggen waarschijnlijk uitzieken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 12:04

Zonnetje81 schreef:
Zertab schreef:

Ik ben nu 9 dagen ziek. Ze zeggen waarschijnlijk uitzieken.

Ja precies.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 12:13

Beterschap meiden :(:)
Hier gaat het iedere dag iets beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 12:24

Beterschap iedereen!

Mijn huisarts gaf ook aan gewoon uitzieken... het is niet anders -O-

Ik probeerde verder véél vitamine C bij te nemen, normaal helpt dat wel als ik ziek ben. Bij corona echter amper.. Wat wel goed werkte was vitamine D (een ampule van 25000 eenheden die je 1x per week neemt, krachtige dosis dus). Daar leek mijn immuunsysteem toch nog op te reageren.

Misselijkheid had ik ook, samen met een totaal verlies van eetlust @Luckyluna

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 12:26

Sinds vorige week woensdag flink aan het hoesten en heel hees. Bij elke zelftest was ik negatief. Tot afgelopen donderdag, binnen 3 seconden was het meteen duidelijk. Positief! Naar de ggd en die was ook positief. Hoop dat 5 dagen quarantaine genoeg zijn en dat ik dinsdag weer mag gaan werken?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:28

Ik meld me ook...

Dinsdag zelftest gedaan, negatief... Woensdagmiddag, positief...
Werk gewoon door (deze week bereikbaarheidsdienst) en dat gaat prima. Wel zware verkoudheidsklachten die nu wat beginnen af te nemen. Nooit geweten dat een mens zoveel snot kon hebben, het blijft maar komen.

Enorm balen, maar het had erger gekund. Ik heb er vooral moeite mee dat ik niet een normaal gesprek kan voeren. Ik ben niet zo van de whatsapp.
Plus dat ik vind dat mijn lijf faalt, en dat voelt poedersuiker. Maar dat staat eigenlijk los van het hele corona gebeuren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:30

Kom maar niet van de snot af. :') :+

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:38

Uitzieken inderdaad, ik was na 12 dagen nog ziek met delta en testte ook nog steeds positief op een zelftest. Gembershots kunnen ook helpen trouwens.
Misselijk ben ik niet, ook niet geweest de vorige besmetting. Beterschap aan iedereen die het nodig heeft!

Ik voel me intussen helemaal goed, maar ben dus ook nooit echt ziek geweest. Ga nu even naar de apotheker om een zelftest die ik morgenvroeg ga afnemen, hopen dat die negatief is... Echt k*t dat ik niet weet wanneer ik besmet ben geraakt. Tot nu toe ook gelukkig niemand in mijn omgeving die verder positief is die ik kan besmet hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:45

CalipsoLover schreef:
Uitzieken inderdaad, ik was na 12 dagen nog ziek met delta en testte ook nog steeds positief op een zelftest. Gembershots kunnen ook helpen trouwens.
Misselijk ben ik niet, ook niet geweest de vorige besmetting. Beterschap aan iedereen die het nodig heeft!

Ik voel me intussen helemaal goed, maar ben dus ook nooit echt ziek geweest. Ga nu even naar de apotheker om een zelftest die ik morgenvroeg ga afnemen, hopen dat die negatief is... Echt k*t dat ik niet weet wanneer ik besmet ben geraakt. Tot nu toe ook gelukkig niemand in mijn omgeving die verder positief is die ik kan besmet hebben.

Gember is life! <3

Ik vermoed dat de eigenaar van mijn paard me heeft besmet. Zijn vrouw was behoorlijk ziek, maar test gewoon elke dag negatief! Toen ze weer aan het werk wilde (bij oudere mensen) heeft ze haar man dus maar eens gevraagd ook te testen nadat ze wéér negatief testte... Hij testte positief.
En heeft echt NERGENS last van...

Dus de kans is best aanwezig dat er iemand in je omgeving positief is, die daar zichzelf totaal niet van bewust is.

Ik hoop vooral dat ik voor woensdag niemand heb besmet. Ik liep dinsdag namelijk vrolijk in de fabriek rond, terwijl we al meerdere operators afwezig hebben door corona... -O-

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:52

In België is het niet meer verplicht om te testen als je geen symptomen hebt, ook niet als je hoogrisico contact gehad hebt. Wel aangeraden om een mondmasker te dragen 7 dagen na het contact.

Ik heb ook nog redelijk veel mensen gezien, inclusief mijn moeder (maar die heeft nergens last van).

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:07

Hier zit ik vandaag op dag 10 maar mijn neus holtes zitten helemaal vol. Heb ee afgelopen 3 dagen met medisch mond masker moeten werken wat denk ik niet bevorderlijk was want ik heb het idee dat mijn neus holtes alleen maar meer dicht zitten dan de afgelopen dagen. Mijn zoontje van 2 is nu positief getest vandaag. Veel snot en wel koorts net met slaapje. Mijn sushi en film afspraak toch maar afgezegd uit voorzorg vanavond want dat was o.a. met mijn moeder. Die heeft het nog niet gehad. Baalde wel. Dat dat gaat vast wel lukken. Maar toch net niet en hoe besmettelijk je dan toch bent. Voelt wel dubbel omdat ik toch gewoon deze week 3 dagen heb moeten werken. Volgende week ga ik aangeven dat ik 2 middagen en 1 dag vrij nodig heb mocht mijn zoontje lang klachten blijven houden . Ben benieuwd of ik verlof ga krijgen of dat ik uren moet inleveren. Ergens hoop ik op het eerste. Beetje voor wat hoort wat met dat doorwerken deze week terwijl ik hoorde dat andere collega's thuis zijn gebleven om klacht vrij te zijn helemaal maar zich wel alweer goed voelde. Fijn zo'n eenduidig beleid.

Mijn man is gister uit bosnie terug gekomen dus ben benieuwd.. die zal volgende week dan ook wel positief gaan testen. Maarja volledig afzonderen gaat niet hier.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:17

Steenbok12 schreef:
Hier zit ik vandaag op dag 10 maar mijn neus holtes zitten helemaal vol. Heb ee afgelopen 3 dagen met medisch mond masker moeten werken wat denk ik niet bevorderlijk was want ik heb het idee dat mijn neus holtes alleen maar meer dicht zitten dan de afgelopen dagen. Mijn zoontje van 2 is nu positief getest vandaag. Veel snot en wel koorts net met slaapje. Mijn sushi en film afspraak toch maar afgezegd uit voorzorg vanavond want dat was o.a. met mijn moeder. Die heeft het nog niet gehad. Baalde wel. Dat dat gaat vast wel lukken. Maar toch net niet en hoe besmettelijk je dan toch bent. Voelt wel dubbel omdat ik toch gewoon deze week 3 dagen heb moeten werken. Volgende week ga ik aangeven dat ik 2 middagen en 1 dag vrij nodig heb mocht mijn zoontje lang klachten blijven houden . Ben benieuwd of ik verlof ga krijgen of dat ik uren moet inleveren. Ergens hoop ik op het eerste. Beetje voor wat hoort wat met dat doorwerken deze week terwijl ik hoorde dat andere collega's thuis zijn gebleven om klacht vrij te zijn helemaal maar zich wel alweer goed voelde. Fijn zo'n eenduidig beleid.

Mijn man is gister uit bosnie terug gekomen dus ben benieuwd.. die zal volgende week dan ook wel positief gaan testen. Maarja volledig afzonderen gaat niet hier.

Heb je Cinuforce van Dr. Vogel?
Vind ik altijd prettig bij een verkoudheid. Ik heb zowel de pilvorm als de neusspray en het houdt het gesnotter lekker op gang in plaats van de boel te verstoppen. Aan een bijkomende voorhoofdsholteontsteking heb je straks ook niks.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:20

Ik lees hier veel mensen die het behoorlijk te pakken hebben . terwijl de algemene indruk is dat het allemaal wel meevalt. Beetje snot en niks zegt mijn omgeving.
Mag ik vragen of jullie gevaccineerd (met booster ) zijn? Door mijn ziekte ben ik nog niet gevaccineerd (kan nu met Novavax) en ben doodsbang enorm ziek te worden

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:25

tokedri schreef:
Ik lees hier veel mensen die het behoorlijk te pakken hebben . terwijl de algemene indruk is dat het allemaal wel meevalt. Beetje snot en niks zegt mijn omgeving.
Mag ik vragen of jullie gevaccineerd (met booster ) zijn? Door mijn ziekte ben ik nog niet gevaccineerd (kan nu met Novavax) en ben doodsbang enorm ziek te worden

Ik ben gevaccineerd met booster, mocht je mij ook bedoelen...

Blij dat ik ben gevaccineerd, vroeger altijd gevoelige luchtwegen had, veel bij KNO arts gelopen, diverse pufjes gehad. Kennelijk niet goed overheen gegroeid...

Maar ik heb een ongevaccineerde collega die met soortgelijke klachten zat in Oktober/November (zeer waarschijnlijk toen nog de deltavariant). Een andere collega was in januari een week thuis, hij was gewoon gevaccineerd, geen booster... Had extreme spierpijnen en daarna weer zoals voorheen.

Vriendin van mij haar hele gezin heeft het al gehad, ze bleef maar negatief, tot anderhalve week terug. Zij heeft alleen een loopneus gehad. Ook volledig gevaccineerd.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:31

Hier negatief. Grappig, had echt positief verwacht na klachten en contact met meerdere positief geteste.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:33

Janine1990 schreef:
Steenbok12 schreef:

Heb je Cinuforce van Dr. Vogel?
Vind ik altijd prettig bij een verkoudheid. Ik heb zowel de pilvorm als de neusspray en het houdt het gesnotter lekker op gang in plaats van de boel te verstoppen. Aan een bijkomende voorhoofdsholteontsteking heb je straks ook niks.

Nee heb ik niet. Wel gewone neus spray in huis. Eerst zat het vooral in m'n neus gaten voorin. Nu voelt het meer in de holtes dus misschien even spray gebruiken inderdaad.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:34

Janine1990 schreef:
tokedri schreef:

Ik ben gevaccineerd met booster, mocht je mij ook bedoelen...

Blij dat ik ben gevaccineerd, vroeger altijd gevoelige luchtwegen had, veel bij KNO arts gelopen, diverse pufjes gehad. Kennelijk niet goed overheen gegroeid...

Maar ik heb een ongevaccineerde collega die met soortgelijke klachten zat in Oktober/November (zeer waarschijnlijk toen nog de deltavariant). Een andere collega was in januari een week thuis, hij was gewoon gevaccineerd, geen booster... Had extreme spierpijnen en daarna weer zoals voorheen.

Vriendin van mij haar hele gezin heeft het al gehad, ze bleef maar negatief, tot anderhalve week terug. Zij heeft alleen een loopneus gehad. Ook volledig gevaccineerd.

Dank je wel voor je reactie. Er lijkt inderdaad geen pijl op te trekken

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:52

tokedri schreef:

Jep 3 prikken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:53

Steenbok12 schreef:
Nee heb ik niet. Wel gewone neus spray in huis. Eerst zat het vooral in m'n neus gaten voorin. Nu voelt het meer in de holtes dus misschien even spray gebruiken inderdaad.

Gewone neusspray wel even uitkijken, ook zonder het verslavende stofje niet te veel gebruiken, want het vernielt je neusslijmvlies echt. Ik spreek uit ervaring -O-

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:59

tokedri schreef:

Ja, gevaccineerd, booster nog in januari. Ben na twee weken nog steeds niet echt fit.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 17:06

tokedri schreef:

Hier in onze groep van 8 waren er 5 positief waaronder ik. 3 hadden nauwelijks klachten. Een vriendin en ik hebben 2 dagen koorts gehad en echt beroerd en daarna werd zij verkouden en ik heb vooral (en nog steeds) veel moeten hoesten. Voor ons leek het een griepje en bij de anderen slechts een flinke verkoudheid.
Hier was ook iedereen gevaccineerd + booster.

Ik denk wel dat je vooral ook meer leest en hoort van de mensen die het het heftigst te pakken hebben. Ik denk daarom dat een forum niet heel representatief is om te peilen wat de gemiddelde klachten zijn.

En daarnaast denk ik dat door het testen en doordat je het dus zeker weet de focus zoveel meer ligt op de klachten dan bij een gewone zware verkoudheid of griep. Ik heb bij een griep of verkoudheid nooit zoveel stil gestaan bij de symptomen als nu bij corona. Ik denk echt dat dat testen en die verplichte isolatie dat met ons doet.

Hier bij ons in Brabant na carnaval absurt veel besmettingen, maar toch valt het bij de meesten echt reuze mee. En bij degene die het flink te pakken hebben is het alsnog slechts met een griep te vergelijken. Met een griep kun je ook flink ziek zijn en zelfs weken uit de roulatie zijn als je het zwaar te pakken hebt.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 12-03-22 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 17:06

tokedri schreef:

Ja alles gehad en booster.

Dus denk ik maar dat ik anders echt heeel heeel ziek zou zijn geworden.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 12-03-22 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt