3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:09

Aria, heb je een audioboek luisteren al geprobeerd? Werkt hier echt bizar goed!
Gewichtjes <3 leuk he! Bedenk je zelf je workouts?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:42

Bhriseis, ja hoor, ik luister al een aantal maanden naar boeken! Vooral savonds voor het slapen, heerlijk!

Ik werk meestal met fitnessblender! Heerlijke site. Dan kan ik makkelijk volgen en ook plannen welke work out ik wil doen. De gewichtjes zijn nu in totaal iets van een 10kilo elk, dus ik ga lekker licht starten met 2 kilo (kom van 1). Heb er zin in!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:10

Wat leuk met gewichtjes! Dat zou ik eigenlijk ook moeten doen :')

Gisteren een examenfeest gehad en zo vreselijk veel gegeten dat ik de hele nacht misselijk was. Dat voortaan dus niet meer doen _O-
O: twee boterhammen met pindakaas.
T: korstje met pindakaas.
L: drie boterhammen met boter, ijsbergsla en kaas, door mijn tante gemaakte aardbeienjam, helft krabsalade en helft pindakaas, beker halfvolle melk.
T: een paar snoephartjes en een kaneelkussentje.
A: ontzettend veel eten bij bbq.
B: 5000 stappen, 30 minuten intensief springles, 15 minuten fietsen.
Laatst bijgewerkt door Kimmie25501 op 20-06-18 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:43

Haha oeps Kimmie :D Kan gebeuren! Je had ook wel heel wat te vieren natuurlijk!

Aria, om één of andere stomme reden vergeet ik die site steeds! Ga hem nu echt proberen onthouden voor als ik even zonder inspiratie zit.

Vandaag ben ik mega stijf van de spierpijn, eindelijk 8-) Wel ook echt sloom/moe er van, dat is minder.

O: Bakje oikos vanille, eiwitreep
L: Oikos vanille met 120 g pannenkoek en een halve peer, koffie met melk
T: Wellicht een boterham met vega beleg
A: Pastasalade groene pesto, veel veldsla en cherrytomaten, komkommer, halve rauwe paprika, Quorn burger, 100 g kikkererwten in dressing van Griekse magere yoghurt
T: fruit en een schep Oppo ijs
B: Een uur poetsen, een uur wandelen, de hond uitlaten

Straks weer uitrekenen en tweaken waar nodig.
T:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:05

Jij ook gefeliciteerd Kim! :D

Die site kende ik nog helemaal niet, wat super handig zeg!

Bhriseis, goed gesport dus. Lekker. Net lijstje ook vandaag. Je avondeten klinkt heerlijk. Die ga ik onthouden haha.

Ik heb eindelijk de motivatie weer terug om gezond te doen en te gaan sporten. Dat gaat best wel moeilijk worden agz ik volgende week 5 dagen niet thuis ben, waarvan 3 dagen op een festival. :+

(Verwacht) lijstje van vandaag:
O: 115 gr skyr met 15 gr walnoten en 10 gr ahornsiroop
T: Krentenbol
L: 1 pannenkoek, 2 volkoren crackers met tomatentapenade
A: Salade met kip, avocado, pijnboompitjes, pesto, paprika, kaas

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:08

Oehh pannenkoeken! <3

Mijn lijstje:
L: een ah excellent pistolet en een kaiserbroodje met Paturain, gerookte zalm en komkommer
T: Werther’s snoepje
A: salade van asperges, veldertjes, rucola en buffelmozzarella
T: Magnum double caramel

Beetje veel vet vandaag, maar wel netjes qua kcal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:19

Ik ben weer terug op NL'se bodem en vandaag voor het eerst weer echt op m'n eten aan het letten. Afgelopen dagen vooral alles gegeten wat ik gemist heb de afgelopen maanden :o Van mij dus ook weer lijstjes.

O: Cappuchino met amandelmelk en een roombotercroissantje met hagelslag (396)
L: 4 mini afbakbroodjes met brie (669)
T: 150ml rijst-kokosmelk en een mini kuipje appelmoes (104)
A: 2 wraps met kidneybonen, rundergehakt en Santa Maria burritomix (886)
B: 20min krachttraining (aan het opbouwen dus moet nog even rustig aan doen)
Totaal: 2055

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:59

Het zijn dit soort gewichtjes trouwens:
Afbeelding

Dan kan ik er gemakkelijk gewicht bij of af doen. Maar ik begin laag hoor :+

Welkom terug Emma! Eerst even lekker genieten hoor! En hoe is het geweest?

Maanlicht, ah, een beetje extra vet kan geen kwaad als het maar een dag is :D

Deetjeuh, ja echt heerlijke site! Ook uitleg over verschillende zaken, enorm veel work outs etc. Ik ben er erg blij mee.

Kimmie, lekker gegeten ja :+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:09

Mooie gewichtjes! Dat soort hebben wij hier ook liggen, van mijn vriend. Wel heel handig, maar momenteel moet ik weer opnieuw opbouwen, dus begin ik weer met mijn 3 kilo per stuk gewichtjes.

Ik heb mijn Sapjes binnen! Helemaal blij. Nu word ik heel gezond, haha. De rode heb ik nog niet geprobeerd dus ik ben heel benieuwd. Ik ben van plan om eens in de twee dagen zo’n sapje te drinken, elke dag is te duur. Die krengen zijn €4,50 per stuk. Maar er zit wel alle groente en fruit in die je nodig hebt op een dag. Alleen geen vezels dus ik blijf lekker mijn groentes eten. Fruit eet ik niet zo veel, dus vandaar dat deze sapjes een uitkomst bieden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:27

Oja, dit is mijn avondeten:

Afbeelding

Als jullie willen kunnen jullie me volgen op Instagram: Jipeats. Ik plaats eigenlijk elke dag wel iets qua gezond eten als inspiratie.

Doen jullie ook iets met Instagram?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 20:33

Sapjes van 4,50? Damn wat zonde van je geld haha. Kan je toch veel beter los fruit kopen of zelf sapjes maken?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:37

Ja :+
Daarom heb ik net een tweedehands slowjuicer besteld. Ik heb besloten deze sapjes op te maken en dan zelf aan de slag te gaan, dan kan ik ook de flesjes hergebruiken en sapjes invriezen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:49

Haha slim Maanlicht!
Ik maak hier ook vaak een smoothie of een shake met proteïne poeder dan, heerlijk met banaan of aarbeien of bosvruchten! En je hebt natuurlijk ook groene smoothies...

Instagram is voor mij enkel voor mooie foto’s, architectuur, land etc. Maar wil volgend jaar als ik mijn eigen plekje heb misschien wel iets met eten gaan doen, weet alleen nog niet wat...

Ziet er lekker uit trouwens!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:53

Ik ben je gaan volgen op instagram Maanlicht, leuk :j

Hier even wat radiostilte. Ik let eigenlijk even niet op mijn eten want ik heb zo enorm veel stress van alles. Afgelopen weekend echt even een mental breakdown gehad en de halve dag aaneen zitten janken.
Moet nog veel regelen voor de bruiloft, de koop van ons nieuwe huis is heel onverwacht op het allerlaatste moment niet doorgegaan maar ons huidige huis is al verkocht en nu hebben we dus niets anders :+ (moeten hier in augustus uit zijn, dus nu als een idioot aan het bezichtigen en zoeken), stress op werk en aanvaring met een van mijn bazen etc. etc.
Probeer echt nog even vol te houden, maar begin wel aardig leeg te raken.

Vanmorgen voor t eerst weer op de weegschaal geweest en die was lief: 80.4 kg dus weer wat er af :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:56

Oh frummels wat een stress :(:)
Die dingen gaan inderdaad helemaal voor. Lief zijn voor jezelf hoor, probleem per probleem.
Fijn dat de weegschaal dan even meewerkt :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:38

Dat is veel bij elkaar Frummels.. Succes met alles :(:)

Ik ben wel blij. Sinds deze week bezig bij een revalidatiecentrum, en daar kan ik heel fijn opbouwen met wat sporten en kracht training. Merk dat ik daar toch wel wat energie uit kan halen, had ik niet verwacht nu.
En het afvallen gaat goed, weer 300 gram eraf. Langzaam maar zeker komt het dus weer goed met mijn lijf.

Lijstje iets minder, hongerig dagje en heel moe.
O: groentesapje en een kop koffie
L: salade met feta, pita croutons, cherrytomaatjes en een hummusdressing
T: banaan, Quinoa reep, ham kaas croissant, saucijzenbroodje
A: zelfgemaakte tomaten creme soep en poffertjes
T: perenijsje

Kcal: 1660

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:42

Ahww Frummels, wat stom :(:) Waarom ging dat huis niet door? Of wil je dat liever niet kwijt?

Fijn dat het de goede kant op gaat Maanlicht!

Hier gaat t wel zn gangetje. Afvallen hangt even stil, maar ik ben gewoon te ongeduldig :+ Ik moet eigenlijk gewoon die weegschaal verstoppen ofzo, maar ik vind het ook wel weer heel interessant om te zien wat er gebeurt.

Mn lijstje:
O: havermout met halfvolle melk en een kwart appel
T: 2 kiwi gold
L: onbekend, maar waarschijnlijk belegd broodje uit bedrijfsrestaurant.
T: aardbeien
A: zilvervliesrijst, curry madras (van zo'n verspakket van de AH) en nog wat doperwten als vulling
T: 3 glazen droge witte wijn :9

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:13

Wat goed Maanlicht! Dan kunnen ze je daar blijkbaar echt prima helpen, net wat je nodig hebt inderdaad. En als je doorzet komt het zeker wel goed, lijf heeft tijd nodig om aan te passen.

Laura, of wachten tot ie kapot is, zo heb ik het gedaan :+

lijstjes zien er lekker uit :9

Hier gister fijn gaan zwemmen, maar wou meer doen dan mijn standaard 1km maar buik begon pijn te doen en ik was bang dat mijn regels zouden doorbreken, maar snel gaan douchen dan :Y) Heb in de lush shampoo bars gekocht, en wat zijn die heerlijk! En verpakkingsvrij. Wel even raar met zo een potje met een schijfje in onder de douche staan in het zwembad, maar ach :')

Qua eten gaat het lekker, lekkere dingen weerstaan gaat prima, eet iets meer chocolade maar nog steeds oke. Vandaag de gewichtjes eens uitproberen, ik ben benieuwt!

Heb mijn 'planning' voor vanaf volgende week woensdag ook opgemaakt, dan zijn de examens voorbij. Ik ga het lopen en zwemmen laten vallen, tenzij ik er tijd en/of zin in heb, omdat ik met werken al genoeg cardio ga hebben. In plaats ga ik ongeveer 3x per week krachttraining doen, dat kan lekker thuis na het werk of op een vrije dag, zonder dat ik me moet uitputten of de deur nog eens uit moet. Want na 10uur buiten werken weet ik dat ik echt niet nog eens mezelf tot cardio kan aanzetten. Dus ik ben extra blij met de gewichtjes, perfecte timing!

Even mijn gedachten op een rij zetten, sorry :+

Hoe gaat het Frummels? Al kunnen ademhalen?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 07:54

Maanlicht: dankjewel. En wat fijn dat je begonnen bent! Veel succes :)

Laura: het is nogal lastig uit te leggen, maar het komt onder meer omdat mijn vriend een eigen bedrijf heeft en daar iets met de jaarcijfers niet helemaal goed is gegaan in 2015 omdat hij toen ook nog een bedrijf had samen met zijn broer.

Aria: lekker toch, even je gedachten ordenen :D fijn dat je nu de gewichtjes hebt! Kun je daar lekker mee aan de slag.

Mijn hoofd is al iets rustiger, maar nu moet ik me weer met hele andere zaken bezig houden. Want.. ik heb gisteren een ander huis gekocht! Veel sneller dan verwacht (gelukkig!) maar ik zag het op funda en ik moest het hebben. :o
Het ziet er echt nog niet uit dus er moet enorm verbouwd worden, maar 5 huizen verder is een identiek huisje aan het onze en die is al gerenoveerd: ziet er ge-wel-dig uit! <3
Het gaat om een vissershuisje vlak aan het strand. En dat is echt mijn droom geweest altijd.. nu dus kunnen kopen en lekker aan de sloop en verbouwing! :) volgende week wordt er gekeurd en kan ik tekenen, de overdracht zal naar verwachting eind augustus zijn.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 08:06

Ohhh Frummels super zeg, gefeliciteerd!

Aria, daar heb je goed over nagedacht, klinkt verstandig!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:04

Hai meiden, mag ik me hier melden?
Ik lees al een poosje mee om vooral leuke voedingstips op te doen maar heb eigenlijk nog nooit iets gepost en vind het wel eens tijd worden om te doen.

Dus bij deze, ik ben inmiddels een half jaar bezig met "afvallen" , of beter gezegd een switch in mijn leefstijl en ik moet zeggen dat het behoorlijk goed te doen is!
Ben al behoorlijk wat kilos kwijt inmiddels, zit nu even op een plateau maar heb dit al een paar keer gehad en weet ook dat het na een poosje wel weer gaat.

Wel het volgende, ik heb wel heel erg last van haatuitval sinds een maand,en ik ben benieuwd of iemand dit herkent?
Ik weet dat dit kan komen door te sbel afvallen, maar met gemiddeld 2,5 kg per maand lijkt me dit niet zozeer te snel?

Nou ik hoop vaker wat te posten als het mag en verder lees ik gewoon weer mee!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:32

Hoi :wave:
Haaruitval ken ik idd alleen bij heel snel afvallen, 2,5kg per maand valt m.i. wel mee. Vervelend wel!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:50

Hoi laura :D

Zie nu haatuitval staan haha

Ja heel vervelend, heb al bloed laten prikken maar daar kwam niks uit

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:46

Laura82: fijn dat je een goede klik hebt met de diëtiste! Bevalt het nog steeds goed?

Welkom Casmihra!

Ollytje: knap zoveel afgevallen!

Aria_zz: vervelend zeg van de allergie, hoe gaat het daar inmiddels mee? Leuk dat je die gewichtjes hebt kunnen kopen!

Gefeliciteerd Kimmie25501 *\o/*

Bhriseis: lekker weer thuis in Nederland, en fijn dat je niks was aangekomen van het tripje!

Maanlicht: fijn dat je begint af te vallen, en leuk dat mensen het dan ook gelijk opmerken! En ook prettig dat je wat energie haalt uit het revalidatie traject!

Frummels: :(:) maar ook al weer goed nieuws lees ik, gefeliciteerd met je nieuwe woning!

D_Travis: welkom!

Ik was een alweer een poosje stil, maar nog bedankt voor de felicitaties!
E reader met grotere letters bood ook geen uitkomst, dus dat scheelt weer een uitgave. Ga vanaf donderdag denk ik een proefabbo nemen op Storytell. De 16de vierde ik mijn verjaardag, daarna ziek (overgeven/diarree) want te druk geweest, vervolgens 19 juni naar Beyonce, dat was echt hartstikke gaaf, maar natuurlijk weer over mijn grenzen heen,dus ziek. Keelpijn, bijholteontsteking (nu nog steeds) :+ Ow, en afgelopen zaterdag zijn we met Yukka naar hondenshow geweest in Zwolle, en dat ging boven verwachting goed, een ZG (Zeer Goed) gehaald, zo trots als een pauw waren we :') Dat was gelukkig 's ochtends dan kan ik wel meer hebben dan 's avonds. Maar wel onder de pijnstillers en keelsnoepjes }:0

Juni was geen goede maand voor mij :o (veel te druk en daardoor vooral zieke dagen) vrijdag ook nog naar de TT in Assen, hopelijk red ik dat nog een beetje. Daarna ben ik er helemaal klaar mee en ga ik in juli en augustus amper wat doen. Door al het slecht zijn ook wat slechte eetdagen tussendoor uit frustratie. Gelukkig kan ik het telkens wel weer oppakken. Hopelijk was gisteren de laatste slechte eetdag. En, morgen heb ik eindelijk de MRI!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:06

Phoe, examens eindelijke gedaan!
Na examen meteen een work out gedaan, niet slim, heb daarna mijn kamer opgeruimd en schoongemaakt en dat heb ik gevoeld, spieren werkten niet mee :+

Urosa, ja, gaat al beter! De gewichtjes zijn heerlijk, maakt alles meteen veel intenser.

Eten is een ramp geweest, veel te weinig, onregelmatig en eenzijdig. Dus nu de frigo lekker vol gestouwd met gezond lekker eten.

Hoe gaat het met jullie nog?